Постанова
від 25.06.2012 по справі 2а/2370/2140/2012
ЧЕРКАСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

25 червня 2012 року Справа № 2а/2370/2140/2012

Черкаський окружний адміністративний суд в складі:

головуючого - судді Мишенка В.В.,

при секретарі - Ільченку С.М.,

за участю: представника позивача - ОСОБА_1 (за довіреністю), розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщенні суду адміністративну справу за позовом Жашківського районного центру зайнятості до публічного акціонерного товариства «Жашківське автотранспортне підприємство 17141»про стягнення грошових коштів в сумі 4070 грн. 90 коп.,

ВСТАНОВИВ:

Жашківський районний центр зайнятості звернувся до Черкаського окружного адміністративного суду з позовною заявою до публічного акціонерного товариства «Жашківське автотранспортне підприємство 17141»про стягнення грошових коштів в сумі 4070 грн. 90 коп.

Обґрунтовуючи позовні вимоги, позивач зазначає, що відповідач, в порушення вимог Закону України «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття»невчасно та не в повному обсязі сплачував страхові внески до Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття, внаслідок чого утворилась заборгованість в сумі 4070 грн. 90 коп.

Представник позивача в судовому засіданні позовні вимоги підтримав повністю, просив позов задовольнити.

Відповідач до зали судового засідання не з'явився, заперечення на позов не надавав, явку своїх представників на судовий розгляд справи не забезпечив, хоча про час та місце розгляду справи був повідомлений належним чином.

Виходячи з положень ч. 2 ст. 128 Кодексу адміністративного судочинства України, суд вважає, що неприбуття в судове засідання без поважних причин представника сторони або третьої особи, неповідомлення ними про причини неприбуття не є перешкодою для розгляду справи.

Заслухавши пояснення представника позивача, розглянувши подані документи і матеріали, оцінивши належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв'язок доказів у їх сукупності, суд встановив.

Публічне акціонерне товариство «Жашківське автотранспортне підприємство 17141»є юридичною особою та зареєстровано платником страхових внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування, а тому відповідно до підпункту 6 пункту 2 ст. 17 Закону України «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування»зобов'язане нараховувати і сплачувати в установлені строки та в повному обсязі страхові внески до Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування на випадок безробіття.

Жашківський районний центр зайнятості є місцевим органом державної виконавчої влади, місцевим органом державної служби зайнятості, що підпорядковується Державному центру зайнятості Міністерства праці та соціальної політики України та є робочим органом Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування на випадок безробіття.

Частиною 1 ст. 2 Закону України «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття»(далі - Закон) передбачено, що Фонд загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття в обов'язковому порядку фінансує витрати, пов'язані з наданням матеріального забезпечення у випадку безробіття та соціальних послуг у обсягах, передбачених законом.

Відповідно до п. 1 ч. І ст. 16 вказаного Закону, джерелами формування коштів Фонду є страхові внески страхувальників - роботодавців, застрахованих осіб, що сплачуються на умовах і в порядку, передбаченими законодавством.

Згідно ч. 2 ст.4 Закону роботодавець набуває статусу платника страхових внесків до Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування на випадок безробіття з дня взяття їх на облік.

Відповідно до п. 2 ч. 2 ст. 35 Закону України «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття»роботодавець зобов'язаний своєчасно та в повному розмірі сплачувати страхові внески.

Частиною 3 ст. 17 Закону України «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття»передбачено, що роботодавці та застраховані особи сплачують страхові внески один раз на місяць в день одержання роботодавцями в установах коштів на оплату праці. Якщо роботодавці несвоєчасно чи не в повному обсязі сплачують страхові внески, до них застосовуються санкції, передбачені ст. 38 цього Закону. У разі несвоєчасної сплати страхових внесків страхувальниками або неповної їх сплати страхувальники сплачують суму донарахованих контролюючим органом страхових внесків (недоїмки), штраф та пеню.

Згідно Акту перевірки ПАТ «Жашківське автотранспортне підприємство 17141»з питань дотримання вимог законодавства щодо правильності нарахування та своєчасності сплати страхових внесків на загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття до Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок, перевіркою проведеною Жашківським районним центром зайнятості, встановлено, що на підприємстві відсутні бухгалтерські документи по нарахуванню та виплаті заробітної плати за період з 01.10.2008 року по 31.12.2010 року.

За наслідками перевірки було встановлено, що відповідач має заборгованість перед Фондом загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття 4920 грн. 90 коп.

Разом з цим, враховуючи часткову сплату відповідачем зазначеного боргу в сумі 850 грн., заборгованість ПАТ «Жашківське автотранспортне підприємство 17141»перед Фондом становить 4070 грн. 90 коп.

Порядок сплати страхових внесків до Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування України регулюється Законом України «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття»від 02.03.2000 року № 1533-III та «Інструкцією про порядок обчислення і сплати внесків на загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття та обліку їх надходження до Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття»затвердженої наказом Міністерства праці та соціальної політики України від 18.12.2000 року № 339 та зареєстрованої в Міністерстві юстиції України 16.01.2001 року за № 30/5221.

Відповідно до вказаних нормативних актів, суб'єкти господарювання, які використовують працю найманих працівників, є відносно них страхувальниками та повинні сплачувати страхові внески. Розмір вказаних внесків визначений Законом України на загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття складають: для роботодавців - 1,6 відсотка суми фактичних витрат на оплату праці найманих працівників, грошового забезпечення військовослужбовців, що включають витрати на виплату основної та додаткової заробітної плати, інші заохочувальні та компенсаційні виплати, у тому числі в натуральній формі, що визначаються згідно з нормативно-правовими актами, прийнятими відповідно до Закону України "Про оплату праці", виплату доходу (прибутку) за договорами цивільно-правового характеру та підлягають обкладанню податком з доходів фізичних осіб; для найманих працівників, військовослужбовців - 0,6 відсотка суми оплати праці, грошового забезпечення, що включає основну та додаткову заробітну плату, а також інші заохочувальні та компенсаційні виплати, у тому числі в натуральній формі, які підлягають обкладанню податком з доходів фізичних осіб; на підприємствах та в організаціях громадських організацій інвалідів, де кількість інвалідів становить не менше 50 відсотків загальної чисельності працюючих і за умови, що фонд оплати праці таких інвалідів становить не менше 25 відсотків суми витрат на оплату праці, роботодавці звільняються від сплати внесків у частині витрат на оплату праці найманих працівників-інвалідів; роботодавці підприємств та організацій товариств УТОГ і УТОС звільняються від сплати внесків; для юридичних та фізичних осіб, які використовують працю фізичних осіб за договорами цивільно-правового характеру - 2,2 відсотка суми витрат на виплату доходу (прибутку); 2,2 відсотка - на загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття.

Згідно п. 4 Інструкції № 339, розмір страхових внесків на загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття для роботодавців та застрахованих осіб встановлюється щорічно Верховною Радою України за поданням Кабінету Міністрів України одночасно із затвердженням Державного бюджету України на поточний рік.

Страхові внески нараховуються: для роботодавців - у відсотках до сум фактичних витрат на оплату праці найманих працівників, грошового забезпечення військовослужбовців, які включають витрати на виплату основної та додаткової заробітної плати, інших заохочувальних і компенсаційних виплат, у тому числі в натуральній формі, які визначаються згідно з нормативно-правовими актами, прийнятими відповідно до Закону України "Про оплату праці", виплату доходу (прибутку) фізичним особам за виконання робіт (послуг) за договорами цивільно-правового характеру, які підлягають обкладанню податком з доходів фізичних осіб; для найманих працівників - у відсотках до сум оплати праці, грошового забезпечення військовослужбовців, які включають основну і додаткову заробітну плату, а також інші заохочувальні та компенсаційні виплати (у тому числі в натуральній формі), які підлягають обкладанню податком з доходів фізичних осіб; для осіб, які беруть участь в загальнообов'язковому державному соціальному страхуванні на випадок безробіття на добровільних засадах, - у відсотках до сум оподатковуваного доходу (прибутку), обчисленого відповідно до чинного законодавства України; для страхувальників, які проводять виплату винагороди фізичним особам за виконання робіт (надання послуг) згідно з цивільно-правовими договорами, - у відсотках до сум оподатковуваного доходу (прибутку).

Нарахування страхових внесків здійснюється на суми, які не зменшені відповідно до законодавства про податок на доходи фізичних осіб, та на суми податків, інших обов'язкових платежів і внесків, що відповідно до законодавства сплачуються із зазначених сум, та суми утримань, що здійснюються відповідно до законодавства або за договорами позики, придбання товарів та виплат тощо, або на інші цілі за дорученням отримувача.

Відповідно до ст. 38 Закону України № 1533, роботодавець несе відповідальність за: порушення порядку використання коштів Фонду, несвоєчасне або неповне їх повернення; несвоєчасне подання або неподання відомостей, встановлених цим Законом; подання недостовірних відомостей про використання коштів Фонду.

За порушення порядку використання роботодавцем коштів Фонду накладається штраф у розмірі наданої Фондом суми, використаної з порушенням.

Своєчасно не сплачені фінансові санкції та адміністративні штрафи стягуються із страхувальника в дохід Фонду в порядку, встановленому законом.

Право застосовувати фінансові санкції та накладати адміністративні штрафи від імені Фонду мають керівник виконавчої дирекції Фонду, його заступники, керівники робочих органів виконавчої дирекції Фонду - центру зайнятості Автономної Республіки Крим, обласних, Київського і Севастопольського міських, районних, міськрайонних, міських та районних у містах центрів зайнятості та їх заступники.

Суд звертає увагу, що ч. 4 ст. 38 зазначеного Закону, строк давності в разі стягнення штрафних санкцій, передбачених цим Законом та Законом України "Про зайнятість населення", адміністративних штрафів, а також інших видів заборгованості перед Фондом не застосовується.

Відповідно до частини 1 статті 18 Закону України «Про зайнятість населення», для реалізації державної політики зайнятості населення, професійної орієнтації, підготовки і перепідготовки, працевлаштування та соціальної підтримки тимчасово не працюючих громадян у порядку, що визначається Кабінетом Міністрів України, створюється державна служба зайнятості, діяльність якої здійснюється під керівництвом Міністерства праці та соціальної політики України, місцевих державних адміністрацій та органів місцевого самоврядування.

Крім того, згідно до частини 2 статті 18 Закону України «Про зайнятість населення», Постанови Кабінету Міністрів «Про затвердження положень щодо застосування Закону УРСР «Про зайнятість населення»№ 47 від 24 червня 1991 року, державна служба зайнятості складається з: державного центру зайнятості Мінпраці, центру зайнятості Автономної Республіки Крим, обласних, Київського та Севастопольського міських, районних, міськрайонних, міських і районних у містах центрів зайнятості, центрів організації професійного навчання незайнятого населення, центрів професійної орієнтації населення, інспекцій по контролю за додержанням законодавства про зайнятість населення.

За таких підстав, органом, уповноваженим державою здійснювати відповідні функції у даних спірних відносинах є Жашківський районний центр зайнятості, який входить до складу державної служби зайнятості.

Відповідно до пункту 2 частини 2 статті 35 Закону України «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття»роботодавець зобов'язаний своєчасно та в повному обсязі сплачувати страхові внески. Роботодавець несе відповідальність за несвоєчасність сплати та неповну сплату страхових внесків до Фонду.

Згідно із пунктом 1 статті 8 цього Закону, Фонд загальнообов'язкового державного соціальне страхування на випадок безробіття створений для виплати забезпечення та надання соціальних послуг.

Таким чином, несплата відповідачем своєчасно і в повному розмірі страхових внесків до Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття приводить до ненадходження цих коштів до бюджету Фонду, що в свою чергу, перешкоджає здійсненню виплат та забезпечення наданню соціальних послуг.

Відповідно до статті 67 Конституції України кожен зобов'язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.

Беручи до уваги те, що заборгованість перед Фондом загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття у розмірі 4070 грн. 90 коп. відповідач у встановлені законодавством строки не сплатив; доказів погашення відповідачем зазначеної суми станом на день розгляду цього спору не надано, суд приходить висновку про обґрунтованість позовних вимог та вважає їх такими, що підлягають задоволенню у повному обсязі.

Відповідно до ч. 1 ст. 71 Кодексу адміністративного судочинства України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього кодексу.

Інших доказів сторони суду не назвали та не надали.

Відповідно до частини четвертої статті 94 Кодексу адміністративного судочинства України судові витрати, здійснені позивачем -суб'єктом владних повноважень, з відповідача не стягуються.

Керуючись ст. ст. 9, 69-71, 86, 94, 97, 122, 128, ст. ст. 158-163 КАС України, Черкаський окружний адміністративний суд,

ПОСТАНОВИВ:

Адміністративний позов задовольнити повністю.

Стягнути з публічного акціонерного товариства «Жашківське автотранспортне підприємство 17141»(19200, Черкаська обл. м. Жашків, вул. Перемоги, буд. 11, ідентифікаційний код 03119500) на користь Жашківського районного центру зайнятості (19200, Черкаська обл. м. Жашків, вул. Перемоги, буд., 2, код ЄДРПОУ 21368371) заборгованість по сплаті страхових внесків до Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття в розмірі 4070 (чотири тисячі сімдесят) грн. 90 коп.

Постанова набирає законної сили відповідно до ст. 254 Кодексу адміністративного судочинства України.

Постанова може бути оскаржена до Київського апеляційного адміністративного суду через Черкаський окружний адміністративний суд в порядку передбаченому ст. ст. 185 -187 Кодексу адміністративного судочинства України.

Суддя В.В. Мишенко

СудЧеркаський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення25.06.2012
Оприлюднено04.07.2012
Номер документу24956928
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а/2370/2140/2012

Постанова від 25.06.2012

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

В.В. Мишенко

Ухвала від 18.06.2012

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

В.В. Мишенко

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні