ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
"18" травня 2012 р. справа № 2a-2100/10/0970
м. Івано-Франківськ
Івано-Франківський окружний адміністративний суд у складі
судді Могили А.Б.,
за участі:
секретаря судового засідання Кобринської Л.М.,
представника позивача Терьохіної Т.П.,
відповідача ОСОБА_2
розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщенні суду заяву Державної податкової інспекції у Косівському районі про перегляд за нововиявленими обставинами судового рішення по адміністративній справі за позовом Державної податкової інспекції у Косівському районі до ОСОБА_2 про стягнення коштів у сумі 3091, 95 грн.,-
ВСТАНОВИВ:
Державна податкова інспекція у Косівському районі звернулася в суд із заявою про перегляд за нововиявленими обставинами постанови Івано-Франківського окружного адміністративного суду від 22.07.2010 року по адміністративній справі за її позовом до ОСОБА_2 про стягнення коштів у сумі 3091, 95 грн.
Заява мотивована тим, що постановою Івано-Франківського окружного адміністративного суду від 22.07.2010 року позов у даній справі задоволено та стягнуто з ОСОБА_2 в дохід бюджету 3091 грн. 95 коп. податку з власників транспортних засобів. Підставою для прийняття такого судового рішення став лист відділення ДАІ з обслуговування Косівського району та автотехнічної інспекції при ВДАІ УМВС області за № 289 від 26.05.2010 року про те, що за ОСОБА_2 рахується транспортний засіб -МАН 17.232 (фургон), державний номерний знак НОМЕР_1, рік ТО - 2003, об'єм двигуна 6871 куб.см. Під час виконання судового рішення від 22.07.2010 року ДПІ у Косівському районі стало відомо про те, що зазначений транспортний засіб був зареєстрований за ОСОБА_2 20.03.2002 року, а 14.09.2004 року -знятий з обліку (лист Косівського ВРЕР ДАІ по обслуговуванню Косівського та Верховинського районів при УМВС в Івано-Франківській області за № 285 від 29.02.2012 року). Отже, інформація надана Косівським ВРЕР ДАІ по обслуговуванню Косівського та Верховинського районів при УМВС в Івано-Франківській області від 29.02.2012 року є тією істотною обставиною для справи, що не була і могла бути відома ДПІ у Косівському районі на час розгляду справи. За таких обставин постанова Івано-Франківського окружного адміністративного суду від 22.07.2010 року підлягає перегляду з прийняттям нового рішення.
Представник заявника (позивача по справі) в судовому засіданні заяву підтримала в повному обсязі з мотивів викладених у заяві.
Відповідач по справі в судовому засіданні не заперечила проти задоволення заяви про перегляд судового рішення за нововиявленими обставинами. Крім того суду пояснила, що в процесі виконання зазначеного судового рішення - постанови Івано-Франківського окружного адміністративного суду від 22.07.2010 року, управлінням Пенсійного фонду України в Косівському районі в період з грудня 2011 року по березень 2012 року утримано з її пенсії кошти в сумі 653, 20 грн. Просила скасувати постанову суду від 22.07.2010 року, відмовити в стягненні з неї коштів та вирішити питання повернення вже утриманих з неї 653, 20 грн.
Заслухавши пояснення представника заявника (позивача по справі), відповідача по справі, дослідивши в сукупності письмові докази, якими обґрунтовуються вимоги щодо заяви, суд встановив наступне.
Державна податкова інспекція у Косівському районі 07.06.2010 року звернулася в суд з адміністративним позовом до ОСОБА_2 про стягнення податку з власника транспортного засобу в сумі 3091,95 грн.
Позовні вимоги мотивовані тим, що ОСОБА_2 є власником транспортного засобу МАН 17.232, державний номерний знак НОМЕР_1, з 2003 по 2009 роки не пройшла технічний огляд та одночасно не провела оплату податку з власників транспортних засобів, внаслідок чого станом на 01.06.2010 року за нею рахується заборгованість по сплаті податку з власників транспортних засобів в сумі 3091,95 грн.
Постановою Івано-Франківського окружного адміністративного суду від 22.07.2010 року позов задоволено та стягнуто з ОСОБА_2 в дохід бюджету 3091 грн. 95 коп. податку з власників транспортних засобів. В обґрунтування постанови суд вказав, що згідно інформації отриманої від Косівського відділення ВДАІ УМВС, ОСОБА_2, жителька с. Старі Кути, Косівського району, є власником транспортного засобу МАН 17.232, державний номерний знак НОМЕР_1 та з 2003 року по 2009 рік не пройшла технічний огляд, одночасно не провела оплату податку з власників транспортних засобів.
Постанова суду набрала законної сили 14.08.2010 року (а.с.55).
Згідно ч.1 ст. 245 Кодексу адміністративного судочинства України постанова або ухвала суду, що набрала законної сили, може бути переглянута у зв'язку з нововиявленими обставинами. В ч.2 цієї статті зазначено, що однією з підстав для перегляду судового рішення за нововиявленими обставинами є істотні для справи обставини, що не були і не могли бути відомі особі, яка звертається із заявою, на час розгляду справи.
Як встановлено судом, підставою для задоволення Івано-Франківським окружним адміністративним судом позову ДПІ в Косівському районі та стягнення з ОСОБА_2 3091, 95 грн. податку з власників транспортних засобів стала інформація Косівського відділення ВДАІ УМВС про те, що ОСОБА_2 є власником транспортного засобу МАН 17.232, державний номерний знак НОМЕР_1 та з 2003 року по 2009 рік не пройшла технічний огляд, одночасно не провела оплату податку з власників транспортних засобів.
Згідно листа Косівського ВРЕР ДАІ по обслуговуванню Косівського та Верховинського районів при УМВС в Івано-Франківській області за № 285 від 29.02.2012 року транспортний засіб МАН 17.232, державний номерний знак НОМЕР_1 був зареєстрований за ОСОБА_2 20.03.2002 року, а 14.09.2004 року -знятий з обліку (а.с.53).
З системного аналізу норм законодавства, чинного на момент виникнення спірних правовідносин, зокрема Закону України «Про податок з власників транспортних засобів та інших самохідних машин та механізмів»та постанови Кабінету міністрів України від 09.07.2008 року № 606 «Про затвердження Порядку проведення державного технічного огляду колісних транспортних засобів»вбачається, що сплата податку з власників транспортних засобів здійснювалася під час проходження їх технічних оглядів у органах Державтоінспекції.
Таким чином, викладені в листі органу Державтоінспекції за № 285 від 29.02.2012 року обставини є тими істотними обставинами, що не були і не могли бути відомі ДПІ в Косівському районі під час звернення з позовом до суду та розгляду справи.
З врахуванням вищенаведеного, суд приходить до висновку, що постанову Івано-Франківського окружного адміністративного суду від 22.07.2010 року в справі за позовом Державної податкової інспекції у Косівському районі до ОСОБА_2 про стягнення коштів у сумі 3091, 95 грн. слід скасувати за нововиявленими обставинами.
Як вже встановлено судом, транспортний засіб МАН 17.232, державний номерний знак НОМЕР_1 був зареєстрований за ОСОБА_2 20.03.2002 року, а 14.09.2004 року -знятий з обліку.
З позовної заяви ДПІ у Косівському районі вбачається, що ОСОБА_2 з 2004 по 2009 роки не сплачувала податку з власника транспортного засобу. Його сума становить 3091, 95 грн., а розрахунок здійснено за три роки, що передували зверненню до суду (а.с.6).
Відповідно до ст.1 Закону України «Про податок з власників транспортних засобів та інших самохідних машин та механізмів»платниками податку з власників транспортних засобів та інших самохідних машин і механізмів є підприємства, установи, організації, які є юридичними особами, іноземні юридичні особи, а також громадяни України, іноземні громадяни та особи без громадянства, які мають зареєстровані в Україні згідно з чинним законодавством власні транспортні засоби, які згідно ст.2 даного Закону є об'єктами оподаткування.
Оскільки ОСОБА_2 з 14.09.2004 року не є власником транспортного засобу МАН 17.232, державний номерний знак НОМЕР_1, то в силу норм Закону України «Про податок з власників транспортних засобів та інших самохідних машин та механізмів», вона не може бути й платником такого податку.
У зв'язку з цим суд вважає, що позовні вимоги ДПІ у Косівському районі про стягнення з ОСОБА_2 податку з власника транспортного засобу в сумі 3091, 95 грн. є безпідставними й такими, що задоволенню на підлягають.
Під час розгляду справи судом встановлено, що згідно виконавчого листа № 2а-2100/10/0970, виданого Івано-Франківським окружним адміністративним судом 20.12.2010 року на виконання постанови суду від 22.07.2010 року, з ОСОБА_2, як пенсіонера, управлінням Пенсійного фонду України у Косівському районі, в період з грудня 2011 року по березень 2012 року, утримано з пенсії кошти в сумі 653, 20 грн. Даний факт підтверджується наданими суду відомостями управління Пенсійного фонду України в Косівському районі про відрахування (а.с.68-69).
Кодексом адміністративного судочинства України, в статті 265, передбачено поворот виконання судового рішення. Питання про поворот виконання судового рішення вирішує суд апеляційної чи касаційної інстанції, якщо, скасувавши судове рішення (визнавши його нечинним або таким, що втратило законну силу), він закриває провадження у справі, залишає позовну заяву без розгляду або відмовляє у задоволенні адміністративного позову чи задовольняє позовні вимоги у меншому розмірі (частина 1 статті 265). У випадках, встановлених частиною першою цієї статті, суд, ухвалюючи нове судове рішення, повинен зобов'язати позивача повернути відповідачеві безпідставно стягнене з нього за скасованим судовим рішенням або визначити інший спосіб і порядок здійснення повороту виконання (частина 2 статті 265).
З відомостей управління Пенсійного фонду України в Косівському районі про відрахування з пенсії ОСОБА_2 коштів вбачається, що утримані з її пенсії, в період з грудня 2011 року по березень 2012 року, кошти в сумі 653, 20 грн. перераховано до місцевого бюджету Старокутської сільської ради Косівського району (ЄДРПОУ 20567973, р/р 33211808700296, МФО 836014).
Враховуючи те, що суд приходить до висновку про скасування постанови Івано-Франківського окружного адміністративного суду від 22.07.2010 року за нововиявленими обставинами та прийняття нового судового рішення про відмову в задоволенні позову, суд також вважає, що у відповідності до ст. 265 Кодексу адміністративного судочинства України, в користь ОСОБА_2 слід стягнути з місцевого бюджету Старокутської сільської ради Косівського району безпідставно стягнені кошти в сумі 653, 20 грн.
На підставі ст. 124 Конституції України, керуючись ст. ст. 158-163, 167, 252, 253, 265 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
ПОСТАНОВИВ:
Заяву задовольнити.
Постанову Івано-Франківського окружного адміністративного суду від 22.07.2010 року в справі за позовом Державної податкової інспекції у Косівському районі до ОСОБА_2 про стягнення коштів у сумі 3091, 95 грн. скасувати та прийняти нову постанову, якою в задоволенні позову відмовити.
У порядку повороту виконання судового рішення стягнути з місцевого бюджету Старокутської сільської ради Косівського району в користь ОСОБА_2 кошти в сумі 653 (шістсот п'ятдесят три) грн. 20 коп.
Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку. Апеляційна скарга на постанову подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
Апеляційна скарга на постанову подається до Львівського апеляційного адміністративного суду через Івано-Франківський окружний адміністративний суд. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.
Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, встановленого Кодексом адміністративного судочинства, якщо таку скаргу не було подано.
Суддя /підпис/ Могила А.Б.
Постанова складена в повному обсязі 23.05.2012 року.
Суд | Івано-Франківський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 18.05.2012 |
Оприлюднено | 05.07.2012 |
Номер документу | 24971254 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Івано-Франківський окружний адміністративний суд
Могила А.Б.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні