ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
05 липня 2012 року Справа № 2а/2370/2137/2012
08 год. 30 хв. м. Черкаси
Черкаський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді -Гараня С.М.,
при секретарі -Овсієнку О.І.,
за участю представника позивача регіонального управління Департаменту контролю за виробництвом та обігом спирту, алкогольних напоїв і тютюнових виробів Державної податкової служби України у Черкаській області ОСОБА_1 -за довіреністю,
розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщенні суду адміністративну справу за позовом регіонального управління Департаменту контролю за виробництвом та обігом спирту, алкогольних напоїв і тютюнових виробів Державної податкової служби України у Черкаській області до виробничо-комерційного підприємства «Рімекс»у формі товариства з обмеженою відповідальністю про стягнення фінансових санкцій,
ВСТАНОВИВ:
До суду з адміністративним позовом звернулося Регіональне управління Департаменту контролю за виробництвом та обігом спирту, алкогольних напоїв і тютюнових виробів Державної податкової служби України у Черкаській області, в якому просить стягнути з виробничо-комерційного підприємства «Рімекс» у формі товариства з обмеженою відповідальністю 4000 грн. фінансових санкцій.
Представник позивача в судовому засіданні позовні вимоги підтримав у повному обсязі та просив їх задовольнити. В обґрунтування позову зазначив, що проведеною перевіркою господарської діяльності відповідача на предмет дотримання вимог законодавства України, які є обов'язковими до виконання при здійсненні оптової і роздрібної торгівлі алкогольними напоями та/або тютюновими виробами встановлено порушення вимог податкового законодавства, а до відповідача рішенням від 09.02.2012 р. застосовані фінансові санкції в розмірі 5000 грн., з яких ним не були сплачені 4000 грн. у добровільному порядку.
Відповідач по справі, належним чином повідомлений про дату, час та місце судового розгляду, в судове засідання не з'явився, про причину неприбуття не повідомив, заперечення на позов або заяву про відкладення розгляду справи не надав, а тому суд вирішив провести розгляд справи за його відсутності за наявними матеріалами справи.
Заслухавши представника позивача, вивчивши матеріали справи та оцінивши наявні в ній письмові докази, суд приходить до висновку, що позов підлягає до задоволення, виходячи з наступних підстав.
Виробничо-комерційне підприємство «Рімекс» у формі товариства з обмеженою відповідальністю зареєстроване як юридична особа 18.08.1993 р., ідентифікаційний код 21350359.
07 лютого 2012 року ревізорами-інспекторами регіонального управління Департаменту контролю за виробництвом та обігом спирту, алкогольних напоїв і тютюнових виробів державної податкової служби України в Черкаській області була проведена перевірка магазину «Маяк», розташованого по вул. Орджонікідзе, 2 в місті Черкаси, в якому здійснює свою підприємницьку діяльність відповідач, стосовно дотримання вимог законодавства України, які є обов'язковими до виконання при здійсненні оптової і роздрібної торгівлі алкогольними напоями та/або тютюновими виробами.
За результатами перевірки був складений акт № 028/32-1/21350359, в якому встановлено порушення державної дисципліни цін на окремі види алкогольних напоїв вітчизняного виробництва: згідно розрахункового чеку № 3539 від 07.02.2012 р. була продана одна пляшка горілки «Немрівська Озима»об'ємом 0,7 л, вміст спирту етилового 40%, по ціні 36,21 грн.
Так, відповідачем порушена вимога Постанови Кабінету Міністрів України «Про встановлення розміру мінімальних оптово-відпускних і роздрібних цін на окремі види алкогольних напоїв вітчизняного виробництва»від 30.10.2008 р. № 957, де згідно перерахунку до розфасованої пляшки горілки місткістю 0,7 л, 40% спирту етилового зазначена мінімальна роздрібна ціна в сумі 36 грн. 54 коп.
За недотримання вище вказаних норм законодавства та вчинене відповідачем порушення рішенням № 230741-2324-0008 від 09.02.2012 р. до нього були застосовані фінансові санкції в розмірі 5000 грн.
Основні засади державної політики щодо регулювання виробництва, експорту, імпорту, оптової і роздрібної торгівлі спиртом етиловим, коньячним і плодовим, спиртом етиловим ректифікованим виноградним, спиртом етиловим ректифікованим плодовим, спиртом-сирцем виноградним, спиртом-сирцем плодовим, алкогольними напоями та тютюновими виробами, забезпечення їх високої якості та захисту здоров'я громадян, а також посилення боротьби з незаконним виробництвом та обігом алкогольних напоїв і тютюнових виробів на території України визначається Законом України від 19 грудня 1995 року № 481/95-ВР «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів»зі змінами та доповненнями (далі -Закон № 481) та іншими нормативно-правовими актами, в тому числі Правилами роздрібної торгівлі алкогольними напоями, затвердженими Постановою Кабінету Міністрів України від 30.10.2008 р. № 854 (далі -Правила), Постановою Кабінету Міністрів України «Про встановлення розміру мінімальних оптово-відпускних і роздрібних цін на окремі види алкогольних напоїв вітчизняного виробництва»від 30.10.2008 р. № 957 (далі -Постанова № 957).
Пунктом 2 Правил визначено, що роздрібна торгівля алкогольними напоями -це діяльність з продажу алкогольних напоїв безпосередньо громадянам та іншим кінцевим споживачам для їх особистого некомерційного використання незалежно від форми розрахунків, у тому числі на розлив у ресторанах, кафе, барах, інших підприємствах громадського харчування.
Так, Постановою № 957 встановлено розмір мінімальних оптово-відпускних і роздрібних цін, зокрема, на горілку та лікеро-горілчані вироби.
Згідно вказаної постанови мінімальні оптово-відпускні і роздрібні ціни під час реалізації (продажу) горілки та лікеро-горілчаних виробів, інших зброджених напоїв, суміші із зброджених напоїв та суміші зброджених напоїв з безалкогольними напоями, коньяку (бренді) три зірочки, коньяку (бренді) чотири зірочки, коньяку (бренді) п'ять зірочок та інших спиртових дистилятів та спиртних напоїв різного вмісту спирту в тарі різної місткості визначаються як добуток відповідних затверджених мінімальних цін, міцності за об'ємом (у відсотках) та місткості тари (у літрах), поділений на 100 відсотків.
Мінімальна роздрібна ціна за 1 літр 100-відсоткового спирту становить 130,5 грн., звідки вираховується, що пляшка горілки місткістю 0,7 л з 40% вмістом спирту етилового має коштувати не менше 36,54 грн.
Частиною 2 статті 17 Закону № 481 до суб'єктів господарювання передбачене застосування фінансових санкцій у вигляді штрафів, зокрема за таке порушення як оптова або роздрібна торгівля коньяком, алкогольними напоями, горілкою, лікеро-горілчаними виробами та вином за цінами, нижчими за встановлені мінімальні оптово-відпускні або роздрібні ціни на такі напої -100 відсотків вартості отриманої партії товару, розрахованої виходячи з мінімальних оптово-відпускних або роздрібних цін, але не менше 5000 гривень.
Враховуючи викладене, суд приходить до висновку, що позивачем правильно застосовано штрафні санкції за виявлене правопорушення державної дисципліни цін, а рішення про їх застосування є правомірним.
Відповідачем було частково погашено заборгованість по фінансових санкціях в сумі 1000 грн., в результаті чого несплаченою лишається 4000 грн. боргу.
Оцінюючи докази у справі в їх сукупності, з урахуванням того, що відповідач у встановлені законодавством строки не сплатив визначену суму фінансових санкцій у повному обсязі, суд вважає доведеним право регіонального управління Департаменту контролю за виробництвом та обігом спирту, алкогольних напоїв і тютюнових виробів державної податкової служби України в Черкаській області на стягнення з відповідача штрафу в розмірі 5800 грн.
На підставі викладеного, керуючись статтями 159 -163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
ПОСТАНОВИВ:
Позовні вимоги задовольнити повністю.
Стягнути з виробничо-комерційного підприємства «Рімекс»у формі товариства з обмеженою відповідальністю, ідентифікаційний код 21350359, до Державного бюджету фінансові санкції у вигляді штрафу у розмірі 4000 (чотири тисячі) грн.
Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги яка подається до Київського апеляційного адміністративного суду через суд першої інстанції протягом десяти днів з дня її проголошення. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції. У разі застосування судом частини третьої статті 160 Кодексу адміністративного судочинства України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови. Якщо суб'єкта владних повноважень у випадках та порядку, передбачених частиною четвертою статті 167 Кодексу адміністративного судочинства України, було повідомлено про можливість отримання копії постанови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду .
Повний текст постанови виготовлений 06 липня 2012 року.
Суддя С.М. Гарань
Суд | Черкаський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 05.07.2012 |
Оприлюднено | 13.07.2012 |
Номер документу | 25139402 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Черкаський окружний адміністративний суд
С.М. Гарань
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні