Ухвала
від 18.06.2012 по справі 21б/5014/788/2012
ДОНЕЦЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД

ДОНЕЦЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД

вул. Артема, 157, м. Донецьк, 83048, тел. 332-57-40

У Х В А Л А

18.06.2012 р. справа № 21б/5014/788/2012

Донецький апеляційний господарський суд у складі колегії суддів:

Головуючого: М'ясищева А.М.

Суддів: Манжур В.В.

Москальової І.В.

За участю представників сторін:

від скаржника -не з'явився

від боржника -не з'явився

від ліквідатора - Скачков М.С.

Розглянув у судовому засіданні апеляційну скаргу Державної податкової інспекції в Артемівському районі м. Луганська

на постанову господарського суду Луганської області від 12.04.2012р.

по справі № 21б/5014/788/2012 (суддя Кривохижа Т.Г.)

за заявою боржника -приватного підприємства "Стартком-АГ", м. Луганськ

про банкрутство.

ВСТАНОВИВ:

Постановою господарського суду Луганської області від 12.04.2012р. у справі № 21б/5014/788/2012 визнано боржника - приватне підприємство "Стартком -АГ" м. Луганськ банкрутом з підстав, передбачених ст. 51 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом", відкрито ліквідаційну процедуру терміном до 12 місяців з 12.04.2012р. по 12.04.2013р., ліквідатором по справі призначено арбітражного керуючого Скачкова Максима Сергійовича.

Згідно зі ст.23 Закону за наслідками визнання боржника банкрутом підприємницьку діяльність банкрута завершити з 12.04.2012р., строк виконання всіх грошових зобов'язань банкрута та зобов'язань щодо сплати страхових внесків до державних, цільових фондів, податків і зборів (обов'язкових платежів) визнано таким, що настав з 12.04.2012р. Припинено з 12.04.2012р. нарахування неустойки (штрафу, пені), процентів та інших економічних санкцій по всіх видах заборгованості банкрута. З 12.04.2012р. скасовано арешти, накладені на майно боржника, визнаного судом банкрутом, та інші обмеження щодо розпорядження його майном, що є обов'язковим для негайного виконання невизначеному колу обтяжувачів -юридичних та фізичних осіб.

Зобов'язано ліквідатора Скачкова М.С. у 5-денний строк з дня прийняття судом цієї постанови подати до офіційного друкованого органу Верховної Ради України чи Кабінету Міністрів України (відповідно газети "Голос України" чи "Урядовий кур'єр") оголошення про визнання боржника, який ліквідується власником, банкрутом, відкриття ліквідаційної процедури та призначення ліквідатора, з дотриманням вимог щодо відомостей, передбачених п. 5 ст. 23 Закону, а також з повідомленням про те, що претензії кредиторів приймаються ліквідатором у місячний строк з дня публікації оголошення.

Постанова суду мотивована тим, що власником приватного підприємства "Стартком -АГ", м. Луганськ, вул. Андрія Ліньова, буд. 98 "а", ідентифікаційний код 33845870 прийняте рішення від 21.06.2011р. № 21/06-11 про припинення його діяльності шляхом ліквідації у зв`язку з відсутністю господарської діяльності та створення ліквідаційної комісії, а ліквідаційною комісією 29.02.2012р. за протоколом № 2 засідання ліквідаційної комісії прийняте рішення про звернення до господарського суду з заявою про порушення справи про банкрутство в порядку ст. 51 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" після затвердження проміжного ліквідаційного балансу боржника станом на 29.02.2012р. власником, проведення аудиту щодо останнього, оскільки ліквідаційна комісія після проведення заходів з ліквідації боржника, проаналізувавши стан його фінансово-господарської діяльності, дійшла висновку щодо недостатності вартості наявних майнових активів та грошових коштів у боржника (відсутні), що робить неможливим задоволення вимог усіх кредиторів.

В Бюлетені державної реєстрації № 199(34) від 17 грудня 2011р. розміщене оголошення про ліквідацію боржника та склад ліквідаційної комісії згідно з приписами ст. 105 ЦК України та ст. 22 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців"; ліквідаційною комісією боржника проведена відповідна робота по виявленню кредиторів; сформований актив та пасив, що знайшло своє відображення у проміжному ліквідаційному балансі станом на 29.02.2012р., який затверджений власником в установленому порядку, та щодо якого є висновок станом на 29.02.2012р. незалежних аудиторів про фінансову звітність та фінансовий стан боржника аудиторської фірми "Ліга" про достовірність проміжного ліквідаційного балансу станом на 29.02.2012р., який залучений до матеріалів справи; на даний час кредиторська заборгованість, яку не оспорює боржник за заявою, складає 177000 грн. 00 коп., що підтверджується доданими до заяви заявою кредитора та актом звірення взаємних розрахунків з кредитором; отже, на цей час відсутня можливість задоволення вимог кредитора у розмірі 177000 грн. 00 коп. заборгованості поза межами судової процедури банкрутства у зв'язку з недостатністю майна у боржника, беручи до уваги лише наявність на цей час у боржника залишку грошових коштів на рахунках у банківських установах у загальній сумі 872 грн. 33 коп. (інші майнові активи та права на цей час відсутні);

На адресу суду не надійшло пропозиції від Відділу з питань банкрутства Головного управління юстиції в Луганській області щодо кандидатури арбітражного керуючого на призначення ліквідатором, але надійшла заява від 09.04.2012 арбітражного керуючого Скачкова Максима Сергійовича, ліцензія НОМЕР_2 від 03.08.2011, ідентифікаційний номер НОМЕР_1, який мешкає за адресою: АДРЕСА_1 про бажання взяти участь у даній справі, з доданням копії ліцензії на право провадження ліцензійної діяльності, тому господарський суд з метою забезпечення термінів та порядку проведення спеціальної скороченої судової процедури з підстав, передбачених ст. 51 Закону, враховуючи відсутність згоди голови ліквідаційної комісії бути ліквідатором, відсутність конкурсу арбітражних керуючих, призначив ліквідатором по справі арбітражного керуючого Скачкова Максима Сергійовича.

Оскаржуючи постанову суду, ДПІ в Артемівському районі м.Луганська просить її скасувати, оскільки згідно з правовою позицією ВГС України, викладеною в постанові від 25.05.2010р. по справі № 12/95б, тільки після публікації оголошення в спеціальному друкованому засобі масової інформації, оцінки вартості наявного майна боржника, в порядку ст.60 ГК України, публікації оголошення в порядку ст. 105 ЦК України для виявлення кредиторів, повідомлення органу Державної податкової служби про ліквідацію підприємства та складання проміжного ліквідаційного балансу, достовірність та повнота якого повинні бути перевірені у встановленому законодавством порядку, можливо з'ясувати питання про недостатність вартості майна боржника для задоволення вимог кредиторів та можливе звернення до господарського суду, після закінчення строку, який передбачений ст. 105 ЦК України, з заявою про порушення провадження у справі про банкрутство боржника в порядку ст. 51 Закону, яка передбачає спрощену процедуру банкрутства.

На дату порушення справи не повідомлено ДПІ в Артемівському районі м.Луганська про ліквідацію підприємства та не проведена відповідна перевірка.

Згідно автоматизованої бази Системи співставлення податкових зобов'язань та податкового кредиту в розрізі контрагентів на рівні ДПА України встановлено розбіжності, що містяться у "Розшифровці податкових зобов'язань та податкового кредиту в розрізі контрагентів" за період з лберезня 2008 по березень 2012р. -завищення податкових зобов'язань з ПДВ ПП "Стартком-АГ" у розмірі 28751,07 тис.грн.

На підставі п.п. 78.1.7 п. 78.1 ст. 78 ПК України ДПІ видано наказ від 05.03.2012р. № 286 "Про проведення документальної позапланової виїзної перевірки ПП "Стартком-АГ" за період з 01.01.2009р. по 05.03.2012р." Перевірка не проведена у зв'язку з відсутністю підприємства за юридичною адресою.

Ліквідатор приватного підприємства "Стартком-АГ" м. Луганськ вимоги викладені в апеляційній скарзі не визнає, оскільки ДПІ не є кредитором у справі про банкрутство, а у встановлені чинним законодавством строки не подала заяву про грошові вимоги до боржника.

ДПІ була повідомлена про рішення ліквідаційної комісії боржника про припинення і не провела перевірку, хоча державний реєстратор повідомив її шляхом публікації оголошення в спеціалізованому віснику. До апеляційної скарги не надано скаржником акт неможливості проведення податкової перевірки. З дня призначення ліквідатор не отримував з боку ДПІ копії наказу про проведення перевірки та письмового повідомлення про дату і місце її проведення, хоча їм було відомо про місцезнаходження ліквідатора.

Виходячи з приписів ст..78,79,81 ПК України скаржник сам порушив вимоги Податкового кодексу ,хоча з моменту публікації оголошення в газеті Голос України 20.04.2012р. № 72 мав достатньо часу для проведення позапланової перевірки. Згідно приписів ч.5 ст.60 ГК України перевірка достовірності і повноти проміжного ліквідаційного балансу не вимагається.

Тому у будь - якому випадку відкриття ліквідаційної процедури не може бути перешкодою податковому органу у здійсненні ним позапланової перевірки та не доводить порушення прав податкового органу на проведення податкової перевірки згідно норм податкового законодавства. Це збігається з правовою позицією Вищого господарського суду України викладеної у постанові від 15.05.2012р. по справі № 20/ 98б/2011

Розглянувши матеріали справи та заслухавши пояснення ліквідатора, судова колегія встановила.

Ухвалою господарського суду Луганської області від 29.03.2012р. за заявою приватного підприємства "Стартком-АГ" м. Луганськ порушено справу про його банкрутство.

Боржник свої вимоги про визнання його банкрутом обґрунтовує тим, що 21.06.2011р. ним прийнято рішення № 21/06-11 про припинення підприємницької діяльності. В "Бюлетені державної реєстрації" № 199 (34) від 17.12.2011р. опубліковане оголошення про припинення підприємницької діяльності ПП "Стартком-АГ" м. Луганськ.

При цьому посилається на наявність заборгованості перед ТОВ "МТД "ЛУГЕНЕРГОВУГІЛЛЯ" в сумі 177 000, 00 грн., яка підтверджена договором № 01/02-у від 01.02.2011р. на поставку вугільної продукції, актами № Л-00000002, № Л-00000003, Л-00000004, здачі-прийняття робіт (надання послуг), податковими накладними, претензією № П/004 від 21.03.2011р. № 11/03-21/01пр, претензією № П/007 від 05.05.2011р. № 11/05-05/01пр, претензією № П/012 від 06.12.2011р. № 11/12-06/01пр, відповідями на претензії (а.с. 41-42), актами звіряння взаємних розрахунків станом на 31.12.2011р., станом на 29.02.2012р.

Проведеною 02.03.2012р. інвентаризацією (акт № 1) встановлено, що підприємство не має основних засобів та інших матеріальних активів, нерухомості, земельних ділянок, авто-мототранспорту, сільгосптехніки, засобів виробництва, продукції тощо; договір оренди розірвано через брак коштів для оплати оренди, здійснити оцінку майна боржника неможливо, оскільки підприємство не має майнових активів, дебіторська заборгованість складається з заборгованості ПП "Сінтез-Інвест-Груп" в сумі 100 917, 66 грн., яку стягнути неможливо, оскільки підприємство фактично є банкрутом (сарава № 21/90б/2011, порушена господарським судом Луганської області). Залишок коштів на рахунках в банківських установах складає 95,36 грн. та 784,73 грн.

На засіданні ліквідаційної комісії, що відбулося 05.03.2012р. (протокол №2) прийнято рішення про звернення до суду з клопотанням про визнання банкрутом та відкриття ліквідаційної процедури щодо приватного підприємства "Стартком-АГ".

Відповідно до ч. 1 ст. 91 ГПК України сторони у справі, прокурор, треті особи, особи, які не брали участь у справі, якщо господарський суд вирішив питання про їх права та обов'язки, мають право подати апеляційну скаргу на рішення місцевого господарського суду, яке не набрало законної сили.

Між тим, згідно з ч. 6 ст. 106 ГПК України апеляційні скарги на ухвали місцевого господарського суду можуть подавати сторони та інші учасники судового процесу, зазначені у цьому Кодексі та Законі про банкрутство .

Відтак, в силу особливостей справи про банкрутство (ст. 4 1 ГПК України), коло осіб, які мають право оскаржити судові рішення у справі про банкрутство, діючим законодавством звужено до учасників такої справи задля попередження необґрунтованого втручання інших осіб, які не є учасниками справи, у хід процедури банкрутства.

Враховуючи те, що у справах про банкрутство, окрім судових рішень у формі ухвал, в одному випадку, у разі визнання боржника банкрутом та відкриття ліквідаційної процедури, виноситься постанова, оскарження такої постанови відбувається з урахуванням особливостей, передбачених Законом про банкрутство.

Відтак, апеляційну скаргу на постанову про визнання боржника банкрутом та відкриття ліквідаційної процедури можуть подавати тільки учасники справи про банкрутство.

У відповідності до абз. 22 ст. 1 Закону про банкрутство учасниками провадження у справі про банкрутство визнано таких осіб: сторони (кредитори, боржник), арбітражний керуючий (розпорядник майна, керуючий санацією, ліквідатор), власник майна (орган, уповноважений управляти майном) боржника, а також у випадках, передбачених цим Законом, інші особи, які беруть участь у провадженні у справі про банкрутство, Фонд державного майна України, державний орган з питань банкрутства, представник органу місцевого самоврядування, представник працівників боржника, уповноважена особа акціонерів або учасників товариств з обмеженою чи додатковою відповідальністю.

При цьому, вищевказаний перелік учасників провадження у справі про банкрутство не є вичерпним, оскільки до учасників справи про банкрутство названа стаття відносить також інших осіб, які у випадках, передбачених Законом про банкрутство, беруть участь у провадженні у справі про банкрутство.

Проте інші випадки участі органу державної податкової служби у справі про банкрутство платника податків Законом про банкрутство не передбачені.

Отже, орган державної податкової служби не віднесений чинним законодавством до інших, окрім кредиторів, учасників справи про банкрутство.

Необхідно зазначити, що особа, яка має грошові вимоги до боржника, набуває статусу кредитора лише після подачі у встановленому порядку заяви з грошовими вимогами до боржника. Тільки після цього така особа має процесуальне право на оскарження процесуальних документів у справі про банкрутство.

З матеріалів справи вбачається, що ухвалою господарського суду від 29.03.2012р. ДПІ в Артемівському районі м. Луганська була повідомлена про порушення справи про банкрутство та зобов'язана судом в тому числі надати письмові відомості про наявність податкової заборгованості та висновок щодо дати останнього надання ним звітності до органів податкової служби . Втім такі відомості та відповідні докази податковим органом надані суду не були .

В апеляційній скарзі Інспекція жодним чином не посилається на наявність у ПП "Стартком-АГ" м. Луганськ заборгованості по сплаті податків, зборів (обов'язкових платежів), та відповідно, будь - яких майнових (грошових) претензій до боржника, розмір таких претензій (суму вимог), характер вимог (майнові або грошові). Окрім цього, в скарзі відсутнє посилання на будь-які докази, з їх наданням, що підтверджують такі вимоги.

Також , у матеріалах справи відсутні докази звернення скаржника з грошовими вимогами до ліквідатора боржника в установленому порядку (ч. 3 ст. 51 Закону про банкрутство).

В "Бюлетені державної реєстрації" № 199 (34) від 17.12.2011р. опубліковане оголошення про припинення підприємницької діяльності ПП "Стартком-АГ" м. Луганськ. Крім того, ліквідатором в газеті "Голос України "20.04.2012р. № 72 опубліковане оголошення про порушення справи про банкрутство та листом від 08.04.2012р.(а.с.99,100) повідомлено про припинення господарської діяльності боржника та можливість звернення з поштовою кореспонденцією до нього .

Отже, податковий орган своєчасно був обізнаний про порушення та здійснення щодо ПП "Стартком-АГ" м. Луганськ. провадження у справі про банкрутство в порядку норм ст. 51 Закону про банкрутство та подальший хід проведення судової процедури та порядку пред'явлення вимог до банкрута. .

Таким чином, скаржник не є учасником справи про банкрутство, оскільки не звернувся з грошовими вимогами до боржника, а тому позбавлений права на оскарження судових рішень у справі про банкрутство.

Разом з тим, колегія суддів зазначає, що ДПІ у Артемівському районі м. Луганська після набуття ним статусу учасника провадження у справі про банкрутство не позбавлена процесуального права на оскарження винесених у справі судових рішень.

Згідно п. 1 частини першої ст. 80 ГПК України господарський суд припиняє провадження у справі, якщо спір не підлягає вирішенню в господарських судах України.

Враховуючи наведене та виходячи із системного аналізу норм ГПК України, cудова колегія вважає, що спір згідно поданої Інспекцією апеляційної скарги на постанову господарського суду Луганської області від 12.04.2012 року не підлягає вирішенню в господарському суді в порядку апеляційного провадження, тому воно підлягає припиненню.

З огляду на наведене та керуючись ст. 80, 91, ст.106 ГПК України, судова колегія,

У Х В А Л И Л А :

Апеляційне провадженні за скаргою ДПІ в Артемівському районі м. Луганська на постанову господарського суду Луганської області від 12.04.2012р. по справі №21б/5014/788/2012 приватного підприємства "Стартком-АГ" м.Луганськ припинити.

Головуючий А.М. М'ясищев

Судді: В.В. Манжур

І.В. Москальова

Надруковано:

1. ліквідатору

2. ДПІ в Артемівському районі м. Луганська

3. боржнику

4. господарському суду Л.о.

5. у справу

6. ДАГС

СудДонецький апеляційний господарський суд
Дата ухвалення рішення18.06.2012
Оприлюднено09.07.2012
Номер документу25104671
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —21б/5014/788/2012

Ухвала від 30.01.2013

Господарське

Донецький апеляційний господарський суд

Мартюхіна Н.О.

Постанова від 05.02.2013

Господарське

Донецький апеляційний господарський суд

Мартюхіна Н.О.

Ухвала від 28.01.2013

Господарське

Донецький апеляційний господарський суд

Мартюхіна Н.О.

Ухвала від 04.01.2013

Господарське

Донецький апеляційний господарський суд

Мартюхіна Н.О.

Ухвала від 03.09.2012

Господарське

Вищий господарський суд України

Поляков Б.М.

Ухвала від 17.07.2012

Господарське

Господарський суд Луганської області

Кривохижа Т.Г.

Ухвала від 18.06.2012

Господарське

Донецький апеляційний господарський суд

М'ясищев А.М.

Ухвала від 16.05.2012

Господарське

Донецький апеляційний господарський суд

М'ясищев А.М.

Постанова від 12.04.2012

Господарське

Господарський суд Луганської області

Кривохижа Т.Г.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні