2а/0570/6327/2012 Україна ДОНЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД П О С Т А Н О В А І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И 27 червня 2012 р. Справа № 2а/0570/6327/2012 Приміщення суду за адресою: 83052, м.Донецьк, вул. 50-ої Гвардійської дивізії, 17 час прийняття постанови: Донецький окружний адміністративний суд в складі: головуючого судді Череповський Є.В. при секретарі Пригода О.В. за позовом державної податкової інспекції у місті Харцизьку Донецької області до Громадської організації «Молодіжна рада» у Донецькій області про припинення юридичної особи представника позивача: не з'явився представник відповідача: не з'явився Державна податкова інспекція у місті Харцизьку Донецької області (надалі позивач) звернулася до Донецького окружного адміністративного суду із позовом до Громадської організації «Молодіжна рада» у Донецькій області про припинення юридичної особи. В обґрунтування заявлених вимог позивач зазначає, що відповідач перебуває на обліку в державній податковій інспекції як платник податків, проте на порушення підпункту 16.1.3 пункту 16.1 статті 16 Податкового кодексу України відповідач не подає звітність, що стосується обчислення і сплати податків більше року, що за приписами частини 2 статті 38 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців» є підставою для припинення підприємницької діяльності юридичної особи. В представник позивача у судове засідання не прибув, про час, дату та місце судового засідання повідомлявся належним чином. На підставі частини 4 статті 128 Кодексу адміністративного судочинства України суд визнав за можливе вирішити справу на підставі наявних у ній доказів. Поштове відправлення з ухвалою суду про відкриття провадження у справі на адресу відповідача, Громадської організації «Молодіжна рада» у Донецькій області, повернено до суду з позначкою «не зареєстровано за адресою». Відповідно до частини 11 статті 35 Кодексу адміністративного судочинства України у разі повернення поштового відправлення із повісткою, яка не вручена адресату з незалежних від суду причин, вважається, що така повістка вручена належним чином. За таких обставин, дослідивши наявні в матеріалах справи докази, заслухавши представника позивача, суд – ВСТАНОВИВ: Громадська організація «Молодіжна рада» у Донецькій області (код ЄДРПОУ 36679977) була зареєстровано державним реєстратором виконавчого комітету Харцизької міської ради 04 лютого 2010 року, що підтверджується витягом з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців від 21 лютого 2012 року за № 13114455 (а.с. 5). Згідно довідки форми № 4-ОПП відповідач перебуває на обліку в державній податковій інспекції у місті Харцизьку Донецької області з 05 лютого 2010 року за № 5954 (а.с.8). 27 лютого 2012 року представником позивача було проведено перевірку Громадської організації «Молодіжна рада» у Донецькій області з приводу своєчасності подання податкової звітності, за наслідками якої було встановлено неподання відповідачем податкової звітності, починаючи з 2010 року, про що зазначено в акті № 21 від 27 лютого 2012 року (а.с. 3). Пунктом 16.4. статті 16 Закону України «Про оподаткування прибутку підприємств» передбачений обов'язок подання платниками податків податкових декларацій про прибуток за звітний період, розраховану наростаючим підсумком з урахуванням від'ємного значення об'єкта оподаткування минулих податкових періодів. Наявними в матеріалах справи документами підтверджений факт набуття відповідачем статусу громадської організації. Статусу платника податків відповідно до вимог статті 64 Податкового кодексу України та наявності у відповідача обов'язку надання податковим органам декларацій про доходи, інших необхідних відомостей для нарахування податків та інших обов'язкових платежів, ведення обліку результатів своєї підприємницької діяльності відповідно до вимог законодавства позивачем не доведено. Суд зазначає, що порядок створення та ліквідації політичних партій та громадських організацій передбачений спеціальним законодавством, а саме: Законом України «Про об'єднання громадян». Так, відповідно до статті 1 цього Закону об'єднанням громадян є добровільне громадське формування, створене на основі єдності інтересів для спільної реалізації громадянами своїх прав і свобод. Об'єднання громадян, незалежно від назви (рух, конгрес, асоціація, фонд, спілка тощо) відповідно до цього Закону визнається політичною партією або громадською організацією. Дія цього Закону не поширюється на релігійні, кооперативні організації, об'єднання громадян, що мають основною метою одержання прибутків, комерційні фонди, органи місцевого та регіонального самоврядування (в тому числі ради і комітети мікрорайонів, будинкові, вуличні, квартальні, сільські, селищні комітети), органи громадської самодіяльності (народні дружини, товариські суди тощо), інші об'єднання громадян, порядок створення і діяльності яких визначається відповідним законодавством. Згідно підпункту 20.1.12 пункту 20.1 статті 20 Податкового кодексу України органи державної податкової служби мають право звертатися до суду щодо припинення юридичної особи та підприємницької діяльності фізичної особи - підприємця про визнання недійсними установчих (засновницьких) документів суб'єктів господарювання. Однак Донецький обласний благодійний фонд «Добро» не має статусу суб'єкта підприємницької діяльності та відповідно до статусу громадської організації не має наміру одержання прибутку. За таких обставин у податкового органу відсутні правові підстави звернення до суду з позовом про припинення діяльності політичних партій та громадських організацій. Позивач вважає, що Законом, що регулює відносини, які виникають у сфері державної реєстрації юридичних осіб, а також фізичних осіб – підприємців є Закон України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб – підприємців». Однак, суд зазначає, що утворення та ліквідація політичних партій та громадських організацій регулюється спеціальним законодавством - Законом України «Про об'єднання громадян». Відповідно до частини 1 статті 3, пункту 1 статті 33, абзацу 5 частини 2 статті 38 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців" дія цього Закону поширюється на державну реєстрацію всіх юридичних осіб незалежно від організаційно-правової форми, форми власності та підпорядкування, а також фізичних осіб - підприємців; підставами для постановлення судового рішення щодо припинення юридичної особи, що не пов'язано з банкрутством юридичної особи, зокрема є: неподання протягом року органам державної податкової служби податкових декларацій, документів фінансової звітності відповідно до закону. Підстави створення і припинення діяльності об'єднань громадян передбачені Розділом ІІІ Закону України «Про об'єднання громадян». Згідно зі статтею 19 цього Закону припинення діяльності об'єднання громадян може бути проведено шляхом його реорганізації або ліквідації (саморозпуску, примусового розпуску). Реорганізація об'єднання громадян здійснюється відповідно до його статуту. Реєстрація новоствореного об'єднання здійснюється у порядку, встановленому цим Законом. Ліквідація об'єднання громадян здійснюється на підставі статуту або рішення суду. Неподання протягом року до податкового органу податкової звітності не є підставою припинення діяльності політичної партії чи громадської організації, виходячи із вимог статті 19 Закону України «Про об'єднання громадян». Як вбачається з матеріалів справи відповідач не надає передбаченої податкової звітності більше одного року, але не є господарюючим суб'єктом, що є підставою для відмови у задоволенні заявлених позивачем вимог. На підставі вищевикладеного, керуючись Законом України «Про державну податкову службу», Податковим кодексом України, Законом України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб – підприємців», Законом України «Про об'єднання громадян», ст.ст. 2-15, 17-18, 69-71, 79, 86, 94, 99, 158-162, 183-2, 185-186, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, - ПОСТАНОВИВ: У задоволенні адміністративного позову державної податкової інспекції у місті Харцизьку Донецької області до Громадської організації «Молодіжна рада» у Донецькій області про припинення юридичної особи - відмовити. Постанова прийнята у нарадчій кімнаті та проголошено її повний текст у судовому засіданні 27 червня 2012року. Постанова суду першої інстанції, якщо інше не встановлено цим Кодексом, набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, встановленого цим Кодексом, якщо таку скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження. Апеляційна скарга на постанову суду може бути подана до Донецького апеляційного адміністративного суду через Донецький окружний адміністративний суд протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 цього Кодексу, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови. Якщо суб'єкта владних повноважень у випадках та порядку, передбачених частиною четвертою статті 167 цього Кодексу, було повідомлено про можливість отримання копії постанови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду. Суддя Череповський Є.В.
Суд | Донецький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 27.06.2012 |
Оприлюднено | 09.07.2012 |
Номер документу | 25077838 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Донецький окружний адміністративний суд
Череповський Є.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні