Постанова
від 10.07.2012 по справі 1570/3702/2012
ОДЕСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 1570/3702/2012

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

09 липня 2012 рокуОдеський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді Танцюри К.О.,

за участю секретаря Маковейчук Т.С.,

за участю сторін:

- представника позивача -Сапожнікової Н.М. (за довіреністю №04-1/392 від 16.12.2011р.),

- представника позивача -Смехович К.Г. (за довіреністю №04-1/265 від 10.05.2012р.),

- представника позивача -Кучеренко П.Г. (за довіреністю №04-1/458 від 03.07.2012р.),

- представника відповідача -Шевчук В.В. (за довіреністю від 25.06.2012р.),

розглянувши у відкритому судовому засіданні у м.Одесі справу за адміністративним позовом Одеського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів до Асоціації фермерів «Сатурн»про стягнення коштів,-

ВСТАНОВИВ:

До суду звернулось Одеське обласне відділення Фонду соціального захисту інвалідів до Асоціації фермерів «Сатурн»про стягнення 15 621,30 грн., а саме, суми адміністративного-господарських санкцій за невиконання нормативу робочих місць призначених для працевлаштування інвалідів у 2011 році у розмірі 15505,00грн. та пені за порушення встановлених законодавством термінів сплати адміністративного-господарських санкцій у розмірі 116,30грн. Позовні вимоги обґрунтовані тим, що відповідач у відповідності з нормативом робочих місць, призначених для працевлаштування інвалідів, у 2011 році повинен був створити 1 робоче місце, проте не створив. Тому за невиконання зазначеного нормативу Асоціація фермерів «Сатурн»повинна сплатити адміністративно -господарські санкції у розмірі середньорічної заробітної плати на підприємстві та у зв'язку з несплатою адміністративно -господарських санкцій у добровільному порядку -пеню у розмірі 116,30грн.

Представники позивача у судовому засіданні позовні вимоги підтримали у повному обсязі з підстав наведених у адміністративному позові.

Представник відповідача проти задоволення адміністративного позову Одеського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів заперечувала, зазначивши, що відповідно до Звіту про зайнятість і працевлаштування інвалідів за 2011рік, середньооблікова кількість штатних працівників облікового складу відповідача дорівнювала 20 особам. Таким чином, відповідно до вимог ч.1 ст.19 Закону України «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні»відповідачем було створено згідно штатного розписом -було створено 1 робоче місце. Відповідач щомісячно подавав до Березівського РЦЗ звітність про наявність вакансій на посаду «охоронець». Представник відповідача зазначала, що відповідно до ч.1 ст.18 Закону України «Про основні засади соціальної захищеності інвалідів України», працевлаштування інвалідів здійснюється шляхом їх безпосереднього звернення до підприємства, установ, організацій чи до державної служби зайнятості. Також представник відповідача зазначала, що діюче законодавство не встановлює обов'язку підприємства самостійно здійснювати пошук інвалідів для їх працевлаштування на своєму підприємстві, а встановлює лише обов'язок підприємства створити у визначеному законом розмірі робочі місця для працевлаштування інвалідів.

Заслухавши пояснення представників сторін, дослідивши матеріали справи, суд, встановив наступні обставини та відповідні їм правовідносини.

Асоціація фермерів «Сатурн»зареєстрована 31.07.1998р. Березівською районною державною адміністрацією Одеської області як юридична особа, що підтверджується копією Свідоцтва про державну реєстрацію юридичної особи (а.с.27)

Відповідно до ч.1 ст. 19 Закону України «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні»№ 875-ХІІ від 21.03.1991р. для підприємств, установ, організацій, у тому числі підприємств, організацій громадських організацій інвалідів, фізичних осіб, які використовують найману працю, установлюється норматив робочих місць для працевлаштування інвалідів у розмірі чотирьох відсотків середньооблікової чисельності штатних працівників облікового складу за рік, а якщо працює від 8 до 25 осіб, - у кількості одного робочого місця.

При цьому відповідно до ч. 2 ст. 19 Закону України «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні»підприємства, установи, організації, у тому числі підприємства, організації громадських організацій інвалідів, фізичні особи, які використовують найману працю, самостійно розраховують кількість робочих місць для працевлаштування інвалідів відповідно до нормативу, встановленого частиною першою цієї статті, і забезпечують працевлаштування інвалідів. При розрахунках кількість робочих місць округлюється до цілого значення.

Як вбачається з матеріалів справи, середньооблікова чисельність штатних працівників Асоціації фермерів «Сатурн»у 2011 році склала 20 осіб, що підтверджується поданим відповідачем звітом за формою №10-ПІ за 2011 рік (а.с.7), тому відповідач мав створити 1 робоче місце для працевлаштування інвалідів, однак інвалід у зазначений період у відповідача не працював.

Відповідно до вимог ч. 3 ст. 19 зазначеного Закону підприємства, установи, організації, у тому числі підприємства, організації громадських організацій інвалідів, фізичні особи, які використовують найману працю, самостійно здійснюють працевлаштування інвалідів у рахунок нормативів робочих місць виходячи з вимог статті 18 цього Закону.

Порядком реалізації статей 19 і 20 Закону України «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні», затвердженим Постановою КМ України №70 від 31.01.2007р. визначено процедуру подання підприємствами, установами, організаціями, у тому числі підприємствами, організаціями громадських організацій інвалідів, фізичними особами, що використовують найману працю, в яких за основним місцем роботи працює вісім і більше осіб, звітів про зайнятість і працевлаштування інвалідів відділенням Фонду соціального захисту інвалідів та інформації про наявність вільних робочих місць (вакантних посад) для працевлаштування інвалідів - центру зайнятості.

Відповідно до ч. 3 ст.18 Закону України «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні»підприємства, установи, організації, фізичні особи, які використовують найману працю, зобов'язані виділяти та створювати робочі місця для працевлаштування інвалідів, у тому числі спеціальні робочі місця, створювати для них умови праці з урахуванням індивідуальних програм реабілітації і забезпечувати інші соціально-економічні гарантії, передбачені чинним законодавством, надавати державній службі зайнятості інформацію, необхідну для організації працевлаштування інвалідів, і звітувати Фонду соціального захисту інвалідів про зайнятість та працевлаштування інвалідів у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.

При цьому, суд не приймає до уваги посилання представника відповідача на відсутність підстав для застосування до відповідача адміністративно-господарських санкцій за невиконання нормативу робочих місць призначених для працевлаштування інвалідів у 2011році у зв'язку із щомісячним поданням до Березівського РЦЗ звітності про наявність вакансії для інваліда, оскільки зазначені звіти АФ «Сатурн»(а.с.29-40) містять інформацію про вакансію охоронця зі звичайними умовами праці та крім того, не містять відповідної відмітки про отримання зазначених звітів Березівським РЗЦ.

Відповідно до вимог ч.10 ст. 19 Закону України «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні»керівники підприємств, установ, організацій, у тому числі підприємств, організацій громадських організацій інвалідів, фізичні особи, які використовують найману працю, у разі незабезпечення виконання нормативів робочих місць для працевлаштування інвалідів несуть відповідальність у встановленому законом порядку.

При цьому, ч. 1 ст. 20 Закону України «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні»передбачено, що підприємства, установи, організації, у тому числі підприємства, організації громадських організацій інвалідів, фізичні особи, які використовують найману працю, де середньооблікова чисельність працюючих інвалідів менша, ніж установлено нормативом, передбаченим статтею 19 цього Закону, щороку сплачують відповідним відділенням Фонду соціального захисту інвалідів адміністративно-господарські санкції, сума яких визначається в розмірі середньої річної заробітної плати на відповідному підприємстві, установі, організації, у тому числі підприємстві, організації громадських організацій інвалідів, фізичної особи, яка використовує найману працю, за кожне робоче місце, призначене для працевлаштування інваліда і не зайняте інвалідом.

Крім того, відповідно до п.2.3 Порядку нарахування пені та її сплати, затвердженого наказом Міністерства праці та соціальної політики України від 15.05.2007 року за №223, адміністративно-господарська санкція -це грошове зобов'язання, альтернативне зобов'язанню самостійно здійснити працевлаштування інвалідів відповідно до Закону України «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні».

Відповідно до вимог ч. 9 ст.19 Закону України «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні»підприємства, установи, організації, у тому числі підприємства, організації громадських організацій інвалідів, фізичні особи, в яких за основним місцем роботи працює 8 і більше осіб, реєструються у відповідних відділеннях Фонду соціального захисту інвалідів за своїм місцезнаходженням і щороку подають цим відділенням звіт про зайнятість та працевлаштування інвалідів.

Відповідно до розрахунку адміністративного -господарських санкцій за 2011 рік (а.с.6), сума адміністративно-господарських санкцій за 1 нестворене Асоціацією фермерів «Сатурн»робоче місце для працевлаштування інвалідів у 2011 році становить 15505,00грн. та розрахована згідно даних Звіту про зайнятість та працевлаштування інвалідів за 2011 рік, складеного відповідачем та поданого до Фонду соціального захисту інвалідів.

Згідно ч. 2 ст. 20 «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні»передбачено, що порушення термінів сплати адміністративно - господарських санкцій тягне за собою нарахування пені. Пеня нараховується виходячи з 120 відсотків річних облікової ставки НБУ, яка діяла на момент сплати, нарахованої на повну суму недоїмки за весь її строк. Таким чином, відповідач крім санкцій за невиконання нормативу робочих місць для інвалідів повинен сплатити пеню у розмірі 116,30грн..

Доказів щодо сплати зазначеної заборгованості відповідачем у розмірі 15621,30грн. до суду не надано.

Відповідно до ч. 1 ст. 71 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення.

Згідно ст. 86 Кодексу адміністративного судочинства України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні.

Враховуючи викладене, а також те, що позивачем доведено, що Асоціація фермерів «Сатурн»має заборгованість перед Одеським обласним відділенням Фонду соціального захисту інвалідів у загальній сумі 15 621,30 грн., а саме, по адміністративно -господарським санкціям за невиконання нормативу робочих місць призначених для працевлаштування інвалідів у 2011 році у розмірі 15505,00грн. та пені за порушення встановлених законодавством термінів сплати адміністративного-господарських санкцій - у розмірі 116,30грн., суд вважає, що позовні вимоги є законними і обґрунтованими, заснованими на діючому законодавстві, підтверджуються доданими до позову документами та підлягають задоволенню.

Керуючись ст.ст.158-163,167 КАС України, суд, -

П О С Т А Н О В И В :

Адміністративний позов Одеського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів до Асоціації фермерів «Сатурн»про стягнення 15 621,30грн. задовольнити.

Стягнути з Асоціації фермерів «Сатурн»(код ЄДРПОУ 30029715) на користь Одеського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів 15 621,30 (п'ятнадцять тисяч шістсот двадцять одна гривня, тридцять копійок) грн. суму адміністративно-господарських санкцій за невиконання нормативу робочих місць призначених для працевлаштування інвалідів у 2011році та пені за порушення встановлених законодавством термінів сплати адміністративного-господарських санкцій на р/р 31218230700134, банк ГУДКСУ в Одеській області, одержувач -УДКС у Березівському районі, МФО 828011, код 23214726.

Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Одеського апеляційного адміністративного суду через Одеський окружний адміністративний суд шляхом подання апеляційної скарги. Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. Уразі застосування судом частини третьої ст. 160 КАС України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.

Повний текст постанови виготовлений та підписаний суддею 10 липня 2012 року

Суддя К.О. Танцюра

.

СудОдеський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення10.07.2012
Оприлюднено21.08.2012
Номер документу25144322
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —1570/3702/2012

Ухвала від 12.11.2014

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Домусчі С.Д.

Ухвала від 21.06.2012

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Танцюра К.О.

Ухвала від 17.08.2012

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Домусчі С.Д.

Ухвала від 07.08.2012

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Домусчі С.Д.

Постанова від 10.07.2012

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Танцюра К.О.

Ухвала від 13.06.2012

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Танцюра К.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні