Постанова
від 09.07.2012 по справі 2а-2646/12/1070
КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

2а-2646/12/1070    КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД П О С Т А Н О В А І М Е Н Е М   У К Р А Ї Н И 09 липня 2012 року                                                                                                       2а-2646/12/1070 Київський окружний адміністративний суд у складі: головуючого судді - Балаклицького А.І., розглянувши в порядку письмового провадження в м. Києві адміністративну справу за позовомПриватного підприємства "Будспецсервіс" доБроварської об'єднаної державної податкової інспекції Київської області Державної податкової служби проскасування рішення про анулювання реєстрації платника податку на додану вартість та зобов'язання вчинити певні дії, в с т а н о в и в: Приватне підприємство "Будспецсервіс" (надалі - позивач) звернулось до Київського окружного адміністративного суду з позовом до Броварської об'єднаної державної податкової інспекції Київської області Державної податкової служби (надалі - відповідач) про визнання протиправним та скасування рішення про анулювання реєстрації платника податку на додану вартість від 06.04.2012 року № 77, а також про зобов'язання поновити реєстрацію Приватного підприємства "Будспецсервіс" як платника податку на додану вартість з дати її анулювання. Позовні вимоги обґрунтовані тим, що дії податкового органу щодо прийняття рішення про анулювання реєстрації платника податку на додану вартість не відповідають вимогам Податковому кодексу України та Положенню про реєстрацію платників податку на додану вартість, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 07.11.2011 року № 1394, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 29.11.2011 року за № 1369/20107. 09 липня 2012 року представники позивача та відповідача подали до суду заяви про розгляд справи за їх відсутності. Відповідно до ч. 4 ст. 122 Кодексу адміністративного судочинства України судовий розгляд справи здійснюється в порядку письмового провадження, якщо всі особи, які беруть участь у справі заявили клопотання про розгляд справи за їх відсутності. За таких обставин, судом визнано за можливе розглянути справу в порядку письмового провадження на підставі наявних у справі доказів. Дослідивши матеріали справи, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд вважає встановленими наступні обставини та відповідні їм правовідносини. Відповідно до частини першої статті 6 Кодексу адміністративного судочинства України, кожна особа має право в порядку, встановленому цим Кодексом, звернутися до адміністративного суду, якщо вважає, що рішенням, дією чи бездіяльністю суб'єкта владних повноважень порушені її права, свободи або інтереси.   Відповідно до статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України, завданням адміністративного судочинства є захист прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку органів державної влади, органів місцевого самоврядування, їхніх посадових і службових осіб, інших суб'єктів при здійсненні ними владних управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень, шляхом справедливого, неупередженого та своєчасного розгляду адміністративних справ. До адміністративних судів можуть бути оскаржені будь-які рішення, дії чи бездіяльність суб'єктів владних повноважень, крім випадків, коли щодо таких рішень, дій чи бездіяльності Конституцією чи законами України встановлено інший порядок судового провадження. Приватне підприємство "Будспецсервіс" є юридичною особою, зареєстрованою Виконавчим комітетом Броварської міської ради Київської області 16.07.2001 року, адреса місцезнаходження: 07400, Київська область, місто Бровари, вулиця Воїнів-Інтернаціоналістів, будинок 2, ідентифікаційний номер 31463670. Згідно свідоцтва № 13634944 Серії НБ № 148644 про реєстрацію платника податку на додану вартість від 19.07.2001 року, виданого Броварською ОДПІ, позивач є платником податку на додану вартість. З матеріалів справи вбачається, що Броварська ОДПІ Київської області ДПС було винесено Рішення № 77 від 06.04.2012 року про анулювання реєстрації платника податку на додану вартість Приватного підприємства "Будспецсервіс". Вищевказане рішення було прийнято у зв'язку зі здійсненням державним реєстратором відділу державної реєстрації Виконавчого комітету Броварської міської ради Київської області реєстраційної дії від 04.04.2012 року №13551440006001150 - "Внесення інформації щодо відсутності підтвердження відомостей про юридичну особу" відносно Приватного підприємства "Будспецсервіс". Позивач не погоджується з вищевказаним рішенням, вважає його таким, що прийнято з порушенням норм чинного законодавства України, тому воно підлягає скасуванню, у зв'язку з чим звернувся з даним позовом до суду. Надаючи правової оцінки відносинам, що виникли між сторонами, слід зазначити наступне. Відповідно до частини другої статті 19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України. Відносини, які виникають у сфері державної реєстрації юридичних осіб, а також фізичних осіб-підприємців, регулюються Законом України від 15.05.2003 року № 755-IV "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців" (далі - Закон України № 755-IV). Відповідно до частини першої статті 1 Закону України № 755-IV, Єдиний державний реєстр юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців - автоматизована система збирання, накопичення, захисту, обліку та надання інформації про юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців. Частиною першою статті 16 Закону України № 755-IV передбачено, що Єдиний державний реєстр створюється з метою забезпечення органів державної влади, а також учасників цивільного обороту достовірною інформацією про юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців з Єдиного державного реєстру. Згідно з частиною першою статті 4 Закону України № 755-IV, державна реєстрація юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців - засвідчення факту створення або припинення юридичної особи, засвідчення факту набуття або позбавлення статусу підприємця фізичною особою, а також вчинення інших реєстраційних дій, які передбачені цим Законом, шляхом внесення відповідних записів до Єдиного державного реєстру. Відповідно до частини першої статті 11 Закону України № 755-IV, Державний реєстратор після внесення до Єдиного державного реєстру запису про проведення державної реєстрації юридичної особи або фізичної особи-підприємця зобов'язаний сформувати реєстраційну справу. Згідно з частиною першою статті 17 Закону України № 755-IV, відомості про юридичну особу або фізичну особу-підприємця включаються до Єдиного державного реєстру шляхом внесення записів на підставі відомостей з відповідних реєстраційних карток та відомостей, що надаються юридичними особами державному реєстратору за місцезнаходженням реєстраційної справи згідно із законодавством України. Відповідно до статті 18 Закону України № 755-IV, якщо відомості, які підлягають внесенню до Єдиного державного реєстру, були внесені до нього, то такі відомості вважаються достовірними і можуть бути використані в спорі з третьою особою, доки до них не внесено відповідних змін. Якщо відомості, які підлягають внесенню до Єдиного державного реєстру, є недостовірними і були внесені до нього, то третя особа може посилатися на них у спорі як на достовірні. Третя особа не може посилатися на них у спорі у разі, якщо вона знала або могла знати про те, що такі відомості є недостовірними. Статтею 19 Закону України № 755-IV передбачена процедура внесення змін до відомостей про юридичну особу, які містяться в Єдиному державному реєстрі. Зокрема, частиною першою статті 19 Закону України № 755-IV передбачено, що у разі якщо зміна відомостей про юридичну особу, які містяться в Єдиному державному реєстрі, не пов'язана із змінами, що вносяться до установчих документів юридичної особи, або не підлягає державній реєстрації, особа, уповноважена діяти від імені юридичної особи (виконавчого органу), подає (надсилає поштовим відправленням з описом вкладення) державному реєстратору за місцезнаходженням реєстраційної справи юридичної особи заповнену реєстраційну картку про внесення змін до відомостей про юридичну особу, які містяться в Єдиному державному реєстрі. Відповідно до частини одинадцятої статті 19 Закону України № 755-IV, юридична особа зобов'язана подавати (надсилати) щороку протягом місяця, що настає за датою державної реєстрації, починаючи з наступного року, державному реєстратору для підтвердження відомостей про юридичну особу реєстраційну картку про підтвердження відомостей про юридичну особу. Відповідно до частини дванадцятої статті 19 Закону України № 755-IV, у разі ненадходження в установлений частиною одинадцятою цієї статті строк реєстраційної картки про підтвердження відомостей про юридичну особу державний реєстратор зобов'язаний надіслати поштовим відправленням протягом п'яти робочих днів з дати, встановленої для подання реєстраційної картки, юридичній особі повідомлення щодо необхідності подання державному реєстратору зазначеної реєстраційної картки. Як вбачається з матеріалів справи, у квітні 2012 року Приватне підприємство "Будспецсервіс" з інформації, розміщеної на офіційному веб-сайті Державної податкової служби України, дізналось про анулювання реєстрації платника податку на додану вартість. 20 квітня 2012 року позивачем було підтверджено відомості про юридичну особу та внесено державним реєстратором до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців зазначені відомості. 24 квітня 2012 року позивач звернувся до Броварської ОДПІ Київської області ДПС з листом про надання пояснень та рішення, згідно якого було анульовано реєстрацію платника податку на додану вартість - Приватного підприємства "Будспецсервіс". 12 травня 2012 року позивач отримав від Броварської ОДПІ Київської області ДПС рішення про анулювання реєстрації платника податку на додану вартість від 06.04.2012 року № 77, в якому вказано, що позивач не підтвердив в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців відомості про юридичну особу, що підтверджується відомостями з Єдиного державного реєстру щодо юридичної особи від 04 квітня 2012 року № 13551440006001150 та є підставою для анулювання реєстрації платника податку на додану вартість згідно підпункту "ж" пункту 184.1 статті 184 Податкового кодексу України. Згідно з частиною чотирнадцятою статті 19 Закону України № 755-IV, у разі неподання юридичною особою протягом місяця з дати надходження їй відповідного повідомлення реєстраційної картки про підтвердження відомостей про юридичну особу державний реєстратор повинен внести до Єдиного державного реєстру запис про відсутність підтвердження зазначених відомостей датою, яка встановлена для чергового подання реєстраційної картки про підтвердження відомостей про юридичну особу. Проте, будь-яких доказів того, що державним реєстратором було сформовано повідомлення про надання відомостей про юридичну особу та направлено позивачу до 04 квітня 2012 року, матеріали справи не містять. Крім того, доказів отримання позивачем такого повідомлення або повернення на адресу державного реєстратора рекомендованого листа до 04 квітня 2012 року податковим органом під час розгляду справи надано не було. Отже, з огляду на викладене, суд вважає, що державним реєстратором порушено порядок та строки направлення повідомлення про надання відомостей про юридичну особу, що призвело до незаконного прийняття спірного запису, внесеного до Єдиного державного реєстру, про відсутність підтвердження відомостей про юридичну особу Приватного підприємства "Будспецсервіс". Підпунктом "ж" пункту 184.1 статті 184 Податкового кодексу України передбачено, що реєстрація діє до дати анулювання реєстрації платника податку, яка проводиться шляхом виключення з реєстру платників податку і відбувається у разі якщо в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців наявний запис про відсутність юридичної особи або фізичної особи за її місцезнаходженням (місцем проживання) або запис про відсутність підтвердження відомостей про юридичну особу. Відповідно до статті 70 Кодексу адміністративного судочинства України належними є докази, які містять інформацію щодо предмету доказування. Суд враховує також і те, що відповідно до частини четвертої статті 70 Кодексу адміністративного судочинства України обставини, які за законом повинні бути підтверджені певними засобами доказування, не можуть підтверджуватися ніякими іншими засобами доказування, крім випадків, коли щодо таких обставин не виникає спору. Отже, з огляду на викладене, єдиним належним та допустимим доказом, що свідчить про наявність підстав для анулювання реєстрації платника податку на додану вартість згідно підпункту "ж" пункту 184.1 статті 184 Податкового кодексу України, є повідомлення державного реєстратора щодо наявності в Єдиному державному реєстрі запису про відсутність юридичної особи або фізичної особи-підприємця за місцезнаходженням (місце проживання) або запису про відсутність підтвердження відомостей про юридичну особу. Так, судом встановлено, що рішення № 77 від 06.04.2012 року про анулювання реєстрації платника податку на додану Приватного підприємства "Будспецсервіс" прийнято на підставі відомостей з Єдиного державного реєстру щодо юридичної особи від 04.04.2012 року. Проте, як вбачається з матеріалів справи, 23 квітня 2012 року позивачем було отримано лист від Виконавчого комітету Броварської міської ради Київської області від 06.04.2012 року № 261 про необхідність протягом місяця до 06.05.2012 року підтвердити реєстраційні відомості про юридичну особу, з проханням надіслати рекомендованим листом або надати особисто державному реєстратору за місцезнаходженням реєстраційної справи заповнену реєстраційну картку форми № 6 про підтвердження відомостей про юридичну особу, які містяться в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців. За таких обставин суд вважає, що правомірність анулювання реєстрації платника податків на підставі підпункту "ж" пункту 184.1 статті 184 Податкового кодексу України, обумовлена наявністю протиправного відповідного запису про відсутність підтвердження відомостей про юридичну особу як на момент виникнення спірних правовідносин, так і під час розгляду справи. Оскільки, запис Державного реєстратора Виконавчого комітету Броварської міської ради РДА Київської області від 04.04.2012 року щодо відсутності підтвердження відомостей про юридичну особу Приватного підприємства "Будспецсервіс" під час розгляду справи не знайшов свого підтвердження, то суд не вбачає правових підстав для застосування Броварською ОДПІ Київської області ДПС положень підпункту "ж" пункту 184.1 статті 184 Податкового кодексу України. В силу пункту 1 частини другої статті 162 Кодексу адміністративного судочинства України, у разі задоволення адміністративного позову суд може прийняти постанову про визнання протиправними рішення суб'єкта владних повноважень чи окремих його положень, дій чи бездіяльності і про скасування або визнання нечинним рішення чи окремих його положень, про поворот виконання цього рішення чи окремих його положень із зазначенням способу його здійснення. Статтею 11 Кодексу адміністративного судочинства України встановлено, що розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюється на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості. Згідно зі статтею 71 цього Кодексу, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім розгляду справ про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта  владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи  бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову. Суб'єкт владних повноважень повинен надати суду всі наявні у нього документи та матеріали, які можуть бути використані як докази у справі. Відповідач не надав суду обґрунтованих доказів та підстав, якими керувався під час винесення спірного рішення. Враховуючі викладені норми чинного законодавства, всебічно розглянувши матеріали адміністративної справи, суд дійшов висновку про правомірність заявлених позовних вимог і, відповідно, позов підлягає задоволенню в повному обсязі. Керуючись статтями  11, 14, 69, 70, 71, 158-163, 167, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, п о с т а н о в и в: Адміністративний позов Приватного підприємства "Будспецсервіс" - задовольнити. Визнати протиправним та скасувати рішення Броварської об'єднаної державної податкової інспекції Київської області Державної податкової служби № 77 від 06.04.2012 року про анулювання реєстрації платника податку на додану вартість - Приватного підприємства "Будспецсервіс". Зобов'язати Броварську об'єднану державну податкову інспекцію Київської області Державної податкової служби поновити реєстрацію Приватного підприємства "Будспецсервіс" як платника податку на додану вартість з дати її анулювання. Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо вона не була подана у встановлені строки. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження. Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Київського апеляційного адміністративного суду через Київський окружний адміністративний суд шляхом подачі апеляційної скарги протягом десяти днів з дня її проголошення, а у разі проголошення лише вступної та резолютивної частини постанови або прийняття постанови у письмовому провадженні - протягом десяти днів з дня отримання копії постанови. Суддя                                                                                            Балаклицький А. І.

СудКиївський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення09.07.2012
Оприлюднено17.08.2012
Номер документу25144041
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-2646/12/1070

Постанова від 09.07.2012

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Балаклицький А. І.

Ухвала від 07.06.2012

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Балаклицький А. І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні