ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
"02" липня 2012 р. Справа № 2a-1653/12/0970
м. Івано-Франківськ
Івано-Франківський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого -судді Мигалюка Ю.В.,
секретаря Тимків У.Л.,
за участю сторін:
представника позивача: не з'явився,
представника відповідача: не з'явився,
розглянувши у відкритому судовому засіданні у м. Івано-Франківську в приміщенні суду адміністративну справу за позовом Чаплинської міжрайонної Державної податкової інспекції в Херсонській області до ОСОБА_1 про стягнення податкового боргу в сумі 218,93 грн. -
ВСТАНОВИВ:
15.06.2012 року Чаплинська міжрайонна Державна податкова інспекція в Херсонській області (далі -позивач) звернулася в суд з адміністративним позовом до ОСОБА_1 про стягнення податкового боргу в сумі 218,93 грн. Позовні вимоги мотивовані тим, що відповідачем не виконано податкові зобов'язання з сплати податку за земельні ділянку в розмірі 218,93 грн., в тому числі 151,19 грн. недоїмки, 50,38 грн. пені та 17,36 грн. штрафної санкції.
Представник позивача в судове засідання не з'явився, на адресу суду подав клопотання про розгляд справи за його відсутності, просив позов задовольнити.
Відповідач в судове засідання не з'явився без поважних причин та без повідомлення про причини неприбуття, хоча про дату, час та місце судового розгляду справи був належним чином повідомлений, про що свідчить поштове повідомлення про вручення.
Розглянувши матеріали адміністративної справи, дослідивши докази, суд прийшов до висновку, що адміністративний позов підлягає задоволенню з наступних підстав.
Судом встановлено, що Новонаталівською сільською радою надано до Державної податкової інспекції довідку від 15.04.2011 року № 152/2-20, згідно якої ОСОБА_1 має земельний пай, площею 3,43 га. Відповідно до наданої позивачем копії облікової картки за відповідачем рахується заборгованість по сплаті земельного податку в сумі 218,93 грн., яка складається з недоїмки (основного платежу) у розмірі 151,19 грн., пені - 50,38 грн., штрафної санкції - 17,36 грн. (а. с. 6).
Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів регулює Податковий кодекс України, зокрема, визначає вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов'язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов'язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства.
Відповідно статті 8 Податкового кодексу України в Україні встановлюються загальнодержавні та місцеві податки та збори (пункт 8.1.). До загальнодержавних належать податки та збори, що встановлені цим Кодексом і є обов'язковими до сплати на усій території України, крім випадків, передбачених цим Кодексом (пункт 8.2.). До місцевих належать податки та збори, що встановлені відповідно до переліку і в межах граничних розмірів ставок, визначених цим Кодексом, рішеннями сільських, селищних і міських рад у межах їх повноважень, і є обов'язковими до сплати на території відповідних територіальних громад (пункт 8.3.).
Згідно підпункту 9.1.2. пункту 9.1. статті 9 Податкового кодексу України до загальнодержавних належать податок на прибуток підприємств, податок на доходи фізичних осіб, податок на додану вартість, плата за землю.
У відповідності до статті 18 Податкового кодексу України податковим агентом визнається особа, на яку цим Кодексом покладається обов'язок з обчислення, утримання з доходів, що нараховуються (виплачуються, надаються) платнику, та перерахування податків до відповідного бюджету від імені та за рахунок коштів платника податків. Податкові агенти прирівнюються до платників податку і мають права та виконують обов'язки, встановлені цим Кодексом для платників податків.
Підпунктом 16.1.4. пункту 16.1. статті 16 Податкового кодексу України встановлено, що платник податків зобов'язаний сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених цим Кодексом та законами з питань митної справи.
Згідно пп. 14.1.72 п. 14.1 ст. 14 Податкового кодексу України, земельний податок -обов'язковий платіж, що справляється з власників земельних ділянок та земельних часток (паїв), а також постійних землекористувачів.
Облік фізичних осіб - платників податку і нарахування відповідних сум,проводяться щороку до 1 травня (п. 287.2 ст. 287 ПКУ).
Відповідно до п. 287.1 ст. 287 Податкового кодексу України, власники землі та землекористувачі сплачують плату за землю з дня виникнення права власності або права користування земельною ділянкою. У разі припинення права власності або права користування земельною ділянкою плата за землю сплачується за фактичний період перебування землі у власності або користуванні у поточному році.
Підставою для нарахування земельного податку є дані державного земельного кадастру (п. 286.1 ст. 286 ПКУ). Нарахування фізичним особам сум податку проводиться органами державної податкової служби. Податок фізичними особами сплачується до 29.08.2011 року (за 2011 рік). Заборгованість за попередні роки повинна бути сплачена 50 % суми до 15 серпня , а залишок сум до 15 листопада щороку.
Відповідну до ст.87.9 Податковий борг погашається попередньо погашенню податков зобов'язань, які не є податковим боргом, у порядку календарної черговості його виникнення а в разі одночасного його виникнення за різними податками, зборами. Тому, сплачені суми земельногс податку зараховуються в першу чергу на погашення податкових зобов'язань, які виникли раніше і не були погашені.
У відповідності до пп. 20.1.28. ст.20 Податкового кодексу органи державної податкової служби мають право застосовувати до платників податків фінансові (штрафні) санкції, стягувати до бюджетів та державних цільових фондів суми грошових зобов'язань та/або податкового боргу випадках, порядку та розмірі, встановлених цим Кодексом.
Після закінчення встановлених цим Кодексом строків погашення узгодженого грошово зобов'язання на суму податкового боргу нараховується пеня (п.п. 129.1.1. п. 129.1 ст.129 ПК України). Нарахування пені розпочинається: а) при самостійному нарахуванні суми грошовою зобов'язання платником податків - від першого робочого дня. наступного за останнім днем граничного строку сплати грошового зобов'язання, визначеного цим Кодексом; б) при нарахуванні суми грошового зобов'язання контролюючими органами - від першого робочого дня, наступного за останнім днем граничного строку сплати грошового зобов'язання, визначеного у податковому повідомленні-рішенні згідно із цим Кодексом.
Відповідно до пп.129.3.1. п. 129.3. ст.129 ПК України нарахування пені закінчується у ден зарахування коштів на відповідний рахунок Державного казначейства України та/або в інших випадках погашення податкового боргу та/або грошових зобов'язань.
Згідно статті 67 Конституції України кожен зобов'язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.
Відповідно підпункту 20.1.18. пункту 20.1 статті 20 Податкового кодексу України органи державної податкової служби мають право звертатися до суду щодо стягнення коштів платника податків, який має податковий борг, з рахунків у банках, обслуговуючих такого платника, на суму податкового боргу або його частини.
Оскільки податковий борг відповідачем в добровільному порядку не погашений, відповідачем доказів щодо звільнення від сплати даного обов'язку не встановлено, суд приходить до висновку що позов підлягає задоволенню в повному обсязі.
На підставі наведеного, керуючись ст. 124 Конституції України, ст.ст. 2, 8-14, 86, 158-163, ст. 167 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
ПОСТАНОВИВ:
Позов задовольнити повністю.
Стягнути з ОСОБА_1 (код ЄДРПОУ НОМЕР_1, АДРЕСА_1) в дохід місцевого бюджету (на р/рахунок 33218813700310 в ГУДКУ у Херсонській області, МФО 852010, код ОКПО 24954572, код платежу 13050310, стягувач: Чаплинська міжрайонна державна податкова інспекція) податковий борг в сумі 218,93 грн. (двісті вісімнадцять гривень 93 коп.).
Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку. Відповідно до статті 186 КАС України, апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
Якщо суб'єкта владних повноважень у випадках та порядку, передбаченому частиною четвертою статті 167 КАС України, було повідомлено про можливість отримання копії постанови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.
Апеляційна скарга подається до Львівського апеляційного адміністративного суду через Івано-Франківський окружний адміністративний суд.
Постанова набирає законної сили в порядку та строки встановлені статтею 254 КАС України.
Постанова складена в повному обсязі 06.07.2012 року.
Суддя: Мигалюк Ю.В.
Суд | Івано-Франківський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 02.07.2012 |
Оприлюднено | 06.07.2012 |
Номер документу | 25006622 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Івано-Франківський окружний адміністративний суд
Мигалюк Ю.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні