ПОЛТАВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
03 липня 2012 року м. ПолтаваСправа №2а-1670/3545/12
Полтавський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді - Петрової Л.М.,
при секретарі - Яремин Н.І.,
за участю:
представника позивача - Ровна Л.І.,
представника відповідача - Сокольська В.М.
розглянувши у відкритому судовому засіданні справу за адміністративним позовом Полтавського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів до Приватного сільськогосподарського підприємство "Першотравневе" про стягнення адміністративно-господарських санкцій та пені,
В С Т А Н О В И В:
30 травня 2012 року Полтавське обласне відділення Фонду соціального захисту інвалідів звернулося до Полтавського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом до Приватного сільськогосподарського підприємства "Першотравневе" про стягнення адміністративно-господарських санкцій у розмірі 9660,72 грн. та пені за порушення термінів сплати адміністративно-господарських санкцій у розмірі 82,99 грн.
В обґрунтування своїх вимог посилався на те, що середньооблікова чисельність інвалідів, які працювали у відповідача у 2011 році, менша установленої нормативом відповідно до статті 19 Закону України "Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні", а саме, не працевлаштовано 1 особу, тому до 18 квітня 2012 року відповідач повинен був згідно статті 20 Закону самостійно сплатити фінансово-господарські санкції у розмірі 9660 грн. 72 коп. Оскільки відповідачем сума фінансово-господарської санкції не сплачена, на суму заборгованості було нараховано пеню в розмірі 82 грн. 99 коп.
У судовому засіданні представник позивача підтримав позовні вимоги, просив їх задовольнити.
Представник відповідача проти позову заперечував, просив відмовити у його задоволенні.
У своїх запереченнях посилався на те, що на виконання вимог статті 19 Закону України "Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні" у 2011 році інформацію щодо 1 вакантного робочого місця для інвалідів було подано до органів державної служби зайнятості, а саме, направлено звіти про наявність вільних робочих місць за формою 3-ПН до Пирятинського районного центру зайнятості -про наявність 1 вакантного місця. Разом з тим, державною службою зайнятості інваліди не направлялися, безпосередньо до товариства інваліди з метою працевлаштування також не зверталися. З огляду на це, вважає, що підприємством було вжито усіх передбачених чинним законодавством заходів по забезпеченню працевлаштуванню інвалідів, тому до нього не повинна застосовуватись відповідальність, передбачена статтею 20 Закону України "Про основи соціальної захищеності інвалідів".
Заслухавши пояснення сторін, вивчивши та дослідивши матеріали справи, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги, об'єктивно оцінивши докази, що мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд приходить до висновку, що позов не підлягає задоволенню з наступних підстав.
Як зазначено у статті 8 Закону України "Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні" державне управління з питань забезпечення прав інвалідів та їх соціальної захищеності здійснюється в межах повноважень центральними та місцевими органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування.
Положення про Фонд соціального захисту інвалідів" від 14 квітня 2011 року №129 Фонд соціального захисту інвалідів (далі - Фонд) є бюджетною установою, діяльність якої спрямовується, координується та контролюється Державною службою з питань інвалідів та ветеранів України.
Відповідно до пункту 12 зазначеного Положення для реалізації покладених на Фонд завдань за погодженням з Міністерством соціальної політики України та Державною службою з питань інвалідів та ветеранів України утворюються територіальні відділення Фонду в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі в межах граничної чисельності його працівників.
За змістом статті 20 Закону України "Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні" Фонду надано право на стягнення адміністративно-господарських санкції за недодержання законодавчо встановленого нормативу робочих місць для забезпечення працевлаштування інвалідів.
Пункт 5 частини другої статті 17 Кодексу адміністративного судочинства України визначає, що юрисдикція адміністративних судів поширюється на публічно-правові спори, зокрема, за зверненням суб'єкта владних повноважень у випадках, встановлених Конституцією та законами України.
Отже, даний спір підвідомчий адміністративному суду.
Судом встановлено, що згідно із звітом про зайнятість та працевлаштування інвалідів за 2011 рік (форма №10-ПІ, реєстраційний номер 53/238/89), поданим Приватним сільськогосподарським підприємством "Першотравневе" 23 лютого 2012 року вх. №3086 Полтавському обласному відділенню Фонду соціального захисту інвалідів, середньооблікова кількість штатних працівників облікового складу на підприємстві за 2011 рік становила 14 осіб, фонд оплати праці штатних працівників - 270,50 тис. грн., середньорічна заробітна плата штатного працівника - 1610 грн. 50 коп. При цьому у звіті зазначено, що середньооблікова кількість штатних працівників, яким відповідно до чинного законодавства встановлена інвалідність (рядок 02) - 0 осіб, кількість інвалідів-штатних працівників, які повинні працювати на робочих місцях, створених відповідно до вимог статті 19 Закону України "Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні" (рядок 03) - 0 осіб /а.с. 4/.
Відповідно до частини першої статті 19 Закону України "Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні" для підприємств, установ, організацій, у тому числі підприємств, організацій громадських організацій інвалідів, фізичних осіб, які використовують найману працю, установлюється норматив робочих місць для працевлаштування інвалідів у розмірі чотирьох відсотків середньооблікової чисельності штатних працівників облікового складу за рік, а якщо працює від 8 до 25 осіб, - у кількості одного робочого місця.
Згідно із розрахунком, наданим позивачем, кількість робочих місць, призначених для забезпечення працевлаштування інвалідів відповідно до нормативу 4% становить 1 особа (14 х 0,04) /а.с. 5/.
Як вбачається із звіту Приватного сільськогосподарського підприємство "Першотравневе" про зайнятість та працевлаштування інвалідів за 2011 рік (форма № 10-ПІ) відповідачем у 2011 році інвалідів не працевлаштовано /а.с. 4/.
Згідно частини першої статті 20 Закону України "Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні" підприємства, установи, організації, у тому числі підприємства, організації громадських організацій інвалідів, фізичні особи, які використовують найману працю, де середньооблікова чисельність працюючих інвалідів менша, ніж установлено нормативом, передбаченим статтею 19 цього Закону, щороку сплачують відповідним відділенням Фонду соціального захисту інвалідів адміністративно-господарські санкції, сума яких визначається в розмірі середньої річної заробітної плати на відповідному підприємстві, установі, організації, у тому числі підприємстві, організації громадських організацій інвалідів, фізичної особи, яка використовує найману працю, за кожне робоче місце, призначене для працевлаштування інваліда і не зайняте інвалідом.
Частиною другою статті 20 зазначеного Закону передбачено, що порушення термінів сплати адміністративно-господарських санкцій тягне за собою нарахування пені. Пеня обчислюється виходячи з 120 відсотків річних облікової ставки Національного банку України, що діяла на момент сплати, нарахованої на повну суму недоїмки за весь її строк.
Разом з тим, частинами першою, третьою статті 18 Закону України "Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні" передбачено, що Забезпечення прав інвалідів на працевлаштування та оплачувану роботу, в тому числі з умовою про виконання роботи вдома, здійснюється шляхом їх безпосереднього звернення до підприємств, установ, організацій чи до державної служби зайнятості.
Підприємства, установи, організації, фізичні особи, які використовують найману працю, зобов'язані виділяти та створювати робочі місця для працевлаштування інвалідів, у тому числі спеціальні робочі місця, створювати для них умови праці з урахуванням індивідуальних програм реабілітації і забезпечувати інші соціально-економічні гарантії, передбачені чинним законодавством, надавати державній службі зайнятості інформацію, необхідну для організації працевлаштування інвалідів, і звітувати Фонду соціального захисту інвалідів про зайнятість та працевлаштування інвалідів у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.
У судовому засіданні встановлено та підтверджено матеріалами справи, що протягом 2011 року середньооблікова кількість штатних працівників відповідача становила 14 особу, норматив створення робочих місць для інвалідів становив 1 особу, на які було працевлаштовано 0 осіб.
Відповідачем на адресу Пирятинського районного центру зайнятості протягом 2011 року було направлено звіти про наявність вільних робочих місць за формою 3-ПН для працевлаштування інвалідів: станом на 26 січня 2011 року -на посаду охоронник 1 вакансія /а.с. 22/, станом на 25 лютого 2011 року - на посаду охоронник 1 вакансія /а.с. 23/, станом на 29 березня 2011 року на посаду охоронник 1 вакансія /а.с. 24/, станом на 23 травня 2011 року на посаду охоронник 1 вакансія /а.с. 25/, станом на 20 червня 2011 року на посаду охоронник 1 вакансія /а.с. 26/, станом на 27 липня 2011 року на посаду охоронник 1 вакансія /а.с. 27/, станом на 18 серпня 2011 року на посаду охоронник 1 вакансія /а.с. 28/, станом на 18 жовтня 2011 року на посаду охоронник 1 вакансія /а.с. 29/, станом на 17 листопада 2011 року на посаду охоронник 1 вакансія /а.с. 30/, станом на 15 грудня 2011 року на посаду охоронник 1 вакансія /а.с. 31/.
Враховуючи те, що підприємство звітувалося до центру зайнятості протягом десяти місяців, адміністративно-господарські санкції та пеня підлягають стягненню тільки за ті місяці в яких було не дотримано норматив робочих місць для інвалідів 1610 грн. 12 коп. (9660,72 сума адміністративно-господарських санкцій : 12 місяців х 2 місяці) та 13 грн. 83 коп. (82,99 пеня : 12 місяців х 2 місяці).
Суд вважає необґрунтованими доводи представника відповідача про те, що Приватним сільськогосподарським підприємством "Першотравневе" подавались звіти про наявність вільних робочих місць за формою 3-ПН за 12 місяців на протязі 2011 року, з огляду на наступне.
У судове засідання 03 липня 2012 року, у зв'язку з чим у справі оголошувалась перерва, представником відповідача не надано доказів подання звітів до Пирятинського районного центру зайнятості у квітні 2012 року та вересня 2011 року. Натомість згідно листів Пирятинського районного центру зайнятості від 17 травня 2012 року №571 /а.с. 35/, від 13 червня 2012 року №662 /а.с. 21/ судом встановлено, що у квітні, вересні 2011 року відповідачем звіти про наявність вільних робочих місць за формою 3-ПН не подавалися.
Надані представником відповідача копії звітів про наявність вільних робочих місць за формою 3-ПН станом на 25 квітня 2011 року та станом на 14 вересня 2011 року не можуть вважатися належним доказом інформування служби зайнятості про створення робочих місць для інвалідів, оскільки не містять відмітки про отримання їх центром зайнятості.
Таким чином, із врахуванням вищевикладених обставин, суд вважає, що позовні вимоги Полтавського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів підлягають задоволенню частково.
Згідно частини четвертої статті 94 Кодексу адміністративного судочинства України у справах, в яких позивачем є суб'єкт владних повноважень, а відповідачем - фізична чи юридична особа, судові витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються.
На підставі викладеного, керуючись статтями 7, 8, 9, 10, 11, 71, 94, 160-163 Кодексу адміністративного судочинства України,
П О С Т А Н О В И В:
Адміністративний позов Полтавського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів до Приватного сільськогосподарського підприємство "Першотравневе" про стягнення адміністративно-господарських санкцій та пені задовольнити частково.
Стягнути з Приватного сільськогосподарського підприємство "Першотравневе" (с. Першотравневе, Пирятинський район, р/р 260039655 ВАТ "Райффайзен Банк Аваль", МФО 380805, код ЄДРПОУ 31539152) на користь Полтавського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів (м. Полтава, вул. Зигіна, 1, р/р 31219230700379 в ГУДКС України в Полтавській області, МФО 831019, отримувач - УДКСУ у Пирятинському районі, код 37958534) адміністративно-господарські санкції у розмірі 1610,12 грн. /одна тисяча шістсот десять гривень дванадцять копійок/ та пеню за порушення термінів сплати адміністративно-господарських санкцій у розмірі 13,83 грн. /тринадцять гривень вісімдесят три копійки/.
У задоволенні іншої частини позовних вимог відмовити.
Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо таку скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Постанова може бути оскаржена до Харківського апеляційного адміністративного суду через Полтавський окружний адміністративний суд шляхом подання апеляційної скарги протягом десяти днів з дня проголошення постанови з одночасним поданням її копії до суду апеляційної інстанції. У разі складення постанови у повному обсязі відповідно до статті 160 Кодексу адміністративного судочинства України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
Повний текст постанови виготовлено 09 липня 2012 року.
Суддя Л.М. Петрова
Суд | Полтавський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 03.07.2012 |
Оприлюднено | 12.07.2012 |
Номер документу | 25138182 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Полтавський окружний адміністративний суд
Л.М. Петрова
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні