Постанова
від 13.07.2012 по справі 2а/1270/4915/2012
ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Категорія №10.1

ПОСТАНОВА

Іменем України

13 липня 2012 року Справа № 2а/1270/4915/2012

Луганський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого - судді Островської О.П.,

при секретарі - Тельдековій Н.В.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні у залі суду м. Луганська справу за адміністративним позовом Прокурора Артемівського району м. Луганська в інтересах держави в особі Управління Пенсійного фонду України в Артемівському районі м. Луганська до Спільного підприємства «Донбаспромпоставка» про стягнення недоїмки по сплаті єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування в сумі 1468,57 грн., -

ВСТАНОВИВ:

25 червня 2012 року прокурор Артемівського району м. Луганська звернувся до Луганського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом в інтересах держави в особі управління Пенсійного фонду України в Артемівському районі м. Луганська до Спільного підприємства «Донбаспромпоставка» про стягнення недоїмки по сплаті єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування в сумі 1468,57 грн. В обґрунтування заявлених позовних вимог прокурор зазначив, що СП «Донбаспромпоставка» зареєстроване відділом реєстрації та міського реєстру Луганської міської ради 06.08.1996 року як юридична особа. Відповідно до ч.2 ст.60 КАС України прокурор здійснює в суді представництво інтересів держави в порядку встановленому цим Кодексом та іншими законами, та може здійснювати представництво в будь-якій стадії адміністративного процесу. Згідно п.п.1 п.1 ст.4 Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування» №2464 юридична особа є платником єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування. Відповідно до п.1 ч.2 ст.6, ч.8 ст.9 Закону №2464 платники зобов'язані своєчасно та в повному обсязі нараховувати, обчислювати і сплачувати єдиний внесок за відповідний базовий період до Пенсійного фонду України не пізніше 20 числа місяця, що настає за базовим звітним періодом. В порушення норм Закону СП «Донбаспромпоставка» не сплачує єдиний внесок на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, у зв'язку з чим, станом на 31.12.2011 року утворилася заборгованість по внескам за період з 20.12.2011 року по 20.01.2012 року. Різниця між нарахованими та сплаченими внесками складає 1468,57 грн. Прокурор просив стягнути з відповідача на користь УПФУ в Артемівському районі м. Луганська суму недоїмки по єдиному внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування у загальному розмірі 1468,57 грн.

Прокурор та представник позивача в судовому засіданні надали пояснення аналогічні викладеним у позові, позовні вимоги підтримали у повному обсязі, просили суд їх задовольнити.

Представник відповідача у судове засідання не з'явився, про дату, час та місце слухання справи був повідомлений належним чином, причини неявки суду не повідомив, заперечень проти позову не надав.

Заслухавши пояснення прокурора, представника позивача, перевіривши матеріали справи, розглянувши справу в межах заявлених позовних вимог і наданих сторонами доказів, оцінивши докази відповідно до вимог ст.ст. 69-72 КАС України, суд прийшов до такого.

Відповідно до вимог Кодексу адміністративного судочинства України суд при вирішенні справи керується принципом законності, відповідно до якого вирішує справи відповідно до Конституції та законів України, а також міжнародних договорів, згода на обов'язковість яких надана Верховною Радою України та застосовує інші нормативно-правові акти, прийняті відповідним органом на підставі, у межах повноважень та у спосіб, передбачені Конституцією та законами України та принципом рівності усіх учасників адміністративного процесу перед законом і судом, відповідно до якого усі учасники адміністративного процесу є рівними перед законом і судом.

В судовому засіданні встановлено та підтверджується матеріалами справи, що Спільне підприємство «Донбаспромпоставка» є юридичною особою, зареєстроване Виконавчим комітетом Луганської міської ради 06.08.1996 року, код ЄДРПОУ 24191418, місцезнаходження юридичної особи: 91020, м. Луганськ, вул. Руднєва, буд.60. (а.с.6)

СП «Донбаспромпоставка» зареєстроване в управлінні Пенсійного фонду України в Артемівському районі м. Луганська як платник єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування. (а.с.7)

Відповідно до ст.67 Конституції України кожен зобов'язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.

Правові та організаційні засади забезпечення збору та обліку єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, умови та порядок його нарахування і сплати та повноваження органу, що здійснює його збір та ведення обліку визначено Законом України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування».

Законом України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування» від 08.07.2010 р. №2464-VІ (далі - Закон №2464-VІ) визначено, що єдиний внесок на загальнообов'язкове державне соціальне страхування (далі - єдиний внесок) - це консолідований страховий внесок, збір якого здійснюється до системи загальнообов'язкового державного соціального страхування в обов'язковому порядку та на регулярній основі з метою забезпечення захисту у випадках, передбачених законодавством, прав застрахованих осіб та членів їхніх сімей на отримання страхових виплат (послуг) за діючими видами загальнообов'язкового державного соціального страхування.

Пенсійний фонд України (далі - Пенсійний фонд) - орган, уповноважений відповідно до Закону №2464-VІ вести облік платників єдиного внеску, забезпечувати збір та ведення обліку страхових коштів, контролювати повноту та своєчасність їх сплати, вести Державний реєстр загальнообов'язкового державного соціального страхування та виконувати інші функції, передбачені законом.

Відповідно до п. 1 ч. 1 ст. 4 цього Закону платниками єдиного внеску є роботодавці: підприємства, установи та організації, інші юридичні особи, утворені відповідно до законодавства України, незалежно від форми власності, виду діяльності та господарювання, які використовують працю фізичних осіб на умовах трудового договору (контракту) або на інших умовах, передбачених законодавством, чи за цивільно-правовими договорами (крім цивільно-правового договору, укладеного з фізичною особою - підприємцем, якщо виконувані роботи (надавані послуги) відповідають видам діяльності, зазначеним у витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців), у тому числі філії, представництва, відділення та інші відокремлені підрозділи зазначених підприємств, установ і організацій, інших юридичних осіб, які мають окремий баланс і самостійно ведуть розрахунки із застрахованими особами.

Відповідно до частини 2 статті 6 Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування» платник єдиного внеску зобов'язаний своєчасно та в повному обсязі нараховувати, обчислювати і сплачувати єдиний внесок.

Згідно з положеннями ч. 8 ст. 9 Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування» платники єдиного внеску зобов'язані сплачувати єдиний внесок, нарахований за відповідний базовий звітний період, не пізніше 20 числа місяця, що настає за базовим звітним періодом.

При цьому платники, зазначені у пункті 1 частини першої статті 4 цього Закону, під час кожної виплати заробітної плати (доходу, грошового забезпечення), на суми якої (якого) нараховується єдиний внесок, одночасно з видачею зазначених сум зобов'язані сплачувати нарахований на ці виплати єдиний внесок у розмірі, встановленому для таких платників (авансові платежі). Винятком є випадки, якщо внесок, нарахований на ці виплати, вже сплачений у строки, встановлені абзацом першим цієї частини, або за результатами звірення платника з територіальним органом Пенсійного фонду за платником визнана переплата єдиного внеску, сума якої перевищує суму внеску, що підлягає сплаті, або дорівнює їй. Кошти перераховуються одночасно з отриманням (перерахуванням) коштів на оплату праці (виплату доходу, грошового забезпечення), у тому числі в безготівковій чи натуральній формі. При цьому фактичним отриманням (перерахуванням) коштів на оплату праці (виплату доходу, грошового забезпечення) вважається отримання відповідних сум готівкою, зарахування на рахунок одержувача, перерахування за дорученням одержувача на будь-які цілі, отримання товарів (послуг) або будь-яких інших матеріальних цінностей у рахунок зазначених виплат, фактичне здійснення з таких виплат відрахувань згідно із законодавством або виконавчими документами чи будь-яких інших відрахувань.

Базовим звітним періодом є календарний місяць, а для платників, зазначених в абзацах третьому та четвертому пункту 1 частини першої статті 4 цього Закону, - календарний рік.

Частиною 11 статті 9 Закону у разі несвоєчасної або не в повному обсязі сплати єдиного внеску до платника застосовуються фінансові санкції, передбачені цим Законом, а посадові особи, винні в порушенні законодавства про збір та ведення обліку єдиного внеску, несуть дисциплінарну, адміністративну, цивільно-правову або кримінальну відповідальність згідно із законом. Єдиний внесок підлягає сплаті незалежно від фінансового стану платника. За наявності у платника єдиного внеску одночасно із зобов'язаннями із сплати єдиного внеску зобов'язань із сплати податків, інших обов'язкових платежів, передбачених законом, або зобов'язань перед іншими кредиторами зобов'язання із сплати єдиного внеску виконуються в першу чергу і мають пріоритет перед усіма іншими зобов'язаннями, крім зобов'язань з виплати заробітної плати (доходу).

На підставі пункту 7 частини 1 статті 13 Закону № 2464 Пенсійний фонд та його територіальні органи мають право стягувати з платників несплаченої суми єдиного внеску.

Ч. 4 ст. 25 Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування» передбачено, що територіальний орган Пенсійного фонду у порядку, за формою і в строки, встановлені Пенсійним фондом за погодженням з центральним органом виконавчої влади у сфері праці та соціальної політики, надсилає платникам єдиного внеску, які мають недоїмку, вимогу про її сплату.

Вимога про сплату недоїмки є виконавчим документом.

Платник єдиного внеску зобов'язаний протягом десяти робочих днів з дня надходження вимоги про сплату недоїмки сплатити суми недоїмки та штрафів разом з нарахованою пенею.

У разі незгоди з розрахунком суми недоїмки платник єдиного внеску узгоджує її з органом Пенсійного фонду в порядку, встановленому Пенсійним фондом за погодженням з центральним органом виконавчої влади у сфері праці та соціальної політики.

У разі якщо згоди з органом Пенсійного фонду не досягнуто, платник єдиного внеску зобов'язаний сплатити суми недоїмки та штрафів разом з нарахованою пенею протягом десяти робочих днів з дня надходження рішення відповідного органу Пенсійного фонду або оскаржити вимогу до органу Пенсійного фонду вищого рівня чи в судовому порядку.

У разі якщо платник єдиного внеску протягом десяти робочих днів з дня надходження вимоги не сплатив зазначені у вимозі суми недоїмки та штрафів разом з нарахованою пенею, не узгодив вимогу з органом Пенсійного фонду, не оскаржив вимогу в судовому порядку або не сплатив узгоджену суму недоїмки протягом десяти робочих днів з дня надходження узгодженої вимоги, територіальний орган Пенсійного фонду надсилає в порядку, встановленому законом, до підрозділу державної виконавчої служби вимогу про сплату недоїмки.

У випадках, зазначених в абзаці шостому цієї частини, територіальний орган Пенсійного фонду також має право звернутися до суду з позовом про стягнення недоїмки.

Відповідно до п. 3 Прикінцевих та перехідних положень Закону № 2464 з дня набрання чинності цим Законом платники страхових внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування, загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття, загальнообов'язкове державне соціальне страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими похованням, загальнообов'язкове державне соціальне страхування від нещасного випадку на виробництві та професійного захворювання, які спричинили втрату працездатності, вважаються платниками єдиного внеску.

Судом встановлено, підтверджується матеріалами справи, що відповідачем до УПФУ в Артемівському районі м. Луганська був поданий електронний звіт про нарахування єдиного внеску за листопад 2011 року, у якому відповідачем була нарахована сума єдиного внеску, що підлягає сплаті, а саме за листопад 2011 року - 1468,57 грн. (а.с.11-15)

Внаслідок того, що відповідач СП «Донбаспромпоставка» зазначену суму єдиного внеску за листопад 2011 року самостійно не сплатив, за ним виникла заборгованість, яка у загальній сумі складає 1468,57 грн.

У зв'язку з тим, що сума єдиного внеску відповідачем сплачена не була, відповідно до ч. 4 ст. 25 Закону України №2464 УПФУ в Артемівському районі м. Луганська на адресу СП «Донбаспромпоставка» була направлена вимога про сплату боргу від 05.01.2012 року №Ю-21. (а.с.10).

Вимога про сплату боргу була отримана уповноваженим представником підприємства 20.01.2012 року, що підтверджується його підписом на поштовому повідомленні про вручення рекомендованого відправлення (а.с.9), однак ані узгоджена з органом Пенсійного фонду, ані оскаржена у встановленому порядку відповідачем не була. Відповідач мав сплатити заборгованість у 10-денний термін, але борг у повному обсязі не сплатив.

Таким чином, станом на дату розгляду справи заборгованість відповідача по єдиному внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування за листопад 2011 року складає 1468,57 грн., що підтверджується також карткою особового рахунку платника єдиного внеску. (а.с.16-19) Доказів сплати заборгованості з єдиного внеску відповідачем суду не надано.

Враховуючи вищевикладене, позовні вимоги прокурора є обґрунтованими та доведеними, отже суд вважає необхідним стягнути з СП «Донбаспромпоставка» заборгованість по сплаті єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування в сумі 1468,57 грн.

Питання по судових витратах не вирішується, оскільки позивач звільнений від їх сплати у встановленому порядку, а ст. 94 Кодексу адміністративного судочинства України не передбачено їх стягнення у даних випадках.

Керуючись ст. ст. 2, 17, 18, 87, 94, 158-163 Кодексу адміністративного судочинства України,

ПОСТАНОВИВ:

Позовні вимоги Прокурора Артемівського району м. Луганська в інтересах держави в особі Управління Пенсійного фонду України в Артемівському районі м. Луганська до Спільного підприємства «Донбаспромпоставка» про стягнення недоїмки по сплаті єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування в сумі 1468,57 грн. - задовольнити у повному обсязі.

Стягнути зі Спільного підприємства «Донбаспромпоставка» (91020, м. Луганськ, вул. Руднєва, буд.60, код ЄДРПОУ 24191418) на користь управління Пенсійного фонду України в Артемівському районі м. Луганська (91021, м. Луганськ, вул. Линьова, 106) заборгованість по сплаті єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування в сумі 1468,57 грн. (одна тисяча чотириста шістдесят вісім грн. 57 коп.), з них:

129,39 грн. (сто двадцять дев'ять грн. 39 коп.) на р/р 37190083001201, в ЛОУ ВАТ «Державний Ощадний банк України», МФО 304665, код ЄДРПОУ 21792301;

1339,18 грн. (одна тисяча триста тридцять дев'ять грн. 18 коп.) на р/р 37194023001201, в ЛОУ ВАТ «Державний Ощадний банк України», МФО 304665, код ЄДРПОУ 21792301.

Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Донецького апеляційного адміністративного суду.

Апеляційна скарга подається до адміністративного суду апеляційної інстанції через суд першої інстанції, який ухвалив оскаржуване судове рішення. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.

Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 цього Кодексу, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Якщо суб'єкта владних повноважень у випадках та порядку, передбачених частиною четвертою статті 167 цього Кодексу, було повідомлено про можливість отримання копії постанови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, встановленого Кодексом адміністративного судочинства України, якщо таку скаргу не буде подано.

У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Постанову складено в повному обсязі та підписано 13 липня 2012 року.

СуддяО.П. Островська

СудЛуганський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення13.07.2012
Оприлюднено21.08.2012
Номер документу25150322
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а/1270/4915/2012

Постанова від 13.07.2012

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

О.П. Островська

Ухвала від 26.06.2012

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

О.П. Островська

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні