Постанова
від 02.07.2012 по справі 1570/3388/2012
ОДЕСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 1570/3388/2012

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

02 липня 2012 року м. Одеса

Одеський окружний адміністративний суд у складі

головуючого судді: Юхтенко Л.Р.

розглянувши у скороченому проваджені адміністративну справу за адміністративним позовом Інспекції з питань захисту прав споживачів в Одеській області до Товариства з обмеженою відповідальністю «СКС-Інтертрейд» про стягнення суми штрафних санкцій за порушення законодавства про рекламу у розмірі 1700,00 грн., -

ВСТАНОВИВ:

До суду звернулася Інспекція з питань захисту прав споживачів в Одеській області з адміністративним позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю «СКС-Інтертрейд»про стягнення суми штрафних санкцій за порушення законодавства про рекламу у розмірі 1700,00 грн.

Позовні вимоги мотивовані тим, що фахівцями Інспекції з питань захисту прав споживачів в Одеській області (далі по тексту - Держспоживінспекції в Одеській області) при виконанні повноважень по контролю за розповсюдженням реклами у місті Одеса встановлено за Товариством з обмеженою відповідальністю «СКС-Інтертрейд»ознаки порушень ст.ст.6,8 Закону України «Про рекламу»на рекламному щиті (м. Одеса, вул. Отамана Головатого, 104), а саме: інформація про знижку не містить відомостей про дату початку і закінчення знижки, крім того, текст реклами виконано виключно російською мовою. За результатами розгляду справи Держспоживінспекцією в Одеській області прийнято Рішення про накладення на відповідача штрафу у розмірі 1700,00 грн. за порушення законодавства про рекламу, яка добровільно та у встановлені строки відповідачем не сплачена, що стало підставою звернення позивача до суду з позовом про її стягнення у судовому порядку.

Відповідно до п. 4 ч. 1, ч. 2 ст. 183-2 КАС України скорочене провадження застосовується в адміністративних справах щодо стягнення грошових сум, які ґрунтуються на рішеннях суб'єкта владних повноважень, щодо яких завершився встановлений цим Кодексом строк оскарження.

З огляду на викладене, ухвалою судді від 08.06.2012 року було відкрите скорочене провадження по адміністративній справі за позовом Інспекції з питань захисту прав споживачів в Одеській області до Товариства з обмеженою відповідальністю «СКС-Інтертрейд»про стягнення суми штрафних санкцій за порушення законодавства про рекламу у розмірі 1700,00 грн., в якій відповідачу було запропоновано надати на адресу суду заперечення проти позову та докази, які у нього є або заяву про визнання позову у десятиденний строк з дня одержання даної ухвали безпосередньо до канцелярії суду або шляхом надіслання поштою.

Вказана ухвала була одержана відповідачем 18 червня 2012 року, про що свідчить поштове повідомлення про вручення поштового відправлення.

Станом на 28 червня 2012 року (десятиденний строк після отримання відповідачем ухвали) на адресу суду не надійшли від відповідача заперечення на позов або заява про визнання позову.

Відповідно до ч. 5 ст. 183-2 КАС України справа повинна бути розглянута у порядку скороченого провадження не пізніше трьох днів з дня закінчення строку, передбаченого частиною третьою цієї статті, якщо до суду не було надано заперечення відповідача, за умови, що справа розглядається судом за місцезнаходженням відповідача. В даному випадку місцезнаходження відповідача є м. Одеса.

Розглянувши матеріали справи, оцінивши наведені позивачем обставини по справі та враховуючи відсутність заперечень з боку відповідача, суддя прийшов до висновку щодо достатності підстав для прийняття законного і обґрунтованого судового рішення в порядку скороченого провадження, без проведення судового засідання та виклику осіб які беруть участь у справі.

Відповідно до ч. 6 ст. 71 КАС України, якщо особа, яка бере участь у справі, без поважних причин не надасть докази на пропозицію суду для підтвердження обставин, на які вона посилається, суд вирішує справу на основі наявних доказів.

Вивчивши матеріали справи, а також обставини, якими обґрунтовуються позовні вимоги, докази, якими вони підтверджуються, судом встановлено наступне.

Товариство з обмеженою відповідальністю «СКС-Інтертрейд», 23 серпня 2007 року зареєстровано в якості юридичної особи виконавчим комітетом Одеської міської ради, якому присвоєно код ЄДРПОУ 35373570, що підтверджується спеціальним витягом з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців.

Судом встановлено, що за результатами проведеного фахівцями Інспекції з питань захисту прав споживачів в Одеській області контролю за розповсюдженням реклами у місті Одеса, за Товариством з обмеженою відповідальністю «СКС-Інтертрейд»були встановлені порушення вимог ст.ст.6,8 Закону України «Про рекламу»а саме: на рекламному щиті (м. Одеса, вул. Отамана Головатого, 104), інформація про знижку не містить відомостей про дату початку і закінчення знижки, крім того, текст реклами виконано виключно російською мовою.

07.02.2012 року Держспоживінспекцією в Одеській області було направлено лист №186/8 керівнику автомийки «AutoSpa»з вимогою прибути до Держспоживінспекції в Одеській області в термін до 13.02.2012 року і представити необхідні документи для розгляду справи про порушення законодавства про рекламу.

05.03.2012 року Держспоживінспекцією в Одеській області складено протокол №25 про порушення законодавства про рекламу щодо недотримання вимог п.2 ст.26 Закону України «Про рекламу»стосовно ненадання документів та інформації необхідних для розгляду справи, згідно із запитом Держспоживінспекції в Одеській області від 07.02.2012 року за №186/8.

06.03.2012 року на підставі протоколу №25 від 05.03.2012 року Держспоживінспекцією в Одеській області прийнято рішення №25 про початок розгляду справи про порушення законодавства про рекламу.

12.03.2012 року Держспоживінспекцією в Одеській області було складено відносно ТОВ «СКС-Інтертрейд»протокол засідання стосовно справи про порушення законодавства про рекламу №25/1, представник TOB «СКС-Інтертрейд»на розгляд справи не з'явився.

13.03.2011 року за результатами розгляду справи Держспоживінспекцією в Одеській області прийнято Рішення про накладення штрафу за порушення законодавства про рекламу №11, згідно з яким встановлено наявні ознаки порушень законодавства України про рекламу щодо не надання інформації про вартість розповсюдженої реклами з порушенням, необхідної для розгляду справи, визначених п. 2 ст. 26 Закону України «Про рекламу».

Доказів сплати штрафу або оскарження рішення в адміністративному або у судовому порядку суду не надані.

Проаналізувавши положення чинного законодавства, що регулює спірні правовідносини, враховуючи обставини справи, суд вважає, що позовні вимоги підлягають задоволенню з наступних підстав.

Спеціально уповноваженим центральним органом виконавчої влади у сфері захисту прав споживачів є Державна інспекція України з питань захисту прав споживачів (далі - Держспоживінспекція).

Відповідно до вимог ст.26 Закону України «Про рекламу», контроль за дотриманням законодавства України про рекламу здійснює у межах своїх повноважень спеціально уповноважений центральний орган виконавчої влади у сфері захисту прав споживачів - щодо захисту прав споживачів реклами. На вимогу органів державної влади, на які покладено контроль за дотриманням законодавства про рекламу, рекламодавці, виробники та розповсюджувачі реклами зобов'язані надавати документи, усні чи письмові пояснення, відео - та звукозаписи, а також іншу інформацію, необхідну для здійснення ними повноважень щодо контролю.

Інспекція з питань захисту прав споживачів в Одеській області є територіальним органом та підпорядкована Держспоживінспекції. Відповідно до Положення про інспекцію з питань захисту прав споживачів в Одеській області, затвердженого Головою Держспоживінспекції від 29.11.2011 року, здійснює державний контроль за додержанням законодавства про захист прав споживачів, рекламу в цій сфері та державний ринковий нагляд на території м. Одеси та Одеської області.

При виконанні повноважень по контролю за розповсюдженням реклами у місті Одеса, фахівцями Держспоживінспекції в Одеській області встановлено ознаки порушень ст.ст.6,8 Закону України «Про рекламу»на рекламному щиті (м. Одеса, вул. Отамана Головатого, 104), а саме: інформація про знижку не містить відомостей про дату початку і закінчення знижки, крім того, текст реклами виконано виключно російською мовою.

Відповідно до ст.1 Закону України «Про рекламу», реклама - інформація про особу чи товар, розповсюджена в будь-якій формі та в будь-який спосіб і призначена сформувати або підтримати обізнаність споживачів реклами та їх інтерес щодо таких особи чи товару; зовнішня реклама - реклама, що розміщується на спеціальних тимчасових і стаціонарних конструкцій, розташованих на відкритій місцевості, а також на зовнішніх поверхнях будинків, споруд, на елементах вуличного обладнання, над проїжджою частиною вулиць і доріг.

Згідно з ч. 4 ст. 27 Закону України «Про рекламу», спеціально уповноважений центральний орган виконавчої влади у сфері захисту прав споживачів та його територіальні органи в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі за поданням органів державної влади, зазначених у статті 26 цього закону, або самостійно у випадках, передбачених цією статтею, крім тих, які віднесено виключно до компетенції Антимонопольного комітету України та які регулюються законодавством з питань авторського права та суміжних прав, накладають штрафи у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.

07.02.2012 року Держспоживінспекцією в Одеській області у відповідності до вимог ст.26 Закону України «Про рекламу»та постанови Кабінету Міністрів України «Про порядок накладення штрафів за порушення законодавства України про рекламу»від 26.05 04р. № 693 (далі - Порядок накладення штрафів) було направлено лист №186/8 керівнику автомийки «AutoSpa»з вимогою прибути до Держспоживінспекції в Одеській області в термін до 13.02.2012 року і представити необхідні документи для розгляду справи про порушення законодавства про рекламу. Лист отримано Відповідачем, що підтверджено повідомленням про вручення поштового відправлення від 15.02.2010 року.

05.03.2012 року Держспоживінспекцією в Одеській області відповідно до п.9 Порядку накладення штрафів за наявними ознаками порушень законодавства про рекламу складено протокол №25 про порушення законодавства про рекламу щодо недотримання вимог п.2 ст.26 Закону України «Про рекламу»стосовно ненадання документів та інформації необхідних для розгляду справи, згідно із запитом Держспоживінспекції в Одеській області від 07.02.2012 року за №186/8.

06.03.2012 року у відповідності до п.11 Порядку накладення штрафів на підставі протоколу №25 від 05.03.2012 року Держспоживінспекцією в Одеській області прийнято рішення №25 про початок розгляду справи про порушення законодавства про рекламу.

Про розгляд справи щодо прийняття рішення про порушення законодавства про рекламу відповідача було належним чином повідомлено телефонограмою №23 від 06.03.2012 року.

12.03.2012 року Держспоживінспекцією в Одеській області було складено відносно ТОВ «СКС-Інтертрейд» протокол засідання стосовно справи про порушення законодавства про рекламу №25/1, представник TOB «СКС-Інтертрейд»на розгляд справи не з'явився.

Відповідно до п.6 ст.27 Закону України «Про рекламу»за неподання або подання завідомо недостовірної інформації щодо вартості розповсюдженої реклами та/або виготовлення реклами та/або вартості розповсюдження реклами спеціально уповноваженому центральному органу виконавчої влади у сфері захисту прав споживачів та його територіальним органам, необхідної для здійснення ними передбачених цим Законом повноважень, на рекламодавців, виробників реклами та розповсюджувачів реклами накладається штраф у розмірі 100 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян. Згідно розрахунку штрафних санкцій сума штрафу склала 1700,00 грн.

13.03.2011 року за результатами розгляду справи Держспоживінспекцією в Одеській області прийнято Рішення про накладення штрафу за порушення законодавства про рекламу №11, згідно з яким встановлено наявні ознаки порушень законодавства України про рекламу щодо не надання інформації про вартість розповсюдженої реклами з порушенням, необхідної для розгляду справи визначених п. 2 ст. 26 Закону України «Про рекламу».

Листом Держспоживінспекції в Одеській області №521/ 8 від 13.03 .2012 року ТОВ «СКС-Інтертренд»було направлено рішення про накладення штрафу за порушення законодавства про рекламу №11 від 13.03.2012 року, що підтверджується повідомленням про вручення відповідачем від 23.03.2012 року.

Відповідно до п. 20 Порядку накладення штрафів, сума штрафів за порушення законодавства про рекламу сплачується добровільно або стягується у судовому порядку відповідно до законодавства.

Доказів сплати штрафу або оскарження рішення в адміністративному або у судовому порядку суду не надані.

В зв'язку з чим, суд прийшов до висновку, що позивач довів суду обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги та надав необхідні докази, в підтвердження своїх позовних вимог.

Відповідно до вимог ч. 1 ст. 71 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення.

Згідно з ч.1 ст.69 Кодексу адміністративного судочинства України доказами в адміністративному судочинстві є будь-які фактичні дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин, що обґрунтовують вимоги і заперечення осіб, які беруть участь у справі, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи. Ці дані встановлюються судом на підставі пояснень сторін, третіх осіб та їхніх представників, показань свідків, письмових і речових доказів, висновків експертів.

З урахуванням встановлених фактів, оцінюючи надані позивачем докази у сукупності, суд прийшов до висновку, що позовні вимоги є обґрунтованими, такими, які підтверджені доказами та відповідають чинному законодавству України, а отже сума заборгованості у розмірі 1700,00 грн. повинна бути стягнута з відповідача.

Оскільки спір вирішено на користь суб'єкта владних повноважень, звільненого від сплати судового збору, а також за відсутністю витрат позивача -суб'єкта владних повноважень, пов'язаних із залученням свідків та проведенням судових експертиз, судові витрати (судовий збір), згідно з ч. 4 ст. 94 КАС України стягненню з відповідача не підлягають.

На підставі викладеного та положень Закону України «Про рекламу», «Порядку накладення штрафів за порушення законодавства про рекламу, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 26 травня 2004 року №693, та керуючись ст.ст. 7, 8,9,14, 94, 158-163, 183-2 КАС України, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

Адміністративний позов Інспекції з питань захисту прав споживачів в Одеській області до Товариства з обмеженою відповідальністю «СКС-Інтертрейд»про стягнення суми штрафних санкцій за порушення законодавства про рекламу у розмірі 1700,00 грн. -задовольнити повністю.

Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю «СКС-Інтертрейд» (код ЄДРПОУ 35373570, 65013, Одеська область, м. Одеса, вул. Отамана Головатого, 104) до Державного бюджету України: код платежу 21081100, р/р 31110106700009 ГУДКСУ в Одеській області (Суворовський район), МФО 828011, код одержувача ЄДРПОУ 37607526 ГУДКСУ в Одеській області, суму штрафних санкцій за порушення законодавства про рекламу у розмірі 1700,00 (одну тисячу сімсот гривень).

Відповідно до ст. 256 КАС України постанова підлягає негайному виконанню.

Постанова суду набирає законної сили у порядку, встановленому ст. 254 КАС України.

Постанова суду за результатами скороченого провадження може бути оскаржена до Одеського апеляційного адміністративного суду через суд першої інстанції шляхом подачі апеляційної скарги в десятиденний строк з дня отримання копії постанови.

:Постанова, прийнята у скороченому провадженні, крім випадків її оскарження в апеляційному порядку, є остаточною. /

Суд

дя: /підпис/ оригіналом згідно:

Суддя: /підпис/

З оригіналом згідно:

Суддя Л.Р. Юхтенко

СудОдеський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення02.07.2012
Оприлюднено06.07.2012
Номер документу25007325
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —1570/3388/2012

Постанова від 02.07.2012

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Юхтенко Л.Р.

Ухвала від 08.06.2012

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Юхтенко Л.Р.

Ухвала від 30.05.2012

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Юхтенко Л.Р.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні