Постанова
від 09.07.2012 по справі 2а/0570/7098/2012
ДОНЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Україна ДОНЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

09 липня 2012 р. Справа № 2а/0570/7098/2012

Приміщення суду за адресою: 83052, м.Донецьк, вул. 50-ої Гвардійської дивізії, 17

час прийняття постанови:

Донецький окружний адміністративний суд в складі:

головуючого судді Зінченко О.В.

при секретарі Паращевіній О.О.

розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщенні Донецького окружного адміністративного суду адміністративну справу

за позовом Прокурора Петровського району м. Донецька

в інтересах держави

в особі Державної податкової інспекції у Петровському районі м. Донецька Донецької області Державної податкової служби

до Комунального автотранспортного підприємства «Санітарна очистка Петровського району м. Донецька»

про стягнення заборгованості в сумі 124 809,09 грн.

за участю:

прокурора: не з'явився,

від позивача: Присяжний С.М. (за дов. № 1 від 26.04.2012 р.)

від відповідача: не з'явився,

Прокурор Петровського району м. Донецька звернувся до Донецького окружного адміністративного суду із позовом в інтересах держави в особі Державної податкової інспекції у Петровському районі м. Донецька Донецької області Держаної податкової служби до Комунального автотранспортного підприємства «Санітарна очистка Петровського району м. Донецька» про стягнення коштів з рахунків у банках, обслуговуючих такого платника податків, в рахунок погашення заборгованості з екологічного податку в сумі 124 809,09 грн., з яких за основним платежем 102 737,46 грн., штрафні санкції у сумі 14 966,74 грн., пеня у сумі 7099,89 грн. В обґрунтування заявлених вимог прокурор зазначив, що в порушення підпункту 16.1.4 пункту 16.1 статті 16 Податкового кодексу України, яким на платника податків покладений обов'язок щодо сплати податків та зборів в строки та у розмірах встановлених законом, відповідач у встановлений строк не сплатив заборгованість з екологічного податку. Просив стягнути кошти в рахунок погашення податкового боргу у сумі 124 804,09 грн.

В судовому засіданні представник позивача в повному обсязі підтримав заявлені в позовній заяві вимоги.

Прокурор та відповідач про дату, час та місце судового засідання повідомлялися належним чином, проте, до судового засідання не з'явилися, уповноваженого представника не направили, причин неявки суду не повідомили, будь-яких клопотань про відкладення розгляду справи не надали.

З огляду на зазначене, суд дійшов висновку про можливість розгляду справи за відсутності не з'явившихся осіб на підставі наявних в матеріалах справи доказів.

Дослідивши наявні в матеріалах справи докази та заслухавши пояснення представника позивача, суд -

ВСТАНОВИВ:

Відповідач - Комунальне автотранспортне підприємство «Санітарна очистка Петровського району м. Донецька» зареєстровано та обліковується в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців за кодом 31928530. Як платник податків відповідач перебуває на обліку в Державній податковій інспекції у Петровському районі м. Донецька, правонаступником якої є позивач.

Відповідно до зворотного боку облікової картки платника податків з розміщення відходів у спеціально відведених для цього місцях чи на об'єктах, крім розміщення окремих видів відходів як вторинної сировини станом на 09 липня 2012 року за відповідачем обліковується недоїмка у сумі 225 344,35 грн. (у тому числі заявлена до стягнення 117 704,20 грн.), пеня у сумі 7099,89 грн., що також заявлена до стягнення (арк. справи 30-34).

Відповідно до статті 36-1 Закону України «Про прокуратуру» представництво прокуратурою інтересів громадянина або держави в суді полягає у здійсненні прокурорами від імені держави процесуальних та інших дій, спрямованих на захист у суді інтересів громадянина або держави у випадках, передбачених законом.

Підставою представництва у суді інтересів держави є наявність порушень або загрози порушень економічних, політичних та інших державних інтересів внаслідок протиправних дій (бездіяльності) фізичних або юридичних осіб, що вчиняються у відносинах між ними або з державою.

Пунктом 20.1.28 статті 20 Податкового кодексу України визначено, що органи державної податкової служби, окрім іншого, мають право стягувати до бюджетів та державних цільових фондів суми грошових зобов'язань та/або податкового боргу у випадках, порядку та розмірі, встановлених цим Кодексом, стягувати суми простроченої заборгованості суб'єкта господарювання перед державою (Автономною Республікою Крим чи територіальною громадою міста) за кредитом (позикою), залученим державою (Автономною Республікою Крим чи територіальною громадою міста) або під державну (місцеву) гарантію, а також за кредитом з бюджету в порядку, визначеному цим Кодексом.

Таким чином, позивач є органом державної влади, уповноваженим здійснювати функцію контролю за визначенням та сплатою платником податків, повноваження якого на звернення до суду із позовом про стягнення податкового боргу прямо визначені законодавством України.

Облік платників податків і зборів (обов'язкових платежів) здійснюється органами державної податкової служби та іншими державними органами відповідно до законодавства.

Згідно підпункту 16.1.4. пункту 16.1 статті 16 Податкового кодексу України платник податків зобов'язаний сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених цим Кодексом та законами з питань митної справи.

Відповідно до статті 54 зазначеного Кодексу крім випадків, передбачених податковим законодавством, платник податків самостійно обчислює суму податкового та/або грошового зобов'язання та/або пені, яку зазначає у податковій (митній) декларації або уточнюючому розрахунку, що подається контролюючому органу у строки, встановлені цим Кодексом.

Згідно статті 242 Податкового кодексу України об'єктом та базою оподаткування екологічним податком є: обсяги та види забруднюючих речовин, які викидаються в атмосферне повітря стаціонарними джерелами; обсяги та види забруднюючих речовин, які скидаються безпосередньо у водні об'єкти; обсяги та види (класи) відходів, що розміщуються у спеціально відведених для цього місцях чи на об'єктах протягом звітного кварталу, крім обсягів та видів (класів) окремих відходів як вторинної сировини, що розміщуються на власних територіях (об'єктах) суб'єктів господарювання, які мають ліцензію на збирання і заготівлю окремих видів відходів як вторинної сировини і провадять статутну діяльність із збирання і заготівлі таких відходів.

Пунктом 250.1. статті 250 Податкового кодексу України для екологічного податку встановлений звітний податковий період, що дорівнює кварталу.

Податкова декларація подається за базовий звітний (податковий) період, що дорівнює календарному кварталу, протягом 40 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) кварталу.

Платник податку зобов'язаний самостійно сплатити суму податкового зобов'язання, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого пунктом 250.2 цієї статті для подання податкової декларації.

08 лютого 2012 року відповідач надав до Державної податкової інспекції у Петровському районі м. Донецька податкову декларацію з екологічного податку за звітний податковий період 4 квартал 2012 року (арк. справи 6-7), якою визначив суму збору за розміщення відходів у спеціально відведених для цього місцях чи на об'єктах, крім розміщення окремих видів відходів як вторинної сировини у розмірі 116 066,70 гривень.

На підставі зазначеної декларації в обліковій картці позивача відображено збільшення нарахувань з екологічного податку на загальну суму 116 066,70 грн. Крім цього, в рахунок погашення зобов'язань за цією декларацією податковою інспекцією 10 травня 2012 року зараховано часткову сплату недоїмки у сумі 13329,24 грн. Станом на день судового розгляду відповідачем не сплачені самостійно визначені зобов'язання в сумі 102 737,46 грн. (арк. справи 30-34 ).

Відповідно до пункту 57.3. статті 57 Податкового кодексу України у разі визначення грошового зобов'язання контролюючим органом, платник податків зобов'язаний сплатити нараховану суму грошового зобов'язання протягом 10 календарних днів, що настають за днем отримання податкового повідомлення-рішення, крім випадків, коли протягом такого строку такий платник податків розпочинає процедуру оскарження рішення контролюючого органу.

Як вбачається з наявних в матеріалах справи документів, податковим повідомленням - рішенням № 0000441500 від 29 лютого 2012 року відповідачу нараховані грошові зобов'язання з екологічного податку, що справляються за розміщення відходів у спеціально відведених для цього місцях чи на об'єктах, крім розміщення окремих видів відходів як вторинної сировини в сумі 14 966,74 гривень (арк. справи 15). Зазначене податкове повідомлення - рішення отримано уповноваженим представником відповідача 12 березня 2012 року, що підтверджується підписом на повідомленні про вручення поштових відправлень, копія якого наявна в матеріалах справи (арк. справи 15).

Відповідно до підпункту 14.1.175. пункту 14.1 статті 14 Податкового кодексу України податковим боргом є сума грошового зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), самостійно узгодженого платником податків або узгодженого в порядку оскарження, але не сплаченого у встановлений цим Кодексом строк, а також пеня, нарахована на суму такого грошового зобов'язання.

Підпунктом 129.1.1 пункту 129.1 статті 129 Податкового кодексу України передбачено, що після закінчення встановлених цим Кодексом строків погашення узгодженого грошового зобов'язання на суму податкового боргу нараховується пеня.

Як вбачається з даних облікової картки з екологічного податку у зв'язку із несвоєчасною сплатою узгоджених податкових зобов'язань відповідачу нарахована пеня у розмірі 7 099,89 гривень (арк. справи 6-7).

Отже, наявними в матеріалах справи документами підтверджено наявність у відповідача заборгованості з екологічного податку у сумі 124 804,09 гривень, з яких за основним платежем 102 737,46 грн., за штрафними санкціями - 14 966,74 грн., пені - 7 099,89 грн.

Згідно пункту 95.1. статті 95 Податкового кодексу України орган державної податкової служби здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а в разі їх недостатності - шляхом продажу майна такого платника податків, яке перебуває у податковій заставі.

Відповідно до пункту 95.2 статті 95 Податкового кодексу України стягнення коштів та продаж майна платника податків провадяться не раніше ніж через 60 календарних днів з дня надіслання такому платнику податкової вимоги.

Відповідно до пункту 59.1. статті 59 Податкового кодексу України у разі коли платник податків не сплачує узгодженої суми грошового зобов'язання в установлені законодавством строки, орган державної податкової служби надсилає (вручає) йому податкову вимогу в порядку, визначеному для надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення.

03 серпня 2010 року податковою інспекцією сформована податкова вимога № 1/72, яка отримана відповідачем у день її прийняття, що підтверджується підписом на корінці податкової вимоги (арк. справи 16).

03 вересня 2010 року податковою інспекцією сформовано податкову вимогу № 2/84, яка отримана відповідачем у день її прийняття, що підтверджується підписом на корінці податкової вимоги (арк. справи 17).

Друга податкова вимога отримана відповідачем у вересні 2010 року, з цього періоду відповідач постійно мав несплачений податковий борг (арк. справи 17), у зв'язку із чим податкові вимоги не втратили юридичної сили.

Серед наявних в матеріалах справи відсутні документи, які б свідчили про наявність підстав для визнання зазначених вимог відкликаними та втрати ними юридичної сили.

Пунктом 95.3 статті 95 Податкового кодексу України передбачено, що стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника податків, здійснюється за рішенням суду, яке направляється до виконання органам державної податкової служби, у розмірі суми податкового боргу або його частини.

Таким чином, виходячи із змісту заявлених позовних вимог, системного аналізу положень чинного законодавства України та матеріалів справи, суд дійшов висновку, що позовні вимоги прокурора Петровського району м. Донецька в інтересах держави в особі Державної податкової інспекції у Петровському районі м. Донецька Донецької області Державної податкової служби до Комунального автотранспортного підприємства «Санітарна очистка Петровського району м. Донецька» про стягнення коштів з рахунків у банках, обслуговуючих такого платника податків, в рахунок погашення заборгованості з екологічного податку у сумі 124 804,09 грн. є обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню.

Згідно приписів частини 4 статті 94 Кодексу адміністративного судочинства України у справах, в яких позивачем є суб'єкт владних повноважень, а відповідачем - фізична чи юридична особа, судові витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються.

З огляду на зазначене, керуючись ст.ст. 8 - 11, 40, 94, 112, 136, 158 - 163, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

Адміністративний позов прокурора Петровського району м. Донецька в інтересах держави в особі Державної податкової інспекції у Петровському районі м. Донецька Донецької області Державної податкової служби до Комунального автотранспортного підприємства «Санітарна очистка Петровського району м. Донецька» про стягнення коштів з рахунків у банках, обслуговуючих такого платника податків, в рахунок погашення заборгованості з екологічного податку у сумі 124 804,09 грн., - задовольнити повністю.

Стягнути з рахунків Комунального автотранспортного підприємства «Санітарна очистка Петровського району м. Донецька» (код ЄДРПОУ 31928530, 83038, Донецька область, м. Донецьк, Петровський район. вул. Магдебурська, 17), відкритих у банківських установах кошти у розмірі 124 809,09 грн. (сто двадцять чотири тисячі вісімсот дев'ять гривень 09 копійок) погашення податкового боргу з екологічного податку до Державного бюджету України.

В судовому засіданні проголошено вступну та резолютивну частини постанови.

Повний текст постанови виготовлений та підписаний 12 липня 2012 року.

Апеляційна скарга подається до адміністративного суду апеляційної інстанції через суд першої інстанції, який ухвалив оскаржуване судове рішення. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції. Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 цього Кодексу, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови. Якщо суб'єкта владних повноважень у випадках та порядку, передбачених частиною четвертою статті 167 цього Кодексу, було повідомлено про можливість отримання копії постанови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.

Суддя Зінченко О.В.

СудДонецький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення09.07.2012
Оприлюднено20.08.2012
Номер документу25148524
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а/0570/7098/2012

Ухвала від 15.06.2012

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Зінченко О.В.

Постанова від 09.07.2012

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Зінченко О.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні