ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
"22" грудня 2011 р. Справа № 2a-3711/11/0970
м. Івано-Франківськ
Івано-Франківський окружний адміністративний суд у складі:
Головуючого судді Боброва Ю.О.,
секретаря судового засідання Дмитрашко О.М.,
за участю представників сторін:
позивача - Воришка Я.Я.,
відповідача - не з'явився
розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщенні суду адміністративну справу
за позовом державної податкової інспекції в місті Івано-Франківськ
до товариство з обмеженою відповідальністю "Здоба"
про стягнення заборгованості в сумі 5320,43 грн.,-
ВСТАНОВИВ:
08.11.11 року державна податкова інспекція в м. Івано-Франківську (надалі - ДПІ в м. Івано-Франківську, позивач) звернулася з адміністративним позовом до товариства з обмеженою відповідальністю "Здоба" (надалі - ТОВ "Здоба", відповідач) про стягнення заборгованості в сумі 5320,43 грн.
Підставою позову стало те, що при здійсненні торгівлі відповідачем порушено вимоги Закону України "Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування і послуг" від 06.07.1995 р. №265/95-ВР (надалі - Закон №265/95-ВР), а саме: не виконано щоденного друку фіскального звітного чека та несвоєчасно оприбуткована готівка в касі книги обліку розрахункових операцій (надалі - КОРО). За наслідками цього до відповідача застосовані штрафні (фінансові) санкції в розмірі 340.00 грн. та 4966,90 грн., відповідно, які відповідачем на час подання позову не сплачені.
Представник позивача в судовому засіданні заявив, що позовні вимоги підтримує в повному обсязі, з підстав викладених в позовній заяві. Просив позов задовольнити.
Направлена на адресу відповідача поштова кореспонденція про виклик в судове засідання повернулася до суду з відміткою "організація вибула". Відповідно до частини 11 статті 35 КАС України розписку про одержання повістки (повістку у разі неможливості вручити її адресату чи відмови адресата її одержати) належить негайно повернути до адміністративного суду. У разі повернення поштового відправлення із повісткою, яка не вручена адресату з незалежних від суду причин, вважається, що така повістка вручена належним чином.
Таким чином, відповідач, який не є суб'єктом владних повноважень, повторно в судове засідання не з'явився, хоча належним чином повідомлявся про дату, час та місце судового розгляду, що підтверджується повідомленнями про вручення поштових відправлень. Наданим правом на подання заперечення проти позову не скористався. Заяв та клопотань про відкладення розгляду справи чи про причини неявки суду не подав.
Згідно частини 4 статті 128 Кодексу адміністративного судочинства України в разі повторного неприбуття відповідача, який не є суб'єктом владних повноважень, належним чином повідомленого про дату, час і місце судового розгляду без поважних причин або без повідомлення ним про причини неприбуття, розгляд справи не відкладається і справу може бути вирішено на підставі наявних у ній доказів.
За таких обставин, суд розглянув справу за відсутності відповідача.
Розглянувши позовну заяву, дослідивши та оцінивши подані докази, суд дійшов висновку про обґрунтованість позовних вимог та необхідність задоволення позову з наступних підстав.
ТОВ "Здоба" 04.10.2002 року зареєстроване виконавчим комітетом Івано-Франківської міської ради як юридична особа, що підтверджується свідоцтвом про державну реєстрацію юридичної особи серії А00 №360753 (а.с. 7).
Судом установлено, що 22.07.2011 року податковими інспекторами - ревізорами ДПІ в м. Івано-Франківську проведена перевірка магазину-кафе "Тропікана", який розташований в м. Івано-Франківськ, вул. Української Дивізії, 5А та належить ТзОВ "Здоба".
За результатами перевірки складений акт від 29.07.2011 року №197/09/19/23/32077137 (а.с.9-10).
Перевіркою встановлено порушення вимог пункту 9 статті 3, статті 8 Закону №265/95-ВР, абзацу 3, пункту 2.6 Постанови правління НБУ від 15.12.2004 року № 5637 "Про затвердження Положення про ведення касових операцій в національній валюті в Україні" (зі змінами та доповненнями), пункту 7.5 Порядку реєстрації та ведення книг обліку РРО і розрахункових книжок затвердженого наказом ДПА України від 01.12.00р. № 9614, зокрема:
- не забезпечено виконання щоденного друку фіскального звітного чека №0399 за 07.11.2010 року, який роздрукований 08.11.2010 року о 00 год. 43 хв.
- несвоєчасно оприбуткована готівка в касі, а саме: на підставі фіскального звітного чека №0666 на суму 554,70 грн. від 20.07.2011 року та №667 на суму 438,68 грн. від 21.07.2011 року не здійснено облік зазначених готівкових коштів у повній сумі їх фактичних надходжень у книзі обліку розрахункових операцій та не виконані щоденні записи про рух готівки та суми розрахунків.
Відповідач з актом перевірки не ознайомився та від підпису відмовився, про що складений акт відмови від підпису та отримання акту фактичної перевірки за №090198 від 29.07.2011 (а.с. 12).
На підставі акта перевірки ДПІ в м. Івано-Франківську виникли податкові повідомлення-рішення від 04.08.2011 року №0002002304 та №0001992304 про застосування до відповідача штрафних (фінансових) санкцій в розмірі 340,00 грн. та 4966,90 грн, відповідно, які відповідач отримала особисто 04.08.2011 року (а.с. 14-15).
Відповідно до абзацу 3 статті 2 Закону №265/95-ВР розрахункова операція - це приймання від покупця готівкових коштів, платіжних карток, платіжних чеків, жетонів тощо за місцем реалізації товарів (послуг), видача готівкових коштів за повернутий товар (ненадану послугу), а в разі застосування банківської платіжної картки - оформлення відповідного розрахункового документа щодо оплати в безготівковій формі товару (послуги) банком покупця або, у разі повернення товару (відмови від послуги), оформлення розрахункових документів щодо перерахування коштів у банк покупця.
Згідно з наведеним в абзаці 15 статті 2 Закону №265/95-ВР визначенням, розрахунковим документом є документ установлених форми та змісту (касовий чек, товарний чек, розрахункова квитанція, проїзний документ тощо), що підтверджує факт продажу (повернення) товарів, надання послуг, отримання (повернення) коштів, купівлі-продажу іноземної валюти, надрукований у випадках, передбачених цим Законом, і зареєстрований у встановленому порядку РРО або заповнений вручну.
Відповідно до пунктів 1, 2, 9, 13 статті 3 Закону №265/95-ВР суб'єкти господарювання, які здійснюють розрахункові операції в готівковій формі при продажу товарів (наданні послуг) у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг зобов'язані, зокрема, щоденно друкувати на реєстраторах розрахункових операцій (за виключенням автоматів з продажу товарів (послуг) фіскальні звітні чеки і забезпечувати їх зберігання в книгах обліку розрахункових операцій; друкувати на реєстраторах розрахункових операцій контрольні стрічки і забезпечувати їх зберігання протягом трьох років; проводити розрахункові операції через реєстратори розрахункових операцій з використанням режиму попереднього програмування найменування, цін товарів (послуг) та обліку їх кількості; забезпечувати відповідність сум готівкових коштів на місці проведення розрахунків сумі коштів, яка відповідає загальній сумі продажу за розрахунковими квитанціями, виданими з початку робочого дня.
Право податкових органів здійснювати контроль за дотриманням вимог Закону №265/95-ВР передбачене частиною 1 статті 15 цього Закону, відповідно до якої контроль за додержанням суб'єктами підприємницької діяльності порядку проведення розрахунків за товари (послуги), інших вимог цього Закону здійснюють органи державної податкової служби України шляхом проведення планових або позапланових перевірок згідно із законодавством України.
Відповідальність за невиконання зазначеного обов'язку передбачена пунктами 4, 5, 6 статті 17 Закону №265/95-ВР у вигляді фінансової санкції у розмірі двадцяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян - у разі невиконання щоденного друку фіскального звітного чеку або його не зберігання в книзі обліку розрахункових операцій; десяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян - у разі невиконання друку контрольної стрічки або її не зберігання протягом встановленого строку; п'яти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян - у разі проведення розрахункових операцій через реєстратори розрахункових операцій без використання попереднього програмування найменування, цін товарів (послуг) та обліку їх кількості.
У відповідності до статті 22 Закону №265/95-ВР за незабезпечення відповідності суми готівкових коштів на місці проведення розрахунків сумі коштів, яка зазначена в денному звіті, а у випадку використання розрахункової книжки - загальній сумі продажу за розрахунковими квитанціями, виданими з початку робочого дня, до суб'єктів підприємницької діяльності застосовується фінансова санкція у п'ятикратному розмірі суми, на яку виявлено невідповідність.
Пунктом 2.6 Постанови правління НБУ від 15.12.2004 року №5637 "Про затвердження Положення про ведення касових операцій в національній валюті в Україні" (зі змінами та доповненнями) уся готівка, що надходить до кас, має своєчасно (у день одержання готівкових коштів) та в повній сумі оприбутковуватися. У разі проведення готівкових розрахунків із застосуванням РРО або використанням РК оприбуткуванням готівки є здійснення обліку зазначених готівкових коштів у повній сумі їх фактичних надходжень у книзі обліку розрахункових операцій на підставі фіскальних звітних чеків РРО (даних РК). Суми готівки, що оприбутковуються, мають відповідати сумам, визначеним у відповідних касових (розрахункових) документах.
Абзац 3 пункту 1 Указу Президента України від 12.06.95 N436 "Про застосування штрафних санкцій за порушення норм з регулювання обігу готівки" передбачає, що у разі порушення юридичними особами всіх форм власності, фізичними особами - громадянами України, іноземними громадянами та особами без громадянства, які є суб'єктами підприємницької діяльності, а також постійними представництвами нерезидентів, через які повністю або частково здійснюється підприємницька діяльність, норм з регулювання обігу готівки у національній валюті, що встановлюються Національним банком України, до них застосовуються фінансові санкції у вигляді штрафу:
за неоприбуткування (неповне та/або несвоєчасне) оприбуткування у касах готівки - у п'ятикратному розмірі неоприбуткованої суми.
Всього до відповідача застосовані штрафні санкції на загальну суму 5306,90 грн. (а.с. 13)
У зв'язку з несплатою у встановлені законодавством строки відповідачу нараховано пеню в розмірі 13,53 грн.
Оскільки відповідачем не були виконані вимоги пункту Закону України №265/95-ВР, позивач правомірно застосував до нього штрафну (фінансову) санкцію у розмірі 5320,43 грн. (а.с. 8).
Приписами статті 25 Закону №265/95-ВР встановлено, що суми фінансових санкцій, які визначені статтями 17-24 цього Закону, підлягають перерахуванню суб'єктами підприємницької діяльності до відповідного місцевого бюджету за місцем їх реєстрації в десятиденний термін з дня прийняття органами державної податкової служби України рішення про застосування таких фінансових санкцій.
Відповідно до підпункту 20.1.28. Податкового кодексу України державні податкові органи мають право застосовувати до платників податків фінансові (штрафні) санкції, стягувати до бюджетів та державних цільових фондів суми грошових зобов'язань та/або податкового боргу у випадках, порядку та розмірі, встановлених цим Кодексом.
Згідно підпункту 14.1.39. грошове зобов'язання платника податків - сума коштів, яку платник податків повинен сплатити до відповідного бюджету як податкове зобов'язання та/або штрафну (фінансову) санкцію, а також санкції за порушення законодавства у сфері зовнішньоекономічної діяльності;
Відповідачем не вжиті заходи щодо оскарження рішення податкового органу від 04.08.2011 року №0002002304 та №0001992304 на загальну суму штрафних (фінансових) санкцій в розмірі 5306,90 грн. та пені в розмірі 13,53 грн., сума штрафу не сплачена до бюджету, тому суд вважає дані рішення податкового органу правомірними, а штрафні (фінансові) санкції такими, що підлягають стягненню до бюджету на загальну суму 5320,43 грн.
Виходячи з вищенаведеного, суд дійшов до висновку, що позовні вимоги є обґрунтованими, а позов таким, що підлягає задоволенню.
Відповідно до частини 4 статті 94 КАС України у справах, в яких позивачем є суб'єкт владних повноважень, а відповідачем - фізична чи юридична особа, судові витрати, здійсненні позивачем, з відповідача не стягуються.
На підставі статті 124 Конституції України, керуючись статтями 158-163, 167 Кодексу адміністративного судочинства України, суд ,-
ПОСТАНОВИВ:
Позов задовольнити повністю.
Стягнути з товариство з обмеженою відповідальністю "Здоба" (ідентифікаційний код 32077137) на користь бюджету податковий борг в сумі 5320 (п'ять тисяч триста двадцять) грн. 43 коп. з розрахункових рахунків в банках, що обслуговують платника податків, за рахунок готівки, що йому належить.
Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку. Відповідно до статті 186 Кодексу адміністративного судочинства України, апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
Апеляційна скарга подається до Львівського апеляційного адміністративного суду через Івано-Франківський окружний адміністративний суд.
Постанова набирає законної сили в порядку та строки, встановлені статтею 254 Кодексу адміністративного судочинства України.
Суддя: Бобров Ю.О.
Постанова в повному обсязі складена 27.12.2011 року.
Суд | Івано-Франківський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 22.12.2011 |
Оприлюднено | 09.07.2012 |
Номер документу | 25121750 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Івано-Франківський окружний адміністративний суд
Бобров Ю.О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні