ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ
вул. Севастопольська, 43, м. Сімферополь, Автономна Республіка Крим, Україна, 95013
ПОСТАНОВА
Іменем України
25 червня 2012 р. 14:59 Справа №2а-5440/12/0170/12
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим у складі головуючого судді Котаревої Г.М., при секретарі Бебешко М.В.,розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу
за позовом Державної податкової інспекції у м. Євпаторія АР Крим Державної податкової служби
до Державного підприємства «Санаторно-курортний лікувальний центр «Феміда»
про стягнення 277885,14грн
за участю представників:
позивача - Юсупова Н.І., довіреність №23/10/10-024 від 23.02.12р.;
відповідача - не з'явився;
Суть спору: Державна податкова інспекція у м. Євпаторія АР Крим Державної податкової служби (далі - позивач, ДПІ у м. Євпаторія ДПС) звернулась до суду з адміністративним позовом про стягнення з Державного підприємства «Санаторно-курортний лікувальний центр «Феміда» (далі - відповідач, ДП «Санаторно-курортний лікувальний центр «Феміда») коштів з рахунків у банках в рахунок погашення податкового боргу у розмірі 354118,14грн., з яких: 13565,66грн. пені з податку на доходи найманих працівників, 119489,93грн. з земельного податку з юридичних осіб та 221062,55грн. з податку на додану вартість.
Ухвалами Окружного адміністративного суду АР Крим від 28.05.12р. відкрито провадження по адміністративній справі та закінчено підготовче провадження та призначено справу до судового розгляду.
Представник позивача у судовому засіданні надав заяву про зміну позовних вимог, відповідно до якого він просив стягнути з відповідача кошти з рахунків у банках в рахунок погашення податкового боргу у розмірі 277885,14грн., з яких: 13565,66грн. пені з податку на доходи найманих працівників, 114489,93грн. з земельного податку з юридичних осіб та 149829,55грн. з податку на додану вартість. Наполягав на задоволенні уточнених позовних вимог.
Відповідач явку свого представника у судове засідання не забезпечив, про час, день та місце його проведення був повідомлений належним чином, про причини неявки суд не повідомив.
Розглянувши матеріали справи, заслухавши представника позивача, дослідивши надані докази, суд
ВСТАНОВИВ:
Державне підприємство «Санаторно-курортний лікувальний центр «Феміда» зареєстроване Державним реєстратором Виконавчого комітету Євпаторійської міської ради АР Крим 15.10.03р. у якості юридичної особи (а.с. 4).
Згідно з ч. 1 ст. 2 КАС України завданням адміністративного судочинства є захист прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку органів державної влади, органів місцевого самоврядування, їхніх посадових і службових осіб, інших суб'єктів при здійсненні ними владних управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень.
Відповідно до пункту 5 ч. 2 ст. 17 КАС України юрисдикція адміністративних судів поширюється на спори за зверненням суб'єкта владних повноважень у випадках, встановлених Конституцією та законами України.
Пунктом 7 ч. 1 ст. 3 КАС України визначено поняття суб'єктів владних повноважень, до яких належать орган державної влади, орган місцевого самоврядування, їхня посадова чи службова особа, інший суб'єкт, який здійснює владні управлінські функції на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень.
Пунктом 1 ч. 1 ст. 3 КАС України визначено поняття справи адміністративної юрисдикції, - переданий на вирішення адміністративного суду публічно-правовий спір, у якому хоча б однією зі сторін є орган виконавчої влади, орган місцевого самоврядування, їхня посадова чи службова особа або інший суб'єкт, який здійснює владні управлінські функції на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень.
Оцінюючи правомірність дій відповідача, суд під час розгляду справи керувався положеннями нормативних актів у редакціях, що діяли на момент виникнення спірних правовідносин.
Відповідно до ст.ст. 1, 4 Закону України від 04.12.1990 року №509-ХІІ «Про державну податкову службу в Україні» державні податкові інспекції в районах, містах (крім міст Києва та Севастополя), районах у містах входять до складу органів державної податкової служби і є органами виконавчої влади.
Основним завданням органів державної податкової служби є здійснення контролю за додержанням податкового законодавства, правильністю обчислення, повнотою і своєчасністю сплати до бюджетів, державних цільових фондів податків і зборів (обов'язкових платежів), а також неподаткових доходів, установлених законодавством (ст. 2 Закону України від 04.12.1990 року №509-ХІІ «Про державну податкову службу в Україні»).
До функцій державних податкових інспекцій в районах, містах, без районного поділу, районах у містах, міжрайонних та об'єднаних державних податкових інспекцій, відповідно до ст. 10 Закону України «Про державну податкову службу в Україні» віднесено, зокрема: здійснення контролю за своєчасністю, достовірністю, повнотою нарахування та сплати податків та зборів; контроль своєчасності подання платниками податків бухгалтерських звітів і балансів, податкових декларацій, розрахунків та інших документів, пов'язаних з обчисленням податків, інших платежів, а також перевірка достовірності цих документів щодо правильності визначення об'єктів оподаткування і обчислення податків, інших платежів (п.п.1,3 ст.10).
20.12.11р. відповідачем було подано до податкового органу податкову декларацію з податку на додану вартість за листопад 2011 року, у якій ним самостійно було визначено суму податкового зобов'язання у розмірі 57436,00грн. (а.с. 18-20).
21.12.11р. відповідачем були надані уточнюючі розрахунки податкових зобов'язань з податку на додану вартість, у зв'язку із виправленням самостійно виявлених помилок №9012921286, відповідно до якого відповідачем самостійно нараховано суму податкового зобов'язання з ПДВ у розмірі 133481,00грн., яка була частково сплачена у сумі 113600,34грн. Також було нараховано суму штрафу у розмірі 4004,00грн. (а.с. 6-9), №9012921267, відповідно до якого відповідачем самостійно нараховано суму податкового зобов'язання з ПДВ у розмірі 42166,00грн. Також було нараховано суму штрафу у розмірі 1265,00грн. (а.с. 10-13), №9012921270, відповідно до якого відповідачем самостійно нараховано суму податкового зобов'язання з ПДВ у розмірі 1583,00грн. (а.с. 14-17).
У період з 26.12.11р. по 05.01.12р. співробітниками ДПІ у м. Євпаторія АР Крим ДПС проведено позапланову виїзну документальну перевірку ДП «Санаторно-курортний лікувальний центр «Феміда» з питань правомірності надання уточнюючих розрахунків з ПДВ за травень та червень 2011 року, за результатами якої був складений акт від 05.01.12р. №12/23-2 (а.с. 23-27).
В ході зазначеної перевірки встановлені порушення ст.ст. 50, 185, п. 197.1 ст. 197 ПК України, в результаті чого занижено ПДВ на загальну суму 47014,00грн., у тому числі: за травень 2011 року на 3010,00грн. та за червень 2011 року на 44004,00грн.
На підставі встановленого порушення, ДПІ у м. Євпаторія АР Крим ДПС прийняте податкове повідомлення-рішення від 17.01.12р. №0000072302 на суму 47015,00грн., з яких: 47014,00грн. за основним платежем та 1,00грн. за штрафними санкціями (оборот а.с. 22).
У період з 27.01.12р. по 02.02.12р. співробітниками ДПІ у м. Євпаторія АР Крим ДПС проведено позапланову невиїзну перевірку ДП «Санаторно-курортний лікувальний центр «Феміда» з питань правомірності нарахування податкового кредиту з платником податків ТОВ «ТК «КРИМКУРОРТСЕРВІС», податкової декларації з ПДВ за серпень 2011 року, за результатами якої був складений акт від 06.02.12р. №226/23-4/32679507 (а.с. 29-45).
В ході зазначеної перевірки встановлені порушення п. 198.2, п. 198.3, п. 198.6 ст. 198 ПК України, п. 2 ст. 3 Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні», в результаті чого занижено суму податку на додану вартість на загальну суму ПДВ (у тому числі, по операціям з придбання з податком на додану вартість, які надають право формування податкового кредиту - у сумі 31233,11грн.), у тому числі, яка підлягає нарахуванню та сплаті в бюджет за серпень 2011 року на загальну суму 31233,11грн.
На підставі встановленого порушення, ДПІ у м. Євпаторія АР Крим ДПС прийняте податкове повідомлення-рішення від 17.02.12р. №0000122304 на суму 39041,25грн., з яких: 31233,00грн. за основним платежем та 7808,25грн. за штрафними санкціями (а.с. 28).
Також відповідачу було нараховано пеню у сумі 8671,64грн. (а.с. 85).
В картці особового рахунку відповідача з ПДВ станом на 22.12.11р. податковий борг склав 146223,66грн. (а.с. 82-84).
Згідно ст.ст. 129, 130, 131 ПК, Інструкції про порядок нарахування та погашення пені по платежам, що контролюються органами державної податкової служби, затвердженої Наказом ДПА України від 17.12.10р. №953, на суму податкового боргу нарахована пеня із розрахунку 120 відсотків річних облікової ставки Національного банку України, яка діє на день виникнення такого податкового боргу або на день його погашення, в залежності від того, яка з величин таких ставок є більшою, за кожен день прострочки у її сплаті.
Облікова ставка НБУ з 08.07.10р. - 8,50%, з 10.08.10р. - 7,75%, з 23.03.12р. - 7,50%.
Розрахунок пені з ПДВ:
52758,00грн. х 175дн.: 100% х 7,75% х 1,2 : 365дн. = 2352,43грн.;
133481,00грн. х22дн.: 100% х 7,75% х 1,2 : 365дн. = 748,23грн.;
42166,00грн. х 145дн.: 100% х 7,75% х 1,2 : 365дн. = 1557,83грн.;
73682,00грн. х 28дн.: 100% х 7,75% х 1,2 : 365дн. = 525,67грн.;
3643,00грн. х 59дн.: 100% х 7,75% х 1,2 : 365дн. = 54,76грн.
Таким чином, загалом сума становить 5238,92грн.
Також, донараховано пені з ПДВ в розмірі 2215,15грн. - податковим повідомленням-рішенням від 17.01.12р. №0000072302 та 1217,57грн. - податковим повідомленням-рішенням від 17.02.12р. №0000122304.
Таким чином, загальна сума пені з ПДВ становить 8671,64грн., проте з урахуванням часткової сплати, на день розгляду справи сума пені відповідача з ПДВ становить 6337,30грн.
Отже, з урахуванням часткової сплати, на день розгляду справи, загальна сума податкового зобов'язання відповідача з ПДВ становить 149829,55грн. (а.с. 100).
Стосовно податкового зобов'язання відповідача з земельного податку з юридичних осіб, суд зазначає наступне.
26.01.11р. відповідачем було надано до податкового органу звітний розрахунок за нововідведені земельні ділянки за 2011 рік, у якому відповідачем було самостійно нараховано, у тому числі: станом на 30.12.11р. - 18642,62грн., станом на 30.01.12р. - 18642,57грн. (а.с. 48-49).
08.07.11р. відповідачем було подано до податкового органу податкову уточнюючу декларацію з плати за землю (земельний податок та/або орендна плата за земельні ділянки державної або комунальної власності) за 2011 рік, у якій ним самостійно було визначено суму податкового зобов'язання, у тому числі: станом на 30.12.11р. - 18354,48грн. (а.с. 50-51).
Відповідачем було подано до податкового органу звітну податкову декларацію з плати за землю (земельний податок та/або орендна плата за земельні ділянки державної або комунальної власності) за 2012 рік, у якій ним самостійно було визначено суму податкового зобов'язання, у тому числі: станом на 01.03.12р. - 36967,98грн. (а.с. 53-56).
13.12.11р. співробітниками ДПІ у м. Євпаторія АР Крим ДПС проведено камеральну перевірку своєчасності сплати узгодженої суми грошового зобов'язання з податку на землю ДП «Санаторно-курортний лікувальний центр «Феміда», за результатами якої був складений акт від 19.12.11р. №3008/15-3/32679507 (а.с. 65).
В ході зазначеної перевірки встановлено порушення термінів сплати узгодженої суми грошового зобов'язання з податку на замелю за 2011 рік протягом строків, встановлених п. 287.3 ст. 287 ПК України.
На підставі встановленого порушення, ДПІ у м. Євпаторія АР Крим ДПС прийняте податкове повідомлення-рішення від 22.12.11р. №0007211503, яким до відповідача застосовані штрафні санкції на суму 9229,29грн. (а.с. 63).
19.12.11р. співробітниками ДПІ у м. Євпаторія АР Крим ДПС проведено камеральну перевірку своєчасності сплати узгодженої суми грошового зобов'язання з податку на землю ДП «Санаторно-курортний лікувальний центр «Феміда», за результатами якої був складений акт від 19.12.11р. №3115/15-3/32679507 (а.с. 61).
В ході зазначеної перевірки встановлено порушення термінів сплати узгодженої суми грошового зобов'язання з податку на замелю за 2011 рік протягом строків, встановлених п. 287.3 ст. 287 ПК України.
На підставі встановленого порушення, ДПІ у м. Євпаторія АР Крим ДПС прийняті податкові повідомлення-рішення від 23.12.11р. №0007331503, яким до відповідача застосовані штрафні санкції на суму 3699,71грн. та №0007321503, яким до відповідача застосовані штрафні санкції на суму 12752,08грн. (а.с. 59).
Отже, з урахуванням часткової сплати, на день розгляду справи, загальна сума податкового зобов'язання відповідача з земельного податку з юридичних осіб становить 114489,93грн. (а.с. 100).
Стосовно податкового зобов'язання відповідача пені з податку на доходи найманих працівників, суд зазначає наступне.
В картці особового рахунку відповідача з податку на доходи найманих працівників, станом на 14.12.11р. податковий борг склав 218966,63грн. (а.с. 78-81).
Згідно ст.ст. 129, 130, 131 ПК, Інструкції про порядок нарахування та погашення пені по платежам, що контролюються органами державної податкової служби, затвердженої Наказом ДПА України від 17.12.10р. №953, на суму податкового боргу нарахована пеня із розрахунку 120 відсотків річних облікової ставки Національного банку України, яка діє на день виникнення такого податкового боргу або на день його погашення, в залежності від того, яка з величин таких ставок є більшою, за кожен день прострочки у її сплаті.
Облікова ставка НБУ з 08.07.10р. - 8,50%, з 10.08.10р. - 7,75%, з 23.03.12р. - 7,50%.
Розрахунок пені з ПДВ:
128700,10грн. х 287дн.: 100% х 7,75% х 1,2 : 365дн. = 9411,33грн.;
100,00грн. х287дн.: 100% х 7,75% х 1,2 : 365дн. = 7,31грн.;
100,00грн. х 258дн.: 100% х 7,75% х 1,2 : 365дн. = 6,57грн.;
90066,53грн. х 224дн.: 100% х 7,75% х 1,2 : 365дн. = 5140,45грн.;
Таким чином, загальна сума пені з податку на доходи найманих працівників становить 14565,66грн., проте з урахуванням часткової сплати, на день розгляду справи сума пені відповідача з ПДВ становить 13565,66грн. (а.с. 100).
Отже, загальна сума заборгованості із зазначених видів податків складає 277885,14грн.
Підпунктом 14.1.156 пункту 14.1 статті 14 Податкового кодексу України встановлено, що податкове зобов'язання - сума коштів, яку платник податків, у тому числі податковий агент, повинен сплатити до відповідного бюджету як податок або збір на підставі, в порядку та строки, визначені податковим законодавством (у тому числі сума коштів, визначена платником податків у податковому векселі та не сплачена в установлений законом строк)
Відповідно до п.14.1.175 ст. 14 Податкового кодексу України грошове зобов'язання платника податку набуває статусу податкового боргу з моменту його узгодження та несплати у порядку, визначеному Податковим кодексом України.
Відповідно до пп. 14.1.39 ПК України грошове зобов'язання платника податків - це сума коштів, яку платник податків повинен сплатити до відповідного бюджету як податкове зобов'язання та/або штрафну (фінансову) санкцію, а також санкції за порушення законодавства у сфері зовнішньоекономічної діяльності.
В свою чергу штрафна санкція (фінансова санкція, штраф) - це плата у вигляді фіксованої суми та/або відсотків, що справляється з платника податків у зв'язку з порушенням ним вимог податкового законодавства та іншого законодавства, контроль за дотриманням яких покладено на контролюючі органи, а також штрафні санкції за порушення у сфері зовнішньоекономічної діяльності (пп. 14.1.265 п. 14.1 ст. 14 ПК України).
Відповідно до п.п. 20.1.28 п. 20.1 ст. 20 Податкового кодексу України органи державної податкової служби мають право в тому числі стягувати до бюджетів та державних цільових фондів суми грошових зобов'язань та/або податкового боргу у випадках, порядку та розмірі, встановлених цим Кодексом.
Згідно ч. 1 ст. 95 Податкового кодексу України орган державної податкової служби здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності.
Відповідно до п. 95.2 статті 95 Податкового кодексу України стягнення коштів та продаж майна платника податків провадяться не раніше ніж через 60 календарних днів з дня надіслання такому платнику податкової вимоги.
Податкова вимога надсилається платнику податків органом державної податкової служби в порядку, визначеному для надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення, у разі, коли платник податків не сплачує узгодженої суми грошового зобов'язання в установлені законодавством строки, що встановлено ч. 1 п. 59.1 ст. 59 Податкового кодексу України, тобто з урахуванням змісту поняття «податковий борг», встановленому п. 14.1.175 ст. 14 Податкового кодексу України, податкова вимога надсилається органом державної податкової служби платнику податків на суму податкового боргу.
Податкова вимога надсилається не раніше першого робочого дня після закінчення граничного строку сплати суми грошового зобов'язання та повинна містити вказану в п. 59.3 ст. 59 Податкового кодексу України інформацію, зокрема, розмір податкового боргу.
Податкова вимога надсилається також платникам податків, які самостійно подали податкові декларації, але не погасили суми податкових зобов'язань у встановлені цим Кодексом строки, без попереднього надсилання (вручення) податкового повідомлення - рішення згідно з п. 59.4. ст. 59 Податкового кодексу України.
З урахуванням аналізу зазначених положень Податкового кодексу України, податкові органи мають право звертатися із позовом про стягнення сум податкового боргу виключно після дотримання всіх умов, визначених ст.ст. 59 Податкового кодексу України, тобто після надіслання податкової вимоги на податковий борг із зазначенням конкретного розміру податкового боргу;
При цьому відповідно до ст.ст. 59, 95, 14 Податкового кодексу України податкова вимога надсилається органом державної податкової служби платнику податків щодо погашення податкового боргу за кожний конкретний період за кожних конкретних підстав (наприклад, на підставі кожної податкової декларації або на підставі кожного податкового повідомлення-рішення). Так, відповідно до п.п. 14.1.153 п. 14.1 ст. 14 Податкового кодексу України податкова вимога - письмова вимога органу державної податкової служби до платника податків щодо погашення суми податкового боргу. Відповідно до п.п. 14.1.175 п. 14.1 ст. 14 Податкового кодексу України податковий борг - сума грошового зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), самостійно узгодженого платником податків або узгодженого в порядку оскарження, але не сплаченого у встановлений цим Кодексом строк, а також пеня, нарахована на суму такого грошового зобов'язання. Відповідно до п.п. 14.1.39 п. 14.1 ст. 14 Податкового кодексу України грошове зобов'язання платника податків - це сума коштів, яку платник податків повинен сплатити до відповідного бюджету як податкове зобов'язання та/або штрафну (фінансову) санкцію, а також санкції за порушення законодавства у сфері зовнішньоекономічної діяльності.
Відповідно до п. 59.1 ст. 59 Податкового кодексу України відповідачу було направлено податкову вимогу від 25.03.11р. №108 (а.с. 67).
Статтею 95 Податкового кодексу України встановлено, що орган державної податкової служби здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а в разі їх недостатності - шляхом продажу майна такого платника податків, яке перебуває у податковій заставі. Стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника податків, здійснюється за рішенням суду, яке направляється до виконання органам державної податкової служби, у розмірі суми податкового боргу або його частини.
Приймаючи до уваги те, що відповідачем у порядку, передбаченому ст. 71 КАС України, не надані докази сплати заборгованості, суд вважає, що позовні вимоги про стягнення недоїмки з єдиного податку в сумі 277885,14грн. належить задовольнити.
В судовому засіданні 25.06.12р. проголошено вступну та резолютивну частини постанови. Відповідно до ст.ст.160,163 КАС України повний текст постанови виготовлено 02.07.12р.
Керуючись статтями 160-163, 167 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
ПОСТАНОВИВ:
1. Позов задовольнити.
2. Стягнути з Державного підприємства «Санаторно-курортний лікувальний центр «Феміда» (АР Крим, м. Єпаторія, вул. Фрунзе, 28, і.к. 32679507) за рахунок коштів на рахунках у банках, обслуговуючих такого платника 13565,66грн. пені з податку на доходи найманих працівників, 114489,93грн. з земельного податку з юридичних осіб та 149829,55грн. з податку на додану вартість.
У разі неподання апеляційної скарги, постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її проголошення (у разі проголошення відповідно до ст. 160 КАС України вступної та резолютивної частини постанови в судовому засіданні , або, у разі проголошення постанови у відсутності особи, яка бере участь у справі - з дня отримання нею копії постанови).
Якщо суб'єкта владних повноважень у випадках та порядку, передбачених частиною четвертою статті 167 цього Кодексу, було повідомлено про можливість отримання копії постанови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.
У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження
Суддя Котарева Г.М.
Суд | Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим |
Дата ухвалення рішення | 25.06.2012 |
Оприлюднено | 21.08.2012 |
Номер документу | 25142313 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Котарева Г.М.
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Котарева Г.М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні