Постанова
від 05.07.2012 по справі 5741/12/2070
ХАРКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Харківський окружний адміністративний суд 61004 м. Харків вул. Мар'їнська, 18-Б-3 П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

м.Харків

05 липня 2012 р. №2а-5741/12/2070

Харківський окружний адміністративний суд

у складі: головуючого судді - Ізовітової - Вакім О.В.,

при секретарі судового засідання - Шевчук А.В.,

за участю: прокурора - Овчаренка Д.М.,

представника позивача - Руденко Ю.Г.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщенні суду адміністративну справу за позовом Прокурора Червонозаводського району м.Харкова в інтересах держави в особі Державного підприємства "Національна енергетична компанія "Укренерго" в особі відокремленого підрозділу "Держенергонагляд у Північному регіоні" до Комунального підприємства "Безлюдівське виробниче управління житлово-комунального господарства" Безлюдівської селищної ради про стягнення суми, -

В С Т А Н О В И В:

Позивач звернувся до Харківського окружного адміністративного суду з зазначеним позовом, в якому просить суд стягнути з Комунального підприємства "Безлюдівське виробниче управління житлово - комунального господарства" Безлюдівської селищної ради (юридична адреса: 62489, Харківські область, с. Безлюдівка, вул. Кооперативна, 30, кв. 2, р/р 26006410116188 в Харківському центральному відділенні Акціонерного товариства "Регіон -банк", МФО 351254, код 14058308) у дохід держбюджету штраф у сумі 1700,00 (одна тисяча сімсот) грн. одержувач: р/р 31110106700429 відкритий на УДКСУ у Харківському районі Харківської області, МФО 851011, код ЄДРПОУ 37999633, код платежу до держбюджету 21081100.

Прокурор в судове засідання з'явився, позовні вимоги підтримав у повному обсязі, посилаючись на обставини викладені у позовній заяві.

Представник позивача в судове засідання з'явився, позов підтримав у повному обсязі та просив суд його задовольнити.

Відповідач в судові засідання свого представника не направив, про час, дату та місце розгляду справи був повідомлений належним чином, відповідно до вимог ст.ст. 33, 35 КАС України, що підтверджується повідомленням про вручення поштового відправлення, причин неприбуття до суду не повідомив, письмових заперечень проти позову суду не надав.

Відповідно до ч.4 ст.128 КАС України, у разі неприбуття відповідача, належним чином повідомленого про дату, час і місце судового розгляду, без поважних причин розгляд справи може не відкладатися і справу може бути вирішено на підставі наявних у ній доказів.

Враховуючи вищенаведене, суд вважає за можливе розглянути справу за відсутності представників позивача та відповідача, за наявними в ній доказами.

Дослідивши подані сторонами документи, з'ясувавши фактичні обставини справи, на яких ґрунтуються позовні вимоги, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд приходить до висновку, що позов підлягає задоволенню з наступних підстав.

Відповідно до ст.5 Закону України "Про електроенергетику" однією із засад державної політики в енергетиці є створення умов безпечної експлуатації об'єктів електроенергетики, а також забезпечення відповідальності енергопостачальників та споживачів. Згідно зі ст.9 зазначеного закону та п.1 Положення "Про державний енергетичний нагляд за режимами споживання електричної та теплової енергії", затвердженого постановою Кабінету Міністрів України №929 від 07.08.1996 року державний нагляд в електроенергетиці здійснює Державна інспекція з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної та теплової енергії, яка підпорядкована безпосередньо Мінпаливенерго в частині виконання функцій, покладених на Держенергонагляд, та діє у складі державного підприємства, що здійснює централізоване диспетчерське (оперативно-технологічне) управління об'єднаною енергетичною системою України, та його територіальних структурних підрозділів.

Згідно з Указом Президента України "Про зміни в структурі центральних органів виконавчої влади" від 15.12.1999 року №1573/99 Міністерство палива та енергетики України входить до складу органів виконавчої влади України.

Відповідно до наказу Міністерства палива та енергетики України №422 від 3 листопада 2006 року Державна інспекція з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної і теплової енергії (Держенергонагляд) безпосередньо підпорядкована Мінпаливенерго щодо виконання функцій, покладених на Держенергонагляд Положенням про державний енергетичний нагляд за режимами споживання електричної і теплової енергії, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 07.08.1996 року №929, здійснює допоміжні заходи із забезпечення надійного і сталого функціонування об'єднаної енергетичної системи України та діє у складі державного підприємства "Національна енергетична компанія "Укренерго" (НЕК "Укренерго"). Особа в інтересах якої заявлено позов щодо стягнення штрафних санкцій є суб'єктом владних повноважень в розумінні ст.3 КАС України, оскільки здійснює владні управлінські функції на основі законодавства.

Правовідносини сторін є публічними. Стосуються стягнення санкцій за порушення встановленого державою порядку у енергетичних відносинах (адміністративно-господарські санкції).

ДП "НЕК "Укренерго" у спірних правовідносинах виступає не як господарюючий суб'єкт, а як особа, до складу якої входить Держенергонагляд, що здійснює контролюючі функції.

Таким чином, позивач є суб'єктом, який здійснює владні управлінські функції на основі законодавства і є суб'єктом владних повноважень.

Відповідно до п.3.2 "Інструкції з організації проведення заходів державного енергетичного нагляду за суб'єктами електроенергетики, суб'єктами відносин у сфері теплопостачання і споживачами електричної енергії та оформлення їх результатів", затвердженої наказом Міністерства палива та енергетики України від 24.12.2004 року №817 (далі Інструкція) - заходи державного енергетичного нагляду поділяються на планові (обстеження) та позапланові (перевірки, огляди, інспектування).

Судом встановлено, що у період з 14 по 20 липня 2011 року Інспекцією з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної та теплової енергії у Харківській області було проведено обстеження Комунального підприємства "Безлюдівське виробниче управління житлово - комунального господарства" Безлюдівської селищної ради, про що були складені акти №07/10-16-965 від 14.07.2011р., №07/10-37-988 від 18.07.2011р., №07/10-16-989 від 18.07.2011р., №07/10-37-1010 від 20.07.2011р. та №07/10-16-1011 від 20.07.2011р. (а.с.6 - 29).

Акти перевірок підписані уповноваженою особою суб'єкта господарювання без заперечень, примірники актів отримані відповідачем, що підтверджується підписом начальника Комунального підприємства "Безлюдівське виробниче управління житлово - комунального господарства" Безлюдівської селищної ради на примірниках актів.

Згідно п.3 ч.5 ст.9 Закону України "Про електроенергетику" №575/97-ВР від 16.10.1997р., державні інспектори з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної та теплової енергії мають право давати споживачам та суб'єктам електроенергетики обов'язкові для виконання приписи про усунення порушень нормативно-правових актів.

За результатами обстеження відповідачеві було видано обов'язковий до виконання припис №07/10-16-1011 від 20.07.2011р. про усунення виявлених порушень, які відповідач у встановлений термін не виконав, що підтверджується актом перевірки (протоколом) №07/10-16-065 від 25.11.2011р. (а.с. 30 - 34).

Державним інспектором України з енергонагляду у Харківській області за порушення законодавства в галузі електроенергетики на підставі статті 4 Закону України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності", статті 9 Закону України "Про електроенергетику" та Акту перевірки (Протоколу) від 25.11.2011 року №07/10-16-065 винесено припис №07/10-16-1779 від 25.11.2011р. про усунення виявлених порушень.

06.03.2012р. інспекцією Держенергонагляду у Харківській області було проведено перевірку виконання припису №07/10-16-1779 від 25.11.2011р. і встановлено, що припис не виконано відповідачем, що підтверджується актом перевірки (протоколом) №07/10-16-006 та старшим державним інспектором України з енергетичного нагляду в Харківській області було винесено постанову №07/10-01-013 від 13.03.2012р. про накладання на суб'єктів господарювання штрафів за порушення законодавства в галузі електроенергетики про усунення раніше виявлених порушень на суму 1700 (одна тисяча сімсот) грн.

Відповідно до п. 10 Постанови КМУ "Про затвердження Положення про порядок накладення на суб'єктів господарювання штрафів за порушення законодавства в галузі електроенергетики та сфері теплопостачання" №13 від 21.07.1999р., суб'єкт господарювання сплачує штраф за порушення законодавства в галузі електроенергетики протягом 30 днів з дня прийняття постанови (розпорядження) про його накладення. У разі несплати штрафу у зазначений термін він стягується в судовому порядку.

Відповідно до ст.2 Господарського кодексу України, учасниками у сфері господарювання є суб'єкти господарювання, споживачі, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, наділені господарською компетенцією.

Згідно з нормами ч.3 ст.8 вищезазначеного Кодексу, господарська компетенція органів державної влади та органів місцевого самоврядування реалізується від імені відповідної державної чи комунальної установи.

Відповідно до вимог ст.27 Закону України "Про електроенергетику" відповідальність за правопорушення в галузі електроенергетики несуть як суб'єкти електроенергетики, так і органи місцевого самоврядування в частині господарської діяльності, яку вони проводять.

Постанова №07/10-01-013 від 13.03.2012р. про накладення на відповідача штрафу за порушення законодавства в галузі електроенергетики в розмірі 1700 грн. відповідачем в судовому порядку оскаржена не була, отже є чинною, але штраф згідно даної постанови ним сплачено не було.

До теперішнього часу штраф до бюджету відповідачем не перераховано.

Згідно з ч. 1 ст. 11 КАС України розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюється на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.

Відповідач правом участі у судовому засіданні не скористався, письмових заперечень щодо поданого позову до суду не надав.

Враховуючи викладене вище, беручи до уваги той факт, що відповідно до ч. 1 ст. 71 КАС України, кожна сторона належними і достатніми доказами повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, тому суд вбачає достатньо підстав для задоволення позову.

Відповідно до ч.4 ст.94 КАС України у справах, в яких позивачем є суб'єкт владних повноважень, а відповідачем - фізична чи юридична особа, судові витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються.

На підставі викладеного, керуючись ст.ст.8-14, 71, 86, 94, 159, 160-163, 167, 186, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд -

П О С Т А Н О В И В:

Адміністративний позов Прокурора Червонозаводського району м.Харкова в інтересах держави в особі Державного підприємства "Національна енергетична компанія "Укренерго" в особі відокремленого підрозділу "Держенергонагляд у Північному регіоні" до Комунального підприємства "Безлюдівське виробниче управління житлово-комунального господарства" Безлюдівської селищної ради про стягнення суми - задовольнити у повному обсязі.

Стягнути з Комунального підприємства "Безлюдівське виробниче управління житлово - комунального господарства" Безлюдівської селищної ради (код ЄДРПОУ 14058308, юридична адреса: 62489, Харківські область, с. Безлюдівка, вул. Кооперативна, 30, кв. 2, р/р 26006410116188 в Харківському центральному відділенні Акціонерного товариства "Регіон - банк", МФО 351254) у дохід Державного бюджету України штраф у сумі 1700.00 грн. (одна тисяча сімсот гривень 00 копійок), одержувач: р/р 31110106700429 відкритий на УДКСУ у Харківському районі Харківської області, МФО 851011, код ЄДРПОУ 37999633, код платежу до держбюджету 21081100.

Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Харківського апеляційного адміністративного суду через Харківський окружний адміністративний суд шляхом подачі апеляційної скарги в десятиденний строк з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 КАС України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Постанова набирає законної сили після закінчення строків для подачі апеляційної скарги. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Повний текст постанови складено 10.07.2012 року.

Суддя Ізовітова-Вакім О.В.

СудХарківський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення05.07.2012
Оприлюднено12.07.2012
Номер документу25138928
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —5741/12/2070

Постанова від 05.07.2012

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Ізовітова-Вакім О.В.

Ухвала від 15.05.2012

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Ізовітова-Вакім О.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні