Постанова
від 09.07.2012 по справі 2а-6533/12/0170/3
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ

2а-6533/12/0170/3 ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ вул. Севастопольська, 43, м. Сімферополь, Автономна Республіка Крим, Україна, 95013 ПОСТАНОВА Іменем України   09 липня 2012 р.  Справа №2а-6533/12/0170/3                                                                             м. Сімферополь Окружний адміністративний суд АР Крим у складі головуючого судді Шкляр Т.О., при секретарі Желудковій О.О., розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу   за позовом   Комунального підприємства "Керченський комбінат благоустрію"           до   Управління Пенсійного фонду України в м. Керч АРК               про визнання протиправним та скасування рішення. за участю представників сторін: від позивача - не з'явився, від відповідача - не з'явився. Суть справи: Комунальне підприємство "Керченський комбінат благоустрію" звернулось до Окружного адміністративного суду АР Крим із адміністративним позовом до Управління Пенсійного фонду України в м. Керч АРК про визнання протиправним та скасування рішення №239 від 17.04.2012р. В обґрунтування позовних вимог позивач посилається на завищення відповідачем застосованої суми штрафу та нарахованої пені. Відповідачем надані письмові заперечення проти позову за тих підстав, що рішення про застосування фінансових санкцій прийнято згідно з вимогами чинного законодавства у зв'язку з наявністю у позивача заборгованості по єдиному внеску. Представник позивача у судове засідання не з'явився, про час, дату та місце судового розгляду справи повідомлений належним чином. Представник відповідача у судове засідання не з'явився, про час, дату та місце судового розгляду справи повідомлений належним чином. Враховуючи вищезазначені обставини, з урахуванням положень ст.ст. 122, 128 КАС України, вивчивши матеріали справи, дослідивши надані докази та оцінивши їх у сукупності, суд ВСТАНОВИВ: Комунальне підприємство «Керченський комбінат благоустрою» є юридичною особою, ЄДРПОУ 03347879, узятий на облік платника єдиного внеску 08.02.1991 р. за № 0401-0036. 05.04.12 р. УПФУ в м. Керчі АР Крим на адресу КП «Керченський комбінат благоустрою» вимогу № Ю 11/3 про сплату боргу з єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування у розмірі 463064,98 грн., зокрема: 439481,17 грн. недоїмки, 23583,81 грн. штрафних санкцій. 17.04.12 р. УПФУ в м. Керчі АР Крим на адресу КП «Керченський комбінат благоустрою» винесено рішення № 239 про застосування штрафних санкцій та нарахування пені за несвоєчасну сплату єдиного внеску у розмірі 29046,93 грн. штрафних санкцій та 46063,47 грн. за період з 20.04.2011 р. по 29.03.2012 р. Відповідно до пунктів 1, 3, 4 Положення про Пенсійний фонд України, затвердженого Указом Президента України від 06.04.2011 № 384/2011, Пенсійний фонд України є центральним органом виконавчої влади, який входить до системи органів виконавчої влади і забезпечує реалізацію державної політики з питань пенсійного забезпечення та збору, ведення обліку надходжень від сплати єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування.  Основними завданнями Пенсійного фонду України є, зокрема, керівництво та управління солідарною системою загальнообов'язкового державного пенсійного страхування, забезпечення збору, ведення обліку надходжень від сплати єдиного внеску, інших коштів відповідно до законодавства та здійснення контролю за їх сплатою; забезпечення додержання підприємствами, установами, організаціями та громадянами актів законодавства про пенсійне забезпечення і законодавства про збір та ведення обліку єдиного внеску; стягнення у передбаченому законодавством порядку своєчасно не нарахованих та/або не сплачених сум єдиного внеску, страхових внесків та інших платежів; застосовування фінансових санкцій, передбачених законом. Отже дана справа є справою адміністративної юрисдикції та підлягає вирішенню адміністративним судом в порядку адміністративного судочинства. Спеціальним законом, який регулює спірні правовідносини, є Закон України № 2464 від 07.08.2010 р. "Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування". Відповідно до п. 3 ч. 2 ст. 12 Закону України № 2464 Пенсійний фонд відповідно до покладених на нього завдань здійснює контроль за додержанням законодавства про збір та ведення обліку єдиного внеску, правильністю нарахування, обчислення, повнотою і своєчасністю сплати єдиного внеску. Відповідно до п. 7 ч. 1 ст. 13 Закону України № 2464 Пенсійний фонд та його територіальні органи мають право стягувати з платників несплачені суми єдиного внеску. З зазначених підстав, спір, що виникає між фізичними, юридичними особами та органами Пенсійного фонду України, у тому числі, щодо стягнення єдиного внеску, є публічно правовим та має розглядатися в порядку адміністративного судочинства.   Згідно пункту 1 ч. 2 ст. 6 Закону України № 2464 платник єдиного внеску зобов'язаний своєчасно та в повному обсязі нараховувати, обчислювати і сплачувати єдиний внесок. Відповідно до п. 1 ч. 1 ст. 4 Закону України  № 2464 платниками єдиного внеску є роботодавці, а саме підприємства, установи та організації, інші юридичні особи, утворені відповідно до законодавства України, незалежно від форми власності, виду діяльності та господарювання, які використовують працю фізичних осіб на умовах трудового договору (контракту) або на інших умовах, передбачених законодавством, чи за цивільно-правовими договорами (крім цивільно-правового договору, укладеного з фізичною особою - підприємцем, якщо виконувані роботи (надавані послуги) відповідають видам діяльності, зазначеним у витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців), у тому - числі, філії, представництва, відділення та інші відокремлені підрозділи зазначених підприємств, установ і організацій, інших юридичних осіб, які мають окремий баланс і самостійно ведуть розрахунки із застрахованими особами. Відповідно до ч. 8 ст. 9 Закону України № 2464 платники єдиного внеску зобов'язані сплачувати єдиний внесок, нарахований за відповідний базовий звітний період, не пізніше 20 числа місяця, що настає за базовим звітним періодом, яким в даному випадку є календарний місяць. Відповідно до ч. 12 Закону України № 2464 єдиний внесок підлягає сплаті незалежно від фінансового стану платника. Сума єдиного внеску, своєчасно не нарахована та/або не сплачена у строки, встановлені Законом, вважається недоїмкою (пункт 6 ч. 1 статті 1 Закону України № 2464), строк давності щодо стягнення якої не застосовується відповідно до ч. 16 ст. 25 Закону України № 2464. Відповідно п. 6) ч. 1 ст. 13 Закону України № 2464 пенсійний фонд та його територіальні органи мають право застосовувати фінансові санкції, передбачені цим Законом. Відповідно до п. 2 ч. 11 ст. 25 Закону України № 2464 територіальний орган Пенсійного фонду застосовує до платника єдиного внеску штрафні санкції за несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) єдиного внеску накладається штраф у розмірі 10 відсотків своєчасно не сплачених сум. Відповідно до ч. 10, 13 ст. 25 Закону України № 2464 на суму недоїмки нараховується пеня з розрахунку 0,1 відсотка суми недоплати за кожний день прострочення платежу. Нарахування пені, передбаченої цим Законом, починається з першого календарного дня, що настає за днем закінчення строку внесення відповідного платежу, до дня його фактичної сплати (перерахування) включно. Відповідно до ч. 14 ст. 25 Закону України № 2464 про нарахування пені та застосування штрафів, передбачених цим Законом, посадова особа територіального органу Пенсійного фонду в порядку, встановленому Пенсійним фондом за погодженням з центральним органом виконавчої влади у сфері праці та соціальної політики, приймає рішення, яке протягом трьох робочих днів надсилається платнику єдиного внеску. Суми пені та штрафів, передбачених цим Законом, підлягають сплаті платником єдиного внеску протягом десяти робочих днів після надходження відповідного рішення. Зазначені суми зараховуються на рахунки органів Пенсійного фонду, відкриті в органах Державного казначейства України для зарахування єдиного внеску. Відповідно до ч. 1 ст. 25 Закону України рішення, прийняті органами Пенсійного фонду з питань, що належать до їх компетенції відповідно до цього Закону, є обов'язковими до виконання платниками єдиного внеску, посадовими особами і застрахованими особами. Розрахунками фінансових санкцій та пені, що наявні в матеріалах справи, підтверджується наявність недоїмки у позивача зі сплати єдиного внеску. Отже відповідач діяв в межах владних повноважень відповідно до вимог чинного законодавства. Посилання позивача на розрахунки штрафних санкцій та пені, дані яких, на його думку, свідчать про завищення відповідачем суми штрафів та пені у рішенні № 239 від 17.04.12 р., не відповідають вимогам чинного законодавства. Так, відповідачем у розрахунках штрафних санкцій вказаний період з 01.01.11 р. по 16.04.12 р., в оскаржуваному рішенні № 239 від 17.04.12 р. вказаний період з 20.04.11 р. по 29.03.12 р. Тобто відповідачем в оскаржуваному рішенні вказана частина періоду, визначеного в розрахунках штрафних санкцій, що не суперечить вимогам чинного законодавства. Посилання позивача на невідповідність сум штрафних санкцій у вимозі № Ю 11/3 від 05.04.12 р. та рішенні № 239 від 17.04.12 р. не відповідає вимогам чинного законодавства з огляду на відсутність у вимозі періоду, за який нараховано штрафні санкції. Чинним законодавством в розумінні ч. 4 ст. 25 Закону України № 2464 не передбачений обов'язок органів Пенсійного фонду вказувати у вимозі період, за який до платника страхових внесків застосовано штрафні санкції; не передбачений обов'язок вказувати у рішенні про застосування фінансових санкцій штрафні санкції у відповідності до даних вимоги про погашення заборгованості зі страхових внесків. Відповідно до ч. 1 ст. 71 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу. Позивачем доказів обґрунтованості позовних вимог, порушення з боку відповідача положень чинного законодавства в частині застосування фінансових санкцій за порушення порядку сплати (нарахування) сум єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування – не надано. Позовні вимоги задоволенню не підлягають. Постанову у повному обсязі складено 09.07.12 р. Керуючись ст.ст. 160-163, 167 КАС України, суд   ПОСТАНОВИВ: Відмовити в задоволенні позову.   Постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її проголошення. Якщо проголошено вступну та резолютивну частину постанови або справу розглянуто у порядку письмового провадження, постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її отримання у разі неподання апеляційної скарги. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження. Апеляційна скарга подається до Севастопольського апеляційного адміністративного суду через Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим протягом 10 днів з дня проголошення. У разі проголошення вступної та резолютивної частини постанови або розгляду справи у порядку письмового  провадження, апеляційна скарга подається протягом 10 днів з дня отримання. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до Севастопольського апеляційного адміністративного суду.   Суддя                                                                Шкляр Т.О.               

СудОкружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Дата ухвалення рішення09.07.2012
Оприлюднено22.08.2012
Номер документу25143184
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-6533/12/0170/3

Постанова від 09.07.2012

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Шкляр Т.О.

Ухвала від 18.06.2012

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Шкляр Т.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні