cpg1251
Харківський окружний адміністративний суд 61004 м. Харків вул. Мар'їнська, 18-Б-3 П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
Харків
18 червня 2012 р. № 2-а- 5503/12/2070
Харківський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого - судді Білової О.В.,
за участю секретаря судового засідання Романенко Т.С.,
за участю представника позивача -Юрчик Л.В.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду в м. Харкові справу за адміністративним позовом Основ'янської міжрайонної державної податкової інспекції м. Харкова Харківської області Державної податкової служби до Товариства з обмеженою відповідальністю «Імідж»про припинення юридичної особи, -
В С Т А Н О В И В:
Основ'янська міжрайонна державна податкова інспекція м. Харкова Харківської області Державної податкової служби звернулась до Харківського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю «Імідж», в якому просить суд припинити юридичну особу - ТОВ «Імідж» (код 30092703).
Позовні вимоги позивач обґрунтовує тим, що до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців внесено запис "Внесення інформації щодо відсутності юридичної особи за вказаною адресою". Згідно ст.38 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців" підставами для постановлення судового рішення щодо припинення юридичної особи, що не пов'язано з банкрутством юридичної особи, зокрема, є наявність в Єдиному державному реєстрі запису про відсутність юридичної особи за вказаним її місцезнаходженням.
Представник позивача - Основ'янської міжрайонної державної податкової інспекції м. Харкова Харківської області Державної податкової служби Юрчик Л.В. - в судове засідання прибула, просила задовольнити позов з підстав, зазначених в позовній заяві, додатково посилаючись на те, що відповідачем не надавалась податкова звітність протягом останнього року.
Відповідач - Товариство з обмеженою відповідальністю «Імідж» - про дату, час та місце судового розгляду повідомлений належним чином, свого представника в судове засідання не направив, причини неявки представника суду не повідомив, заперечень та клопотань не надав.
За таких умов, враховуючи повторну неявку представника відповідача в судове засідання без поважних причин та без повідомлення про причини неявки, виходячи з рівності сторін в адміністративному судочинстві, суд вважає за можливе розглянути справу на підставі наявних у ній доказів без участі представника відповідача.
Суд, заслухавши пояснення представника позивача, дослідивши матеріали справи, встановив такі обставини.
Згідно Витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб -підприємців (а.с.9-10) Товариство з обмеженою відповідальністю «Імідж» зареєстроване Виконавчим комітетом Харківської міської ради 23.12.1998 року, ідентифікаційний код 30092703, місцезнаходженням підприємства є: проспект Гагарина, б. 43/2, офіс 302, Комінтернівський р-н, м. Харків.
Згідно довідки Державної податкової інспекції у Комінтернівському районі м. Харкова Товариства з обмеженою відповідальністю «Імідж» взято на облік в органах державної податкової служби з 05.03.1999 р. за № 23505. (а.с.8).
Як вбачається з довідки про надання звітності від 18.05.2012 року № 1517/10/15-126 (а.с.9), відповідача не надає декларації з податку на прибуток з 1 півріччя 2010р., декларації з ПДВ - з квітня 2010р.
З Довідки з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців (а.с. 39-43) встановлено, що 24.03.2011 року державним реєстратором Мартиненко Оленою Вікторівною було внесено запис "Внесення інформації щодо відсутності юридичної особи за вказаною адресою".
Судом також встановлено, що платник податків Товариство з обмеженою відповідальністю «Імідж» заборгованості із сплати податків не має, що підтверджується довідкою Державної податкової інспекції у Комінтернівському районі м. Харкова від 18.06.2012 року (а.с. 36 ).
Пунктами 11-14 ст. 19 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців" передбачено, що юридична особа зобов'язана подавати (надсилати) щороку протягом місяця, що настає за датою державної реєстрації, починаючи з наступного року, державному реєстратору для підтвердження відомостей про юридичну особу реєстраційну картку про підтвердження відомостей про юридичну особу. У разі ненадходження в установлений частиною одинадцятою цієї статті строк реєстраційної картки про підтвердження відомостей про юридичну особу державний реєстратор зобов'язаний надіслати поштовим відправленням протягом п'яти робочих днів з дати, встановленої для подання реєстраційної картки, юридичній особі повідомлення щодо необхідності подання державному реєстратору зазначеної реєстраційної картки. У разі надходження державному реєстратору від органу державної податкової служби повідомлення встановленого зразка про відсутність юридичної особи за її місцезнаходженням державний реєстратор зобов'язаний надіслати поштовим відправленням протягом п'яти робочих днів з дати надходження зазначеного повідомлення юридичній особі повідомлення щодо необхідності подання державному реєстратору реєстраційної картки. У разі неподання юридичною особою протягом місяця з дати надходження їй відповідного повідомлення реєстраційної картки про підтвердження відомостей про юридичну особу державний реєстратор повинен внести до Єдиного державного реєстру запис про відсутність підтвердження зазначених відомостей датою, яка встановлена для чергового подання реєстраційної картки про підтвердження відомостей про юридичну особу. Якщо державному реєстратору повернуто поштового відправлення, державний реєстратор повинен внести до Єдиного державного реєстру запис про відсутність юридичної особи за її місцезнаходженням.
Однією з функцій, покладених на державні податкові інспекції, згідно до п. 1 ст. 10 Закону України "Про державну податкову службу в Україні " від 04 грудня 1990 року № 509-ХІІ є здійснення контролю за своєчасністю, достовірністю, повнотою нарахування та сплати податків та зборів (обов'язкових платежів).
Згідно зі ст. 33 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців" № 755-ІV від 15 травня 2003 року юридична особа припиняється в результаті передання всього свого майна, прав та обов'язків іншим юридичним особам - правонаступникам у результаті злиття, приєднання, поділу, перетворення (реорганізації) або в результаті ліквідації за рішенням, прийнятим засновниками (учасниками) юридичної особи або уповноваженим ними органом, за судовим рішенням або за рішенням органу державної влади, прийнятим у випадках, передбачених законом. Юридична особа є такою, що припинилася, з дати внесення до Єдиного державного реєстру запису про державну реєстрацію припинення юридичної особи.
Статтею 59 Господарського кодексу України визначаються способи припинення діяльності суб'єкта господарювання (шляхом реорганізації або ліквідації) та підстави припинення діяльності суб'єкта господарювання, зокрема, частиною 6 передбачено, що суб'єкт господарювання ліквідується у разі скасування його державної реєстрації у випадках, передбачених законом.
Відповідно до п. 67.2 ст. 67 Податкового кодексу України органи державної податкової служби в установленому законом порядку мають право звертатися до суду про винесення судового рішення щодо припинення юридичних осіб або підприємницької діяльності фізичних осіб -підприємців.
Згідно з ч.2 ст.38 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців" підставами для постановлення судового рішення щодо припинення юридичної особи, що не пов'язано з банкрутством юридичної особи, зокрема, є:
- неподання протягом року органам державної податкової служби податкових декларацій, документів фінансової звітності відповідно до закону;
- наявність в Єдиному державному реєстрі запису про відсутність юридичної особи за вказаним її місцезнаходженням.
Суд зазначає, що у зв'язку з тим, що відповідач відсутній за місцезнаходженням, не подає звітність з 2 півріччя 2010 року до органів податкової служби України, податкова інспекція не має можливості контролювати правильність обчислення, повноту і своєчасність сплати до бюджету державних цільових фондів, податків і зборів (обов'язкових платежів), чим порушуються вимоги чинного законодавства України та завдається шкода інтересам держави.
Статтею 239 Господарського кодексу України від 16.01.2003 року № 436-IV в частині 1 одним з видів адміністративно-господарських санкцій визначено скасування державної реєстрації та ліквідацію суб'єкта господарювання. Зазначені санкції органи державної влади та органи місцевого самоврядування можуть застосовувати відповідно до своїх повноважень та у порядку, встановленому законом, до суб'єктів господарювання.
Судом встановлено, що позивач звернувся до суду з позовом про припинення юридичної особи в межах зазначених строків, позов поданий на підставі повноважень податкового органу та з визначених Законом України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців " підстав.
Із врахуванням вищевикладених обставин, суд вважає, що позовні вимоги обґрунтовані та підлягають задоволенню.
На підставі вищевикладеного, керуючись ст. ст. 2, 8-14, 17, 50, 70, 71, 86, 94, 159, 160-163, 167, 186 КАС України, суд -
П О С Т А Н О В И В:
Адміністративний позов Основ'янської міжрайонної державної податкової інспекції м. Харкова Харківської області Державної податкової служби до Товариства з обмеженою відповідальністю «Імідж» про припинення юридичної особи - задовольнити.
Припинити юридичну особу - Товариство з обмеженою відповідальністю «Імідж» (ідентифікаційний код 30092703, юридична адреса: проспект Гагарина, б. 43/2, офіс 302, Комінтернівський р-н, м. Харків), зареєстровану Виконавчим комітетом Харківської міської ради 23.12.1998 року.
Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Харківського апеляційного адміністративного суду через Харківський окружний адміністративний суд шляхом подачі апеляційної скарги протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 цього Кодексу, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
Постанову у повному обсязі складено 22 червня 2012 року.
Суддя Білова О.В.
Суд | Харківський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 18.06.2012 |
Оприлюднено | 05.07.2012 |
Номер документу | 24956546 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Харківський окружний адміністративний суд
Білова О.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні