Рішення
від 27.06.2012 по справі 1512/4966/2012
КИЇВСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД М. ОДЕСИ


Справа№1512/4966/2012

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

27 червня 2012 р. року, Київський районний суд м. Одеси у складі:

головуючого - судді Таварткіладзе О.М.,

при секретарі: Посессор О. О.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Одесі цивільну справу за позовом Об'єднання співвласників багатоквартирного будинку «Дідріхсона, 27»до ОСОБА_1 про стягнення заборгованості за житлово-комунальні послуги, -

В С Т А Н О В И В:

В квітні 2012 року Об'єднання співвласників багатоквартирного будинку «Дідріхсона, 27» звернулося до суду до ОСОБА_1 з позовом, про стягнення заборгованості за житлово-комунальні послуги, мотивуючи це тим, що ОСББ «Дідріхсона, 27»забезпечує надання житлово-комунальних послуг в квартиру АДРЕСА_1. ОСОБА_1 є власником цієї квартири і у відповідності до діючого законодавства зобов*язана укласти договір про надання житлово-комунальних послуг, підготовлений виконавцем на підставі типового договору. Однак відповідач відмовилася від укладення договору, що є її безпосереднім обов*язком і тривалий час не здійснює оплату за житлово-комунальні послуги, внаслідок чого за період з 01.01.2009 року по 31.07.2010 року утворилася заборгованість на загальну суму 4925 грн. 61 коп. Неодноразові звернення позивача для врегулювання питання в досудовому порядку результату не дали. Позивач звертався до суду із заявою про видання судового наказу про стягнення з відповідача заборгованості за житлово-комунальні послуги. Приморським районним судом м. Одеси 30.08.2010 року видано судовий наказ про стягнення з ОСОБА_1 на користь ОСББ «Дідріхсона, 27»заборгованості за житлово-комунальні послуги в сумі 4925 грн. 61 коп. Однак, ухвалою Приморського районного суду м. Одеси від 07.02.2012 року, судовий наказ за заявою відповідача було скасовано і роз*яснено про право позивача звернутися до суду до ОСОБА_1 в порядку позовного провадження.

Представник позивача ОСББ «Дідріхсона, 27»в судовому засіданні позов підтримав і просив його задовольнити у повному обсязі, надавши пояснення у відповідності із доводами, що викладені у позовній заяві ОСББ «Дідріхсона, 27». Додатково пояснив, що між позивачем і відповідачем тривають численні судові спори, які обумовлені конфліктом між сторонами, який виник у зв*язку із намаганням відповідача очолити ОСББ. Коли це відповідачу не вдалося, вона зайняла конфліктну позицію і не сплачує житлово-комунальні послуги зокрема за період з 01.01.2009 року до 31.07.2010 року.

Відповідач ОСОБА_1 та її представник в судовому засіданні позов не визнали, просили у задоволенні позову відмовити та суду пояснили, що ані ОСОБА_1 ані члени її сім*ї не зареєстровані та не проживають у АДРЕСА_1. Квартира пустує і відповідач не користується відповідними послугами ОСББ. Однак коли ОСОБА_1 зверталася до адміністрації ОСББ з заявою про офіційне закріплення цього факту та звільнення її від сплати житлово-комунальних послуг, їй було відмовлено без пояснення мотивів та оформлення факту відмови у письмовому вигляді. Також її не було ознайомлено з механізмом розрахунку тарифів на житлово-комунальні послуги, які були затверджені у Виконкому Одеської міської ради лише у грудні 2011 року. Протокол загальних зборів, яким затверджено кошторис витрат з утримання будинку та прибудинкової території на 2009 рік є недійсним, оскільки він підписаний особою, яка не є головою правління. Прибудинкову територію ОСББ «Дідріхсона 27»було відведено лише у вересні 2011 року. Тому за період з 01.01.2009 року до дати відведення прибудинкової території та затвердження тарифів Виконкомом Одеської міської ради -22.12.2011 року, вона не повинна була сплачувати розрахунки, які сформовані ОСББ за незатвердженими тарифами. Крім того, до 01.04.2009 року обслуговування багатоквартирного будинку здійснювало ТОВ «Стикон», однак при цьому позивач намагається стягнути з відповідача житлово-комунальні послуги з 01.01.2009 року до 01.04.2009 року .

Суд, вислухавши сторони, дослідивши матеріали справи, вважає, що позов підлягає задоволенню частково, при цьому суд виходить із наступного.

Згідно статуту, затвердженого установчими зборами Співласників Багатоквартирного будинку, що розташований за адресою: вул. Дідріхсона, 27, протокол № 1 від 17.11.2008 року Об*єднання співвласників багатоквартирного «Дідріхсона 27» створено власниками квартир та не житлових приміщень багатоквартирного будинку № 27 на вулиці Дідріхсона в м. Одесі відповідно до Закону України «Про об*єднання співвласників багатоквартирного будинку». Власники квартир та нежитлових приміщень зобов*язані виконувати вимоги законодавства України та Статуту об*єднання , який розроблений на підставі Типового статуту і затверджений рішенням установчих зборів членів об*єднання. Завданням та предметом діяльності об*єднання є належне утримання будинку та прибудинкової території, забезпечення сприяння членам об*єднання в отриманні житлово-комунальних послуг та інших послуг належної якості за обґрунтованими цінами та виконання ними своїх зобов*язань, пов*язаних з діяльністю об*єднання. Об*єднання має право відповідно до законодавства та Статуту шляхом скликання загальних зборів приймати рішення про надходження та витрат коштів правління; встановлювати розміри платежів і внесків членів об*єднання, а також відрахувань до резервного та ремонтного фондів; виключати зі свого складу членів об*єднання, які не виконують своїх обов*язків. Для забезпечення виконання власниками приміщень своїх обов*язків, об*єднання має право вимагати своєчасної та у повному обсязі сплати всіх установлених Законом і Статутом об*єднання платежів, зборів і внесків від власників приміщень, а також відрахування до резервного та ремонтного фондів. Правління об*єднання складає щорічний кошторис надходжень і витрат на наступний фінансовий рік і визначає розміри платежів кожного члена об*єднання. Кошторис об*єднання складається до 25 грудня поточного року з подальшим затвердженням на чергових загальних зборах членів об*єднання. Кошторис повинен передбачати такі статті витрат: поточні витрати; витрати на оплату комунальних та інших послуг; витрати накопичення на ремонт будинку; інші витрати. У разі відмови власника приміщення укладати договір або сплачувати обов*язкові платежі на утримання і ремонт неподільного майна та відповідної частки загального майна об*єднання має право звернутися до суду для стягнення нарахованих платежів у судовому порядку. Право на звернення до суду виникає в об*єднання через шістдесят днів з дня припинення платежів або відмови в укладенні договору (а. с. 5-12).

Згідно протоколу № 2 від 24.12.2008 року загальних зборів членів об*єднання співвласників багатоквартирного будинку «Дідріхсона 27» затверджено зведений кошторис витрат ОСББ «Дідріхсона 27»на утримання будинку та прибудинкової території на 2009 рік (а. с. 14).

Згідно протоколу № 7 від 25.12.2009 року загальних зборів членів об*єднання співвласників багатоквартирного будинку «Дідріхсона 27» затверджено зведений кошторис витрат ОСББ «Дідріхсона 27»на утримання будинку та прибудинкової території на 2010 рік (а. с. 15).

Згідно розрахунку з нарахування квартплати по квартирі АДРЕСА_1, платник ОСОБА_1 вбачається наявність заборгованості у вигляді сальдо в сумі 4925 грн. 61 коп. за період з 01.01.2009 року до 31.07.2010 року включно (а. с. 17).

Відповідно до ст. 509 ЦК України зобов'язанням є правовідношення, в якому одна сторона (боржник) зобов'язана вчинити на користь другої сторони (кредитора) певну дію (передати майно, виконати роботу, надати послугу, сплатити гроші тощо) або утриматися від певної дії, а кредитор має право вимагати від боржника виконання його обов'язку. Зобов'язання виникають з підстав, встановлених статтею 11 цього Кодексу. Зобов'язання має грунтуватися на засадах добросовісності, розумності та справедливості.

Відповідно до ст. 11 ЦК України, цивільні права та обов'язки виникають із дій осіб, що передбачені актами цивільного законодавства, а також із дій осіб, що не передбачені цими актами, але за аналогією породжують цивільні права та обов'язки. Підставами виникнення цивільних прав та обов'язків, зокрема, є: 1) договори та інші правочини; 2) створення літературних, художніх творів, винаходів та інших результатів інтелектуальної, творчої діяльності; 3) завдання майнової (матеріальної) та моральної шкоди іншій особі; 4) інші юридичні факти.

Згідно до ч.3 ст. 11 ЦК України цивільні права та обов'язки можуть виникати безпосередньо з актів цивільного законодавства.

Згідно ст. 12 ЦК України особа здійснює свої цивільні права вільно, на власний розсуд. Нездійснення особою своїх цивільних прав не є підставою для їх припинення, крім випадків, встановлених законом.

Згідно ст. 13 ЦК України цивільні права особа здійснює у межах, наданих їй договором або актами цивільного законодавства. При здійсненні своїх прав особа зобов*язана утримуватися від дій, які могли б порушити права інших осіб, завдати шкоди довкіллю або культурній спадщині. Не допускаються дії особи, що вчиняються з наміром завдати шкоди іншій особі, а також зловживання правом в інших формах. У разі недодержання особою при здійсненні своїх прав вимог, які встановлені даною статтею, суд може зобов*язати її припинити зловживання своїми правами, а також застосувати інші наслідки, встановлені законом.

Згідно ст. 1 Закону України «Про об*єднання співвласників багатоквартирного будинку» об'єднання співвласників багатоквартирного будинку - юридична особа, створена власниками для сприяння використанню їхнього власного майна та управління, утримання і використання неподільного та загального майна;

прибудинкова територія - територія навколо багатоквартирного будинку, визначена актом на право власності чи користування земельною ділянкою і призначена для обслуговування багатоквартирного будинку;

управитель - юридична особа, яка здійснює управління

неподільним та загальним майном житлового комплексу за дорученням

власника (власників) майна і забезпечує його належну експлуатацію

Згідно ч. ч. 1, 4 ст. 4 Закону України «Про об*єднання співвласників багатоквартирного будинку»об'єднання створюється для забезпечення і захисту прав його

членів та дотримання їхніх обов'язків, належного утримання та

використання неподільного і загального майна, забезпечення

своєчасного надходження коштів для сплати всіх платежів,

передбачених законодавством та статутними документами.

Основна діяльність об'єднання полягає у здійсненні функцій, що забезпечують реалізацію прав власників приміщень на володіння та користування спільним майном членів об'єднання, належне утримання будинку та прибудинкової території, сприяння членам об'єднання в отриманні житлово-комунальних та інших послуг належної якості за обгрунтованими цінами та виконання ними своїх об'єднання.

Згідно п.1 ч. 1 ст. 11 Закону України «Про об*єднання співвласників багатоквартирного будинку»об'єднання після набуття статусу юридичної особи може прийняти на власний баланс весь житловий комплекс.

Згідно ст. 13 Закону України «Про об*єднання співвласників багатоквартирного будинку»

відносини власників приміщень і управителя регулюються договором між ними, який укладається на основі Типового договору, форму якого затверджує спеціально уповноважений центральний орган виконавчої влади з питань містобудування та житлової політики.

Спори щодо змісту конкретного договору вирішуються за згодою сторін або у судовому порядку.

Укладення договору між власником окремого приміщення у житловому комплексі та управителем є обов'язковим і не залежить від членства в об'єднанні, за винятком випадку, коли власник і управитель є однією особою.

У разі відмови власника приміщення укладати договір або сплачувати обов'язкові платежі на утримання та ремонт неподільного майна та відповідної частки загального майна об'єднання має право звернення до суду для стягнення нарахованих платежів у судовому порядку.

Право на звернення до суду виникає у об'єднання через шістдесят днів з дня припинення платежів або відмови в укладенні договору.

Згідно ст. 15 Закону України «Про об*єднання співвласників багатоквартирного будинку»власник - член об'єднання зобов'язаний виконувати вимоги статуту об'єднання ; виконувати рішення статутних органів, прийняті у межах їхніх повноважень; своєчасно і в повному обсязі сплачувати належні платежі.

Згідно ст. 22 Закону України «Про об*єднання співвласників багатоквартирного будинку»за відсутності технічної можливості проведення поквартирного обліку споживання водо-, тепло-, газо-, електропостачання, гарячого водопостачання та інших послуг управитель зобов'язаний за рахунок коштів балансоутримувача встановити загальнобудинкові прилади обліку. У разі, якщо правління об'єднання самостійно здійснює функції управителя, воно за договором з постачальниками комунальних послуг може бути колективним замовником (абонентом) таких послуг. У цьому випадку об'єднання несе повну відповідальність за своєчасну сплату вартості фактично спожитих членами об'єднання комунальних послуг.

Розподіл загальних рахунків між власниками приміщень в одній квартирі чи нежилому приміщенні здійснюється відповідно до законодавства та статуту з урахуванням розміру частки належного майна та кількості осіб, які проживають у квартирі, включаючи тих, які проживають тимчасово, а також з урахуванням особливостей використання нежилих приміщень.

Власники квартир, приміщень, що не обладнані приладами обліку, зобов'язані укласти договір про обслуговування та оплату комунальних послуг з управителем незалежно від членства в об'єднанні.

Відмова від укладення договору, від оплати рахунків або несплата рахунків не допускається. Такі дії є порушенням прав інших членів об'єднання і підставою для звернення до суду про стягнення заборгованості із плати по відповідних рахунках у примусовому порядку.

Власники несуть відповідальність за своєчасність здійснення платежів на рахунок управителя незалежно від використання приміщень особисто чи надання належних їм приміщень в оренду, якщо інше не передбачено договором.

Згідно ст. 29 Закону України «Про об*єднання співвласників багатоквартирного будинку»

особи, винні у недотриманні вимог цього Закону; порушенні прав власників

(користувачів), їх об'єднань і асоціацій; порушенні статуту об'єднання та протидії його виконанню несуть цивільну, кримінальну, адміністративну відповідальність відповідно до закону.

Згідно ст. 1 Закону України «Про житлово-комунальні послуги»житлово-комунальні послуги - результат господарської діяльності, спрямованої на забезпечення умов проживання та перебування осіб у жилих і нежилих приміщеннях, будинках і спорудах, комплексах будинків і споруд відповідно до нормативів, норм, стандартів, порядків і правил;

балансоутримувач будинку, споруди, житлового комплексу або комплексу будинків і споруд (далі - балансоутримувач) - власник або юридична особа, яка за договором з власником утримує на балансі відповідне майно, а також веде бухгалтерську, статистичну та іншу передбачену законодавством звітність, здійснює розрахунки коштів, необхідних для своєчасного проведення капітального і поточного ремонтів та утримання, а також забезпечує управління цим

майном і несе відповідальність за його експлуатацію згідно з законом;

виконавець - суб'єкт господарювання, предметом діяльності якого є надання житлово-комунальної послуги споживачу відповідно до умов договору;

виробник - суб'єкт господарювання, який виробляє або створює житлово-комунальні послуги;

власник приміщення, будинку, споруди, житлового комплексу або комплексу будинків і споруд (далі - власник) - фізична або юридична особа, якій належить право володіння, користування та

розпоряджання приміщенням, будинком, спорудою, житловим комплексом або комплексом будинків і споруд, зареєстроване у встановленому законом порядку;

Згідно ст. 14 Закону України «Про житлово-комунальні послуги» залежно від порядку затвердження цін/тарифів на житлово-комунальні послуги вони поділяються на три групи:

1) перша група - житлово-комунальні послуги, ціни/тарифи на які затверджують спеціально уповноважені центральні органи виконавчої влади, а у випадках, передбачених законом, -

національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері комунальних послуг та національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері енергетики.

2) друга група - житлово-комунальні послуги, ціни/тарифи на які затверджують органи місцевого самоврядування для надання на відповідній території;

3) третя група - житлово-комунальні послуги, ціни/тарифи на які визначаються виключно за договором (домовленістю сторін).

Ціни/тарифи на комунальні послуги та послуги з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій формуються і затверджуються центральними органами виконавчої влади, національними комісіями, що здійснюють державне регулювання у відповідних сферах, та органами місцевого самоврядування відповідно до їхніх повноважень, визначених законом

Згідно ст. 19 Закону України «Про житлово-комунальні послуги» відносини між учасниками договірних відносин у сфері житлово-комунальних послуг здійснюються виключно на договірних засадах. Учасниками відносин у сфері житлово-комунальних послуг є:

власник, споживач, виконавець, виробник. Виробник послуг може бути їх виконавцем .

Особливими учасниками відносин у сфері житлово-комунальних послуг є балансоутримувач та управитель, які залежно від цивільно-правових угод можуть бути споживачем, виконавцем або виробником.

Згідно ст. 20 Закону України «Про житлово-комунальні послуги»споживач має право:

1) одержувати вчасно та відповідної якості житлово-комунальні послуги згідно із законодавством та умовами договору на надання житлово-комунальних послуг;

2) одержувати в установленому законодавством порядку необхідну інформацію про перелік житлово-комунальних послуг, їх вартість, загальну вартість місячного платежу, структуру

ціни/тарифу, норми споживання, порядок надання житлово-комунальних послуг, їх споживчі властивості тощо;

3) на відшкодування збитків, завданих його майну та/або приміщенню, шкоди, заподіяної його життю чи здоров'ю внаслідок неналежного надання або ненадання житлово-комунальних послуг;

4) на усунення протягом строку, встановленого договором або законодавством, виявлених недоліків у наданні житлово-комунальних послуг;

5) на зменшення розміру плати за надані послуги в разі їх ненадання або надання не в повному обсязі, зниження їх якості в порядку, визначеному договором або законодавством;

6) на несплату вартості житлово-комунальних послуг за період

тимчасової відсутності споживача та/або членів його сім'ї при відповідному документальному оформленні, а також за період фактичної відсутності житлово-комунальних послуг, визначених

договором у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України;

Споживач зобов'язаний:

- укласти договір на надання житлово-комунальних послуг, підготовлений виконавцем на основі типового договору ;

- оплачувати житлово-комунальні послуги у строки, встановлені договором або законом ;

Згідно ст. 21 Закону України «Про житлово-комунальні послуги»виконавець має право:

- розробляти і подавати на затвердження розрахунки щодо рівня цін/тарифів на житлово-комунальні послуги першої і другої групи (пункти 1 та 2 частини першої статті 14 цього Закону) в

порядку, встановленому законодавством;

- пропонувати при укладенні договору ціни/тарифи на житлово-комунальні послуги третьої групи (пункт 3 частини першої статті 14 цього Закону);

Виконавець зобов'язаний:

- забезпечувати своєчасність та відповідну якість житлово-комунальних послуг згідно із законодавством та умовами договору, в тому числі шляхом створення систем управління якістю

відповідно до національних або міжнародних стандартів;

- підготувати та укласти із споживачем договір на надання житлово-комунальних послуг з визначенням відповідальності за дотримання умов його виконання згідно з типовим договором;

- надавати в установленому законодавством порядку необхідну інформацію про перелік житлово-комунальних послуг, їх вартість, загальну вартість місячного платежу, структуру цін/тарифів, норми споживання, режим надання житлово-комунальних послуг, їх споживчі властивості тощо;

Згідно ст. 21 Закону України «Про житлово-комунальні послуги»управитель має право:

- здійснювати управління будинком, спорудою, житловим комплексом або комплексом будинків і споруд та забезпечувати їх належну експлуатацію;

- укладати договори з виробниками, виконавцями, споживачами в порядку, встановленому законом;

- контролювати виконання умов договорів на надання житлово-комунальних послуг;

- отримувати плату за виконання власних функцій;

Управитель зобов'язаний:

- забезпечувати експлуатацію будинку, споруди, житлового комплексу або комплексу будинків і споруд та об'єктів благоустрою, розташованих на прибудинкових територіях, згідно з умовами

укладених договорів, стандартами, нормативами, нормами і правилами;

- дотримуватись умов договорів з учасниками відносин у сфері житлово-комунальних послуг;

- вимагати беззастережного виконання умов договору, стандартів, нормативів, норм і правил від виконавців послуг;

- вимагати своєчасної і в повному обсязі оплати наданих житлово-комунальних послуг від споживачів;

Згідно ч. ч. 2, 3 ст. 31 Закону України «Про житлово-комунальні послуги» виконавці/виробники здійснюють розрахунки економічно обґрунтованих витрат на виробництво (надання) житлово-комунальних послуг і подають їх органам, уповноваженим здійснювати встановлення тарифів. Порядок доведення до споживачів інформації про перелік житлово-комунальних послуг, структуру цін/тарифів, зміну цін/тарифів з обґрунтуванням її необхідності та про врахування відповідної позиції територіальних громад розробляється і затверджується центральним органом виконавчої влади з питань житлово-комунального господарства.

Згідно ст. 32 Закону України «Про житлово-комунальні послуги»плата за житлово-комунальні послуги нараховується щомісячно відповідно до умов договору в порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України.

Розмір плати за комунальні послуги розраховується виходячи з розміру затверджених цін/тарифів та показань засобів обліку або за нормами, затвердженими в установленому порядку.

Розмір плати за утримання будинків і споруд та прибудинкових територій встановлюється залежно від капітальності, рівня облаштування та благоустрою.

Згідно ст. 18 Закону України «Про житлово-комунальні послуги»у разі порушення виконавцем умов договору споживач має право викликати його представника для складення та підписання акта-претензії споживача, в якому зазначаються строки, види, показники порушень тощо.

Представник виконавця повинен з'явитися на виклик споживача не пізніше строку, визначеного договором.

Акт-претензія складається споживачем та представником виконавця і скріплюється їхніми підписами. У разі неприбуття представника виконавця в погоджений умовами договору строк або

необґрунтованої відмови від підписання акта-претензії він вважається дійсним, якщо його підписали не менш як два споживачі.

Акт-претензія споживача подається виконавцю, який протягом трьох робочих днів вирішує питання про перерахунок платежів або видає письмово споживачу обґрунтовану письмову відмову в задоволенні його претензій.

Спори щодо задоволення претензій споживачів вирішуються в суді. Споживач має право на досудове вирішення спору шляхом задоволення пред'явленої претензії.

Судом встановлено, що за період з 01.01.2009 року до 31.07.2010 року:

- За актом від 02.02.2009 року передачі в експлуатацію 9-ти поверхового 4-х секційного житлового будинку, що розташований у м. Одесі, вул. Дідріхсона 27 генеральний підрядник ТОВ «Стікон»передало, а представник замовника ОСББ «Дідріхсона 27»в особі голови правління прийняло в експлуатацію житловий будинок за адресою: АДРЕСА_1 (а. с. 58-61);

- ОСББ «Дідріхсона 27»укладено договори технічне обслуговування ліфтів (а. с. 120-127); договір на послуги водопостачання та водовідведення від 31.01.2009 року (а. с. 104-106); договори на сервісне та технічне обслуговування устаткування котельні від 01.04.2009 року (а. с. 107-109); договір на постачання та транспортування природного газу (а. с. 110-117);

Отже, ОСББ «Дідріхсона 27»є одночасно балансоутримувачем і управителем майна.

Згідно довідки Державної інспекції з контролю за цінами в Одеській області від 01.03.2010 року виявлено порушення у нарахуванні плати мешканцям будинку за послуги з опалення за 2009 рік в сумі 27446 грн. 46 коп. та плати за користування ліфтами в сумі 848 грн. 70 коп., а всього на загальну суму 28704 грн. 44 коп. ОСББ запропоновано привести тарифи на послуги з утримання будинку та прибудинкової території, опалення та підігріву гарячої води у відповідність з діючим законодавством; розроблені у відповідності до законодавства тарифи узгодити з одеським міськвиконкомом; провести перерахунки мешканцям в рахунок майбутніх платежів на суму 28794 грн. 44 коп. (а. с. 166).

Суд приймає до уваги доводи представника позивача, що зайве нараховані платежі мешканцям будинку були перераховані і зараховані у рахунок майбутніх платежів за лютий 2010 року -у якому оплата за послуги з опалення та за користування ліфтами не нараховувалася і не стягувалася, оскільки це підтверджується з оглянутого в судовому засіданні розрахунку з нарахування квартплати по квартирі АДРЕСА_1, платник ОСОБА_1 за період з 01.01.2009 року до 31.07.2010 року включно, з якого вбачається відсутність нарахування за послуги з опалення та за користування ліфтами за лютий 2010 року.

Суд частково приймає до уваги заперечення відповідача ОСОБА_1 щодо неправомірності заявлених позовних вимог ОСББ «Дідріхсона 27»про стягнення заборгованості за комунальні послуги за період з 01.01.2009 року до 01.04.2009 року з посиланням на те, що оплата за опалення будинку виробникам здійснювалася ТОВ «Стікон», при цьому суд враховує, що позивач прийняв будинок а експлуатацію від ТОВ «Стікон»02.02.2009 року і в подальшому ТОВ «Стікон»виставило ОСББ «Дідріхсона 27»рахунок на оплату компенсації за спожитий газ та погашенню заборгованості станом на 04.11.2009 рік на суму 47934, 82 грн.

За таких обставин, позовні вимоги ОСББ «Дідріхсона 27»до ОСОБА_1 за січень 2009 року необгрутовані та задоволенню не підлягають. Одночасно є неспроможними заперечення відповідача ОСОБА_1 щодо позовних вимог зі стягнення заборгованості за житлово-комунальні послуги за лютий-березень 2009 року, оскільки в даний період будинок був переданий належним чином ТОВ «Стікон»ОСББ в експлуатацію за актом прийому-передачі від 02.02.2009 року і в подальшому ТОВ «Стікон»виставив рахунок-фактуру з вимогою до ОСББ виплати компенсацію за спожитий газ, оплата з виробником за який дійсно була здійснена ТОВ «Стікон»(а. с. 118-119).

Згідно ст. 60 ЦПК України Кожна сторона зобов'язана довести ті обставини, на які

вона посилається як на підставу своїх вимог і заперечень, крім випадків, встановлених статтею 61 цього Кодексу. Докази подаються сторонами та іншими особами, які беруть участь у справі.

Доказуванню підлягають обставини, які мають значення для ухвалення рішення у справі і щодо яких у сторін та інших осіб, які беруть участь у справі, виникає спір. Доказування не може ґрунтуватися на припущеннях.

Суд не приймає до уваги заперечення відповідача ОСОБА_1 про тимчасову відсутність у квартирі АДРЕСА_1, оскільки суду не надано документальних доказів такої відсутності в розумінні ст. 20 Закону України «Про житлово-комунальні послуги» та не надано доказів звернення до ОСББ »Дідріхсона 27» із відповідною письмовою заявою про звільнення від сплати житлово-комунальних послуг». При цьому сам по собі факт відсутності реєстрації у квартирі не є належним доказом тимчасової відсутності власника квартири, як юридичної підстави звільнення від обов*язку оплачувати житлово-комунальні послуги.

Суд не приймає до уваги заперечення відповідача щодо незаконності рішень загальних зборів членів ОСББ «Дідріхсона 27»з мотивуванням розбіжностей одного й того самого протокол,у, копію якого представлено відповідачем та підписом не уповноваженої особи протоколу загальних зборів, оскільки належних доказів встановлення факту незаконності проведення загальних зборів ОСББ «Дідріхсона 27» відповідачем суду не надано, позовні вимоги в порядку зустрічного позову при розгляді даної цивільної справи відповідачем не заявлено, інших судових рішень, які набрали законної сили та встановлювали б такий факт або визнавали проведені загальні збори недійсними відповідачем суду не представлено.

За таких обставин, суд вважає заперечення відповідача щодо недійсності рішення прийнятого на зборах про затвердження зведеного кошторису витрат ОСББ на 2009 рік з посиланням на розбіжність змісту протоколу загальних борів від 24.12.2008 року, незавірену копію якого додано до письмових заперечень відповідача та посилання на підпис в протоколі не уповноваженої особи - неспроможними, а повідомлені відповідачем відомості - припущенням, на яких не може ґрунтуватися доказування.

В контексті заявлених позовних вимог про стягнення заборгованості , заперечення відповідача про те, що до неї ніхто з пропозицією про укладення договору з ОСББ «Дідріхсона 27» не звертався , не узгоджуються з обставинами справи, встановленими в судовому засіданні , оскільки відповідач будучи членом об*єднання, була виключена з членів ОСББ згідно протоколу № 5 від 28.05.2009 року саме у зв*язку з порушенням положення Статуту об*єдання у вигляді не оплати за житлово-комунальні послуги (а. с. 176-179).

У відповідності до п. 8.2. Статуту Об*єднання має право на звернення до суду через шістдесят днів з дня припинення платежів або відмови в укладенні договору.

Отже за наявності двох самостійних окремих підстав об*єдання має право на звернення жо суду через 60 днів після їх настання даних подій -або припинення оплати або відмові в укладенні договору. В даному випадку позивач звернувся до суду з позовом про стягнення заборгованості, вказуючи при цьому про те, що відповідач окрім припинення оплати комунальних послуг також відмовилася укладати договір.

Згідно ст. 20 Закону України «Про житлово-комунальні послуги»споживач зобов*язаний укласти договір на надання житлово-комунальних послуг, підготовлений виконавцем на основі типового договору.

Тобто обов*язок укладення договору на надання житлово-комунальних послуг є двохстороннім -і у виконавця і у споживача послуг.

За таких обставин, приймаючи до уваги, що 28.05.2009 року відповідача було виключено з членів ОСББ «Дідріхсона 27»за порушення умов Статуту щодо не проведення оплати за житлово-комунальні послуги та враховуючи подальшу не оплату за комунальні послуги, заперечення відповідача з посиланням на те, що до неї ніхто не звертався з пропозицією укласти договір суд вважає неспроможними.

Суд не погоджується із запереченнями відповідача щодо відсутності в неї зобов*язання зі сплати за житлово-комунальні послуги у зв*язку з тим, що позивач не затвердив в органах місцевого самоврядування ціни/тарифи на житлово-комунальні послуги за період з 01.01.2009 року до 31.07.2010 року включно -тобто у період за який заявлені позовні вимоги до відповідача про стягнення заборгованості, при цьому суд виходить з відсутності обов*язку у ОСББ «Дідріхсона 27», як виконавця послуг в розумінні ст. 21 Закону України «Про житлово-комунальні послуги»розробляти і подавати на затвердження розрахунки щодо рівня цін/тарифів на житлово-комунальні послуги першої і другої групи (пункти 1 та 2 статті 14 цього Закону) в порядку, встановленому законодавством, оскільки виходячи з п.1 ч.1 ст. 21 даного Закону це є правом виконавця послуг .

В той же час згідно ст. 20 ч.2 п. 5 Закону України «Про житлово-комунальні послуги» передбачений обов*язок споживача оплачувати житлово-комунальні послуги у строки, встановлені договором або Законом.

Відповідно до ст. 13 Закону України «Про об*єднання співвласників багатоквартирного будинку» спори щодо змісту конкретного договору вирішуються за згодою сторін або у судовому порядку.

Положення ст. 31 Закону України «Про житлово-комунальні послуги» щодо порядку формування та затвердження цін/тарифів на житлово-комунальні послуги не звільняють споживача -в даному випадку ОСОБА_1 від оплати житлово-комунальних послуг.

Підстав звільнення від оплати житлово-комунальних послуг визначені у ст. 18 Закону України «Про житлово-комунальні послуги» і можливі за період тимчасової відсутності споживача та/або членів його сім'ї при відповідному документальному оформленні, а також за період фактичної відсутності житлово-комунальних послуг, визначених договором у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України ;

Отже за наявності спору щодо укладення договору, не згоди з цінами та тарифами, споживач має обирати спосіб захисту прав, які він вважає порушеними, виходячи з положень, передбачених ЦК України , зокрема шляхом визнання в судовому порядку рішень, дій чи бездіяльності виконавця послуг неправомірними або протиправними, скасування таких рішень, зобов*язанням вчинити дії у відповідності до законодавства, усунення порушення прав, відновлення становища, яке існувало до порушення права та інші.

Виходячи із встановлених обставин, суд вважає, що ОСОБА_1 обрала неналежний спосіб захисту своїх прав, оскільки не здійснення оплати за житлово-комунальні послуги лише з підстав незгоди з механізмом їх нарахування без відвідного звернення до суду і доведення справедливості своїх вимог у судовому порядку з постановленням рішення про протиправні дії виконавця послуг і встановлення факту порушення прав споживача, не є способом захисту прав в розумінні цивільного законодавства України.

Суд доходить висновку про часткове задоволення позову ОСББ «Дідріхсона 27»до ОСОБА_1 про стягнення заборгованості за житлово-комунальні послуги за період починаючі з лютого 2009 року до 31.07.2010 року включно у розмірі 4794 грн. 25 коп. (4925,61 грн. -131,36 грн. нарахованих за січень 2009 року).

Також з відповідача слід стягнути на користь позивача судові витрати у вигляді сплаченого судового збору в сумі 214, 60 грн., розмір якого передбачений Законом України «Про судовий збір».

На підставі викладеного, керуючись ст. 11, 12, 13, 15, 16 ЦК України, ст. ст. 1, 9, 11, 13, 14, 15, 22, 29 Закону України «Про об*єднання співвласників багатоквартирного будинку», ст. ст. 14, 20, 21, 31, 32 Закону України «Про житлово-комунальні послуги», ст. ст. 11, 60, 88, 208, 209, 212, 213, 215, 218 ЦПК України, суд -

В И Р І Ш И В:

Позовні вимоги Об'єднання співвласників багатоквартирного будинку «Дідріхсона, 27»до ОСОБА_1 - задовольнити частково. Стягнути з ОСОБА_1 (АДРЕСА_2) на користь Об'єднання співвласників багатоквартирного будинку «Дідріхсона, 27»(р/р № 26008247152400 в АТ "Укрсиббанк" МФО 351005, код ЄДРПОУ 36233170) заборгованість за житлово-комунальні послуги у розмірі 4794 грн. 25 коп..

В решті позову -відмовити.

Стягнути з ОСОБА_1 на користь Об'єднання співвласників багатоквартирного будинку «Дідріхсона, 27» судові витрати по сплаті судового збору у розмірі -214 грн. 60 коп.

Рішення суду може бути оскаржено до Апеляційного суду Одеської області через Київський районний суд м. Одеси шляхом подання апеляційної скарги протягом десяти днів з дня його проголошення. Особи, які брали участь у справі, але не були присутні у судовому засіданні під час проголошення судового рішення, можуть подати апеляційну скаргу протягом десяти днів з дня отримання копії рішення.

Суддя : Таварткіладзе О. М.

СудКиївський районний суд м. Одеси
Дата ухвалення рішення27.06.2012
Оприлюднено23.07.2012
Номер документу25038059
СудочинствоЦивільне

Судовий реєстр по справі —1512/4966/2012

Рішення від 27.06.2012

Цивільне

Київський районний суд м. Одеси

Таварткіладзе О. М.

Ухвала від 12.04.2012

Цивільне

Київський районний суд м. Одеси

Таварткіладзе О. М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні