Постанова
від 14.06.2012 по справі 6122/12/2070
ХАРКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Харківський окружний адміністративний суд 61004 м. Харків вул. Мар'їнська, 18-Б-3 П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

Харків

14 червня 2012 р. № 2-а- 6122/12/2070 Харківський окружний адміністративний суд у складі:

Головуючого судді Панченко О.В.

при секретарі судового засідання Глянь О.І.

розглянувши в порядку письмового провадження адміністративну справу за позовом

Чугуївської об'єднаної державної податкової інспекції Харківської області Державної податкової служби до Агенства муніципального розвитку про стягнення заборгованості, -

В С Т А Н О В И В:

Позивач - Чугуївська об'єднана державна податкова інспекція Харківської області Державної податкової служби, звернувся до Харківського окружного адміністративного суду з позовом, в якому просить суд стягнути з Агентства муніципального розвитку заборгованість перед бюджетом у сумі 1.532,00 грн.

В обґрунтування позову позивач зазначив, що Агентство муніципального розвитку перебуває на обліку як платник податків та зборів (обов'язкових платежів) в Чугуївській об'єднаній державній податковій інспекції Харківської області Державної податкової служби та має податковий борг перед бюджетом у сумі 1.532,00 грн. Зазначений борг виник внаслідок прийнятих податковою інспекцією податкових повідомлень - рішень, а саме: № 0001011521/0 від 18.06.2010 року, відповідно до якого платника податків зобов`язано сплатити штраф по податку на прибуток в сумі 1.020,00 грн. та № 0000891521 від 14.09.2011 року, відповідно до якого відповідача зобов`язано сплатити штраф по податку на прибуток в сумі 512 грн. Відповідно до вимог закону, позивачем були вжиті заходи, направлені на погашення податкового боргу, однак, податковий борг відповідачем до теперішнього часу не сплачений, що стало підставою для звернення Чугуївської ОДПІ Харківської області ДПС з даним позовом до суду.

Представник позивача у судове засідання не прибув, про дату, час та місце судового розгляду справи був повідомлений належним чином, що підтверджується повідомленням про вручення поштового відправлення (а.с.30), просив суд здійснювати розгляд справи в порядку письмового провадження.

Представник відповідача у судове засідання не прибув, про дату, час та місце судового розгляду справи повідомлений в порядку передбаченому ст.ст. 33-35 КАС України, конверт з судовою кореспонденцією повернувся до суду з відміткою пошти "за закінченням терміну зберігання" (а.с. 31 -36).

Оскільки матеріали справи містять докази, які в своїй сукупності повно та всебічно висвітлюють обставини спірних правовідносин, а завданням адміністративного судочинства України згідно з ч.1 ст.2 КАС України є захист прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку органів державної влади, органів місцевого самоврядування, їхніх посадових і службових осіб, інших суб'єктів при здійсненні ними владних управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень, і неухильне дотримання судом вимог даної норми процесуального закону є обов'язковим в кожній адміністративній справі, то з огляду на приписи ст.41, ч.4 ст.122, ч.6 ст.128 КАС України судовий розгляд справи здійснюється в порядку письмового провадження за наявними у справі доказами.

Розглянувши матеріали справи, вивчивши доводи позову, дослідивши наявні у справі докази в їх сукупності, проаналізувавши зміст норм матеріального і процесуального права, які врегульовують спірні правовідносини, суд дійшов висновку, що позов підлягає задоволенню з наступних підстав та мотивів:

За матеріалами справи відповідач - Агентство муніципального розвитку, пройшов передбачену чинним законодавством процедуру державної реєстрації, набув статусу суб'єкта господарювання - юридичної особи, код 26106977.

З 16.01.2002 року відповідач як платник податків узятий на облік до Чугуївської об`єднаної податкової інспекції Харківської області Державної податкової служби за № 4, що підтверджується довідкою від 17.04.2012 року № 30 (а.с.7).

Пунктом 30 статті 2 Бюджетного Кодексу України податкові органи визначені як органи стягнення, яким відповідно до закону надано право стягнення до бюджету податків, зборів (обов'язкових платежів) та інших надходжень.

Також, однією із функцій державних податкових інспекцій в районах, містах без районного поділу, районах у містах, міжрайонних та об'єднаних спеціалізованих державних податкових інспекцій є подача до судів позовів до підприємств, установ, організацій та громадян про стягнення заборгованості перед бюджетами і державними цільовими фондами за рахунок їх майна (п. 11 ч. 1 ст. 10 Закону України "Про державну податкову службу в Україні").

Відповідно до п.п. 36.1. ст. 36 Податкового кодексу України, податковим обов'язком визнається обов'язок платника податку обчислити, задекларувати та/або сплатити суму податку та збору в порядку і строки, визначені цим Кодексом, законами з питань митної справи.

Як вбачається із матеріалів справи, Чугуївською об`єднаною податковою інспекцією Харківської області Державної податкової служби була проведена невиїзна документальна перевірки своєчасності подання податкової звітності за 11 місяців 2008 року, 1 квартал 2009 року, 1 півріччя 2009 року, 9 місяців 2009 року, за 2009 року та 1 квартал 2010 року, результати якої оформлені актом перевірки № 628/1521/26106977 від 07.06.2010 року (а.с. 16 - 17).

За висновками вказаної вище перевірки, відповідачем порушено: п.п. 16.4 ст. 16, п.22.13, ст. 22 Закону України від 28 грудня 1994 року № 334/94-ВР "Про оподаткування прибутку підприємств" та п.п. 4.1.4 п. 4.1 ст. 4 Закону України "Про порядок погашення зобов`язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами (зі змінами та доповненнями)" а саме: не подання податкової звітності про використання коштів.

З посиланням на зазначений акт перевірки, ДПІ винесено податкове повідомлення - рішення № 0001011521/0 від 18.06.2010 року (а.с. 13), яким відповідача зобов`язано сплатити штраф по податку на прибуток в сумі 1.020 грн.

Оглянувши вказане податкове повідомлення - рішення, суд зазначає, що дане податкове повідомлення - рішення за змістом, формою та підставами винесення, узгоджується з компетенцією органів державної податкової служби України, яка встановлена Законом України "Про державну податкову службу в Україні" та Законом України від 28 грудня 1994 року № 334/94-ВР "Про оподаткування прибутку підприємств", Законом України "Про порядок погашення зобов`язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами", а за способом реалізації наданих податковим органам владних повноважень узгоджується з порядком, який визначений Інструкцією про порядок застосування штрафних (фінансових) санкцій органами державної податкової служби (затверджено наказом ДПА України від 17.03.2001р. №110, зареєстровано в Міністерстві юстиції України 23.03.2001р. за №268/5459; далі за текстом -Інструкція) та Порядком направлення органами податкової служби України податкових повідомлень платникам податків та рішень про застосування штрафних (фінансових) санкцій (затверджено наказом ДПА України від 21.06.2001р. №253, зареєстровано в Міністерстві юстиції України 06.07.2001р. за № 567/5758; далі за текстом - Порядок).

Вищевказане податкове повідомлення - рішення було направлено податковим органом на юридичну адресу платника податку рекомендованим листом з повідомленням про вручення поштового відправлення (а.с.14 ). У зв`язку із неможливістю його вручення відповідачу, податкове повідомлення - рішення № 0001011521/0 від 18.06.2010 року (а.с. 13) , було розміщено податковим органом на дошці податкових оголошень (повідомлень), про що свідчить акт про розміщення на дошці оголошень податкового повідомлення - рішення № 370/1521/26106977 від 29.06.2010 року (а.с.18).

Окрім того, Чугуївською ОДПІ Харківської області ДПС було проведено камеральну перевірку податкової звітності відповідача за 1 півріччя 2010 року, 9 місяців 2010 року, 2010 рік, 1 квартал 2011 року, 2 квартал 2011 року.

За результатами перевірки складено акт № 704/1521/26106977 від 09.09.2011року (а.с. 11 -12), яким зафіксовані порушення Агентством муніципального розвитку підпункту 49.18.2 пункту 49.18 статті 49 розділу II, пункту 152.9 статті 152 розділу III Податкового кодексу України, п.п. 4.1.4 п. 4.1 ст. 4 Закону України "Про порядок погашення зобов`язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами (зі змінами та доповненнями)" а саме: не подання податкової звітності в строки, передбачені законодавством.

На підставі вищевказаного акту перевірки, податковим органом винесено податкове повідомлення - рішення № 0000891521 від 14.09.2011 року, яким відповідача по справі зобов`язано сплатити штраф по податку на прибуток (доходи) приватних підприємств в сумі 512 грн. (а.с. 8).

Дослідивши вищезазначене податкове повідомлення - рішення, суд також дійшов висновку, що дане рішення узгоджується з компетенцією органів державної податкової служби України, яка встановлена Податковим кодексом України, Законом України "Про державну податкову службу в Україні" та Законом України від 28 грудня 1994 року № 334/94-ВР "Про оподаткування прибутку підприємств", Законом України "Про порядок погашення зобов`язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами", а за способом реалізації наданих податковим органам владних повноважень узгоджується з порядком, який визначений Інструкцією про порядок застосування штрафних (фінансових) санкцій органами державної податкової служби (затверджено наказом ДПА України від 17.03.2001р. №110, зареєстровано в Міністерстві юстиції України 23.03.2001р. за №268/5459; далі за текстом -Інструкція) та Порядком направлення органами податкової служби України податкових повідомлень платникам податків та рішень про застосування штрафних (фінансових) санкцій (затверджено наказом ДПА України від 21.06.2001р. №253, зареєстровано в Міністерстві юстиції України 06.07.2001р. за № 567/5758; далі за текстом - Порядок). .

Вищевказане податкове повідомлення - рішення було направлено податковим органом на юридичну адресу платника податку рекомендованим листом з повідомленням про вручення поштового відправлення (а.с.9 ). У зв`язку із неможливістю його вручення відповідачу, податкове повідомлення - рішення №00008915521 від 14.09.2011 року (а.с. 8) , було розміщено податковим органом на дошці податкових оголошень (повідомлень), про що свідчить акт про розміщення на дошці оголошень податкового повідомлення - рішення № 330/1521/26106977 від 21.09.2011 року (а.с.19).

Щодо нарахування штрафних санкцій за не подання податкової звітності за 11 місяців 2008 року, 1 квартал 2009 року, 1 півріччя 2009 року, 9 місяців 2009 року, за 2009 року та 1 квартал 2010 року та 1 півріччя 2010 року, 9 місяців 2010 року, 2010 року в розмірі 170, 00 грн., суд зазначає наступне:

Підпунктом 4.1.4 ст. 4 Закону України "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами" від 21.12.2000 року №2181-III (в редакції чинній на момент виникнення спірних правовідносин) визначено, що податкові декларації подаються за базовий податковий (звітний) період, що дорівнює:

а) календарному місяцю (у тому числі при сплаті місячних авансових внесків), - протягом 20 календарних днів, наступних за останнім календарним днем звітного (податкового) місяця;

б) календарному кварталу або календарному півріччю (у тому числі при сплаті квартальних або піврічних авансових внесків), - протягом 40 календарних днів, наступних за останнім календарним днем звітного (податкового) кварталу (півріччя);

в) календарному року, крім випадків, передбачених підпунктом "г" підпункту 4.1.4 цього пункту, - протягом 60 календарних днів за останнім календарним днем звітного (податкового) року;

г) календарному року для платників податку на доходи фізичних осіб (прибуткового податку з громадян), - до 1 квітня року, наступного за звітним.

Відповідно до припису п.17.1.1. ст. 17 вищевказаного Закону, платник податків, що не подає податкову декларацію у строки, визначені законодавством, сплачує штраф у розмірі десяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян за кожне таке неподання або її затримку.

При визначенні податкового зобов'язання та нарахуванні штрафних санкцій за неподання податкової звітності про використання коштів за період 1 кварталу 2011 року, 2 кварталу 2011 року податковий орган правомірно застосував норми Податкового кодексу України, згідно п. 49.18 ст. 49 якого (Кодексу) податкові декларації, крім випадків, передбачених цим Кодексом, подаються за базовий звітний (податковий) період, що дорівнює: календарному місяцю (у тому числі в разі сплати місячних авансових внесків) - протягом 20 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) місяця; календарному кварталу або календарному півріччю (у тому числі в разі сплати квартальних або піврічних авансових внесків) - протягом 40 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) кварталу (півріччя); календарному року, крім випадків, передбачених підпунктами 49.18.4 та 49.18.5 цього пункту - протягом 60 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) року; календарному року для платників податку на доходи фізичних осіб - до 1 травня року, що настає за звітним; календарному року для платників податку на доходи фізичних осіб - підприємців - протягом 40 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) року.

Відповідно до п.57.1. ст. 57 ПК України, платник податків зобов'язаний самостійно сплатити суму податкового зобов'язання, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого цим Кодексом для подання податкової декларації, крім випадків, встановлених цим Кодексом.

П.п.20.1.28 п.20.1 ст. 20 Податкового кодексу України визначено право керівника державної податкової служби застосовувати до платників податків фінансові (штрафні) санкції, стягувати до бюджетів та державних цільових фондів суми грошових зобов'язань та/або податкового боргу у випадках, порядку та розмірі, встановлених цим Кодексом, стягувати суми простроченої заборгованості суб'єкта господарювання перед державою (Автономною Республікою Крим чи територіальною громадою міста) за кредитом (позикою), залученим державою (Автономною Республікою Крим чи територіальною громадою міста) або під державну (місцеву) гарантію, а також за кредитом з бюджету в порядку, визначеному цим Кодексом.

Пунктом 120.1 ст. 120 Податкового кодексу України неподання або несвоєчасне подання платником податків або іншими особами, зобов'язаними нараховувати та сплачувати податки, збори податкових декларацій (розрахунків), тягнуть за собою накладення штрафу у розмірі 170 гривень, за кожне таке неподання або несвоєчасне подання.

За матеріалами справи судом встановлено, що загальний борг відповідача перед бюджетом в сумі складає 1.532,00 грн. ( а.с. 4).

Відповідно до п.п. 6.2.1 п 6.2. ст. 6 Закону України "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами" від 21.12.2000 року №2181-III (в редакції чинній на момент виникнення спірних правовідносин)", у разі коли платник податків не сплачує узгоджену суму податкового зобов`язання в установлені строки, податковий орган надсилає такому платнику податків податкові вимоги.

Матеріалами справи підтверджено факт надіслання податковим органом першої податкової вимоги № 1/78 від 11.03.2009 року (а.с. 21) та другої податкової вимоги № 2/123 від 16.04.2009 року (а. с. 22), у зв'язку з неможливістю вручення податкових вимог складено акти про розміщення оголошень податкових вимог № 91/24-016 від 17.03.2009 року та № 170/24-016 від 24.04.2009 року (а.с. 21,22 на зворотному боці аркушів).

Відповідно до п. 95.1 ст. 95 ПК України, орган державної податкової служби здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом продажу майна такого платника податків, яке перебуває у податковій заставі.

З витягу про реєстрацію в Державному реєстрі обтяжень рухомого майна, наявного в матеріалах справи, вбачається, що 25.05.2009 року начальником податкової інспекції було прийнято рішення № 9 про застосування заходів погашення податкового боргу за рахунок стягнення його активів (а.с.20).

Станом на момент розгляду справи, доказів погашення податкового боргу перед бюджетом в сумі 1.532,00 грн. відповідачем суду не надано, відсутність вказаного боргу належними доказами останнім не спростовані.

Дослідивши зібрані по справі докази за правилами ст.86 КАС України, суд доходить висновку, що вимога позивача про стягнення спірної суми заборгованості підлягає задоволенню, бо доведена матеріалами справи, адже обумовлені ст.ст. 37 та 38 Податкового кодексу України підстави припинення податкового обов'язку у спірних правовідносинах відсутні.

Враховуючи викладене вище, беручи до уваги той факт, що відповідно до ч. 1 ст. 71 КАС України, кожна сторона належними і достатніми доказами повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, а відповідач належними доказами не довів факту погашення заборгованості у розмірі 1701грн. або доказів оскарження боргу у порядку, передбаченому законодавством України, суд вбачає достатньо підстав для задоволення позову.

Керуючись ст.ст. 11, 12, 51, 71, ст. 158, ст. 159, ст. 160, ст. 161ст. 162, ст. 163, ст. 167 КАС України, суд, -

П О С Т А Н О В И В:

Адміністративний позов Чугуївської об'єднаної державної податкової інспекції Харківської області Державної податкової служби до Агентства муніципального розвитку про стягнення заборгованості - задовольнити.

Стягнути з Агентства муніципального розвитку (місцезнаходження: вул. Гвардійська, буд. 20, м. Чугуїв, Харківська область, 63503) заборгованість перед бюджетом у сумі 1. 532 (одна тисяча п `ятсот тридцять дві гривні) грн.

Постанова набирає законної сили згідно з ст. 254 Кодексу адміністративного судочинства України, а саме: після закінчення строку подання заяви про апеляційне оскарження, встановленого цим Кодексом, якщо таку заяву не було подано. Якщо було подано заяву про апеляційне оскарження, але апеляційна скарга не була подана у строк, встановлений цим Кодексом, постанова або ухвала суду першої інстанції набирає законної сили після закінчення цього строку. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження. Якщо строк апеляційного оскарження буде поновлено, то вважається, що постанова чи ухвала суду не набрала законної сили.

Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Харківського апеляційного адміністративного суду згідно з ст.186 Кодексу адміністративного судочинства України, а саме: шляхом подачі через Харківський окружний адміністративний суд протягом десяти днів з дня її проголошення (у разі застосування судом ч. З , ст. 160 цього Кодексу, а також прийняття постанови у письмовому провадженні -з дня отримання копії постанови, у разі повідомлення суб'єкта владних повноважень у випадках та порядку, передбачених ч.4 ст.167 цього Кодексу, про можливість отримання копії постанови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду) апеляційної скарги з одночасним надсиланням копії апеляційної скарги до суду апеляційної інстанції.

Суддя О.В. Панченко

СудХарківський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення14.06.2012
Оприлюднено04.07.2012
Номер документу24964400
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —6122/12/2070

Ухвала від 24.05.2012

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Панченко О.В.

Ухвала від 24.05.2012

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Панченко О.В.

Постанова від 14.06.2012

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Панченко О.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні