Категорія №8.1.5
ПОСТАНОВА
Іменем України
05 липня 2012 року Справа № 2а/1270/4719/2012
Луганський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого - судді Свергун І.О.,
за участі секретаря - Захарової Ю.О.,
представник позивача - не прибув,
представника відповідача - Годованюка В.Б. (наказ від 10.03.2005 № 0412),
розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду м. Луганську справу за адміністративним позовом Алчевської об'єднаної державної податкової інспекції у Луганській області до державного відкритого акціонерного товариства «Вуглеавтотранс» дочірнє підприємство державної холдингової компанії «Лугансквуглебуд» про стягнення податкової заборгованості в розмірі 35874,91 грн.,
ВСТАНОВИВ:
19 червня 2012 року позивач - Алчевська об'єднана державна податкова інспекція у Луганській області, звернувся до Луганського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом до державного відкритого акціонерного товариства «Вуглеавтотранс» дочірнє підприємство державної холдингової компанії «Лугансквуглебуд» про стягнення податкової заборгованості в розмірі 35874,91 грн., в обґрунтування якого послався на наступне. Відповідач знаходиться на податковому обліку в Алчевській ОДПІ. За період фінансово - господарської діяльності з лютого 2010 по березень 2012 року за відповідачем виник податковий борг з плати за землю в сумі 35446,94 грн. та нараховано пеню в сумі 427,97 грн. Грошові зобов'язання за землю визначені самостійно платником у податкових розрахунках податку на землю та в декларації з плати за землю.
Позивачем на адресу відповідача направлялися перша та друга податкові вимоги від 01.01.2001 № 1/73 та від 11.01.2002 № 2/6 відповідно, однак вжиті позивачем заходи щодо погашення податкового боргу результатів не дали.
На підставі викладеного позивач просить суд стягнути з державного відкритого акціонерного товариства «Вуглеавтотранс» дочірнього підприємство державної холдингової компанії «Лугансквуглебуд» суму податкового боргу у розмірі 35874,91 грн.
Представник позивача у судове засідання не прибув, про день, час та місце судового розгляду справи був повідомлений належним чином, надав суду заяву, в якій позовні вимоги підтримав у повному обсязі та просив розглянути справу без його участі.
Представник відповідача у судовому засіданні адміністративний позов визнав у повному обсязі та пояснив, що заборгованість виникла в зв'язку з тяжким фінансовим становищем підприємства.
Вислухавши пояснення представника відповідача, дослідивши матеріали справи, розглянувши справу в межах заявлених позовних вимог і наданих сторонами доказів, оцінивши докази відповідно до вимог ст. 69-72 Кодексу адміністративного судочинства України, суд дійшов наступного.
Стаття 67 Конституції України передбачає, що кожен зобов'язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, установлених законом.
Законом України «Про систему оподаткування», який діяв до 01.01.2011, визначено, що під податком і збором (обов'язковим платежем) до бюджетів та до державних цільових фондів слід розуміти обов'язковий внесок до бюджету відповідного рівня або державного цільового фонду, здійснюваний платниками у порядку і на умовах, що визначаються законами України про оподаткування. Платниками податків і зборів (обов'язкових платежів) є юридичні і фізичні особи, на яких згідно з законами України покладено обов'язок сплачувати податки і збори (обов'язкові платежі). Платники податків і зборів (обов'язкових платежів) зобов'язані у числі іншого, сплачувати належні суми податків і зборів (обов'язкових платежів) у встановлені законами терміни.
Згідно з п. 3 ч. 1 ст. 9 Закону України «Про систему оподаткування» платники податків і зборів (обов'язкових платежів) зобов'язані сплачувати належні суми податків і зборів у встановлені законом терміни.
01 січня 2011 року набув чинності Податковий Кодекс України, який встановлює перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов'язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов'язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства. Відповідно до п. 2 Прикінцевих положень Податкового кодексу України з 01.01.2011 року Закон України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами» та Закон України «Про систему оподаткування» втратили чинність.
У зв'язку з тим, що правовідносини щодо наслідків несплати податків виникли до набрання чинності Податковим Кодексом України та продовжуються на цей час, в даному випадку слід застосовувати як норми Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами», Закону України «Про систему оподаткування», так і норми Податкового Кодексу України.
Відповідно до ст. 2 Закону України «Про плату за землю» № 2535 від 03.07.92 (далі ЗУ № 2535) використання землі в Україні є платним. Плата за землю справляється у вигляді земельного податку або орендної плати, що визначається залежно від грошової оцінки земель. Розміри податку за земельні ділянки, грошову оцінку яких не встановлено, визначаються до її встановлення в порядку, визначеному цим Законом.
Закон України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами» від 06.12.2000 № 2181-ІІІ (надалі -Закон № 2181), який діяв до 01.01.2011, є спеціальним законом з питань оподаткування та встановлює порядок погашення зобов'язань юридичних або фізичних осіб перед бюджетами та державними цільовими фондами з податків і зборів (обов'язкових платежів), нарахування і сплати пені та штрафних санкцій, що застосовуються до платників податків контролюючими органами.
Також цим Законом запроваджене поняття податкового боргу, як податкового зобов'язання, узгодженого платником податків або встановленого судом, але не сплаченого у встановлений строк, а також пені, нарахованої на суму такого податкового зобов'язання.
П.п. 4.1.1 п. 4.1 ст. 4 Закону № 2181 визначає, що платник податків самостійно обчислює суму податкового зобов'язання, яку зазначає у податковій декларації, крім випадків, передбачених підпунктом «г» підпункту 4.2.2 пункту 4.2, а також пунктом 4.3 цієї статті.
Відповідно до п. 5.1 ст. 5 Закону № 2181 податкове зобов'язання, самостійно визначене платником податків у податковій декларації, вважається узгодженим з дня подання такої податкової декларації.
П.п. 5.2.1 п. 5.2 ст. 5 Закону № 2181 встановлено, що податкове зобов'язання платника податків, нараховане контролюючим органом відповідно до пунктів 4.2 та 4.3 статті 4 цього Закону, вважається узгодженим у день отримання платником податків податкового повідомлення, за винятком випадків, визначених підпунктом 5.2.2 цього пункту.
Відповідно до п.п. 6.2.1. п. 6.2 ст. 6 Закону № 2181, у разі коли платник податків не сплачує узгоджену суму податкового зобов'язання в установлені строки, податковий орган надсилає такому платнику податків податкові вимоги.
Згідно з п.п. 6.2.3. п. 6.2 ст. 6 Закону № 2181 податкові вимоги надсилаються:
а) перша податкова вимога - не раніше першого робочого дня після закінчення граничного строку сплати узгодженої суми податкового зобов'язання. Перша податкова вимога містить повідомлення про факт узгодження податкового зобов'язання та виникнення права податкової застави на активи платника податків, обов'язок погасити суму податкового боргу та можливі наслідки непогашення його у строк;
б) друга податкова вимога - не раніше тридцятого календарного дня від дня направлення (вручення) першої податкової вимоги, у разі непогашення платником податків суми податкового боргу у встановлені строки. Друга податкова вимога додатково до відомостей, викладених у першій податковій вимозі, може містити повідомлення про дату та час проведення опису активів платника податків, що перебувають у податковій заставі, а також про дату та час проведення публічних торгів з їх продажу.
П.п. 6.2.4 вказаної статті визначено, що податкова вимога вважається надісланою (врученою) юридичній особі, якщо її передано посадовій особі такої юридичної особи під розписки або надіслано листом з повідомленням про вручення.
Податкова вимога вважається надісланою (врученою) фізичній особі, якщо її вручено особисто такій фізичній особі або її законному представникові чи надіслано листом на її адресу за місцем проживання або останнього відомого місця її знаходження із повідомленням про вручення.
Відповідно до п.п. 20.1.18 п. 20.1 ст. 20 Податкового кодексу України органи державної податкової служби мають право звертатися до суду щодо стягнення коштів платника податків, який має податковий борг, з рахунків у банках, обслуговуючих такого платника, на суму податкового боргу або його частини.
Відповідно до ст. 17 Закону України «Про плату за землю», який діяв на момент виникнення спірних правовідносин, податкове зобов'язання по земельному податку, а також по орендній платі за землі державної та комунальної власності, визначене у податковій декларації на поточний рік, сплачується рівними частками власниками та землекористувачами земельних ділянок за місцезнаходженням земельної ділянки за базовий податковий (звітний) період, який дорівнює календарному місяцю, щомісячно протягом 30 календарних днів, наступних за останнім календарним днем звітного (податкового) місяця.
Відповідно до пункту 287.3 статті 287 Податкового Кодексу України податкове зобов'язання щодо плати за землю, визначене у податковій декларації на поточний рік, сплачується рівними частками власниками та землекористувачами земельних ділянок за місцезнаходженням земельної ділянки за податковий період, який дорівнює календарному місяцю, щомісяця протягом 30 календарних днів, що настають за останнім календарним днем податкового (звітного) місяця.
Судом встановлено, що відповідач державне відкрите акціонерне товариство «Вуглеавтотранс» дочірнє підприємство державної холдингової компанії «Лугансквуглебуд» зареєстрований Перевальською районною державною адміністрацією в якості юридичної особи 10.07.1998 за № 24/182 (арк. справи 31) та взятий на податковий облік в Алчевській ОДПІ, як платник податків.
За відповідачем виник податковий борг з плати за землю у сумі 35874,91 грн., у тому числі 35446,94 грн. основного платежу та 427,97 грн. - пеня. Сума податкових зобов'язань самостійно визначена платником у податкових розрахунках земельного податку від 26.01.2010 № 502, від 27.01.2011 № 837 та податковою декларацією з плати за землю від 26.01.2012 № 405 (арк. справи 18, 23, 26-27).
У зв'язку з несплатою податкового боргу позивачем на адресу відповідача було направлено першу податкову вимогу від 01.11.2001 № 1/73, яка отримана відповідачем 22.11.2001 та другу податкову вимогу від 11.01.2002 № 2/6, яка отримана відповідачем 15.01.2002 (арк. справи 28-29).
Відповідно до п. 95.2 ст. 95 Податкового кодексу України, стягнення коштів та продаж майна платника податків провадяться не раніше, ніж через 60 календарних днів з дня надіслання такому платнику податків податкової вимоги.
У добровільному порядку сума податкового боргу відповідачем не була сплачена.
Таким чином, суд вважає встановленим, що за відповідачем дійсно є податковий борг у зазначеній сумі, про яку він повідомлений, яка ним не оспорена, до теперішнього часу не сплачена. Позовні вимоги визнано відповідачем у повному обсязі.
Суд вважає, що позовні вимоги є обґрунтованими та підлягають задоволенню.
Питання по судових витратах не вирішується, оскільки позивач звільнений від їх сплати у встановленому порядку, а ст. 94 Кодексу адміністративного судочинства України не передбачено їх стягнення у даних випадках.
На підставі викладеного, керуючись статтями 2, 6, 7, 17, 94, 158-163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
ПОСТАНОВИВ:
Адміністративний позов Алчевської об'єднаної державної податкової інспекції у Луганській області до державного відкритого акціонерного товариства «Вуглеавтотранс» дочірнє підприємство державної холдингової компанії «Лугансквуглебуд» про стягнення податкової заборгованості в розмірі 35874,91 грн. задовольнити.
Стягнути з державного відкритого акціонерного товариства «Вуглеавтотранс»дочірнє підприємство державної холдингової компанії «Лугансквуглебуд»(ідент. код 13402711) на користь Державного бюджету України (р/р 332117811700242, код платежу 13050100, земельний податок з юридичних осіб, одержувач УДКСУ у Перевальському районі, код 37934445, МФО 804013, банк одержувача ГУДКСУ в Луганській області) заборгованість з плати за землю у розмірі 35874,91 грн. (тридцять п'ять тисяч вісімсот сімдесят чотири грн. 91 коп.) за рахунок коштів платника, які перебувають у його власності, з рахунків у банках, що його обслуговують.
Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Постанова може бути оскаржена до Донецького апеляційного адміністративного суду через Луганський окружний адміністративний суд шляхом подання апеляційної скарги протягом десяти днів з дня проголошення постанови з одночасним поданням її копії до суду апеляційної інстанції. У разі складення постанови у повному обсязі відповідно до ч. 3 ст. 160 Кодексу адміністративного судочинства України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
Постанову складено в повному обсязі 05 липня 2012 року.
СуддяІ.О. Свергун
Суд | Луганський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 05.07.2012 |
Оприлюднено | 13.07.2012 |
Номер документу | 25136966 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Луганський окружний адміністративний суд
І.О. Свергун
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні