Постанова
від 12.07.2012 по справі 2а/0270/3018/12
ВІННИЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

м. Вінниця

12 липня 2012 р. Справа № 2а/0270/3018/12

Вінницький окружний адміністративний суд у складі судді Сала Павла Ігоровича, розглянувши в порядку письмового провадження справу за адміністративним позовом Вінницької об'єднаної державної податкової інспекції Вінницької області до приватного підприємства "ДОГМА ХХ1" про припинення юридичної особи,

ВСТАНОВИВ :

22.06.2012 року Вінницька об'єднана державна податкова інспекція Вінницької області звернулася до суду з адміністративним позовом про припинення (скасування) як юридичної особи приватного підприємства "ДОГМА ХХ1" (далі - ПП "ДОГМА ХХ1"), мотивуючи позовні вимоги тим, що відповідач з моменту реєстрації не подає податкову звітність та щодо нього у Єдиний державний реєстр внесено запис про відсутність юридичної особи за місце своєї реєстрації.

Оскільки згідно із п. 4 ч. 1 ст. 183-2 КАС України дана адміністративна справа підлягає розгляду в порядку скороченого провадження, про відкриття такого провадження 25.06.2012 року суддею винесено ухвалу.

На виконання вимог ч. 3 ст. 183-2 КАС України копія вказаної ухвали надіслана відповідачу рекомендованим листом з повідомленням про вручення, одночасно йому було запропоновано у 10-денний строк з дня одержання ухвали подати заперечення проти позову.

Однак, конверт разом з повідомленням про вручення поштового відправлення повернуто відділом зв'язку на адресу суду із відміткою "за закінченням терміну зберігання".

Частиною 11 статті 35 КАС України передбачено, що у разі повернення поштового відправлення із повісткою, яка не вручена адресату з незалежних від суду причин, вважається, що така повістка вручена належним чином.

Положеннями ч. 7 ст. 9 КАС України передбачено, що у разі відсутності закону, що регулює відповідні правовідносини, суд застосовує закон, що регулює подібні правовідносини (аналогія закону), а за відсутності такого закону суд виходить із конституційних принципів і загальних засад права (аналогія права).

З огляду на вищевикладене суд вважає можливим розглянути дану справу у скороченому провадженні на підставі наявних у ній доказів.

Дослідивши матеріали справи у їх сукупності, оцінивши наведені позивачем обставини, суд переходить до переконання, що заявлений позов підлягає задоволенню з таких мотивів.

Встановлено, що ПП "ДОГМА ХХ1" зареєстроване державним реєстратором виконавчого комітету Вінницької міської ради 31.07.2009 року за ідентифікаційним кодом 36604063, що підтверджується інформацією з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб підприємців (а. с. 7-8).

Згідно із довідкою № 34432 відповідач взятий на облік в органах державної податкової служби 03.08.2009 року (а. с. 9).

Заборгованість з платежів (податків та обов'язкових зборів) до бюджету за ним не обліковується, про що свідчить довідка Вінницької об'єднаної державної податкової інспекції Вінницької області № 37811/10/29 від 12.07.2011 року (а.с. 5).

Пунктом 8 статті 19 ГК України передбачено, що усі суб'єкти господарювання зобов'язані здійснювати оперативний та бухгалтерський облік результатів своєї роботи, надавати відповідно до вимог закону фінансову звітність щодо своєї господарської діяльності, інші дані, визначені законом.

Підпунктом 4.1.4 пункту 4.1 статті 4 Закону України "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами" (в редакції, чинній на момент виникнення спірних правовідносин) визначено, що податкові декларації подаються за базовий податковий (звітний) період, що дорівнює календарному місяцю - протягом 20 календарних днів, наступних за останнім календарним днем звітного (податкового) місяця; календарному кварталу або календарному півріччю -протягом 40 календарних днів, наступних за останнім календарним днем звітного (податкового) кварталу (півріччя); календарному року -протягом 60 календарних днів за останнім календарним днем звітного (податкового) року.

Згідно із п. 49.1 ст. 49 ПК України податкова звітність подається платником податків або іншою особою, на яку цим Кодексом та іншими нормативно-правовими актами покладено обов'язки з подання органами державної податкової служби податкової звітності, за звітний період в установлені цим Кодексом та іншими нормативно-правовими актами строки, органу державної податкової служби, в якому перебуває на обліку такий платник податків.

Платник податків незалежно від того, чи провадив він господарську діяльність у звітному періоді, повинен подати податкову звітність за такий період, крім випадків, коли він не є платником відповідного виду податку (п. 49.2 ст. 49 ПК України).

Проте, вищезазначені вимоги відповідачем не виконувались, а саме податкова звітність ним не подавалась з моменту реєстрації.

Відповідно до абзацу 5 ч. 2 ст. 38 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців" однією з підстав для постановлення судового рішення щодо припинення юридичної особи, що не пов'язано з банкрутством юридичної особи, є, зокрема, неподання протягом року органам державної податкової служби податкових декларацій, документів фінансової звітності відповідно до закону.

Підпунктом 20.1.12 пункту 20.1 статті 20, пунктом 67.2 статті 67 ПК України органам державної податкової служби надано право у випадках, встановлених законом, звертатися до суду про винесення судового рішення щодо припинення юридичних осіб або підприємницької діяльності фізичних осіб-підприємців.

Враховуючи наведене та з огляду на те, що відповідач ПП "ДОГМА ХХ1" у встановлені законом спосіб і строки звітності не подає та заборгованості перед бюджетом немає, суд приходить до висновку про обґрунтованість і підставність заявлених позовних вимог.

Одночасно суд вважає необхідним зазначити наступне.

Згідно із ч.1 ст. 105 ЦК України учасники юридичної особи, суд або орган, що прийняв рішення про припинення юридичної особи, зобов'язані негайно письмово повідомити про це орган, що здійснює державну реєстрацію, який вносить до Єдиного державного реєстру відомості про те, що юридична особа перебуває у процесі припинення. При цьому абзацом другим частини другої цієї статті передбачено, що виконання функцій комісії з припинення юридичної особи (ліквідаційну комісію, ліквідатора тощо) може бути покладено на орган управління юридичної особи.

Відповідно до ч. 5 ст. 38 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців" суд призначає в рішенні щодо припинення юридичної особи у зв'язку з її ліквідацією комісію з припинення (ліквідаційну комісію) та встановлює строк її роботи. Державний реєстратор вносить до Єдиного державного реєстру запис про призначення комісії з припинення (ліквідаційної комісії) не пізніше наступного робочого дня з дати надходження відповідного рішення.

Частиною сьомою цієї статті визначено, що державний реєстратор не пізніше наступного робочого дня з дати внесення до Єдиного державного реєстру запису, в якому керівник органу управління або засновник (учасник) юридичної особи вказаний як голова комісії з припинення (ліквідаційної комісії) юридичної особи зобов'язаний надіслати такому керівнику органу управління або засновнику (учаснику) юридичної особи, а також суду, який постановив рішення щодо припинення юридичної особи у зв'язку з її ліквідацією, відповідне повідомлення.

Відповідно до ч. 4 ст. 105 ЦК України комісія з припинення юридичної особи поміщає в друкованих засобах масової інформації, в яких публікуються відомості про державну реєстрацію юридичної особи, що припиняється, повідомлення про припинення юридичної особи.

Згідно із ч. 1 ст. 36 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців" для проведення державної реєстрації припинення юридичної особи в результаті її ліквідації голова ліквідаційної комісії або уповноважена ним особа після закінчення процедури ліквідації, яка передбачена законом, але не раніше двох місяців з дати публікації повідомлення у спеціалізованому друкованому засобі масової інформації, повинен подати (надіслати рекомендованим листом з описом вкладення) державному реєстратору документи, передбачені цією частиною та частиною другою цієї статті.

Відповідно до ч. 10 ст. 38, ч. 8 ст. 36 цього ж Закону за відсутності підстав для залишення документів, які подані для проведення державної реєстрації припинення юридичної особи в результаті її ліквідації, без розгляду державний реєстратор повинен внести до Єдиного державного реєстру запис про проведення державної реєстрації припинення юридичної особи.

Положеннями частини 9 статті 36 Закону встановлено, що строк державної реєстрації припинення юридичної особи в результаті її ліквідації не повинен перевищувати три робочих дні з дати надходження документів для проведення державної реєстрації припинення юридичної особи.

Проаналізувавши чинне законодавство, пов'язане з припиненням підприємницької діяльності юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців за рішенням суду, що не пов'язане з банкрутством, можна дійти висновку, що склад комісії з припинення та порядок її роботи в даній категорії справ законодавством прямо не передбачені. Разом із тим, частиною 7 статті 9 КАС України передбачено можливість застосування аналогії закону (закону, що регулює подібні правовідносини) та аналогії права (конституційних принципів і загальних засад права).

З огляду на викладене суд вважає необхідним створити ліквідаційну комісію з припинення відповідача у складі голови комісії - керівника ПП "ДОГМА ХХ1" Войтенка Олександра Вікторовича, а також податкового органу, зобов'язати ліквідаційну комісію не пізніше 10 днів з моменту набрання даною постановою законної сили помістити в друкованих засобах масової інформації, в яких публікуються відомості про державну реєстрацію юридичної особи, що припиняється, повідомлення про припинення ПП "ДОГМА ХХ1" та не пізніше двох місяців з дати публікації зазначеного повідомлення подати (надіслати рекомендованим листом з описом вкладення) державному реєстратору документи, передбачені частинами першою та другою ст. 36 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців", встановивши строк роботи ліквідаційної комісії - 70 днів з дня набрання даною постановою законної сили.

Згідно із ч.7 ст. 59 ГК України скасування державної реєстрації позбавляє суб'єкта господарювання статусу юридичної особи і є підставою для вилучення його з державного реєстру. Суб'єкт господарювання вважається ліквідованим з дня внесення до державного реєстру запису про припинення його діяльності.

Частиною 1 статті 9 КАС України передбачено, що суд при вирішенні справи керується принципом законності, відповідно до якого органи державної влади, органи місцевого самоврядування, їхні посадові і службові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відповідно до ст. ст. 11, 71 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, а суд згідно із статтею 86 цього Кодексу оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні.

З урахуванням встановлених обставини справи та вищезазначених положень чинного законодавства України, суд приходить до переконання, що вимоги позивача є обґрунтованими, відповідають фактичним обставинам та матеріалам справи, а тому підлягають задоволенню шляхом припинення юридичної особи ПП "ДОГМА ХХ1".

Оскільки спір вирішено на користь суб'єкта владних повноважень, звільненого від сплати судового збору, а також за відсутності витрат позивача-суб'єкта владних повноважень, пов'язаних із залученням свідків та проведенням судових експертиз, судові витрати в силу вимог ст. 94 КАС України стягненню з відповідача не підлягають.

Вирішуючи питання про порядок виконання судового рішення, судом враховуються положення ч.1 ст. 38 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців" про те, що суд, який постановив рішення щодо припинення юридичної особи, що не пов'язане з банкрутством юридичної особи, у день набрання таким рішенням законної сили направляє його копію державному реєстратору за місцезнаходженням юридичної особи для внесення до Єдиного державного реєстру запису про судове рішення.

Керуючись ст.ст. 86, 94, 158, 162, 163, 183-2, 254, 256 КАС України суд,

ПОСТАНОВИВ :

адміністративний позов задовольнити повністю.

Припинити юридичну особу приватне підприємство "ДОГМА ХХ1" (юридична адреса: 21008, м. Вінниця, вул. Сонячна, гуртожиток № 2, ідентифікаційний код 36604063).

Створити ліквідаційну комісію у складі голови комісії - керівника ПП "ДОГМА ХХ1" Войтенка Олександра Вікторовича та Вінницької об'єднаної державної податкової інспекції Вінницької області.

Зобов'язати ліквідаційну комісію після набрання даною постановою законної сили повідомити орган, що здійснює державну реєстрацію, про те, що ПП "ДОГМА ХХ1" перебуває у процесі припинення.

Зобов'язати ліквідаційну комісію не пізніше 10 днів з дня набрання даною постановою законної сили помістити в друкованих засобах масової інформації, в яких публікуються відомості про державну реєстрацію юридичної особи, що припиняється, повідомлення про припинення ПП "ДОГМА ХХ1" та не пізніше двох місяців з дати публікації зазначеного повідомлення подати (надіслати рекомендованим листом з описом вкладення) державному реєстратору документи, передбачені частинами 1, 2 статті 36 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців".

Встановити строк роботи ліквідаційної комісії ПП "ДОГМА ХХ1" - 70 днів з дня набрання даною постановою законної сили.

Копію даної постанови після набрання нею законної сили направити державному реєстратору виконавчого комітету Вінницької міської ради для виконання вимог статті 38 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців".

Постанова підлягає негайному виконанню.

Відповідно до ст.ст. 183-2, 186 КАС України постанова може бути оскаржена протягом 10 днів з моменту отримання копії постанови. Постанова, прийнята у скороченому провадженні, крім випадків її оскарження в апеляційному порядку, є остаточною. Постанова набирає законної сили в порядку, визначеному ст. 254 КАС України.

Суддя Сало Павло Ігорович

СудВінницький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення12.07.2012
Оприлюднено21.08.2012
Номер документу25148288
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а/0270/3018/12

Постанова від 12.07.2012

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Сало Павло Ігорович

Ухвала від 25.06.2012

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Сало Павло Ігорович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні