Справа № 2a-0770/3348/11
рядок статзвітності № 3.7.2
код - 10
ЗАКАРПАТСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
21 червня 2012 року м. Ужгород
Закарпатський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді Луцович М.М.
при секретарі судового засідання Гулай М.В.
за участю сторін:
представника позивача -Терпяк А.Ф.,
представник відповідача -Щіпанського С.І.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні у приміщенні Закарпатського окружного адміністративного суду адміністративну справу за адміністративним позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «ГАЛАНТ-ЦЕНТР» до Територіального управління Головавтотрансінспекції у Закарпатській області в особі Головної державної інспекції на автомобільному транспорті про визнання протиправним та скасування наказу,-
ВСТАНОВИВ:
Товариство з обмеженою відповідальністю «ГАЛАНТ-ЦЕНТР»звернулося до Закарпатського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом до Територіального управління Головавтотрансінспекції у Закарпатській області в особі Головної державної інспекції на автомобільному транспорті про визнання не дійсним наказу №174 від 02.08.2011 року «Про прийняття рішення щодо анулювання ліцензій».
Свої позовні вимоги позивач мотивує наступним. 02 серпня 2011 року головною державною інспекцією на автомобільному транспорті було винесено наказ №174 «Про прийняття рішення щодо анулювання ліцензій»позивач вважає вказаний наказ незаконним та таким, що прийнятий з порушенням вимог ст. 21 Закону України «Про ліцензування певних видів господарської діяльності».
В судовому засіданні представник позивача позовні вимоги підтримав з підстав, зазначених у позовній заяві, просив визнати протиправним та скасувати наказ №174 від 02.08.2011 року.
В судовому засіданні представник відповідача проти позову заперечив та просив суд відмовити позивачеві у задоволенні позовних вимог, з тих мотивів, що станом на день звернення позивача до суду строк дії вказаної ліцензії закінчився.
Дослідивши матеріали справи, заслухавши в судовому засіданні пояснення представників сторін та оцінивши докази, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об'єктивному розгляді у судовому засіданні всіх обставин справи у їх сукупності, суд приходить до наступного висновку.
ТзОВ «ГАЛАНТ-ЦЕНТР»є юридичною особою та зареєстроване за адресою 90500, Закарпатська область, м. Тячів, вул. Незалежності, 45, код 22094088, що стверджується довідкою серії АБ № 103878 з ЄДРПОУ ( а.с. 48).
Як вбачається з матеріалів справи, 17 червня 2011 року Закарпатською транспортною прокуратурою було винесено припис про усунення порушень Закону України «Про автомобільний транспорт»яким було зобов'язано позивача негайно усунути порушення вимог ст. 60 Закону України «Про автомобільний транспорт», сплативши до бюджету фінансові санкції на загальну суму 6800 грн. (а.с.17)
Як вбачається з матеріалів справи, 29.06.2011 року позивачем на вищевказаний припис була подана скарга, якою позивач просив скасувати припис Закарпатської транспортної прокуратури як такий, що винесений поверхнево, неякісно та з порушенням вимог п.11 Наказу Генерального прокурора України №3 гн. «Про організацію прокурорського нагляду за додержанням і застосуванням законів щодо захисту прав і свобод громадян, державних та публічних інтересів»(а.с.13).
Так прокуратурою Закарпатської області за наслідками розгляду скарги позивача з приводу винесення Закарпатським транспортним прокурором припису про усунення порушень Закону України «Про автомобільний транспорт» від 17.06.2011 року, прокуратурою області 11.07.2011 року оскаржуваний припис було відкликано (а.с.12).
Судом встановлено та підтверджено матеріалами справи, що 14 липня 2011 року Територіальним управлінням головної державної інспекції на автомобільному транспорті в Закарпатській області було проведено позапланову перевірку з питань додержання ліцензіатом Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з надання послуг з перевезення пасажирів і вантажів автомобільним транспортом відповідно до видів робіт, визначених Законом України «про автомобільний транспорт», за результатами якої складено акт від 14.07.2011 року № 84 (а.с.15-16).
Вказаною перевіркою встановлено порушення вимог п.21 Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з надання послуг з перевезення пасажирів і вантажів автомобільним транспортом відповідно до видів робіт, визначених Законом України «Про автомобільний транспорт»та те, що ТзОВ «ГАЛАНТ-ЦЕНТР»не сплатило застосовані фінансових санкцій на суму 6800 грн.
14 липня 2011 року Територіальним управлінням Головавтотрансінспекції в Закарпатській області було винесено розпорядження №17 про усунення порушень Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з надання послуг з перевезення пасажирів і вантажів автомобільним транспортом відповідно до видів робіт визначених Законом України «Про автомобільний транспорт»яким зобов'язано ТзОВ «ГАЛАНТ-ЦЕНТР» до 22.07.2011 року здійснити заходи по забезпеченню виконання Ліцензійних умов, а саме забезпечити сплату застосованих фінансових санкцій на суму 6800 грн. (а.с.18).
Як встановлено в судовому засіданні, що 27.07.2011 року Територіальним управлінням головної державної інспекції на автомобільному транспорті в Закарпатській області було складено акт № 94/1 про невиконання розпорядження щодо усунення порушень Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з надання послуг з перевезення пасажирів і вантажів автомобільним транспортом відповідно до видів робіт, визначеного Законом України «Про автомобільний транспорт», яким встановлено, що позивачем не усунуто виявлені порушення під час проведення позапланової перевірки згідно акту перевірки №94 від 27.07.2011 року (а.с. 90-91).
02.08.2011 року Головною державною інспекцією на автомобільному транспорті на підставі акту позапланової перевірки № 94/1 про невиконання розпорядження про усунення порушень Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з надання послуг з перевезення пасажирів і вантажів автомобільним транспортом відповідно до видів робіт, визначеного Законом України «Про автомобільний транспорт»було винесено Наказ «Про прийняття рішення щодо анулювання ліцензій»(а.с. 87).
Відповідно до вимог ч. 3 ст. 21 Закону України «Про ліцензування певних видів господарської діяльності»орган ліцензування приймає рішення про анулювання ліцензії протягом десяти робочих днів з дати встановлення підстав для анулювання ліцензії, яке вручається (надсилається) ліцензіату із зазначенням підстав анулювання не пізніше трьох робочих днів з дати його прийняття.
Розгляд питань про анулювання ліцензії на підставі акта про виявлення недостовірних відомостей у документах, поданих суб'єктом господарювання для одержання ліцензії; акта про встановлення факту передачі ліцензії іншій юридичній або фізичній особі для провадження господарської діяльності; акта про невиконання розпорядження про усунення порушень ліцензійних умов здійснюється органом ліцензування з обов'язковим запрошенням ліцензіата або його представників .
Разом з тим, в матеріалах справи відсутні докази про належне повідомлення позивача за адресою його фактичного знаходження про розгляд питання, щодо анулювання спірної ліцензії.
Як встановлено в судовому засіданні та підтверджено матеріалами справи позивач змінив адресу свого знаходження з - Закарпатська область, м. Тячів, вул. Леніна, 6 на Закарпатська область, Тячівський район, м. Тячів, вул. Незалежності, 45, про що заздалегідь та належним чином повідомив відповідача та який зобов'язаний був надіслати зазначене запрошення саме за цією адресою (а.с.46-51).
За таких обставин позивач всупереч вимог ч. 3 ст. 21 Закону України «Про ліцензування певних видів господарської діяльності»не був належним чином повідомлений про анулювання ліцензії за адресою свого фактичного знаходження.
Відповідно до статті 19 Конституції України, державні органи повинні діяти тільки на підставах, у межах повноважень та у спосіб, які передбачені Конституцією України та законами.
Відповідно до ч. 1. ст. 2 Кодексу адміністративного судочинства України завданням адміністративного судочинства є захист прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку органів державної влади, органів місцевого самоврядування, їхніх посадових і службових осіб, інших суб'єктів при здійсненні ними владних управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень.
Згідно ч. 3 ст. 2 Кодексу адміністративного судочинства України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: 1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; 2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; 3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); 4) безсторонньо (неупереджено); 5) добросовісно; 6) розсудливо; 7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи несправедливій дискримінації; 8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); 9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; 10) своєчасно, тобто протягом розумного строку.
Відповідно до ч. 1 ст. 9 КАС України суд при вирішенні справи керується принципом законності, відповідно до якого органи державної влади, органи місцевого самоврядування, їхні посадові і службові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Відповідно до ст. 71 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.
Згідно ст. 86 КАС України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні. Ніякі докази не мають для суду наперед встановленої сили. Суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв'язок доказів у їх сукупності.
За наведених обставин суд приходить до висновку, що права та інтереси позивача порушені та потребують судового захисту, а відтак оскаржений наказ № 174 від 02.08.2011 року в частині в частині прийняття рішення щодо анулювання ліцензії Товариства з обмеженою відповідальністю «ГАЛАНТ-ЦЕНТР»серії АВ №198490 підлягає скасуванню.
Що стосується позовної вимоги про скасування спірного наказу № 174 від 02.08.2011 року в цілому, то суд вважає, що в даній частині слід відмовити, оскільки вищевказаний наказ стосується прав та обов'язків в тому числі і інших перевізників, тоді як предметом розгляду у межах даної справи є фактично тільки та його частина, яка стосується прав та обов'язків позивача.
Виходячи з вищенаведеного та керуючись статтями 6, 9-11, 70, 71, 86, 158-163, 167, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
ПОСТАНОВИВ:
Позовну заяву Товариства з обмеженою відповідальністю «ГАЛАНТ-ЦЕНТР»-задовольнити частково.
Визнати протиправним та скасувати наказ Головної державної інспекції на автомобільному транспорті від 02 серпня 2011 року №174 в частині прийняття рішення щодо анулювання ліцензії Товариства з обмеженою відповідальністю «ГАЛАНТ-ЦЕНТР»серії АВ №198490.
В іншій частині позову -відмовити.
Постанова суду може бути оскаржена до Львівського апеляційного адміністративного суду протягом десяти днів з дня її проголошення, а у разі застосування судом частини третьої статті 160 КАС України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови. Апеляційна скарга подається через Закарпатський окружний адміністративний суд з одночасним надсиланням її копії до суду апеляційної інстанції. У випадках, встановлених статтею 167 частиною 4 КАС України десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Головуючий-суддя Луцович М.М.
Суд | Закарпатський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 21.06.2012 |
Оприлюднено | 21.08.2012 |
Номер документу | 25149116 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Закарпатський окружний адміністративний суд
Луцович М.М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні