ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ
вул. Севастопольська, 43, м. Сімферополь, Автономна Республіка Крим, Україна, 95013
ПОСТАНОВА
Іменем України
02 липня 2012 р. о 14:05 Справа №2а-5467/12/0170/4
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим у складі головуючого судді Циганової Г.Ю., при секретарі судового засідання Кузьміні О.В., розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу
за позовом Феодосійської об'єднаної міжрайонної державної податкової інспекції АР Крим Державної податкової служби
до Благодійної організації Феодосійської міської благодійної організації "Центр допомоги інвалілам"
про припинення юридичної особи
Суть спору: Феодосійська об'єднана міжрайонна державна податкова інспекція АР Крим Державної податкової служби (далі - позивач) звернулась до Окружного адміністративного суду Автономної Республіки Крим із позовом до Благодійної організації Феодосійської міської благодійної організації "Центр допомоги інвалілам" (далі - відповідач) про припинення юридичної особи.
Позовні вимоги обґрунтовані тим, що відповідачем не надані до податкового органу протягом року податкові декларації, документи фінансової звітності.
Ухвалами суду від 12.06.2012 року відкрито провадження у справі, після закінчення підготовчого провадження справу призначено до судового розгляду.
Представник позивача в судове засідання не з'явився, направив клопотання про розгляд справи за його відсутності. Відповідач у судове засідання не з'явився, явку уповноваженого представника не забезпечив, про дату, час і місце судового засідання повідомлений належним чином, причин неявки суду не повідомив, клопотань про відкладення розгляду справи не надав.
Приймаючи до уваги, що в матеріалах справи достатньо доказів для з'ясування обставин по справі, суд вважає можливим на підставі статей 122, 128 КАС України розглядати справу за відсутності представників сторін.
Дослідивши матеріали справи та оцінивши докази у справі в їх сукупності, суд, -
ВСТАНОВИВ:
Порядок та підстави реєстрації, припинення реєстрації юридичних осіб визначаються Законом України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців" від 15.05.2003 №755-IV( із змінами і доповненнями, далі - Закон №755).
Відповідно до ч.1 ст.4 Закону №755 державна реєстрація юридичних осіб - це засвідчення факту створення або припинення юридичної особи, а також вчинення інших реєстраційних дій, які передбачені цим Законом, шляхом внесення відповідних записів до Єдиного державного реєстру.
Відповідач у справі зареєстрований 13.10.2005 року Феодосійським міським управлінням юстиції як благодійна організація (а.с.16), зареєстрований виконавчим комітетом Феодосійської міської ради як юридична особа (а.с.18 зв.б), знаходиться на податковому обліку у Феодосійській об'єднаній міжрайонній державній податковій інспекції АР Крим Державної податкової служби (а.с.25).
Згідно зі статтею 3 Закону України "Про благодійництво та благодійні організації", від 16.09.1997 р. № 531 (із змінами та доповненнями, далі - Закон №531) законодавство про благодійництво та благодійні організації складається з Конституції України, цього Закону, інших нормативно-правових актів, що регулюють благодійництво та благодійну діяльність.
Статтею 1 Закону №531 передбачено, що благодійна організація - недержавна організація, головною метою діяльності якої є здійснення благодійної діяльності в інтересах суспільства або окремих категорій осіб згідно з цим Законом.
Відповідно до статті 5 Закону України "Про об'єднання громадян" N 2460-XII від 16.06.1992 року (із змінами та доповненнями, далі - Закон №2460) законодавство про об'єднання громадян складається з Конституції України, цього Закону та актів законодавства, прийнятих відповідно до нього.
Відповідно до частини 2 та 3 статті 1 Закону №2460, об'єднанням громадян, незалежно від назви (рух, конгрес, асоціація, фонд, спілка тощо) відповідно до цього Закону визнається політична партія або громадська організація.
Дія цього Закону не поширюється на релігійні, кооперативні організації, об'єднання громадян, що мають основною метою одержання прибутків, комерційні фонди, органи місцевого та регіонального самоврядування (в тому числі ради і комітети мікрорайонів, будинкові, вуличні, квартальні, сільські, селищні комітети), органи громадської самодіяльності (народні дружини, товариські суди тощо), інші об'єднання громадян, порядок створення і діяльності яких визначається відповідним законодавством, яким для благодійних організацій є Закон України "Про благодійництво та благодійні організації " , та інші нормативно-правові акти, що регулюють благодійництво та благодійну діяльність.
Згідно зі статтею 3 Закону №2460, громадською організацією є об'єднання громадян для задоволення та захисту своїх законних соціальних, економічних, творчих, вікових, національно-культурних, спортивних та інших спільних інтересів.
Таким чином, дія Закону №2460 поширюється лише на діяльність об'єднань громадян, визначених частиною 2 статті 1 цього Закону (політична партія, громадська організація), до яких благодійні організації не відносяться.
Відповідно до статті 1 Закону №531 благодійною діяльністю є добровільна безкорислива діяльність організацій, що не передбачає одержання прибутків від цієї діяльності.
Відповідно до Закону України "Про оподаткування прибутку підприємств " № 334/94-ВР від 28.12.1994 року (із змінами та доповненнями, далі - Закон №334) відповідач, що зареєстрований у якості благодійної організації, є неприбутковою організацією. Нормами Зазначеного Закону встановлені спеціальні правові режими оподаткування неприбуткових установ, організацій, до яких належить відповідач.
Таким чином, приймаючи до уваги, що відповідач є неприбутковою організацію, включений до реєстру неприбуткових організацій із присвоєнням відповідної ознаки неприбутковості, він був зобов'язаний відповідно до Закону України "Про оподаткування прибутку підприємств" надавати податкові звіти про використання коштів неприбутковими установами і організаціями.
Позивач просить суд припинити юридичну особу Благодійну організацію Феодосійської міської благодійної організації "Центр допомоги інвалілам" у зв'язку з не наданням відповідачем податної звітності з 01.02.2011 р., що підтверджується довідкою позивача від 07.05.2012 року (а.с.26), податковим звітом відповідача за 1 квартал 2010 року (а.с.39).
Відповідно до статті 11 Закону №531 ліквідація благодійної організації здійснюється в установленому законодавством порядку. Таким чином, на порядок ліквідації благодійної організації поширюється Закон України "Про державну реєстрацію юридичних осіб і фізичних осіб -підприємців ".
Так, відповідно до частини 2 статті 38 Закону №755 підставами для ухвалення судом рішення про припинення юридичної особи є ненадання протягом року органам ДПІ податкових декларацій, документів фінансової звітності, провадження діяльності, що суперечить установчим документам, або такої, що заборонена законом.
З матеріалів справи вбачається, що відповідач не надає звітність по податках і обов'язкових платежах до податкового органу, не вносить до бюджету платежі в порядку і розмірах, передбачених законодавством, що є порушенням вимог статей 22, 24 Закону України "Про благодійництво та благодійні організації" і заподіює шкоду інтересам держави, зважаючи на неможливість держави в особі уповноважених нею органів (податкової інспекції) контролювати фінансово-господарську діяльність громадської організації.
Згідно з пунктом 1 статті 33 Закону №755, юридична особа припиняється за судовим рішенням, прийнятим у випадках, передбачених законом.
Відповідно до підпункту 20.1.12 пункту 20.1 статті 20 Податкового кодексу України органи державної податкової служби мають право у випадках, встановлених законом, звертатися до суду щодо припинення юридичної особи та припинення підприємницької діяльності фізичною особою-підприємцем та/або про визнання недійсними установчих (засновницьких) документів суб'єктів господарювання.
Згідно з частиною 1 статті 71 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення. Відповідач у судове засідання не представив доказів оформлення податкових декларацій, іншої звітності та відправлення цих матеріалів до Феодосійської об'єднаної міжрайонної державної податкової інспекції АР Крим Державної податкової служби.
За таких обставин суд вважає, що позовні вимоги обґрунтовані, підтверджуються матеріалами справи та підлягають задоволенню у повному обсязі.
Частиною 2 статті 33 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб -підприємців" встановлено, що юридична особа є такою, що припинилася, з дати внесення до Єдиного державного реєстру запису про державну реєстрацію припинення юридичної особи.
Відповідно до частини першої статті 105 Цивільного кодексу України від 16.01.2003 року №435-VI учасники юридичної особи, суд або орган, що прийняв рішення про припинення юридичної особи, зобов'язані протягом трьох робочих днів з дати прийняття рішення письмово повідомити орган, що здійснює державну реєстрацію.
Відповідно до частини першої статті 38 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб -підприємців" суд, який постановив рішення щодо припинення юридичної особи, що не пов'язане з банкрутством юридичної особи, у день набрання таким рішенням законної сили направляє його копію державному реєстратору за місцезнаходженням юридичної особи для внесення до Єдиного державного реєстру запису про судове рішення.
Згідно з ч. 4 ст. 94 КАС України у справах, в яких позивачем є суб'єкт владних повноважень і відповідачем - фізична чи юридична особа, судові витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються. Тому судові витрати по справі не підлягають стягненню з відповідача.
Керуючись ст. ст. 159-163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
ПОСТАНОВИВ:
1. Адміністративний позов задовольнити.
2. Припинити юридичну особу Благодійну організацію Феодосійської міської благодійної організації "Центр допомоги інвалілам", зареєстровану виконавчим комітетом Феодосійської міської ради АР Крим як юридична особа 13.10.2005 року, ідентифікаційний код 33719938, місцезнаходження: АР Крим, м. Феодосія, вул. Войкова, б.12, кв. 2.
3. Копію постанови в день набрання нею законної сили направити державному реєстратору за місцем реєстрації юридичної особи для внесення до Єдиного державного реєстру запису про судове рішення щодо припинення діяльності юридичної особи.
Постанова набирає законної сили після закінчення строку на апеляційне оскарження. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження. Апеляційна скарга подається до Севастопольського апеляційного адміністративного суду через Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим протягом 10 днів з дня її проголошення. У разі оголошення в судовому засіданні вступної і резолютивної частини постанови, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до Севастопольського апеляційного адміністративного суду.
Суддя Циганова Г.Ю.
Суд | Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим |
Дата ухвалення рішення | 02.07.2012 |
Оприлюднено | 21.08.2012 |
Номер документу | 25142475 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Циганова Г.Ю.
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Циганова Г.Ю.
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Циганова Г.Ю.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні