Постанова
від 03.07.2012 по справі 2а/2570/2072/2012
ЧЕРНІГІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 2а/2570/2072/2012

ЧЕРНІГІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

03 липня 2012 р. м. Чернігів

Чернігівський окружний адміністративний суд в складі:

головуючого судді Заяць О.В.,

при секретарі Сапоненко А.М.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщенні суду справу за адміністративним позовом Ніжинського міськрайонного центру зайнятості - робочого органу Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття до ОСОБА_1 про стягнення коштів, -

В С Т А Н О В И В:

21.06.2012 року Ніжинський міськрайонний центр зайнятості - робочий орган Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування на випадок безробіття (надалі - Ніжинський МЦЗ) звернувся до суду з адміністративним позовом до ОСОБА_1, в якому просить стягнути з відповідача незаконно отримане матеріальне забезпечення на випадок безробіття в сумі 8283,38 грн.

Свої вимоги позивач обґрунтовує тим, що ОСОБА_1, перебуваючи в статусі безробітного порушила обов'язок своєчасного повідомлення про обставини, що впливають на умови виплати забезпечення та надання соціальних послуг, та вказала неправдиві відомості в заяві про надання статусу безробітного - приховала факт свого відношення до категорії зайнятого населення, що спричинило незаконне надання статусу безробітного та виплату допомоги по безробіттю. Відповідно до статті 36 Закону України «Про зайнятість населення» сума виплаченого забезпечення та вартості наданих послуг застрахованій особі внаслідок умисного не виконання нею своїх обов'язків та зловживання ними стягується з цієї особи відповідно до вимог чинного законодавства України з моменту виникнення обставин, що впливають на умови виплати їй забезпечення та надання соціальних послуг. Сума незаконно отриманого матеріального забезпечення відповідачем у добровільному порядку не повернута.

Представник позивача в судове засідання не з'явився, про час, дату, та місце розгляду справи повідомлений належним чином, через канцелярію суду надав заяву про розгляд справи без його участі, позовні вимоги підтримує повністю.

Відповідач в судове засідання не з'явився, про дату, час та місце розгляду справи був повідомлений належним чином, через канцелярію суду надав заяву про розгляд справи без його участі.

За таких обставин суд вважає за можливе розглянути справу у відсутності сторін за наявними в матеріалах справи доказами.

Відповідно до частини першої статті 41 Кодексу адміністративного судочинства України фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснювалося.

Дослідивши наявні в матеріалах справи документи, судом встановлено наступне.

16.05.2011 року до Ніжинського МЦЗ як така, що шукає роботу, звернулася громадянка ОСОБА_1. 23.05.2011 року у зв'язку з відсутністю підходящої роботи, на підставі особистої заяви відповідача (а. с. 5) було прийнято рішення про надання йому статусу безробітного та призначена виплата допомоги по безробіттю згідно зі статтями 22, 23 Закону України «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування України на випадок безробіття». У вказаній заяві зазначено, що ОСОБА_1 не є найманим працівником, не уклала договір цивільно-правового характеру, не скористалась правом на пенсію на пільгових умовах, на пенсію за вислугу років, не зареєстрована як суб'єкт підприємницької діяльності, не займається іншими видами діяльності, що визначені частиною третьою статті 1 Закону України «Про зайнятість населення». Також, ОСОБА_1 була ознайомлена під особистий підпис з правами і обов'язками безробітного, в яких прописано, що під час перебування на обліку безробітний зобов'язаний повідомляти спеціалістів центру зайнятості про всі зміни, які впливають на умови виплати забезпечення.

Відповідно до пункту третього статті 1 Закону України «Про зайнятість населення» В Україні до зайнятого населення належать громадяни, що проживають на території держави на законних підставах: а) працюючі по найму на умовах повного або неповного робочого дня (тижня) на підприємствах, в установах і організаціях, незалежно від форм власності, у міжнародних та іноземних організаціях в Україні і за кордоном у фізичних осіб; б) громадяни, які самостійно забезпечують себе роботою, включаючи підприємців, осіб, зайнятих індивідуальною трудовою діяльністю, творчою діяльністю, члени кооперативів, фермери та члени їх сімей, що беруть участь у виробництві, а також члени особистих селянських господарств, діяльність яких здійснюється відповідно до Закону України "Про особисте селянське господарство"; в) обрані, призначені або затверджені на оплачувану посаду в органах державної влади, управління та громадських об'єднаннях; г) які проходять службу в Збройних Силах України, Службі безпеки України, Державній прикордонній службі України, військах внутрішньої та конвойної охорони і Цивільної оборони України, органах внутрішніх справ України, інших військових формуваннях, створених відповідно до законодавства України, Державній службі спеціального зв'язку та захисту інформації України, альтернативну (невійськову) службу; е) які проходять професійну підготовку, перепідготовку і підвищення кваліфікації з відривом від виробництва; навчаються в денних загальноосвітніх школах і вищих навчальних закладах; ж) працюючі громадяни інших країн, які тимчасово перебувають в Україні і виконують функції, не пов'язані із забезпеченням діяльності посольств і місій..

Згідно частини першої та четвертої статті 2 Закону України «Про зайнятість населення» безробітними визнаються працездатні громадяни працездатного віку, які через відсутність роботи не мають заробітку або інших передбачених законодавством доходів і зареєстровані у державній службі зайнятості як такі, що шукають роботу, готові та здатні приступити до підходящої роботи. У разі відсутності підходящої роботи рішення про надання громадянам статусу безробітних приймається державною службою зайнятості за їх особистими заявами з восьмого дня після реєстрації у центрі зайнятості за місцем проживання як таких, що шукають роботу.

Пунктом 5 частини другої статті 12 Закону України «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування України на випадок безробіття» передбачено, що виконавча дирекція Фонду та її робочі органи контролюють правильність витрат за страхуванням на випадок безробіття, проводять розслідування страхових випадків та обґрунтованості виплати матеріального забезпечення в порядку, встановленому центральними органами виконавчої влади у сфері праці та соціальної політики, державної податкової політики, Пенсійним фондом України за погодженням з правлінням Фонду. Розслідування страхових випадків та обґрунтованості виплати матеріального забезпечення здійснюється шляхом звіряння даних, зазначених у документах страхувальника, з базою даних Пенсійного фонду України та Державної податкової адміністрації України, а в разі необхідності - шляхом проведення виїзних планових та позапланових перевірок страхувальників.

Механізм проведення розслідування страхових випадків та обґрунтованості виплат матеріального забезпечення відповідно до пункту 5 частини другої статті 12 Закону України "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття" визначає Порядок розслідування страхових випадків та обґрунтованості виплати матеріального забезпечення безробітним, затверджений наказом Міністерства праці та соціальної політики України, Державної податкової адміністрації України від 13.02.2009 року № 60/62, постановою правління Пенсійного фонду України від 13.02.2009 року № 7-1 та зареєстрований в Міністерстві юстиції України 12.03.2009 року за № 232/16248 (надалі - Порядок).

Відповідно до пункту 3 Порядку перевірка проводиться районними, міськрайонними, міськими та районними у містах центрами зайнятості, на які покладено виконання функцій робочих органів виконавчої дирекції Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття, за місцем реєстрації роботодавця як платника внесків на загальнообов'язкове соціальне страхування на випадок безробіття у разі, коли: подані застрахованою особою документи дають їй право на одержання допомоги по безробіттю відповідно до частини першої статті 22 Закону України "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття"; особа, яка одержує допомогу по безробіттю та не може бути працевлаштована у зв'язку з відсутністю на ринку праці підходящої роботи, виявила бажання отримати залишок належної їй допомоги по безробіттю одноразово для організації підприємницької діяльності.

Згідно пункту 4 Порядку для проведення перевірки центри зайнятості взаємодіють з Державною податковою адміністрацією України та Пенсійним фондом України шляхом обміну інформацією про отримані особами, які перебувають на обліку в державній службі зайнятості як безробітні, доходи від провадження підприємницької діяльності, виконання робіт за трудовим договором, у тому числі за сумісництвом, під час роботи за кордоном, виконання робіт (надання послуг) за цивільно-правовими договорами. Обмін інформацією між центрами зайнятості та державними реєстраторами здійснюється згідно з Порядком взаємодії суб'єктів інформаційного обміну щодо надання та використання відомостей з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців, затвердженим наказом Держпідприємництва, ДПА, Держкомстату від 07.12.2005 року № 121/560/406, постановою правління Пенсійного фонду України від 07.12.2005 року № 23-3, постановою правління Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування на випадок безробіття від 07.12.2005 року № 368, зареєстрованого у Міністерстві юстиції України 16.12.2005 року за № 1523/11803.

Відповідно до пунктів 5- 8 Порядку перевірка достовірності даних, які є підставою для надання особі статусу безробітної та виплати їй матеріального забезпечення, проводиться центрами зайнятості шляхом: звіряння наданої особою інформації з відомостями, наявними в Державній податковій адміністрації України, Пенсійному фонді України, у державних реєстраторів. За результатами звірки або перевірки оформлюється акт, який підписується посадовими особами, що її проводили. У разі встановлення центром зайнятості відповідно до цього Порядку належності безробітної особи до категорії зайнятих така особа знімається з обліку як безробітна в установленому законодавством порядку та повертає суму незаконно отриманого матеріального забезпечення і вартості наданих соціальних послуг з моменту виникнення обставин, що впливають на умови виплати матеріального забезпечення та надання соціальних послуг. Рішення про повернення коштів особою чи роботодавцем оформлюється наказом. Протягом двох робочих днів після прийняття рішення центр зайнятості надсилає особі чи роботодавцю рекомендованим листом повідомлення про необхідність протягом 15 календарних днів з дня отримання повідомлення повернути незаконно виплачені кошти. У разі неповернення коштів у встановлений строк стягнення таких коштів здійснюється у судовому порядку відповідно до законодавства.

Як вбачається з матеріалів справи, в результаті звірки з Державною податковою адміністрацією Ніжинським МЦЗ було проведено перевірку ЖБК «Суднобудівник-9» та встановлено, що громадянка ОСОБА_1 01.09.2010 року прийнята у ЖБК «Суднобудівник-9», що підтверджується наказом від 31.08.2010 року № 24 (а. с. 10). На момент проведення звірки ОСОБА_1 продовжувала працювати та отримувати дохід.

За результатами перевірки 10.05.2012 року позивачем складено акт № 47 про розслідування страхових випадків та обґрунтованості виплати матеріального забезпечення відповідно до Закону України «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування України на випадок безробіття» (а. с. 8), в якому зазначено, що ОСОБА_1 01.09.2010 року була прийнята за сумісництвом на роботу конс'єржем в ЖБК «Суднобудівник-9», де продовжує працювати по цей час. На момент надання статусу безробітного 23.05.2011 року громадянка ОСОБА_1 була зайнятою особою, про що не повідомила спеціаліста Ніжинського МЦЗ та вказала неправдиві відомості в заяві про надання статусу безробітного.

В зв'язку з цим, 14.05.2012 року позивачем виданий наказ № 133 про повернення коштів гр. ОСОБА_1 (а. с. 13). На підставі зазначеного наказу відповідачу 15.05.2012 року був направлений лист № 07/956 (а. с. 14) з вимогою повернути кошти протягом 15 календарних днів з дня отримання повідомлення на розрахунковий рахунок Ніжинського МЦЗ. Лист отриманий ОСОБА_1 17.05.2012 року, про що свідчить її особистий підпис в повідомленні про вручення поштового відправлення (а. с. 15). Проте, станом на день розгляду справи кошти в розмірі 8283,38 грн. Ніжинськом МЦЗ відповідачем не повернуті.

Враховуючи зазначене, суд дійшов висновку, що ОСОБА_1, відносилася до зайнятого населення, а тому не мала права отримувати матеріальне забезпечення на випадок безробіття.

Згідно частини другої та третьої статті 36 Закону України «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття» застраховані особи, зареєстровані в установленому порядку як безробітні, зобов'язані своєчасно подавати відомості про обставини, що впливають на умови виплати їм забезпечення та надання соціальних послуг. Сума виплаченого забезпечення та вартості наданих послуг застрахованій особі внаслідок умисного невиконання нею своїх обов'язків та зловживання ними стягується з цієї особи відповідно до законодавства України з моменту виникнення обставин, що впливають на умови виплати їй забезпечення та надання соціальних послуг.

Таким чином, з відповідача підлягає стягненню на користь Ніжинського МЦЗ кошти незаконно отриманого матеріального забезпечення на випадок безробіття у сумі 8283,38 грн.

Враховуючи вищевикладене, позовні вимоги Ніжинського міськрайонного центру зайнятості - робочого органу Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття до ОСОБА_1 про стягнення коштів необхідно задовольнити.

Керуючись ст.ст. 122, 158 - 163, 167 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

П О С Т А Н О В И В:

Адміністративний позов Ніжинського міськрайонного центру зайнятості - робочого органу Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття до ОСОБА_1 - задовольнити повністю.

Стягнути з громадянки ОСОБА_1 (АДРЕСА_1) на користь Ніжинського міськрайонного центру зайнятості - робочого органу Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття кошти незаконно отриманого матеріального забезпечення на випадок безробіття у сумі 8283 (вісім тисяч двісті вісімдесят три) грн. 38 коп. на розрахунковий рахунок 37178300901005 в Ніжинському ГУДКСУ у Чернігівській області, МФО 853592, одержувач Ніжинський міськрайонний центр зайнятості, код 21395623 .

Постанова набирає законної сили після закінчення строку на апеляційне оскарження, встановленого ст. 167 Кодексу адміністративного судочинства України.

Постанова може бути оскаржена до Київського апеляційного адміністративного суду в порядку та строки, передбачені ст. ст. 185-187 Кодексу адміністративного судочинства України.

Суддя О.В. Заяць

СудЧернігівський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення03.07.2012
Оприлюднено05.07.2012
Номер документу24972066
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а/2570/2072/2012

Постанова від 03.07.2012

Адміністративне

Чернігівський окружний адміністративний суд

Заяць О.В.

Постанова від 03.07.2012

Адміністративне

Чернігівський окружний адміністративний суд

Заяць О.В.

Ухвала від 21.06.2012

Адміністративне

Чернігівський окружний адміністративний суд

Заяць О.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні