Постанова
від 26.06.2012 по справі 2а/1270/4302/2012
ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Категорія №10.3.4

ПОСТАНОВА

Іменем України

26 червня 2012 року Справа № 2а/1270/4302/2012

Луганський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого - судді Свергун І.О.,

за участі секретаря - Липової К.С.

представника позивача - ОСОБА_1 (довіреність від 03.01.2012 № 01-07/04-05/04/3),

представника відповідача - ОСОБА_2 (довіреність від 03.01.2012 № 20),

розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду м. Луганська справу за адміністративним позовом Луганського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів до Державного підприємства «Антрацит» про стягнення адміністративно-господарських санкцій та пені за невиконання нормативу зі створення робочих місць для працевлаштування інвалідів у 2011 році в сумі 8741941,86 грн.,

ВСТАНОВИВ:

01 червня 2012 року позивач - Луганське обласне відділення Фонду соціального захисту інвалідів, звернувся до Луганського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом, в якому просить стягнути з відповідача - Державного підприємства «Антрацит» адміністративно-господарські санкції за невиконання у 2011 році нормативу робочих місць у розмірі 8663966,31 грн. та пені за порушення термінів сплати адміністративно-господарських санкцій у розмірі 77975,55 грн.

В обґрунтування позовних вимог позивач послався на те, що згідно зі ст. 19 Закону України «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні» від 21 березня 1991 року № 875-XII (далі - Закон № 875-XII) для підприємств, установ, організацій, у тому числі підприємств, організацій громадських організацій інвалідів, фізичних осіб, які використовують найману працю, установлюється норматив робочих місць для працевлаштування інвалідів у розмірі чотирьох відсотків середньооблікової чисельності штатних працівників облікового складу за рік, а якщо працює від 8 до 25 осіб, - у кількості одного робочого місця.

Відповідно до ст. 20 Закону № 875-XII підприємства, установи, організації, у тому числі підприємства, організації громадських організацій інвалідів, фізичні особи, які використовують найману працю, де середньооблікова чисельність працюючих інвалідів менша, ніж установлено нормативом, передбаченим статтею 19 цього Закону, щороку сплачують відповідним відділенням Фонду соціального захисту інвалідів адміністративно-господарські санкції, сума яких визначається в розмірі середньої річної заробітної плати на відповідному підприємстві, установі, організації, утому числі підприємстві, організації громадських організацій інвалідів, фізичної особи, які використовують найману працю, за кожне робоче місце, призначене для працевлаштування інваліда і не зайняте інвалідом. Для підприємств, установ, організацій, у тому числі підприємств, організацій громадських організацій інвалідів, фізичних осіб, на яких працює від 8 до 15 осіб, розмір адміністративно-господарських санкцій за робоче місце, призначене для працевлаштування інваліда і не зайняте інвалідом, визначається в розмірі половини середньої річної заробітної плати на відповідному підприємстві, в установі, організації, у тому числі підприємстві, організації громадських організацій інвалідів, у фізичної особи, яка використовує найману працю. Відповідно до ч. 2 ст. 20 Закону № 875-XII, порушення термінів сплати адміністративно-господарських санкцій тягне за собою нарахування пені. Пеня обчислюється виходячи із 120 відсотків річних облікової ставки Національного банку України, що діяла на момент сплати, нарахованої на повну суму недоїмки за весь її строк. 17.02.2012 року на адресу відділення фонду надійшов звіт форми 10-ПІ, згідно із яким кількість інвалідів, що були працевлаштовані на підприємстві у 2011 році з переліком підприємств, що увійшли до складу господарського об'єднання, та/або відокремлених підрозділів роботодавця, в якому зазначено середньооблікову кількість штатних працівників, яким відповідно до чинного законодавства встановлена інвалідність, яка складає 134 особи із 6778 штатних працівників облікового складу. Згідно із вищезазначеним звітом на підприємстві працювало 134 інваліди, хоча нормами чинного законодавства України передбачено, що на підприємстві повинні бути створені 271 робоче місце призначених для працевлаштування інвалідів. Таким чином, були порушені вимоги ст. 19 Закону № 875-XII, оскільки у 2011 році у відповідача повинні були бути працевлаштовані 271 інвалід, тобто підприємство не забезпечило працевлаштування 137 осіб з інвалідністю. У зв'язку з тим, що відповідач не виконав норми діючого законодавства України, стосовно того, щоб створити робочі місця, у необхідній кількості, для працевлаштування інвалідів йому були нараховані адміністративно-господарські санкції за 137 нестворених робочих місць призначених для працевлаштування інвалідів. У довідці Антрацитівського міського центру зайнятості від 10.05.2012, № 3/031129 повідомляється, що відповідач та деякі його відокремлені підрозділи протягом 2011 року звітував до центру зайнятості з приводу вакансій для інвалідів, але на противагу нормам чинного законодавства України деякі відокремлені підрозділи звітували не кожен місяць. За порушення строків сплати адміністративно-господарських санкцій відповідачу була нарахована пеня у сумі 77975,55 грн. Оскільки сума адміністративно-господарських санкцій у розмірі 8663966,31 грн. у встановлений законом строк відповідачем не сплачена, позивач просить стягнути її з відповідача разом із нарахованою пенею в сумі 77975,55 грн. за порушення термінів сплати адміністративно-господарських санкцій.

Представник позивача у судовому засіданні адміністративний позов підтримав у повному обсязі, надав пояснення, аналогічні викладеним у позові.

Представник відповідача у судовому засіданні адміністративний позов не визнав, надав суду заперечення в обґрунтування якого послався на наступне. На виконання Закону № 875-XII ДП «Антрацит» у 2011 році частково інформувало Антрацитівський міський центр зайнятості населення про наявність вакансій, а саме надавали інформацію до центру зайнятості щодо виділення робочих місць та бажання підприємства працевлаштувати інвалідів згідно з встановленим нормативом: ДП «Антрацит», ВП «Шахта «Комсомольська», ВП «Шахта «Партизанська», ВП «Автобаза», ВП «Антрацитвантажтранс», ВП «Управління матеріально - технічного забезпечення» та ВП «Антрацитівський ремонтно - механічний завод» направляли відповідні звіти форми 3-ПН, звітувало Фонду соціального захисту інвалідів за формою 10-ПІ. Щодо обов'язку створювати робочі місця для працевлаштування інвалідів, створення умов праці з урахуванням індивідуальних програм реабілітації, то відповідно до п. 24 «Положення про медико-соціальну експертизу» від 03.12.2009 № 1317 на адресу ДП «Антрацит» не надходило жодної індивідуальної програми реабілітації. Тобто, щоб запропонувати роботу інвалідові, підприємству необхідно мати медичний висновок про його стан здоров'я. З цього вбачається, що без конкретного інваліда, урахування його вад чи захворювання, побажань, рекомендацій МСЕК, індивідуальної програми реабілітації створити робоче місце неможливо. Підбір робочого місця здійснюється переважно на підприємстві, де настала інвалідність, з урахуванням побажань інваліда, наявних у нього професійних навичок і знань, а також рекомендацій медико-соціальної експертизи. Тобто обов'язок по створенню робочих місць для інвалідів покладається не лише на підприємство, а й на відповідні органи виконавчої влади за участю Фонду соціального захисту інвалідів, який відповідно до свого Положення не лише здійснює контроль, а й сприяє працевлаштуванню інвалідів і створенню для них робочих місць. Таким чином відповідач вважає безпідставними вимоги позивача про стягнення з ДП «Антрацит» штрафних санкцій за порушення Закону № 875-XII та нарахування пені, в зв'язку з тим, що відповідачем було здійснено усі необхідні і можливі заходи для виконання норм Закону № 875-XII. Тому представник відповідача просить у задоволенні позову відмовити в повному обсязі.

Вислухавши пояснення представників сторін, дослідивши матеріали справи, розглянувши справу в межах заявлених позовних вимог і наявних у матеріалах справи доказів, оцінивши докази відповідно до вимог статей 69-72 Кодексу адміністративного судочинства України, суд дійшов наступного.

Відповідно до пункту 1 Положення про Фонд соціального захисту інвалідів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 26 вересня 2002 року № 1434, Фонд є урядовим органом державного управління, який діє у складі Міністерства праці та соціальної політики і підпорядковується йому.

Згідно з пунктом 9 зазначеного Положення для реалізації покладених на Фонд соціального захисту інвалідів завдань за погодженням з Мінпраці утворюються територіальні відділення Фонду в межах граничної чисельності його працівників.

Основним завданням Фонду соціального захисту інвалідів, відповідно до пункту 3 цього Положення є, зокрема, контроль за виконанням підприємствами, установами, організаціями, у тому числі підприємствами, організаціями громадських організацій інвалідів, фізичними особами, які використовують найману працю (далі - роботодавці), нормативу робочих місць для працевлаштування інвалідів, установленого статтею 19 Закону У відповідності до покладених на Фонд завдань останній здійснює контроль за сплатою роботодавцями адміністративно-господарських санкцій і пені (підпункт 3 пункту 4 зазначеного Положення).

Таким чином, Фонд та його відділення є органами державної влади, які у правовідносинах з роботодавцями, зокрема у зв'язку зі здійсненням контролю за перерахуванням адміністративно-господарських санкцій, передбачених статтею 20 Закону, реалізують владні управлінські функції.

Право відділень Фонду на звернення до суду у відповідних відносинах визначено в законодавчому порядку (частина дев'ята статті 20 Закону України від 21 березня 1991 року № 875-XII «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні»).

Відповідно до вимог статті 19 Закону України «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні» від 21 березня 1991 року № 875-XII (далі - Закон № 875):

- для підприємств, установ, організацій, у тому числі підприємств, організацій громадських організацій інвалідів, фізичних осіб, які використовують найману працю, установлюється норматив робочих місць для працевлаштування інвалідів у розмірі чотирьох відсотків середньооблікової чисельності штатних працівників облікового складу за рік, а якщо працює від 8 до 25 осіб, - у кількості одного робочого місця;

- підприємства, установи, організації, у тому числі підприємства, організації громадських організацій інвалідів, фізичні особи, які використовують найману працю, самостійно розраховують кількість робочих місць для працевлаштування інвалідів відповідно до нормативу, встановленого частиною першою цієї статті, і забезпечують працевлаштування інвалідів. При розрахунках кількість робочих місць округлюється до цілого значення;

- підприємства, установи, організації, у тому числі підприємства, організації громадських організацій інвалідів, фізичні особи, які використовують найману працю, самостійно здійснюють працевлаштування інвалідів у рахунок нормативів робочих місць виходячи з вимог статті 18 цього Закону.

Стаття 18 Закону № 875 визначає, що підприємства, установи, організації, фізичні особи, які використовують найману працю, зобов'язані виділяти та створювати робочі місця для працевлаштування інвалідів, у тому числі спеціальні робочі місця, створювати для них умови праці з урахуванням індивідуальних програм реабілітації і забезпечувати інші соціально-економічні гарантії, передбачені чинним законодавством, надавати державній службі зайнятості інформацію, необхідну для організації працевлаштування інвалідів, і звітувати Фонду соціального захисту інвалідів про зайнятість та працевлаштування інвалідів у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України. Забезпечення прав інвалідів на працевлаштування та оплачувану роботу, в тому числі з умовою про виконання роботи вдома, здійснюється шляхом їх безпосереднього звернення до підприємств, установ, організацій чи до державної служби зайнятості.

Аналіз зазначених положень Закону № 875 дає підстави для висновку про те, що обов'язок підприємства щодо створення робочих місць для інвалідів не супроводжується його обов'язком самостійно підбирати і працевлаштовувати інвалідів на створені робочі місця.

Згідно з частиною першою статті 20 Закону України № 875 підприємства, установи, організації, у тому числі підприємства, організації громадських організацій інвалідів, фізичні особи, які використовують найману працю, де середньооблікова чисельність працюючих інвалідів менша, ніж установлено нормативом, передбаченим статтею 19 цього Закону, щороку сплачують відповідним відділенням Фонду соціального захисту інвалідів адміністративно-господарські санкції, сума яких визначається в розмірі середньої річної заробітної плати на відповідному підприємстві, установі, організації, у тому числі підприємстві, організації громадських організацій інвалідів, фізичної особи, яка використовує найману працю, за кожне робоче місце, призначене для працевлаштування інваліда і не зайняте інвалідом. Для підприємств, установ, організацій, у тому числі підприємств, організацій громадських організацій інвалідів, фізичних осіб, на яких працює від 8 до 25 осіб, розмір адміністративно-господарських санкцій за робоче місце, призначене для працевлаштування інваліда і не зайняте інвалідом, визначається в розмірі половини середньої річної заробітної плати на відповідному підприємстві, в установі, організації, у тому числі підприємстві, організації громадських організацій інвалідів, у фізичної особи, яка використовує найману працю.

Порушення термінів сплати адміністративно-господарських санкцій тягне за собою нарахування пені. Пеня обчислюється виходячи з 120 відсотків річних облікової ставки Національного банку України, що діяла на момент сплати, нарахованої на повну суму недоїмки за весь її строк (частина друга статті 20 Закону № 875).

На виконання вимог пункту 2 Порядку подання підприємствами, установами, організаціями та фізичними особами, що використовують найману працю, звітів про зайнятість і працевлаштування інвалідів та інформації, необхідної для організації їх працевлаштування, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 31 січня 2007 року № 70, щодо надання до центру зайнятості інформації про наявність вільних робочих місць (вакантних посад) для працевлаштування інвалідів, відповідачем протягом 2011 року у відповідності до вимог Інструкції щодо заповнення форми звітності форми № 3-ПН «Звіт про наявність вакансій», затвердженої наказом Міністерства праці та соціальної політики України від 19 грудня 2005 року № 420 та зареєстрованої в Міністерстві юстиції України 21 грудня 2005 року за № 1534/11814, інформував Антрацитівський міський центр зайнятості про наявність вакансій для працевлаштування інвалідів, що підтверджується звітами форми 3-ПН та не заперечувалось позивачем (арк. справи 21-99), а саме:

- ВП «Шахта «Комсомольська» ДП «Антрацит» (код 26403020) надходили звіти станом на 28.01.2011 - 10 вакансій «електрослюсар підземний»; на 28.02.2011 - 10 вакансій «електрослюсар підземний»; на 28.03.2011 - 15 вакансій «електрослюсар підземний»; на 28.04.2011 - 15 вакансій «електрослюсар підземний», 10 вакансій «машиніст підземних установ»; на 27.05.2011 - 15 вакансій «електрослюсар підземний», 5 вакансій «машиніст підземних установ»; на 28.06.2011 - 15 вакансій «електрослюсар підземний», 5 вакансій «машиніст підземних установ»; на 28.07.2011 - 15 вакансій «електрослюсар підземний», 15 вакансій «машиніст підземних установ»; на 28.08.2011 - 15 вакансій «електрослюсар підземний», 15 вакансій «машиніст підземних установ»; на 28.09.2011 - 15 вакансій «електрослюсар підземний», 15 вакансій «машиніст підземних установ»; на 28.10.2011 - 15 вакансій «електрослюсар підземний», 15 вакансій «машиніст підземних установ»; на 28.12.2011 - 15 вакансій «електрослюсар підземний», 15 вакансій «машиніст підземних установ».

- ДП «Антрацит» (код 32226065) надходили звіти станом на 28.01.2011 - 1 вакансія «заступник головного механіка»; на 28.02.2011 - 1 вакансія «заступник головного механіка»; на 28.03.2011 - 1 вакансія «заступник головного механіка»; на 28.06.2011 - 5 вакансій: «головний гірник дирекції з кап. будівництва», «провідний бухгалтер бухгалтерії», «диспетчер СП «Вуглезбут», «провідний інженер відділу технологічних розробок та впровадження комп'ютерних програм», «заступник начальника інформаційно-обчислювального центру»; на 28.07.2011 - 4 вакансії: «головний гірник дирекції з кап. будівництва», «диспетчер СП «Вуглезбут», «провідний інженер відділу технологічних розробок та впровадження комп'ютерних програм», «заступник начальника інформаційно-обчислювального центру»; на 28.09.2011 - 1 вакансія: «головний гірник дирекції з виробництва»; на 28.10.2011 - 1 вакансія: «головний гірник з вентиляції»; на 28.11.2011 - 1 вакансія: «головний гірник з вентиляції»; на 28.12.2011 - 1 вакансія: «головний гірник з вентиляції».

- ВП «Шахта «Партизанська» ДП «Антрацит» (код 26402977) надходили звіти станом на січень 2011 року - 14 вакансій «гірник з ремонту гірничих виробок», 17 вакансій «машиніст підземних установок», 3 вакансії «електрослюсар підземний», «машиніст підіймальних маш.», 2 вакансії «тесляр», 1 вакансія «постачальник кріп. матеріалів»; на лютий 2011 року - 23 вакансії «гірник з ремонту гірничих виробок», 9 вакансій «гірник підземний», 49 вакансій «машиніст підземних установок», 1 вакансія «пом. начальника дільниці вентиляції і ТБ», 2 вакансії «майстер гірничий дільн. «вентиляція і ТБ», 3 вакансії «електрослюсар (слюсар) черговий та з рем. уст.», 2 вакансії «постачальник кріпильних матеріалів в шахту»; на березень 2011 року - 16 вакансій «гірник з ремонту гірничих виробок», 15 вакансій «гірник підземний», 58 вакансій «машиніст підземних установок», 37 вакансій «електрослюсар підземний», 2 вакансії «майстер гірничий дільн. «вентиляція і ТБ», 1 вакансія «помічник начальника дільн. ВТБ», 1 вакансія «помічник начальника дільн. ПР.», 1 вакансія«постачальник кріпильних матеріалів в шахту»; на квітень 2011 року - 19 вакансій «гірник з ремонту гірничих виробок», 44 вакансії «гірник підземний», 62 вакансії «машиніст підземних установок», 33 вакансії «електрослюсар підземний», 2 вакансії «маш. підіймальн. машини підземний», 1 вакансія «тесляр», 4 вакансії «постачальник кріпильних матеріалів в шахту»; на травень 2011 року - 57 вакансій «гірник з ремонту гірничих виробок», 11 вакансій «гірник підземний», «маш. підземних установок», 29 вакансій «електрослюсар підземний», 1 вакансія «тесляр», 4 вакансії «постачальник кріпильних матеріалів в шахту»; на червень 2011 року - 34 вакансії «гірник з ремонту гірничих виробок», 5 вакансій «гірник підземний», 24 вакансії «маш. підземних установок», 33 вакансії «електрослюсар підземний», 2 вакансії «електрослюсар поверхн.», 4 вакансії «маш. підіймальн. машини підземний», 1 вакансія «постачальник кріпильних матеріалів», 1 вакансія «головний енергетик», 1 вакансія «дільничн. марк.», 1 вакансія «дільничний геолог»; на червень 2011 року - 29 вакансій «гірник з ремонту гірничих виробок», 13 вакансій «гірник підземний», 32 вакансії «маш. підземних установок», 31 вакансія «електрослюсар підземний», 3 вакансії «маш. підіймальн. маш.», 1 вакансія «електрослюсар поверхн.», 4 вакансії «постачальник кріпильних матеріалів в шахту», 1 вакансія «тесляр»; на липень 2011 року - 12 вакансій «гірник з ремонту гірничих виробок», 5 вакансій «гірник підземний», 11 вакансій «маш. підземних установок», 27 вакансій «електрослюсар підземний», 2 вакансії «маш. підіймальн. машини підземний», 1 вакансія «постачальник кріпильних матеріалів», 1 вакансія «головний енергетик», 1 вакансія «дільничн. марк.»;на липень 2011 року - 12 вакансій «гірник з ремонту гірничих виробок», 5 вакансій «гірник підземний», 11 вакансій «маш. підземних установок», 27 вакансій «електрослюсар підземний», 2 вакансії «маш. підіймальн. машини підземний», 1 вакансія «постачальник кріпильних матеріалів», 1 вакансія «головний енергетик», 1 вакансія «дільничн. марк.»; на вересень 2011 року - 58 вакансій «гірник з ремонту гірничих виробок», 21 вакансія «гірник підземний», 12 вакансій «маш. підземних установок», 28 вакансій «електрослюсар підземний», 3 вакансії «маш. підіймальн. машини підземний», 1 вакансія «головний енергетик», 1 вакансія «дільничн. марк.», 1 вакансія «постачальник кріпильних матеріалів», 1 вакансія «тесляр»; на жовтень 2011 року - 53 вакансії «гірник з ремонту гірничих виробок», 24 вакансії «гірник підземний», 6 вакансій «маш. підземних установок», 31 вакансія «електрослюсар підземний», 2 вакансії «маш. підіймальн. машини», 2 вакансії «тесляр», 1 вакансія «постачальник кріпильних матеріалів», 1 вакансія «головний енергетик»; на грудень 2011 року - 20 вакансій «гірник з ремонту гірничих виробок», 23 вакансії «маш. підземних установок», 26 вакансій «електрослюсар підземний», 3 вакансії «електрослюсар поверхневий (слюсар) черговий та з ремонту уст.», 2 вакансії «постачальник кріпильних матеріалів», 2 вакансії «тесляр».

- ВП «Автобаза» ДП «Антрацит» (код 26402919) надходили звіти станом на 28.08.2011 - 1 вакансія «токар», 1 вакансія «слюсар - електрик з ремонту електрообладнання», 1 вакансія «тракторист», 1 вакансія «підсобний робітник», 2 вакансії «водій автом. 2.1 кл.», 1 вакансія «водій автом. 3.2.1 кл.»; на 28.11.2011 - 1 вакансія «токар», 1 вакансія «слюсар з ремонту електрообладнання», 1 вакансія «тракторист», 1 вакансія «підсобний робітник», 1 вакансія «водій автом. 2.1 кл.», 1 вакансія «водій автом. 3.2.1 кл.»; на 28.12.2011 - 1 вакансія «токар», 1 вакансія «слюсар з ремонту електрообладнання», 1 вакансія «тракторист», 1 вакансія «підсобний робітник», 1 вакансія «водій автом. 2.1 кл.», 1 вакансія «водій автом. 3.2.1 кл.».

- ВП «Управління матеріально - технічного забезпечення» ДП «Антрацит» (код 26402925) надходили звіти станом на 21.03.2011 - 1 вакансія «охоронник дільниці вартової охорони»; станом на 28.03.2011 - 1 вакансія «охоронник дільниці вартової охорони».

- ВП «Антрацитвантажтранс» ДП «Антрацит» - 1 вакансія «охоронник».

- ВП «Антрацитівський ремонтно - механічний завод» ДП «Антрацит» (код 26402960) надходили звіти станом на 04.10.2011 - 1 вакансія «майстер».

Цей факт підтверджується також і листом Антрацитівського міського центру зайнятості від 10.05.2012 № 3/031129 (арк. справи 10).

ОСОБА_3 міського центру зайнятості від 13.07.2011 № 12031106170001008 підтверджується, що на підприємство відповідача направлялися інваліди, одній особі було відмовлено в прийнятті на роботу в зв'язку з тим, що кандидатура не відповідає вимогам.

Також суд зазначає, що на ВП «Управління матеріально - технічного забезпечення», ВП «Вузол виробничого технологічного зв'язку», ВП «Учбово-курсовий комбінат» та ВП «Антрацитівський ремонтно-механічний завод» Державного підприємства «Антрацит» у 2011 році було виконано норматив зі створення робочих місць для інвалідів та працевлаштування інвалідів у повному обсязі, що підтверджується звітом форми 10-ПІ (арк. справи 12).

Вищезазначене свідчить, що відповідачем вживалися заходи щодо працевлаштування інвалідів на вакантні посади.

Фактів необґрунтованої відмови у працевлаштуванні інвалідам, які направлялися центром зайнятості чи зверталися безпосередньо до підприємства відповідача, при розгляді справи судом не встановлено. Таким чином, суд вважає, що на відповідача не може бути покладена відповідальність за не направлення уповноваженими органами необхідної кількості інвалідів для працевлаштування та за відсутність інвалідів, які бажають працевлаштуватись.

Згідно зі статтею 218 Господарського кодексу України підставою господарсько-правової відповідальності учасника господарських відносин є вчинене ним правопорушення у сфері господарювання. Учасник господарських відносин відповідає за невиконання або неналежне виконання господарського зобов'язання чи порушення правил здійснення господарської діяльності, якщо не доведе, що ним вжито усіх залежних від нього заходів для недопущення господарського правопорушення. У разі якщо інше не передбачено законом або договором, суб'єкт господарювання за порушення господарського зобов'язання несе господарсько-правову відповідальність, якщо не доведе, що належне виконання зобов'язання виявилося неможливим внаслідок дії непереборної сили, тобто надзвичайних і невідворотних обставин за даних умов здійснення господарської діяльності.

У зв'язку з тим, що в діях відповідача відсутній склад правопорушення, на нього не може бути покладена відповідальність за ненаправлення уповноваженими органами необхідної кількості інвалідів для працевлаштування.

Згідно з приписами статей 71, 86 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення; суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні.

Позивачем не доведено належними засобами доказування правомірності заявленого позову, у зв'язку з чим в задоволенні позовних вимог слід відмовити.

Враховуючи вимоги частини 4 статті 94 Кодексу адміністративного судочинства України, а також те, що позивач відповідно до від сплати судового збору звільнений, питання про розподіл судових витрат у цій справі не вирішується.

Керуючись ст. ст. 2, 9, 10, 11, 17, 18, 71, 94, 158-163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

ПОСТАНОВИВ:

У задоволенні адміністративного позову Луганського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів до Державного підприємства «Антрацит»про стягнення адміністративно-господарських санкцій та пені за невиконання нормативу зі створення робочих місць для працевлаштування інвалідів у 2011 році в сумі 8741941,86 грн. відмовити.

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Постанова може бути оскаржена до Донецького апеляційного адміністративного суду через Луганський окружний адміністративний суд шляхом подання апеляційної скарги протягом десяти днів з дня проголошення постанови з одночасним поданням її копії до суду апеляційної інстанції. У разі складення постанови у повному обсязі відповідно до ч. 3 ст. 160 Кодексу адміністративного судочинства України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Постанову складено в повному обсязі 02 липня 2012 року.

Суддя І.О. Свергун

СудЛуганський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення26.06.2012
Оприлюднено12.07.2012
Номер документу25136868
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а/1270/4302/2012

Ухвала від 20.07.2012

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Гаврищук Тетяна Григорівна

Ухвала від 15.08.2012

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Гаврищук Т.Г.

Ухвала від 20.07.2012

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Гаврищук Т.Г.

Постанова від 26.06.2012

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

І.О. Свергун

Ухвала від 05.06.2012

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

І.О. Свергун

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні