Постанова
від 24.05.2012 по справі 2а-3345/12/0170/26
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ

вул. Севастопольська, 43, м. Сімферополь, Автономна Республіка Крим, Україна, 95013

ПОСТАНОВА

Іменем України

24 травня 2012 р. Справа №2а-3345/12/0170/26

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим у складі головуючого судді Петренко В.В., за участю секретаря Асєєвої Л,О., розглянувши у письмовому провадженні адміністративну справу

Джанкойської об'єднаної державної податкової інспекції в АР Крим Державної податкової служби

до Клепінінського підприємства житлово-комунального господарства

про стягнення,

за участю представників:

від позивача - не з'явився;

від відповідача - не з'явився.

Суть спору: Джанкойська об'єднана державна податкова інспекція в АР Крим Державної податкової служби звернулась до Окружного адміністративного суду Автономної Республіки Крим з адміністративним позовом до Клепінінського підприємства житлово-комунального господарства про стягнення 31423,51 грн. заборгованості, у тому числі податок на додану вартість у розмірі 17384 грн. та штрафні санкції з ПДВ на загальну суму 10845,31 грн.; плата за користування надрами для видобування корисних копалин у розмірі 2854,20 грн.; штраф по збору за геологорозвідувальні роботи, виконані за рахунок бюджету у розмірі 340,11 грн.

Позовні вимоги обґрунтовані тим, що відповідачем самостійно не сплачується заборгованість у розмірі 31423,51 грн., у тому числі податок на додану вартість у розмірі 17384 грн. та штрафні санкції з ПДВ на загальну суму 10845,31 грн.; плата за користування надрами для видобування корисних копалин у розмірі 2854,20 грн.; штраф по збору за геологорозвідувальні роботи, виконані за рахунок бюджету у розмірі 340,11 грн.

Ухвалами Окружного адміністративного суду Автономної Республіки Крим від 30.03.2012 року відкрито провадження в адміністративній справі, закінчено підготовче провадження та призначено справу до судового розгляду.

Сторони явку своїх представників у судове засідання 24.05.2012 року не забезпечили. До дня розгляду справи від позивача надійшло клопотання про розгляд справи у відсутність його представника.

Відповідач явку свого представника у судове засідання не забезпечив, про день, час та місце розгляду справи повідомлений належним чином - поштовою кореспонденцією. Відповідач заперечень на адміністративний позов не надав, про причини неявки суду не повідомив, клопотання про відкладення розгляду справи або про розгляд справі у відсутність його представника не надсилав.

Приймаючи до уваги, що в матеріалах справи достатньо доказів для з'ясування обставин по справі, суд вважає можливим на підставі статті 128 КАС України розглядати справу за відсутністю представників позивача та відповідача.

Дослідивши матеріали адміністративної справи, суд

ВСТАНОВИВ:

Згідно з частиною 1 статтю 2 КАС України завданням адміністративного судочинства є захист прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку органів державної влади, органів місцевого самоврядування, їхніх посадових і службових осіб, інших суб'єктів при здійсненні ними владних управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень, шляхом справедливого, неупередженого та своєчасного розгляду адміністративних справ.

Відповідно до п.1 ч.1 ст.3 КАС України справою адміністративної юрисдикції є переданий на вирішення адміністративного суду публічно-правовий спір, у якому хоча б однією зі сторін є орган виконавчої влади, орган місцевого самоврядування, їхня посадова чи службова особа або інший суб'єкт, який здійснює владні управлінські функції на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень.

Відповідно до п. 5 частини 2 статті 17 КАС України юрисдикція адміністративних судів поширюється на спори за зверненням суб'єкта владних повноважень у випадках, встановлених Конституцією та законами України.

Пунктом 7 ч.1 статті 3 Кодексу адміністративного судочинства України визначено коло суб'єктів владних повноважень, до яких віднесено орган державної влади, орган місцевого самоврядування, їхня посадова чи службова особа, інший суб'єкт при здійсненні ними владних управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень.

Відповідно до п.п.41.1.1 п .41.1 ст.41 Податкового кодексу України контролюючими органами є органи державної податкової служби - щодо податків, які справляються до бюджетів та державних цільових фондів, крім зазначених у підпункті 41.1.2 цього пункту, а також стосовно законодавства, контроль за дотриманням якого покладається на органи державної податкової служби.

Отже, органи державної податкової служби у відносинах з суб'єктами господарювання, під час реалізації своїх завдань та функцій, встановлених законодавством України, є суб'єктами владних повноважень.

Таким чином, судом встановлено, що Джанкойської ОДПІ в АР Крим ДПС є органом виконавчої влади та суб'єктом владних повноважень.

Відповідно до частини 1 статті 55 Господарського кодексу України суб'єктом господарювання визнаються учасники господарських відносин, які здійснюють господарську діяльність, реалізуючі господарську компетенцію (сукупність господарських прав та обов'язків), мають відокремлене майно і несуть відповідальність за своїми зобов'язаннями в межах цього майна, крім випадків встановлених законом. Згідно з п. 1 частини 2 статті 55 ГК України юридичні особи, створені відповідно до Цивільного кодексу України, підприємства, створені відповідно до Господарського кодексу України та зареєстровані в установленому законом порядку визнаються суб'єктами господарювання.

Судом встановлено, що Клепінінське підприємство житлово-комунального господарства є юридичною особою, яка зареєстрована 26.07.2000 року Красногвардійською районною державною адміністрацією АРК, що підтверджується свідоцтвом про державну реєстрацію юридичної особи серії А00 № 515614, довідкою № 09/2-1869 про включення до ЄДР підприємств та організацій юридичних (а.с.6, 18).

Судом встановлено, що відповідач узятий на облік в органах державної податкової служби 07.08.2000 року за № 733, про що свідчить довідка про взяття на облік платника податків від 22.02.2012 року № 71 та є платником ПДВ (а.с.19).

Відповідно до ст. 67 Конституції України, кожен зобов'язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.

Відповідно до п.п.16.1.4 п.16.1 ст.16 Податкового кодексу України платник податків зобов'язаний сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених цим Кодексом та законами з питань митної справи.

Відповідно до п. 49.2 ст. 49 Податкового кодексу України платник податків зобов'язаний за кожний встановлений цим Кодексом звітний період подавати податкові декларації щодо кожного окремого податку, платником якого він є, відповідно до цього Кодексу незалежно від того, чи провадив такий платник податку господарську діяльність у звітному періоді.

Пунктом 54.1 ст.54 Податкового кодексу України передбачено, що крім випадків, передбачених податковим законодавством, платник податків самостійно обчислює суму податкового та/або грошового зобов'язання та/або пені, яку зазначає у податковій (митній) декларації або уточнюючому розрахунку, що подається контролюючому органу у строки, встановлені цим Кодексом.

Пунктом 203.1 ст.203 Податкового кодексу України встановлено, що податкова декларація з ПДВ подається за базовий звітний (податковий) період, що дорівнює календарному місяцю, протягом 20 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) місяця.

Судом встановлено, що податковий період зі сплати ПДВ для Клепінінського підприємства житлово-комунального господарства дорівнює місяцю, тому воно зобов'язано щомісячно протягом 20 календарних днів, наступних за останнім календарним днем звітного податкового місяця, подавати до ДПІ в м. Керчі декларацію з податку на додану вартість.

Судом встановлено, що Клепінінським підприємством житлово-комунального господарства самостійно подані до Джанкойської ОДПІ в АР Крим ДПС податкові декларації з податку на додану вартість за вересень - грудень 2011 року (а.с.21-28).

Клепінінським підприємством житлово-комунального господарства у податковій декларації з ПДВ за вересень 2011 року самостійно визначено податкове зобов'язання зі сплати податку на додану вартість в розмірі 4197,00 грн., у податковій декларації з ПДВ за жовтень 2011 року самостійно визначено податкове зобов'язання зі сплати податку на додану вартість в розмірі 3986,00 грн., у податковій декларації з ПДВ за листопад 2011 року самостійно визначено податкове зобов'язання зі сплати податку на додану вартість в розмірі 4950,00 грн., у податковій декларації з ПДВ за грудень 2011 року самостійно визначено податкове зобов'язання зі сплати податку на додану вартість в розмірі 4251,00 грн.17384 грн.

Відповідно до п.203.2 ст.203 Податкового кодексу України платник податку зобов'язаний самостійно сплатити суму податкового зобов'язання, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого пунктом 203.1 цієї статті для подання податкової декларації.

Згідно з п.п.14.1.39 п.14.1 ст.14 Податкового кодексу України грошове зобов'язання платника податків - сума коштів, яку платник податків повинен сплатити до відповідного бюджету як податкове зобов'язання та/або штрафну (фінансову) санкцію, а також санкції за порушення законодавства у сфері зовнішньоекономічної діяльності.

Відповідно до п.14.1.175 п.14.1 ст.14 Податкового кодексу України податковий борг - сума грошового зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), самостійно узгодженого платником податків або узгодженого в порядку оскарження, але не сплаченого у встановлений цим Кодексом строк, а також пеня, нарахована на суму такого грошового зобов'язання.

Судом встановлено, що відповідачем податкове зобов'язання з ПДВ за вересень - грудень 2011 року не погашено.

Відповідно до ст. 203 Податкового кодексу України податкова декларація подається за базовий звітний (податковий) період, що дорівнює календарному місяцю, протягом 20 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) місяця.

Платник податку зобов'язаний самостійно сплатити суму податкового зобов'язання, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого пунктом 203.1 цієї статті для подання податкової декларації.

Згідно зі ст. 16 Податкового кодексу України у разі якщо платник податків не сплачує узгоджену суму грошового зобов'язання протягом строків, визначених цим Кодексом, такий платник податків притягується до відповідальності у вигляді штрафу у таких розмірах:

при затримці до 30 календарних днів включно, наступних за останнім днем строку сплати суми грошового зобов'язання, - у розмірі 10 відсотків погашеної суми податкового боргу;

при затримці більше 30 календарних днів, наступних за останнім днем строку сплати суми грошового зобов'язання, - у розмірі 20 відсотків погашеної суми податкового боргу.

Пунктом 7 підрозділу 10 Перехідних положень Податкового кодексу України штрафні санкції за порушення податкового законодавства за період з 1 січня по 30 червня 2011 року застосовуються у розмірі не більше 1 гривні за кожне порушення.

Крім того, Джанкойською ОДПІ в АР Крим ДПС складено Акт перевірки від 17.11.2011 року, яким встановлено порушення строків сплати задекларованого відповідачем ПДВ на загальну суму 44648,37 грн. та Акт перевірки від 29.11.2011 року, яким встановлено порушення строків сплати задекларованого відповідачем ПДВ на загальну суму 9578,10 грн.

На підставі Актів перевірок від 17.11.2011 року та від 29.11.12011 року Джанкойською ОДПІ в АР Крим ДПС винесено податкові повідомлення - рішення № 0000731502 від 17.11.2011 року, яким до Клепінінського підприємства житлово-комунального господарства застосовані штрафні (фінансові) санкції в розмірі 20 % грошового зобов'язання, погашеного з затримкою, що становить 8929,69 грн.; та № 0000811502 від 29.11.2011 року, яким до Клепінінського підприємства житлово-комунального господарства застосовані штрафні (фінансові) санкції в розмірі 20 % грошового зобов'язання, погашеного з затримкою, що становить 1915,62 грн. (а.с.32-33).

Таким чином, за відповідачем склалася заборгованість зі штрафних (фінансових) санкцій в загальному розмірі 10845,31 грн.

Заборгованість в розмірі 10845,31 грн. зі штрафних (фінансових) санкцій самостійно відповідачем не сплачена.

Крім того, Клепінінським підприємством житлово-комунального господарства самостійно подано до Джанкойської ОДПІ в АР Крим ДПС уточнюючий податковий розрахунок з плати за користування надрами для видобування корисних копалин за 4 квартал 2011 року, якою самостійно нарахована податкове зобов'язання у розмірі 2854,20 грн.; уточнюючий розрахунок № 4 податкового зобов'язання з плати за користування надрами для видобування корисних копалин (у частині корисних копалин, для яких затверджено ставки в а абсолютних значеннях), яким самостійно зазначено податкове зобов'язання у розмірі 2854,20 грн. (а.с.29-31).

Відповідно до п.п. 263.11.1 - 263.11.1 п.263.11 ст. 263 Податкового кодексу України платник плати за користування надрами для видобування корисних копалин до закінчення визначеного розділом II цього Кодексу граничного строку подання податкових розрахунків за податковий (звітний) період, що дорівнює календарному кварталу, подає за формою, встановленою у порядку, передбаченому статтею 46 цього Кодексу, податкові розрахунки з плати за користування надрами для видобування корисних копалин органу державної податкової служби:

- за місцезнаходженням у межах території України ділянки надр, з якої видобуті корисні копалини;

- за місцем обліку платника у разі розміщення ділянки надр, з якої видобуто корисні копалини, в межах континентального шельфу та/або виключної (морської) економічної зони України.

У разі якщо місце обліку платника не збігається з місцезнаходженням у межах території України ділянки надр, з якої видобуто корисні копалини, копія податкового розрахунку з плати за користування надрами для видобування корисних копалин подається органу державної податкової служби за місцем обліку платника.

Податковий розрахунок подається платником починаючи з календарного кварталу, що настає за кварталом, у якому такий платник отримав дозвіл на початок (продовження) виконання роботи підвищеної небезпеки або експлуатації об'єкта.

Таким чином, самостійно задекларована сума плати за користування надрами становить 2854,00 грн.

Також Джанкойською ОДПІ в АР Крим ДПС проведено перевірку з питання своєчасності сплати Клепінінським підприємством житлово-комунального господарства збору за екологорозвідувальні робот, виконані за рахунок бюджету, який справлявся до 01.01.12011 року, у зв'язку з чим складено Акт перевірки від 02.11.2011 року, ким встановлено порушення строків сплати відповідачем збору за екологорозвідувальні робот на загальну суму 1702,26 грн.

На підставі Акту перевірки від 02.11.2011 року Джанкойською ОДПІ в АР Крим ДПС винесено податкові повідомлення - рішення № 0001471503 від 02.11.2011 року, яким до Клепінінського підприємства житлово-комунального господарства застосовані штрафні (фінансові) санкції в розмірі 20 % грошового зобов'язання, погашеного з затримкою, що становить 340,45 грн. (а.с.34).

Таким чином, за відповідачем склалася заборгованість зі штрафних (фінансових) санкцій в за затримку сплати збору за екологорозвідувальні робот в сумі 340,45 грн.

Заборгованість в розмірі 340,45 грн. зі штрафних (фінансових) санкцій самостійно відповідачем не сплачена.

Відповідно до п.59.1 ст.59 Податкового кодексу України у разі коли платник податків не сплачує узгодженої суми грошового зобов'язання в установлені законодавством строки, орган державної податкової служби надсилає (вручає) йому податкову вимогу в порядку, визначеному для надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення.

Згідно з п.59.3 ст.59 Податкового кодексу України податкова вимога надсилається не раніше першого робочого дня після закінчення граничного строку сплати суми грошового зобов'язання.

Податкова вимога повинна містити відомості про факт виникнення грошового зобов'язання та права податкової застави, розмір податкового боргу, який забезпечується податковою заставою, обов'язок погасити податковий борг та можливі наслідки його непогашення в установлений строк, попередження про опис активів, які відповідно до законодавства можуть бути предметом податкової застави, а також про можливі дату та час проведення публічних торгів з їх продажу.

Відповідно до п.59.4 ст.59 Податкового кодексу України податкова вимога надсилається також платникам податків, які самостійно подали податкові декларації, але не погасили суми податкових зобов'язань у встановлені цим Кодексом строки, без попереднього надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення.

Проаналізувавши вищевикладене, суд приходить до висновку, що у разі коли платник податків не сплачує узгодженої суми грошового зобов'язання в установлені законодавством строки орган державної податкової служби виносить податкову вимогу на кожну суму такого податкового боргу.

Згідно з п.п.20.1.18 п.20.1 ст.20 Податкового кодексу України органи державної податкової служби мають право звертатися до суду щодо стягнення коштів платника податків, який має податковий борг, з рахунків у банках, обслуговуючих такого платника, на суму податкового боргу або його частини.

Відповідно до п.95.2 ст.59 Податкового кодексу України стягнення коштів та продаж майна платника податків провадяться не раніше ніж через 60 календарних днів з дня надіслання такому платнику податкової вимоги.

Таким чином, органи державної податкової служби мають звертатися до суду щодо стягнення коштів платника податків, який має податковий борг, не раніше ніж через 60 календарних днів з дня надіслання платнику податкової вимоги на кожну суму податкового боргу.

Отже, для стягнення вищезазначеної суми боргу податковий орган повинен був відповідно до ст.59, п.95.2 ст.59 Податкового кодексу України надіслати відповідачу податкову вимогу на зазначену суму.

Судом встановлено, що позивачем було сформовано та надіслано відповідачу вимогу № 138 від 11.11.2011 на загальну суму 229737,53 грн., яка була отримана відповідачем 11.11.2011 року. про що свідчить підпис головного бухгалтера на корінці вимоги (а.с.35).

Згідно з п. 59.5 ст. 59 Податкового кодексу України у разі коли у платника податків, якому надіслано (вручено) податкову вимогу, сума податкового боргу збільшується, погашенню підлягає вся сума податкового боргу такого платника податку, що виник після надіслання (вручення) податкової вимоги.

З урахуванням того, що сума податкового боргу збільшилася після надіслання податкової вимоги, сплаті підлягає вся сума заборгованості.

Відповідно до п. 95.4. ст. 95 ПК України встановлено, що орган державної податкової служби на підставі рішення суду здійснює стягнення коштів у рахунок погашення податкового боргу за рахунок готівки, що належить такому платнику податків.

Отже, на підставі системного тлумачення статей 20, 95 ПК України суд приходить до висновку, що органи податкової служби мають право звертатися до суду з позовами про стягнення коштів платника податків з рахунків у банках. У разу недостатності таких коштів - звертатися до суду з позовами щодо надання дозволу на погашення усієї суми податкового боргу за рахунок майна платника податків, що перебуває у податкові заставі та після отримання вказаного рішення суду про надання такого дозволу, органи податкової служби можуть здійснювати дії щодо стягнення готівкових коштів.

Приймаючи до уваги, що податковий борг у розмірі 31423,51 грн. відповідачем станом на день розгляду справи не сплачений, суд відповідно до п.20.1.18 п.20.1 ст.20 Податкового кодексу України вважає необхідним задовольнити позов шляхом стягнення з рахунків у банках, обслуговуючих Клепінінське підприємство житлово-комунального господарства податкового боргу в розмірі 31423,51 грн., у тому числі податок на додану вартість у розмірі 17384 грн. та штрафні санкції з ПДВ на загальну суму 10845,31 грн.; плата за користування надрами для видобування корисних копалин у розмірі 2854,20 грн.; штраф по збору за геологорозвідувальні роботи, виконані за рахунок бюджету у розмірі 340,11 грн.

Таким чином, суд приходить до висновку, що позовні вимоги підлягають задоволенню у повному обсязі.

Відповідно до частини 4 статті 94 КАС України, у справах, в яких позивачем є суб'єкт владних повноважень, і відповідачем -фізична чи юридична особа, судові витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються.

На підставі викладеного, керуючись статтями 158, 159, 160, 163 КАС України, суд

ПОСТАНОВИВ:

1. Позовні вимоги задовольнити.

2. Стягнути з рахунків у банках, обслуговуючих Клепінінське підприємство житлово-комунального господарства (ідентифікаційний код 31083438) податковий борг в сумі 31423,51 грн., у тому числі:

- податок на додану вартість у розмірі 17384 грн. та штрафні санкції з ПДВ на загальну суму 10845,31 грн. на рахунок № 31116029700130 державний бюджет Красногвардійський район, ЄДРПОУ 37668678 ГУ ДКСУ в АР Крим м. Сімферополь, МФО 824026, код 14010100;

- плата за користування надрами для видобування корисних копалин у розмірі 2854,20 грн. на рахунок № 33112366700130 Місцевий бюджет Красногвардійський район, ЄДРПОУ 37668678 ГУ ДКСУ в АР Крим м. Сімферополь, МФО 824026, код 13030100;

- штраф по збору за геологорозвідувальні роботи, виконані за рахунок бюджету у розмірі 340,11 грн. на рахунок № 31111080700130 державний бюджет Красногвардійський район, ЄДРПОУ 37668678 ГУ ДКСУ в АР Крим м. Сімферополь, МФО 824026, код 21081400.

Постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її проголошення. Якщо проголошено вступну та резолютивну частину постанови або справу розглянуто у порядку письмового провадження, постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її отримання у разі неподання апеляційної скарги.

У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Апеляційна скарга подається до Севастопольського апеляційного адміністративного суду через Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим протягом 10 днів з дня проголошення. У разі проголошення вступної та резолютивної частини постанови або розгляду справи у порядку письмового провадження, апеляційна скарга подається протягом 10 днів з дня отримання.

Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до Севастопольського апеляційного адміністративного суду.

Суддя Петренко В.В.

СудОкружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Дата ухвалення рішення24.05.2012
Оприлюднено21.08.2012
Номер документу25142169
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-3345/12/0170/26

Постанова від 24.05.2012

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Петренко В.В.

Ухвала від 30.03.2012

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Петренко В.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні