ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ
вул. Севастопольська, 43, м. Сімферополь, Автономна Республіка Крим, Україна, 95013
ПОСТАНОВА
Іменем України
04 липня 2012 р. (10:57) Справа №2а-15757/11/0170/21
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим у складі головуючого судді Євдокімової О.О., при секретарі судового засідання Івановій Ю.В., розглянувши за участі представника позивача - ОСОБА_1 - довіреність № 04-5/03 від 05.01.2012р., у відкритому судовому засіданні адміністративну справу
за позовом Кримського республіканського відділення Фонду соціального захисту інвалідів
до Приозерненського комунального підприємства "Сількомунгосп"
про стягнення 12000,00 грн.
Обставини справи: Кримське республіканське відділення Фонду соціального захисту інвалідів (далі позивач) звернулось до Окружного адміністративного суду АР Крим з адміністративним позовом про стягнення з Приозерненського комунального підприємства "Сількомунгосп" (далі відповідач) 12000,00 грн. адміністративно-господарських санкцій за робочі місця не зайняті інвалідами у 2010 році.
Представник позивача у судовому засіданні позовні вимоги підтримав у повному обсязі та просив їх задовольнити, також під час розгляду справи надав суду клопотання про уточнення прохальної частини позову, а саме в частині зазначення реквізитів.
Відповідач у судове засідання 04.07.2012р. не з'явився, однак 03.07.2012р. від нього до суду надійшло клопотання про розгляд справи за відсутністю його представника, під час розгляду справи проти задоволення позовних вимог заперечував, надавши суду письмові заперечення.
Розглянувши подані документи і матеріали, заслухавши пояснення представника позивача, оцінивши належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв'язок доказів у їх сукупності, суд -
ВСТАНОВИВ:
Приозерненське комунальне підприємство "Сількомунгосп" зареєстровано у якості юридичної особи.
Відповідно до ст. 43 Конституції України держава створює умови для повного здійснення громадянами права на працю і гарантує рівні можливості для його реалізації. Законом України "Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні" від 21.03.1991р. № 875 зі змінами та доповненнями (далі Закон), передбачені гарантії для забезпечення інвалідів рівними правами з іншими громадянами.
Пунктом 1 Положення про Фонд соціального захисту інвалідів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 26.09.2002 N 1434, встановлено, що Фонд є урядовим органом державного управління, який діє у складі Міністерства праці та соціальної політики і підпорядковується йому.
Згідно з пунктом 9 зазначеного Положення для реалізації покладених на Фонд завдань за погодженням з Мінпраці утворюються територіальні відділення Фонду в межах граничної чисельності його працівників.
Основним завданням Фонду, відповідно до пункту 3 цього Положення є, зокрема контроль за виконанням роботодавцями нормативу робочих місць для працевлаштування інвалідів, установленого Законом. Фонд також відповідно до покладених на нього завдань здійснює контроль за сплатою роботодавцями адміністративно-господарських санкцій і пені (підпункт 3 пункту 4 зазначеного Положення).
Згідно ст. 19 Закону для підприємств, установ, організацій, у тому числі підприємств, організацій громадських організацій інвалідів, фізичних осіб, які використовують найману працю, установлюється норматив робочих місць для працевлаштування інвалідів у розмірі чотирьох відсотків середньооблікової чисельності штатних працівників облікового складу за рік, а якщо працює від 8 до 25 осіб, - у кількості одного робочого місця.
Уточненим звітом про зайнятість та працевлаштування інвалідів за 2010 рік від 11.10.2011р. за вхід. № 4312 за формою № 10-ПІ, затвердженою наказом Міністерства праці і соціальної політики України від 10.02.2007р. № 42, відповідач визначив норматив робочих місць для працевлаштування інвалідів у кількості одного місця. Зазначив середньооблікову чисельність штатних працівників облікового складу, що працювали у 2010р. у кількості 15 осіб, розмір середньорічної заробітної плати штатного працівника складав 12000,00 грн. Сума адміністративно-господарських санкцій за невиконання нормативу робочих місць для працевлаштування інвалідів визначена в розмірі 12000,00 грн. (а.с.5).
Проте, у запереченнях відповідач зазначає, що вказана в звіті середньооблікова кількість штатних працівників облікового складу, що працювали у 2010 році у кількості 15 осіб, є помилковою, в той час, як згідно штатного розкладу у 2010 році середньооблікова кількість штатних працівників облікового складу склала 14 осіб, що складає 0,5 ставки та 6000,00 грн. адміністративно-господарських санкцій.
Так, ухвалою від 12.03.2012р. суд витребував у Головного управління Пенсійного фонду України в АР Крим дані персоніфікованого обліку даних відносно найманих працівників Приозерненського комунального підприємства "Сількомунгосп" за 2010 рік, з яких вбачається, що на підприємстві середньооблікова чисельність штатних працівників помісячно становить: 15 осіб-січень, 15 осіб-лютий, 15 осіб-березень, 15 осіб-квітень, 15 осіб-травень, 14 осіб-червень, 14 осіб-лютий, 15 осіб-серпень, 14 осіб-вересень, 14 осіб-жовтень, 14 осіб-листопад, 14 осіб-грудень (а.с.56).
Основні методологічні положення щодо визначення показників кількості працівників у формах державних статистичних спостережень з метою одержання об'єктивної статистичної інформації щодо зайнятості працівників та розмірів їхньої оплати праці встановлені Інструкцією зі статистики кількості працівників, затвердженої Наказом Державного комітету статистики України № 286 від 28.09.2005р. (далі Інструкція).
Пунктом 3.2.5 Інструкції встановлено, що середньооблікова кількість штатних працівників за період з початку року (у тому числі за квартал, півріччя, 9 місяців, рік) обчислюється шляхом підсумовування середньооблікової кількості штатних працівників за всі місяці роботи підприємства, що минули за період з початку року до звітного місяця включно, та ділення одержаної суми на кількість місяців у цьому періоді, тобто відповідно на 2, 3, 4, ... 12.
Відповідно до п.3.4 "Інструкції щодо заповнення форми звітності N 10-ПІ (річна) "Звіт про зайнятість і працевлаштування інвалідів" затвердженої Наказом Міністерства праці та соціальної політики України від 10.02.2007р. N 42, встановлено, що дані щодо середньооблікової кількості штатних працівників облікового складу (рядок 01), середньооблікової кількості штатних працівників, яким відповідно до чинного законодавства встановлена інвалідність (рядок 02), та кількості інвалідів, які повинні працювати на робочих місцях (рядок 03), відображаються в цілих одиницях. Якщо при обчисленні виникає дробове число, його необхідно округлити до цілого (якщо після коми число 5 і більше, то воно округлюється в бік збільшення).
Таким чином, середньооблікова чисельність штатних працівників облікового складу відповідача, що працювали у 2010р. склала 15 осіб (15+15+15+15+15+14+14+15+14+14+14+14/12=14,5~15).
Крім того, з довідки Ленінського районного центру зайнятості від 03.02.2012р. № 15/03-115 вбачається, що середньооблікова чисельність штатних працівників по ПКП "Сількомунгосп" за 2010 рік склала 15 осіб, у тому числі інвалідів 0 (а.с.58), більш того, жодних дій щодо працевлаштування інвалідів у 2010 році зроблено не було(а.с.60).
Таким чином, норматив, щодо працевлаштування інвалідів, відповідно до вимог ст. 19 Закону становить 1 особа, а сума адміністративно-господарських санкцій за невиконання нормативу по працевлаштуванню інвалідів відповідно до ч. 1 ст. 20 Закону та п. 3.7 Інструкції становить 12000,00 грн.
Згідно з ч.1 ст.20 Закону роботодавці, де середньооблікова чисельність працюючих інвалідів менша, ніж установлено нормативом, щороку сплачують відповідним відділенням Фонду соціального захисту інвалідів адміністративно-господарські санкції, сума яких визначається в розмірі середньої річної заробітної плати на відповідному підприємстві, установі чи організації, за кожне робоче місце, призначене для працевлаштування інваліда і не зайняте ним.
Відповідно до ч.4 ст.20 Закону та Порядку сплати підприємствами, установами, організаціями та фізичними особами, що використовують найману працю, суми адміністративно-господарських санкцій та пені за невиконання нормативу робочих місць для працевлаштування інвалідів, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 31.01.07р. № 70 адміністративно-господарські санкції розраховуються та сплачуються роботодавцями самостійно в строк до 15 квітня року, наступного за роком, в якому відбулося порушення нормативу, встановленого ч.1 ст.19 Закону.
Згідно зі ст.1 Закону України "Про реабілітацію інвалідів в Україні" робоче місце інваліда - місце або виробнича ділянка постійного або тимчасового знаходження особи у процесі трудової діяльності на підприємствах, в установах і організаціях; спеціальне робоче місце інваліда - окреме робоче місце або ділянка виробничої площі, яка потребує додаткових заходів з організації праці особи з урахуванням її індивідуальних функціональних можливостей, обумовлених інвалідністю, шляхом пристосування основного і додаткового устаткування, технічного обладнання тощо.
Відповідно до ч. 1 ст. 218 ГК України підставою господарсько-правової відповідальності учасника господарських відносин є вчинене ним правопорушення у сфері господарювання.
Частиною 2 вищенаведеної статті встановлено, що учасник господарських відносин відповідає за невиконання або неналежне виконання господарського зобов'язання чи порушення правил здійснення господарської діяльності, якщо не доведе, що ним вжито усіх залежних від нього заходів для недопущення господарського правопорушення.
За змістом статті 20 Закону України "Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні" від 21 березня 1991 року № 875-12 , саме Фонду соціального страхування захисту інвалідів надано право на стягнення санкцій за недодержання законодавчо встановленого нормативу робочих місць для забезпечення працевлаштування інвалідів.
Таким чином, відповідач повинен перерахувати до Кримського республіканського відділення Фонду соціального захисту інвалідів 12000,00 грн. адміністративно-господарських санкцій за одне робоче місце, призначене для працевлаштування інвалідів і не зайнято ним.
Частиною 1 ст. 71 КАС України передбачено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її позовні вимоги та заперечення.
Відповідачем не надано суду будь-яких доказів щодо працевлаштування у 2010 році 1 інваліда або доказів сплати заборгованості.
При таких обставинах, вимоги Кримського республіканського відділення Фонду соціального захисту інвалідів підлягають задоволенню у повному обсязі, тому що не суперечать чинному законодавству та підтверджуються матеріалами справи.
Вступну та резолютивну частину постанови проголошено у судовому засіданні 04.07.2012 року.
У повному обсязі постанова виготовлена 09.07.2012 року.
Керуючись ст.ст. 7, 9, 69-71, ст.ст. 160-163, 167 Кодексу адміністративного судочинства України, суд-
ПОСТАНОВИВ:
1. Адміністративний позов задовольнити повністю.
2. Стягнути з Приозерненського комунального підприємства "Сількомунгосп" (98242, АР Крим, Ленінський район, с. Приозерне, вул. Клубна, 10/7, ЄДРПОУ 31331359) на користь Кримського республіканського відділення Фонду соціального захисту інвалідів (95001, АР Крим, м. Сімферополь, вул. Крилова, б. 133; Одержувач: Держбюджет Ленінського району; 50070000, банк одержувача: ГУДКС України в АР Крим, МФО 824026, ЄДРПОУ 37668945, р/р 31216230700164, призначення платежу: *; ЄДРПОУ платника; 50070000; 01; адміністративно-господарські санкції за робочі місця не зайняті інвалідами у 2010 році) 12000,00 грн. заборгованості зі сплати адміністративно - господарських санкцій.
Постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її проголошення. Якщо проголошено вступну та резолютивну частину постанови або справу розглянуто у порядку письмового провадження, постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її отримання у разі неподання апеляційної скарги.
У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Апеляційна скарга подається до Севастопольського апеляційного адміністративного суду через Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим протягом 10 днів з дня проголошення. У разі проголошення вступної та резолютивної частини постанови або розгляду справи у порядку письмового провадження, апеляційна скарга подається протягом 10 днів з дня отримання.
Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до Севастопольського апеляційного адміністративного суду.
Суддя Євдокімова О.О.
Суд | Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим |
Дата ухвалення рішення | 04.07.2012 |
Оприлюднено | 20.08.2012 |
Номер документу | 25143091 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Євдокімова О.О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні