Постанова
від 02.07.2012 по справі 2а/1570/10672/2011
ОДЕСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 2а/1570/10672/2011

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

26 червня 2012 року

Одеський окружний адміністративний суд у складі:

Головуючого судді: Білостоцького О.В.

При секретарі: Бушанському А.В.

За участю сторін:

Представника позивача: ОСОБА_1

Представник відповідача: не з'явився

розглянувши у відкритому судовому засіданні справу за адміністративним позовом державного підприємства «Національна енергетична компанія «Укренерго»до військової частини А-3516 про стягнення штрафу у розмірі 5 100,00 грн., -

ВСТАНОВИВ:

Державне підприємство «Національна енергетична компанія «Укренерго»(далі ДП «НЕК «Укренерго») звернулось до Одеського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом до військової частини А-3516 про стягнення штрафу у розмірі 5 100,00 грн. Позовні вимоги обґрунтовані тим, що, у зв'язку з ухиленням відповідача - військової частини А-3516 - від виконання вимог Державної інспекції з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної і теплової енергії в Одеській області, викладених у приписі № 05/13-01-0010/1 від 26.01.2011 року; поданні про невідповідність займаній посаді від 26.01.2011 року №05/13-01-0010/2 та приписі від 26.01.2011 року №05/13-01-0010/2, на нього згідно постанови № 05/13-02-0016 від 14.06.2011 року було накладено штраф у розмірі 5 100,00 грн. Однак зазначений штраф військовою частиною А-3516 в доход державного бюджету сплачено не було.

Представник позивача у судовому засіданні, посилаючись на обґрунтування, викладені у позовній заяві, підтримав позовні вимоги у повному обсязі та просив їх задовольнити.

Представник відповідача до судового засідання 26.06.2012 року не з'явився, про дату час та місце судового розгляду справи був повідомлений належним чином та своєчасно. У судовому засіданні 05.06.2012 року представник відповідача участь приймала, надавала пояснення, позовні вимоги не визнала з підстав, викладених у запереченнях на адміністративний позов. Зазначила, що відповідно до вимог директиви головного квартирно-експлуатаційного управління Збройних Сил України № 303/18/2050 від 09.12.2005 року всі будівлі та споруди, у тому числі високовольтні електроустановки військової частини А-3516 згідно актів прийняття-передачі основних засобів передані на баланс КЕВ м. Одеси. Крім того, військова частина А-3516 немає статусу суб'єкта господарювання.

Судом під час офіційного з'ясування обставин у справі встановлено наступне:

В період з 18.01.2011 року по 21.01.2011 року державним інспектором з енергетичного нагляду ОСОБА_2 відповідно до ст. 4 Закону України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності», ст. 9 Закону України «Про електроенергетику», ст. 14 Закону України «Про теплопостачання»та Положення про державний енергетичний нагляд за режимами споживання електричної і теплової енергії, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 07.08.1996 року № 929 у присутності начальника адміністративно-господарської частини військової частини А-3516 ОСОБА_3, заступника командира-начальника технічної групи військової частини А-3516 ОСОБА_4 та майстра РЕМ Котовської дільниці КЕВ м.Одеси ОСОБА_5, проведено плановий захід з державного енергетичного нагляду на енергетичному об'єкті - військова частина А-3516, предмет державного нагляду: обстеження з питань технічного стану, організації експлуатації електроустановок та режимів споживання електричної енергії електроустановок.

За результатами обстеження складено акт № 05/13-01-0010 від 21.01.2011 року, в якому зазначено невиконання суб'єктом господарювання вимог законодавства у сфері електоенергетики, а саме приписів Правил технічної експлуатації електроустановок споживачів та Правил улаштування електроустановок. Зазначений акт підписано уповноваженими особами військової частини А-3516 - начальником адміністративно-господарської частини ОСОБА_3, заступником командира-начальником технічної групи ОСОБА_4. майстром РЕМ Котовської дільниці КЕВ м. Одеси ОСОБА_5 та командиром військової частини А-3516 ОСОБА_6 без зауважень (а.с. 32-43).

На підставі зазначеного акту обстеження, Державною інспекцією з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної і теплової енергії в Одеській області було внесено командиру військової частини А-3516: приписи від 26.01.2011 року № 05/13-01-0010/1 та № 05/13-01-0010/2 про здійснення заходів щодо усунення виявлених під час обстеження порушень чинного законодавства, а також подання про невідповідність займаній посаді працівників електротехнічного профілю військової частини А-3516 від 26.01.2011 року № 05/13-01/0010/2 та № 05/13-01-0010/1, які були отримані особисто командиром військової частини 26.01.2011 року (а.с. 15-29).

В період з 17.05.2011 року по 18.05.2011 року державним інспектором з енергетичного нагляду ОСОБА_7 у присутності заступника командира-начальника технічної групи військової частини А-3516 майора ОСОБА_8, проведено позаплановий захід з державного енергетичного нагляду на енергетичному об'єкті - військова частина А-3516, предмет державного нагляду: перевірка виконання припису від 26.01.2011 року № 05/13-01-0010/1, подання про невідповідність займаній посаді від 26.01.2011 року № 05/13-01-0010/1, подання про невідповідність займаній посаді від 26.01.2011 року № 05/13-01-0010/2, припису від 26.01.2011 року № 05/13-01-0010/2.

За результатами перевірки Державною інспекцією з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної і теплової енергії в Одеській області складено акт перевірки № 05/13-02-0087 від 18.05.2011 року, яким встановлено не виконання вимог припису від 26.01.2011 року № 05/13-01-0010/1 в частині пунктів 1-6; не виконання подання про невідповідність займаній посаді від 26.01.2011 року № 05/13-01-0010/2 та не виконання вимог припису від 26.01.2011 року №05/13-01-0010/2 в частині пунктів 1, 2, 9-70, 72-77, 80, 82, 83, 92, 94, 95, 97, 98, 106, 116, 119, 124, що є порушенням ст. 27 Закону України «Про електроенергетику»та ст.ст. 11, 12 Закону України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності». Від підпису зазначеного акту уповноважені посадові особи військової частини А-3516 відмовились (а.с. 9-14).

На підставі вказаного акту перевірки, 14.06.2011 року старшим державним інспектором з енергетичного нагляду в Одеській області ОСОБА_7 винесено постанову № 05/13-02-0016 про накладення штрафу на військову частину А-3516 за порушення законодавства про електроенергетику у сумі 5 100,00 гривень, а саме за ухилення від виконання вимог припису від 26.01.2011 року № 05/13-01-0010/1 в частині пунктів 1-6; не виконання подання про невідповідність займаній посаді від 26.01.2011 року № 05/13-01-0010/2 та не виконання вимог припису від 26.01.2011 року №05/13-01-0010/2 в частині пунктів 1, 2, 9-70, 72-77, 80, 82, 83, 92, 94, 95, 97, 98, 106, 116, 119, 124 (а.с. 6).

Зазначену постанову було надіслано відповідачеві 14.06.2011 року за вихідним №13/187 та отримано ним 15.07.2011 року, що підтверджується зворотнім повідомленням про вручення поштового відправлення (а.с.7-8).

Станом на момент вирішення справи постанову Державної інспекції з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної і теплової енергії в Одеській області від 14.06.2011 року № 05/13-02-0016 відповідачем не виконано.

Заслухавши представника позивача та представника відповідача, дослідивши наявні в справі письмові докази, суд дійшов висновку про необхідність задоволення позовних вимог ДП «НЕК «Укренерго» з наступних підстав.

У відповідності до ст. 8 Закону України «Про електроенергетику» від 16.10.1997 року № 575/97-ВР (далі Закон України № 575/97-ВР) державне управління в електроенергетиці здійснюють органи виконавчої влади, уповноважені Кабінетом Міністрів України.

Відповідно до Указу Президента України «Про Міністерство палива та енергетики України»від 14.04.2000 року № 598/2000 Міністерство палива та енергетики України є центральним органом виконавчої влади та головним (провідним) органом у системі центральних органів виконавчої влади з питань забезпечення реалізації державної політики в електроенергетичному, ядерно-промисловому, вугільно-промисловому та нафтогазовому комплексах.

Національна енергетична компанія «Укренерго»Міністерства палива та енергетики України - державне підприємство, що здійснює централізоване диспетчерське управління об'єднаною енергетичною системою України, підрозділом якої в південному регіоні є відокремлений підрозділ «Держенергонагляд у Південному регіоні». Відокремлений підрозділ «Держенергонагляд у Південному регіоні»здійснює свою діяльність відповідно до «Положення про відокремлений підрозділ «Держенергонагляд у Південному регіоні»та на підставі довіреності, яку видає ДП «Національна енергетична компанія «Укренерго».

Згідно ст. 9 Закону України № 575/97-ВР державний нагляд в електроенергетиці здійснюють Державна інспекція з експлуатації електричних станцій і мереж та Державна інспекція з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної та теплової енергії у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України, та інші органи, визначені законодавством України. Державні інспектори з експлуатації електричних станцій і мереж мають право, зокрема, застосовувати у встановленому законодавством України порядку санкції до підприємств, об'єкти електроенергетики яких підключені до об'єднаної енергетичної системи України, за порушення законодавства про електроенергетику з питань, що належать до їх компетенції. Державні інспектори з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної та теплової енергії мають право, зокрема, давати споживачам та суб'єктам електроенергетики обов'язкові для виконання приписи про усунення порушень нормативно-правових актів; застосовувати в установленому законодавством України порядку санкції до суб'єктів господарської діяльності за порушення нормативно-правових актів та складати протоколи про адміністративні правопорушення.

Відповідно до ч.ч. 1, 4 ст. 9 Закону України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності»від 05.04.2007 року № 877-V (далі Закон України № 877-V), державний нагляд в електроенергетиці здійснюють Державна інспекція з експлуатації електричних станцій і мереж та Державна інспекція з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної та теплової енергії у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України, та інші органи, визначені законодавством України. Нагляд за електричними та тепловикористовуючими установками та тепловими мережами споживачів та суб'єктів електроенергетики здійснює Державна інспекція з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної та теплової енергії.

Відповідно до п. 1 Наказу № 422 Державна інспекція з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної і теплової енергії (Держенергонагляд) безпосередньо підпорядкована Мінпаливенерго щодо виконання функцій, покладених на Держенергонагляд Положенням про державний енергетичний нагляд за режимами споживання електричної і теплової енергії, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 07.08.1996 року № 929, здійснює допоміжні заходи із забезпечення надійного і сталого функціонування об'єднаної енергетичної системи України та діє у складі державного підприємства «Національна енергетична компанія «Укренерго».

Споживачами енергії, відповідно до абз. 17 ст. 1 Закону України № 575/97-ВР, є суб'єкти господарської діяльності та фізичні особи, що використовують енергію для власних потреб на підставі договору про її продаж та купівлю.

Згідно ч. 5 ст. 9 Закону України № 575/97-ВР, державні інспектори з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної та теплової енергії мають право: безперешкодного доступу до електричних і тепловикористовуючих установок та теплових мереж споживачів та суб'єктів електроенергетики; отримувати від споживачів та суб'єктів електроенергетики інформацію, необхідну для виконання покладених на них завдань відповідно до нормативно-правових актів; давати споживачам та суб'єктам електроенергетики обов'язкові для виконання приписи про усунення порушень нормативно-правових актів; давати споживачам та суб'єктам електроенергетики приписи про приведення засобів обліку, контролю та регулювання споживання електричної і теплової енергії у відповідність з нормами, правилами і стандартами в електроенергетиці; надсилати власникам об'єктів споживача подання про невідповідність займаній посаді працівника електротехнічного профілю, який своєчасно не пройшов перевірку знань з електробезпеки та експлуатації струмоприймачів; вимагати від споживачів та суб'єктів електроенергетики додержання встановлених нормативно-правовими актами режимів споживання електричної і теплової енергії; надавати приписи щодо неприпустимості продовження експлуатації електричних і тепловикористовуючих установок споживачів, якщо це створює загрозу життю обслуговуючого персоналу, здоров'ю населення; застосовувати в установленому законодавством України порядку санкції до суб'єктів господарської діяльності за порушення нормативно-правових актів та складати протоколи про адміністративні правопорушення.

Частиною 4 ст. 26 Закону України № 575/97-ВР передбачено, що споживач енергії несе відповідальність за порушення умов договору з енергопостачальником та правил користування електричною і тепловою енергією та виконання приписів державних інспекцій з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної та теплової енергії згідно із законодавством України.

Відповідно до ч.1 ст. 12 Закону України № 877-V невиконання приписів, розпоряджень або інших розпорядчих документів щодо усунення порушень вимог законодавства, виявлених під час здійснення заходу державного нагляду (контролю), тягне за собою застосування до суб'єкта господарювання штрафних санкцій у порядку, встановленому законом.

Згідно п.п. 7, 8 Положенням про порядок накладення на суб'єктів господарювання штрафів за порушення законодавства в галузі електроенергетики та сфері теплопостачання, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 21.07.1999 року № 1312, рішення про накладення штрафу приймається на підставі акта перевірки суб'єкта господарювання, складеного посадовими особами НКРЕ, та акта перевірки (протоколу) суб'єкта господарювання, складеного посадовими особами Державної інспекції з експлуатації електричних станцій і мереж або Держенергонагляду. Рішення про накладення штрафу оформляється постановою НКРЕ, Державної інспекції з експлуатації електричних станцій та мереж і постановою (розпорядженням) Держенергонагляду.

Пунктом 10 Положення № 1312 передбачено, що суб'єкт господарювання сплачує штраф за порушення законодавства в галузі електроенергетики протягом 30 днів з дня прийняття постанови (розпорядження) про його накладення, а за порушення законодавства у сфері теплопостачання - у 15-денний строк з дня прийняття постанови (розпорядження) про його накладення. У разі несплати штрафу у зазначений термін він стягується в судовому порядку.

Судом встановлено, що постанова Державної інспекції з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної і теплової енергії в Одеській області від 14.06.2011 року № 05/13-02-0016 про накладення на військову частину А-3516 штрафу у розмірі 5 100,00 грн., відповідачем ні в адміністративному ні в судовому порядку оскаржено не було. Однак, накладений зазначеною постановою штраф відповідачем до Державного бюджету України не сплачено.

Таким чином, станом на час розгляду справи постанова Державної інспекції з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної і теплової енергії в Одеській області про накладення на військову частину А-3516 штрафу у розмірі 5 100,00 грн. від 14.06.2011 року № 05/13-02-0016 є чинною, а тому суд вважає, що є всі підстави для стягнення з відповідача штрафу за вказаною постановою.

При цьому, суд не приймає до уваги доводи представників відповідача в обґрунтування заперечень на адміністративний позов щодо незаконності зазначеної постанови з огляду на відсутність спору щодо правомірності та обґрунтованості зазначеного рішення суб'єкта владних повноважень.

Твердження ж представника відповідача стосовно того, що всі будівлі та споруди, у тому числі високовольтні електроустановки військової частини А-3516 згідно актів прийняття-передачі основних засобів передані на баланс КЕВ м. Одеси спростовується наступним.

Згідно листа КЕВ м. Одеси від 06.06.2012 року на підставі акту приймання-передачі основних засобів від 10.07.2008 року військовою частиною А-3516 було передано, а Котовською КЕВ району прийнято на баланс казарменно-житловий фонд, комунальні споруди, обладнання, квартирне майно, паливо і території військових містечок № 1, 2 в смт. Любашівка Балтського гарнізону, однак зазначені об'єкти знаходяться в експлуатації та на матеріально-відповідальному зберіганні у військової частини А-3516, що підтверджується актом прийому передачі від 10.07.2008 року. Крім того, як зазначено КЕВ м. Одеси, у переліку прийнятих на баланс об'єктів, мережі електропостачання КЛ-10 кВт, КТП-364, КТП-359, КЛ-0,4 кВт не зазначені (а.с. 116-126). Крім того, як зазначено позивачем в акті перевірки № 05/13-01-0010 від 21.01.2011 року та його представником в судовому засіданні, договір № Л-056 від 25.07.2007 року на постачання електроенергії на електроустановки в/ч А-3516 був укладений з постачальником - Любашівським РЕМ ВАТ «Одесаобленерго»- саме відповідачем. Згідно зазначеного договору електромережі КЛ-10 кВт, КПТ-364, КТП-359, КЛ-0,4 кВт, прилади обліку та внутрішня електропроводка належать споживачу електричної енергії - військовій частині А-3516 (а.с. 81).

Суд не приймає до уваги твердження представника відповідача про те, що військова частина А-3516 не є суб'єктом господарювання, а тому на неї взагалі не можуть накладатись штрафи за невиконання приписів органів Держенергонагляду про порушення законодавства в сфері електроенергетики. Так, відповідно до актів перевірки № 05/13-01-0010 від 21.01.2011 року та № 05/13-02-0087 від 18.05.2011 року військова частина А-3516 має статус юридичної особи, код ЄДРПОУ 08377158, вид діяльності - діяльність у сфері оборони. Як вбачається з довідки начальника УДК у Любашівському районі Одеської області військова частина А-3516 включена до Єдиного реєстру розпорядників та одержувачів бюджетних коштів з 27.05.2008 року та отримує бюджетні кошти (а.с. 69).

Посилання ж відповідача на відсутність фінансування військової частини А-3516, як державної структури, з державного бюджету, відповідно до законодавства не може бути підставою для звільнення від сплати штрафу.

Крім того, факт виконання військовою частиною припису Державної інспекції з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної і теплової енергії в Одеській області № 05/13-0-0186П від 19.10.2011 року (а.с. 103-106; 107-112), про що зазначено в акті перевірки № 05/13-01-0005 від 18.01.2012 року (а.с. 66-68), спростовує твердження представника відповідача в судовому засіданні щодо відсутності обов'язку військової частини А-3516 виконувати приписи Державної інспекції з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної і теплової енергії в Одеській області та сплачувати штрафи за порушення законодавства в сфері електроенергетики, що були допущені відповідачем раніше.

Частиною 1 ст. 71 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення.

Згідно ч.1 ст. 69 Кодексу адміністративного судочинства України доказами в адміністративному судочинстві є будь-які фактичні дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин, що обґрунтовують вимоги і заперечення осіб, які беруть участь у справі, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи. Ці дані встановлюються судом на підставі пояснень сторін, третіх осіб та їхніх представників, показань свідків, письмових і речових доказів, висновків експертів.

Враховуючи викладене, а також те, що відповідачем у встановлений чинним законодавством термін не сплачено до Державного бюджету штраф у розмірі 5 100,00 грн., суд вважає, що позовні вимоги державного підприємства «Національна енергетична компанія «Укренерго»є законними і обґрунтованими, заснованими на діючому законодавстві, підтверджуються доданими до позову документами, а тому підлягають задоволенню.

На підставі викладеного та керуючись ст.ст. 2, 7-14, 122, 158-163, 186, 254 КАС України , суд,-

П О С Т А Н О В И В :

Адміністративний позов державного підприємства «Національна енергетична компанія «Укренерго» до військової частини А-3516 про стягнення штрафу у розмірі 5 100,00 грн. - задовольнити у повному обсязі.

Стягнути з військової частини А-3516 (код ЄДРПОУ 08377158) штраф у розмірі 5 100,00 грн. (п'ять тисяч сто гривень) на р/р 31113106700329 назва рахунку Любашівський 21081100, одержувач: державний бюджет Любашівський, код 23214991, банк одержувача: ГУДКУ в Одеській області, МФО 828011.

Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку шляхом подачі в Одеський окружний адміністративний суд апеляційної скарги на постанову суду протягом десяти днів з дня її проголошення, а у разі застосування судом частини третьої статті 160 КАС України - з дня отримання копії постанови. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до Одеського апеляційного адміністративного суду.

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги на постанову, встановленого статтею 186 КАС України, якщо таку скаргу не було подано.

Повний текст постанови виготовлений та підписаний суддею 02 липня 2012 року.

Суддядпис/ Білостоцький О.В.

02 липня 2012 року.

СудОдеський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення02.07.2012
Оприлюднено09.07.2012
Номер документу25125671
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а/1570/10672/2011

Ухвала від 24.01.2012

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Білостоцький О. В.

Ухвала від 24.01.2012

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Білостоцький О. В.

Ухвала від 04.01.2012

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Білостоцький О. В.

Ухвала від 12.12.2011

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Білостоцький О. В.

Ухвала від 12.12.2011

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Білостоцький О. В.

Постанова від 02.07.2012

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Білостоцький О. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні