Ухвала
від 27.06.2012 по справі 5016/1197/2012
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД МИКОЛАЇВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД МИКОЛАЇВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

=======================================================================

УХВАЛА

27.06.12 Справа № 5016/1197/2012

Заявник (боржник) : Приватне підприємство «МВА-ПАК», 57154, Миколаївська область, с. Крива Балка, вул. Нова, 48, код ЄДРПОУ 33729768

про: банкрутство,

ВСТАНОВИВ:

26 червня 2012р. ліквідатором ПП «МВА-ПАК»подано заяву про банкрутство підприємства за ознаками ст. 51 Закону України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом».

Пункт 1 ст. 5 Закону України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом»встановлює, що провадження у справах про банкрутство регулюється Законом України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом», Господарським процесуальним кодексом України, іншими законодавчими актами України.

Відповідно ч. 1 ст. 51 Закону України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом»(далі - Закон) якщо вартості майна боржника - юридичної особи, щодо якого прийнято рішення про ліквідацію, недостатньо для задоволення вимог кредиторів, така юридична особа ліквідується в порядку, передбаченому цим Законом. У разі виявлення зазначених обставин ліквідатор (ліквідаційна комісія) зобов`язані звернутися в господарський суду із заявою про порушення справи про банкрутство такої юридичної особи. У разі виявлення обставин, зазначених у абзаці першому цієї частини, після прийняття рішення про ліквідацію до створення ліквідаційної комісії (призначення ліквідатора) заява про порушення справи про банкрутство подається власником майна боржника (уповноваженою ним особою).

Згідно з частиною 4 статті 105 Цивільного кодексу України комісія з припинення юридичної особи поміщає в друкованих засобах масової інформації, в яких публікуються відомості про державну реєстрацію юридичної особи, що припиняється, повідомлення про припинення юридичної особи та про порядок і строк заявлення кредиторами вимог до неї. Цей строк не може становити менше двох місяців з дня публікації повідомлення про припинення юридичної особи.

Комісія вживає усіх можливих заходів щодо виявлення кредиторів, а також письмово повідомляє їх про припинення юридичної особи.

За приписами частини 1 статті 111 Цивільного кодексу України ліквідаційна комісія після закінчення строку для пред'явлення вимог кредиторами складає проміжний ліквідаційний баланс, який містить відомості про склад майна юридичної особи, що ліквідується, перелік пред'явлених кредиторами вимог, а також про результати їх розгляду.

Статею 7 Закону визначено вимоги до заяви про порушення провадження у справі про банкрутство.

Так, відповідно п. 1 ч. 2 зазначеної норми, заява боржника повинна містити відомості про суму вимог кредиторів за грошовими зобов'язаннями у розмірі, який не оспорюється боржником.

Разом з тим, до заяви про порушення провадження у справі ліквідатором не додано: результатів розгляду ліквідатором заяви кредитора ТОВ «ГАЛ-КАТ», доказів звернення ДПІ у Миколаївському районі Миколаївської області із заявою про визнання кредиторських вимог та результатів її розгляду.

Необхідними передумовами для звернення із заявою про порушення провадження у справі про банкрутство боржника у порядку статті 51 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" є: оцінка вартості наявного майна боржника , публікація оголошення згідно з вимогами статті 105 ЦК України з метою виявлення кредиторів та встановлення повного обсягу кредиторської заборгованості, повідомлення органу державної податкової служби про ліквідацію підприємства та складання проміжного ліквідаційного балансу.(постанова Вищого господарського суду України від 14.07.2010 р. у справі N 1/61-Б)

Відповідно до п. 5 ч. 1 ст. 7 Закону, заява боржника повинна містити відомості про наявність у боржника майна, у тому числі, грошових сум та дебіторської заборгованості.

Враховуючи положення ст. 33 ГПК України, відповідно до якої кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається, як на підставу своїх доводів та заперечень, ці відомості мають бути підтверджені належними доказами, як то: актом інвентаризації, довідками відповідних державних установ про відсутність зареєстрованого майна, витягами з реєстрів обтяжень тощо.

Заявником вимог Закону в цій частині не виконано.

З наведеного витікає, що ліквідатором не подано належних доказів на підтвердження факту недостатності майна боржника для задоволення вимог кредиторів, а саме не підтверджено належними доказами розміру «пасиву»та «активу»боржника, що перешкоджає порушенню провадження у справі за ознаками ст. 51 Закону.

Крім того, згідно ч. 5 ст. 60 Господарського кодексу України ліквідаційна комісія оцінює наявне майно суб'єкта господарювання, який ліквідується, і розраховується з кредиторами, складає ліквідаційний баланс та подає його власнику або органу, який призначив ліквідаційну комісію. Достовірність та повнота ліквідаційного балансу повинні бути перевірені у встановленому законодавством порядку з обов`язковою перевіркою органом державної податкової служби, у якому перебуває на обліку суб'єкт господарювання .

До заяви не додано доказів направлення проміжного ліквідаційного балансу, складеного відповідно до вимог ст. 105 ЦК України та ст. 60 ГК України, на адресу податкової служби та перевірки податковою службою його повноти та достовірності.

Крім того, господарський суд звертає увагу на те, що у відповідності до п. 4.2., 8.1 Статуту боржника рішення про ліквідацію підприємства приймається зборами ВЛАСНИКІВ, в той час як до заяви про порушення провадження у справі додано рішення УЧАСНИКІВ підприємства. До того ж зміст пункту 1 останнього не дозволяє дійти однозначного висновку, про те, що цим органом прийнято власне рішення про ліквідацію товариства.

При цьому господарський суд зазначає, що обставини наявності підстав порушення провадження у справі про банкрутство встановлюються господарським судом на стадії прийняття відповідної заяви, тому відповідні докази мають бути подані заявником на момент порушення провадження у справі, можливості витребування вказаних документів на відміну від позовного провадження Закон України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом»не передбачає (аналогічної позиції дотримується Верховний Суд України в постанові №50/74 від 22.09.09р., а також в постанові Вищого господарського суду України у справі №50/379).

Таким чином, на підставі викладеного, суд дійшов висновку про відсутність обставин, з якими Закон України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" пов`язує можливість порушення провадження у справі про банкрутство за ознаками ст. 51 Закону, а тому заява підлягає поверненню заявнику без розгляду на підставі ч. 1 ст. 9, ст. 51 Закону України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом».

Повернення позовної заяви не перешкоджає повторному зверненню з нею до господарського суду в загальному порядку після усунення допущеного порушення.

Відповідно до ч. 1 ст. 7 Закону України «Про судовий збір»сплачена сума судового збору повертається за ухвалою суду в разі повернення заяви або скарги.

Керуючись ч. 4. ст. 105 Цивільного кодексу України, ч. 1 ст. 9, ст. 51 Закону України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом», ст. 7 Закону України «Про судовий збір», п. 3 ч. 1 ст. 63, 86 ГПК України, -

УХВАЛИВ:

1. Заяву та додані до неї документи повернути заявнику без розгляду.

2. Повернути Приватному підприємству «МВА-ПАК», 57154, Миколаївська область, с. Крива Балка, вул. Нова, 48 (код ЄДРПОУ 33729768) з Державного бюджету судовий збір в розмірі 5365,00 (п'ять тисяч триста шістдесят п'ять) грн., сплачений за квитанцією №3000.1117.5 від 26.06.2012р.

СуддяВ.О.Ржепецький

СудГосподарський суд Миколаївської області
Дата ухвалення рішення27.06.2012
Оприлюднено11.07.2012
Номер документу25104006
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —5016/1197/2012

Ухвала від 27.06.2012

Господарське

Господарський суд Миколаївської області

Ржепецький В.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні