Постанова
від 10.07.2012 по справі 2а/1270/4811/2012
ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Категорія №8.1.5

ПОСТАНОВА

Іменем України

10 липня 2012 року Справа № 2а/1270/4811/2012

Луганський окружний адміністративний суд у складі

Головуючого судді Тихонова І.В.,

за участю

секретаря судового засідання Андріасяні Е.А.,

та

представників сторін:

від позивача - Кравцов А.І.

від відповідача - не прибув

розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за адміністративним позовом Сватівської міжрайонної державної податкової інспекції Луганської області Державної податкової служби до Луганського відкритого акціонерного товариства "Агробуд" про стягнення коштів з рахунків у банку, обслуговуючих платника, в рахунок погашення податкового боргу з орендної плати за землю на суму 13898,64 грн., -

ВСТАНОВИВ:

20 червня 2012 року до Луганського окружного адміністративного суду надійшов адміністративний позов Сватівської міжрайонної державної податкової інспекції Луганської області Державної податкової служби до Луганського відкритого акціонерного товариства "Агробуд" про стягнення коштів з рахунків у банку, обслуговуючих платника, в рахунок погашення податкового боргу з орендної плати за землю на суму 13898,64 грн.

В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що на обліку в Сватівській МДПІ з 15.10.1997 року за № 3864 обліковується Луганське відкрите акціонерне товариство "Агробуд", яке є платником орендної плати за землю з юридичних осіб.

Луганське відкрите акціонерне товариство "Агробуд", зареєстровано виконавчим комітетом Луганської міської ради 30.11.1994 за № 1 382 120 0000 002556.

Відповідно до п. 288.1 ст. 288 Податкового Кодексу України підставою для нарахування орендної плати за земельну ділянку, яка перебуває у державній або комунальній власності є договір оренди такої земельної ділянки. Рішенням Сватівської міської ради (шостого скликання) дев'ята сесія від 12.01.2012 надано в тимчасове користування на умовах оренди земельну ділянку несільськогосподарського призначення ВАТ "Агробуд", площею 8273 кв.м. за адресою: м. Сватове, вул. Челюскінців, 3а, встановлено орендну плату в розмірі 45865,51 грн. на рік.

Відповідно п. 4.4 договору оренди землі № 31-Ю, який укладено між ВАТ "Агробуд" та Сватівської міською радою, зареєстровано у відділі Держкомзему у Сватівському районі за номером 442400004001077, виплата орендної плати проводиться щомісячно, рівними частками, протягом 30 календарних днів, наступних за останнім днем звітного (податкового) місяця.

ВАТ "Агробуд" надано до Сватівської МДПІ податкову декларацію з плати за землю (земельний податок та/або орендна плата за земельні ділянки державної або комунальної власності) за № 3153. Відповідач самостійно визначив в наданій податковій декларації розмір орендної плати за землю, в т.ч. за березень 2012 року в сумі 10423,98 грн. по строку сплати 30 квітня 2012 року; за квітень 2012 року в сумі 3474,66 грн. по строку сплати 30 травня 2012 року. Зазначені платежі ВАТ "Агробуд" до бюджету перераховано не було. Таким чином, за відповідачем рахується податковий борг по орендній платі за землю в сумі 13898,64 грн., який виник за період з 30.04.2012 по 06.06.2012.

У зв'язку з чим, позивач просить стягнути з відповідача кошти з рахунків у банку, обслуговуючих платника, в рахунок погашення податкового боргу з орендної плати за землю на суму 13898,64 грн.

Представник позивача в судовому зсіданні позовні вимоги підтримав у повному обсязі, надав пояснення аналогічні викладеним у адміністративному позові, просив позовні вимоги задовольнити.

Представник відповідача у судове засідання не прибув, про дату, час і місце судового розгляду повідомлений належним чином. Правом подати суду заперечення проти позову та докази на підтвердження своїх доводів не скористався.

Відповідно до вимог ст.128 КАС України, суд вважає за можливе розглянути справу без участі представника відповідача, належно повідомленого про час, місце та дату судового засідання, на підставі доказів, наявних в матеріалах справи, які містять достатньо даних про права та обов'язки сторін.

Вислухавши представника позивача, дослідивши матеріали справи, розглянувши справу в межах заявлених позовних вимог і наданих сторонами доказів, оцінивши докази відповідно до вимог ст. 69-72 Кодексу адміністративного судочинства України, суд прийшов до наступного.

Суб'єкт владних повноважень - орган державної влади, орган місцевого самоврядування, їхня посадова чи службова особа, інший суб'єкт при здійсненні ними владних управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень (п.7 ч.1 ст. З КАС України).

Як зазначено в п. 1 ч. 1 ст. З КАС України справа адміністративної юрисдикції - публічно-правовий спір у якому хоча б однією із сторін є орган виконавчої влади, орган місцевого самоврядування, їхня посадова чи службова особа або інший суб'єкт, який здійснює владні управлінські функції на основі законодавства.

З урахуванням викладеного, зазначена справа відносяться до юрисдикції адміністративних судів, оскільки учасником спору є суб'єкт владних повноважень (орган державної податкової служби, наділений публічно-владними повноваженнями).

Відповідач - Луганське відкрите акціонерне товариство "Агробуд", і.к 20178728, зареєстроване як юридична особа виконавчим комітетом Луганської міської ради 30.11.1994 за № 1 382 120 0000 002556 (а.с.9), перебуває на обліку в Сватівській МДПІ Луганської області Державної податкової служби як платник податків з 15.10.1997 за № 3864.

01 січня 2011 року набув чинності Податковий Кодекс України, який встановлює перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов'язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов'язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства. Відповідно до п. 2 Прикінцевих положень Податкового кодексу України з 01.01.2011 року Закон України "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами", Закон України "Про систему оподаткування" втратили чинність.

Стаття 67 Конституції України передбачає, що кожен зобов'язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.

Згідно з п. 16.1.4 ст.16 Податкового кодексу України, платник податків зобов'язаний сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених цим Кодексом та законами з питань митної справи.

Відповідно до п.14.1.175 ст.14 Податкового кодексу України, податковий борг - це сума грошового зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), самостійно узгодженого платником податків або узгодженого в порядку оскарження, але не сплаченого у встановлений цим Кодексом строк, а також пеня, нарахована на суму такого грошового зобов'язання.

Згідно п.54.1 ст.54 Податкового кодексу України, крім випадків, передбачених податковим законодавством, платник податків самостійно обчислює суму податкового та/або грошового зобов'язання та/або пені, яку зазначає у податковій (митній) декларації або уточнюючому розрахунку, що подається контролюючому органу у строки, встановлені цим Кодексом.

Відповідно до п. 288.7.ст.288 ПКУ податковий період, порядок обчислення орендної плати, строк сплати та порядок її зарахування до бюджетів застосовується відповідно до вимог статей 285-287 цього розділу.

Статтею 285 Податкового кодексу України передбачено, що базовим податковим (звітним) періодом для плати за землю є календарний рік. Базовий податковий (звітний) рік починається 1 січня і закінчується 31 грудня того ж року.

Згідно п. 287.3 ст.287 Податкового кодексу України, податкове зобов'язання з плати за землю, визначене у податковій декларації на поточний рік, сплачується рівними частками власниками та землекористувачами земельних ділянок за місцезнаходженням земельної ділянки за податковий період, який дорівнює календарному місяцю, щомісяця протягом 30 календарних днів, що настають за останнім календарним днем податкового (звітного) місяця.

Відповідно до ст.288 Податкового кодексу України, підставою для нарахування орендної плати за земельну ділянку є договір оренди такої земельної ділянки. Органи виконавчої влади та органи місцевого самоврядування, які укладають договори оренди землі, повинні до 1 лютого подавати органу державної податкової служби за місцезнаходженням земельної ділянки переліки орендарів, з якими укладено договори оренди землі на поточний рік, та інформувати відповідний орган державної податкової служби про укладення нових, внесення змін до існуючих договорів оренди землі та їх розірвання до 1 числа місяця, що настає за місяцем, у якому відбулися зазначені зміни.

Платником орендної плати є орендар земельної ділянки (п.288.2 ст.288 ПКУ). Об'єктом оподаткування є земельна ділянка, надана в оренду.( п.288.3 ст.288 ПКУ).

Як вбачається з матеріалів справи, 19.04.2012 відповідачем надано до Сватівської МДПІ Луганської області ДПС податкову декларацію з плати за землю (земельний податок та/або орендна плата за земельні ділянки державної або комунальної власності) за № 3153, у якій самостійно визначив розмір орендної плати за землю, в т.ч. за березень 2012 року в сумі 10423,98 грн. по строку сплати 30 квітня 2012 року; за квітень 2012 року в сумі 3474,66 грн. по строку сплати 30 травня 2012 року.

У зв'язку з несплатою відповідачем у повному обсязі податку з орендної плати за землю, станом на 07.06.2012 за період з 30.04.2012 по 16.06.2012 утворився податковий борг на загальну суму - 13898,64 грн.

Згідно статті 59 Податкового кодексу України у разі коли платник податків не сплачує узгодженої суми грошового зобов'язання в установлені законодавством строки, орган державної податкової служби надсилає (вручає) йому податкову вимогу в порядку, визначеному для надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення.

Податкова вимога може не надсилатися, якщо загальна сума податкового боргу платника податків не перевищує одного неоподатковуваного мінімуму доходів громадян.

Пунктами 59.4 та 59.5 ст.59 Податкового кодексу України визначено,що податкова вимога надсилається також платникам податків, які самостійно подали податкові декларації, але не погасили суми податкових зобов'язань у встановлені цим Кодексом строки, без попереднього надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення.

У разі коли у платника податків, якому надіслано (вручено) податкову вимогу, сума податкового боргу збільшується, погашенню підлягає вся сума податкового боргу такого платника податку, що виник після надіслання (вручення) податкової вимоги.

Пунктами 42.1 та 42.2 ст.42 Податкового кодексу України передбачено, що податкові повідомлення - рішення, податкові вимоги або інші документи, адресовані контролюючим органом платнику податків, повинні бути складені у письмовій формі, відповідним чином підписані та завірені печаткою відповідних органів.

Відповідачу було направлено податкову вимогу форми "Ю" від 21.06.2011 № 41, згідно корінця якої (а.с.25) загальна сума податкового боргу за узгодженими грошовими зобов'язаннями станом на 21.06.2011 становить 14014,32 грн. Зазначена вимога у встановлений чинним законодавством строк не оскаржена.

Вжиті позивачем заходи не призвели до погашення податкового боргу.

Відповідно до п.20.1.18 ст.20 Податкового кодексу України Державна податкова інспекція має право звертатися до суду щодо стягнення коштів платника податків, який має податковий борг, з рахунків у банках, обслуговуючих такого платника, на суму податкового боргу або його частини.

Згідно зі ст. 95 Податкового кодексу України орган державної податкової служби здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податку шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а в разі їх недостатності -шляхом продажу майна такого платника податків, яке перебуває у податковій заставі.

Стягнення коштів та продаж майна платника податків провадяться не раніше ніж через 60 календарних днів з дня надіслання такому платнику податкової вимоги.

Стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника податків здійснюється за рішенням суду, яке направляється до виконання органами державної податкової служби, у розмірі суми податкового боргу або його частини.

Таким чином, суд вважає встановленим, що за відповідачем дійсно існує податковий борг у сумі 13898,64 грн. з орендної плати за землю, про який він повідомлений, який є узгоджений та до теперішнього часу не сплачений.

На підставі вищевикладеного, суд дійшов висновку, що позовні вимоги обґрунтовані, підтверджені матеріалами справи та підлягають задоволенню у повному обсязі.

При прийнятті рішення суд керується нормами матеріального права, які діяли на момент виникнення правовідносин та розгляду справи по суті.

З урахуванням вимог п. 6 ст. 71 КАС України, суд розглянув справу на підставі доказів, наявних в матеріалах справи.

Питання по судових витратах не вирішується, оскільки позивач звільнений від їх сплати у встановленому порядку, а ст. 94 Кодексу адміністративного судочинства України не передбачено їх стягнення у даних випадках.

На підставі викладеного, керуючись статтями 2, 6, 7, 17, 94, 158-163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

Адміністративний позов Сватівської міжрайонної державної податкової інспекції Луганської області Державної податкової служби до Луганського відкритого акціонерного товариства "Агробуд" про стягнення коштів з рахунків у банку, обслуговуючих платника, в рахунок погашення податкового боргу з орендної плати за землю на суму 13898,64 грн. задовольнити повністю.

Стягнути з Луганського відкритого акціонерного товариства "Агробуд" (юридична адреса: 91055, м. Луганськ, вул. Луначарського, б. 122а, і.к. 20178728) кошти в сумі 13898,64 грн. (тринадцять тисяч вісімсот дев'яносто вісім гривень 64 коп.) з рахунків у банках, обслуговуючих платника податків, в рахунок погашення податкового боргу з орендної плати за землю, яка виникла за період з 30.04.2012 по 16.06.2012.

Постанова суду може бути оскаржена в апеляційному порядку до Донецького апеляційного адміністративного суду.

Апеляційна скарга подається до Донецького апеляційного адміністративного суду через Луганський окружний адміністративний суд. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає до суду апеляційної інстанції.

Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 КАС України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні, апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Постанова суду першої інстанції набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо таку скаргу не було подано.

Повний текст постанови складено та підписано 13 липня 2012 року.

СуддяІ.В.Тихонов

СудЛуганський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення10.07.2012
Оприлюднено23.08.2012
Номер документу25150665
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а/1270/4811/2012

Постанова від 10.07.2012

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

І.В.Тихонов

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні