Харківський окружний адміністративний суд 61004 м. Харків вул. Мар'їнська, 18-Б-3 П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
Харків
"26" червня 2012 р. Справа № 2а-5496/12/2070
Харківський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді - Бадюкова Ю.В., розглянувши у приміщенні суду в м. Харкові в порядку письмового провадження адміністративну справу за позовом прокурора Кегичівського району Харківської області в інтересах держави в особі Управління Пенсійного фонду України в Кегичівському районі Харківської області до фізичної особи-підприємця ОСОБА_1 про стягнення заборгованості по внесках на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування за 2010 рік в розмірі 1490,98 грн.,-
ВСТАНОВИВ:
Прокурор Кегичівського району Харківської області (далі по тексту - прокурор) звернувся до Харківського окружного адміністративного суду в інтересах держави в особі Управління Пенсійного фонду України в Кегичівському районі Харківської області (далі по тексту - позивач, УПФУ в Кегичівському районі Харківської області) з позовом до фізичної особи-підприємця ОСОБА_1 (далі по тексту - відповідач, ФОП ОСОБА_1) , в якому просить суд, стягнути з фізичної особи - підприємця ОСОБА_1 заборгованість по внесках на обов'язкове державне пенсійне страхування в сумі 1490,98 грн.
В обґрунтування позовних вимог позивач зазначає, що ФОП ОСОБА_1 зареєстрований Кегичівською районною державною адміністрацією Харківської області та згідно зі ст. 14 Закону України «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування»є страхувальником і зареєстрована як платник страхових внесків в УПФУ в Кегичівському районі Харківської області, при цьому обрав особливий спосіб оподаткування (фіксований податок) і зобов'язаний сплачувати страхові внески. Сума страхового внеску з урахуванням частини єдиного податку, що перерахована до Пенсійного фонду України, повинна становити не менше обчисленого від максимальної величини фактичних витрат на оплату праці найманих працівників, загального оподатковуваного доходу, з якої сплачуються страхові внески. Відповідач зазначених виплат в повному обсязі не проводив, внаслідок чого виникла заборгованість за 2010 рік зі сплати страхових внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування в розмірі 1490,98 грн.
Прокурор та позивач в судове засідання не з'явились, про місце, день та час розгляду справи повідомлены належним чином (а.с. 24,25), від позивача до суду надійшло клопотання про розгляд справи за їх відсутності, позовні вимоги підтримав у повному обсязі. (а.с.26-27).
Відповідач в судове засідання не з'явився, про дату, час та місце судового розгляду справи був повідомлений належним чином (а.с. 23). Про причину неявки, всупереч ч. 2 ст. 40 КАС України, суд не повідомив, заперечень стосовно позовних вимог не надсилав, заяви про відкладення розгляду справи або про розгляд справи без його участі до суду не надходило. Тому суд визнає можливим справу розглянути без участі в судовому засіданні відповідача на підставі наявних у ній доказів.
Відповідно до ч. 6 ст. 128 КАС України якщо немає перешкод для розгляду справи у судовому засіданні, визначених цією статтею, але прибули не всі особи, які беруть участь у справі, хоча і були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового розгляду, суд має право розглянути справу у письмовому провадженні у разі відсутності потреби заслухати свідка чи експерта.
Відповідно до вимог ч. 6 ст. 12 та ч. 1 ст. 41 КАС України під час судового розгляду справи в судовому засіданні забезпечується повне фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу, крім випадків неявки в судове засідання всіх осіб, які беруть участь у справі, чи у разі, якщо відповідно до положень цього Кодексу розгляд справи здійснюється за відсутності осіб, які беруть участь у справі (у тому числі при розгляді справи в порядку письмового провадження).
Перевіривши матеріали справи і оцінивши докази в їх сукупності, суд визнає, що позов підлягає задоволенню виходячи з наступного.
Спеціальним законом, який визначає принципи, засади і механізми функціонування системи загальнообов'язкового державного пенсійного страхування, призначення, перерахунку і виплати пенсій, надання соціальних послуг з коштів Пенсійного фонду, що формуються за рахунок страхових внесків роботодавців, бюджетних та інших джерел, а також регулює порядок формування Накопичувального пенсійного фонду та фінансування за рахунок його коштів видатків на оплату договорів страхування довічних пенсій або одноразових виплат застрахованим особам, членам їхніх сімей та іншим особам, є Закон України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування".
Абзацом тридцять четвертим статті 1 Закону України від 09.07.2003 № 1058-IV "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування" (далі по тексту -Закон №1058) визначено, що страхові внески - кошти відрахувань на соціальне страхування, збір на обов'язкове державне пенсійне страхування та страхові внески на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування, сплачені (які підлягають сплаті) згідно із законодавством, що діяло раніше; надходження від сплати єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, що спрямовуються на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування.
Страхувальниками, які згідно ст. 17 вказаного Закону (в редакції, чинній на момент виникнення спірних правовідносин) зобов'язані, крім іншого, нараховувати, обчислювати і сплачувати в установлені строки та в повному обсязі страхові внески, є, зокрема застраховані особи, зазначені в п. 3 ст. 11 цього Закону, а саме фізичні особи - суб'єкти підприємницької діяльності, у тому числі ті, які обрали особливий спосіб оподаткування (фіксований податок, єдиний податок, фіксований сільськогосподарський податок, придбали спеціальний торговий патент), та члени сімей зазначених фізичних осіб, які беруть участь у провадженні ними підприємницької діяльності (п. 5 ст. 14 Закону).
В ч. 4 ст. 15 Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування" встановлено, що взяття на облік до Пенсійного фонду страхувальників, зазначених у ст. 14 цього Закону, здійснюється у такому порядку: для юридичних осіб, незалежно від організаційно-правової форми, форми власності та підпорядкування, а також фізичних осіб - підприємців, зазначених у пунктах 1 - 4 ст. 14 цього Закону, на яких поширюється дія Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців", - на підставі відомостей з реєстрацій картки, наданих державним реєстратором згідно із Законом України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців", не пізніше наступного робочого дня з дня отримання зазначених відомостей територіальними органами Пенсійного фонду
Відповідач зареєстрований 24.02.1995 року, як фізична особа -підприємець Кегичівською районною державною адміністрацією Харківської області, що підтверджується копією Свідоцтва про державну реєстрацію ФОП (а.с. 5), взятий на облік в органах пенсійного фонду, що підтверджується матеріалами справи , та відповідно п. 1 ч. 1 ст. 14 Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування" є страхувальником та зареєстрований як платник страхових внесків в УПФУ в Кегичівському районі Харківської області. Відповідно п. 5 вказаної норми відповідач є страхувальником та сплачує страхові внески на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування відповідно до Закону.
Згідно п. 6 ч. 2 ст. 17 Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування" (в редакції, чинній на момент виникнення спірних правовідносин) страхувальник зобов'язаний нараховувати, обчислювати і сплачувати в установлені строки та в повному обсязі страхові внески. Згідно п. 3 та п. 4 ст. 18 Закону страхові внески є цільовим загальнообов'язковим платежем, що справляється на всій території України в порядку, встановленому цим Законом. Страхові внески не включаються до складу податків, інших обов'язкових платежів, що складають систему оподаткування. На ці внески не поширюється податкове законодавство.
Згідно ст. 5 Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування" цей Закон регулює відносини, що виникають між суб'єктами системи загальнообов'язкового державного пенсійного страхування. Дія інших нормативно-правових актів може поширюватися на ці відносини лише у випадках, передбачених цим Законом, або в частині, що не суперечить цьому Закону. Виключно цим Законом визначаються: принципи та структура системи загальнообов'язкового державного пенсійного страхування; коло осіб, які підлягають загальнообов'язковому державному пенсійному страхуванню; платники страхових внесків, їх права та обов'язки; порядок нарахування, обчислення та сплати страхових внесків, стягнення заборгованості за цими внесками.
Відповідно п.п. 4 п. 8 розділу XV "Перехідних положень" Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування" (в редакції Закону України "Про внесення змін до законів України "Про Державний бюджет України на 2010 рік" та "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування від 08.07.2010 року № 2461-VI) фізичні особи-суб'єкти підприємницької діяльності, які обрали особливий спосіб оподаткування (єдиний податок) зобов'язані сплачувати страхові внески у розмірі, який визначається ними самостійно, при цьому сума страхового внеску з урахуванням частини єдиного податку, що перерахована до Пенсійного фонду України, повинна становити не менше мінімального розміру страхового внеску, обчисленого від максимальної величини фактичних витрат на оплату праці найманих працівників, загального оподатковуваного доходу, з якої сплачуються страхові внески.
В ст. 53 Закону України "Про Державний бюджет України на 2010 рік" встановлена з 01.07.10 р. мінімальна заробітна плата у місячному розмірі 888,0 грн., з 01.10.10 р. - 907,0 грн., з 01.12.10 р. - 922,0 грн., таким чином мінімальний страховий внесок на місяць у третьому кварталі 2010 р. становив 294,82 грн., у жовтні - листопаді 2010 р. - 301,12 грн., у грудні 2010 р. - 306,1 грн.
Згідно з ч. 4 та ч. 6 ст. 20 Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування" передбачено, що сплата страхових внесків здійснюється виключно в грошовій формі шляхом внесення відповідних сум страхових внесків до солідарної системи на банківські рахунки виконавчих органів Пенсійного, фонду. Страхувальники зобов'язані сплачувати страхові внески, нараховані за відповідний базовий звітний період, не пізніше ніж через 20 календарних днів із дня закінчення цього періоду. Базовим звітним періодом для відповідача є квартал.
Відповідно до п. 5.7. Інструкції про порядок обчислення і сплати страхувальниками та застрахованими особами внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування до Пенсійного фонду України, яка затверджена Постановою Пенсійного фонду України 19.12.2003, № 21-1 (далі по тексту -Інструкція №21-1) страхові внески сплачуються страхувальниками шляхом перерахування безготівкових сум з їх банківських рахунків. Страхувальники - фізичні особи, які не мають банківських рахунків, сплачують страхові внески шляхом готівкових розрахунків через банківські установи.
Згідно п. 11. 12, п. 5.3.2 вищевказаної Інструкції № 21-1, які були чинними на час виникнення спірних правовідносин, для фізичних осіб -суб'єктів підприємницької діяльності встановлено кінцевий строк подання розрахунку страхових внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування і граничний строк їх сплати до 1 квітня наступного за звітним роком за себе та членів їх сімей, які беруть участь у провадженні ними підприємницької діяльності.
Відповідно до звіту про суми нарахованого доходу застрахованих осіб та суми нарахованих внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування до органів Пенсійного фонду України за 2010 рік (а.с. 8-9) та копії картки особового рахунку відповідача (а.с. 10), за 2010 рік у відповідача, з урахуванням часткової самостійної сплати, утворилась заборгованість зі сплати страхових внесків у сумі 1490,98 грн.
В ч. 6 ст. 18 Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування" (діючої на час виникнення спірних правовідносин) передбачено, що законодавством не можуть встановлюватися пільги з нарахування та сплати страхових внесків або звільнення від їх сплати, а в ч. 12 ст. 20 даного Закону передбачено, що страхові внески підлягають сплаті незалежно від фінансового стану платника страхових внесків.
УПФУ в Кегичівському районі було сформовано та надіслано відповідачу вимогу про сплату боргу № Ф 2289 від 03.03.2011 р. (а.с. 28-30).
Відповідно до абз. 7 п. 7 розділу VIІІ "Прикінцеві та перехідні положення" Закону України "Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування" від 08.07.2010, № 2464-VI (далі по тексту -Закон № 2464) на період до повного стягнення заборгованості із сплати страхових внесків за діючими видами загальнообов'язкового державного соціального страхування та сум штрафних санкцій, нарахованих та/або не сплачених у період до 1 січня 2011 року, в тому числі нарахованих внесків, строк сплати яких на 1 січня 2011 року не настав, та відповідних штрафних санкцій за фондами загальнообов'язкового державного соціального страхування зберігаються повноваження щодо контролю за правильністю нарахування, своєчасністю сплати страхових внесків, застосування фінансових санкцій, якими вони були наділені до набрання чинності цим Законом.
Таким чином, доказів, які б свідчили про погашення вказаної суми заборгованості на день розгляду справи або ж спростували доводи позивача, до суду не надано.
У відповідності до норм статей 11, 71 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення.
Суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні (стаття 86 КАС України)
З огляду на викладене, оскільки заборгованість в розмірі 1490,98 грн. відповідачем станом на день розгляду справи залишається не сплаченою, суд приходить до висновку, що вимоги позивача щодо стягнення вказаної суми заборгованості є обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню.
Керуючись ст. ст. 158-163, 186, 254, 256 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,-
П О С Т А Н О В И В:
Адміністративний позов прокурора Кегичівського району Харківської області в інтересах держави в особі Управління Пенсійного фонду України в Кегичівському районі Харківської області до фізичної особи-підприємця ОСОБА_1 про стягнення заборгованості по внесках на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування за 2010 рік в розмірі 1490,98 грн. -задовольнити у повному обсязі.
Стягнути з фізичної особи-підприємця ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1, код НОМЕР_1) на користь управління Пенсійного фонду України в Кегичівському районі Харківської області (64003, Харківська область, смт Кегичівка, вул. Волошина, 34, п/р 256043123441 в Кегичівському ТВБВ №10020/0442 МФО 351823, код за ЄДРПОУ 22681911) 1490.98 грн. (одна тисяча чотириста дев'яносто гривень 98 копійок ) заборгованості за 2010 рік зі сплати страхових внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування
Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Харківського апеляційного адміністративного суду через Харківський окружний адміністративний суд шляхом подачі апеляційної скарги протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 КАС України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Суддя Бадюков Ю.В.
Суд | Харківський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 26.06.2012 |
Оприлюднено | 06.07.2012 |
Номер документу | 25007913 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Харківський окружний адміністративний суд
Бадюков Ю.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні