cpg1251
Категорія №8.1
ПОСТАНОВА
Іменем України
04 липня 2012 року Справа № 2а/1270/4212/2012
Луганський окружний адміністративний суд у складі:
судді Солоніченко О.В.,
при секретарі Балябі В.С.,
за участю
представника позивача Калініченка І.А. (керівник)
представник відповідача не прибув
розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «ПСК-Донбас» до Державної податкової інспекції в м. Сєвєродонецьку Луганської області Державної податкової служби про визнання протиправними дій щодо складання актів про неможливість проведення зустрічної звірки, зобов'язання утриматись від використання актів про неможливість проведення зустрічної звірки, -
ВСТАНОВИВ:
01 червня 2012 року Луганським окружним адміністративним судом відкрито провадження в адміністративній справі за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «ПСК-Донбас» до Державної податкової інспекції в м. Сєвєродонецьку Луганської області Державної податкової служби про визнання протиправними дій щодо складання актів про неможливість проведення зустрічної звірки, зобов'язання утриматись від використання актів про неможливість проведення зустрічної звірки.
В обґрунтування заявлених вимог позивачем зазначено, що при складанні актів відповідачем порушено вимоги ст. 73 Податкового кодексу України, які встановлюють, що зустрічні звірки проводяться в порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України. За результатами зустрічних звірок має складатися довідка, яка надається суб'єкту господарювання у десятиденний термін шляхом вручення повноважному представнику або надіслання рекомендованим листом з повідомленням про вручення. Зазначені вимоги відповідачем дотримано не було.
Позивач зазначає, що крім того, інформація, викладена в актах, не відповідає дійсності. Так, в актах зазначено про неможливість проведення зустрічних звірок через відсутність товариства за місцезнаходженням. Проте, зазначене не відповідає дійсності, оскільки товариство з моменту реєстрації знаходиться за адресою м. Сєвєродонецьк, вул. Курчатова, 3/89. При цьому дій, передбачених Положенням «Про організацію взаємодії підрозділів податкової міліції з іншими структурними підрозділами органів державної податкової служби для встановлення місцезнаходження платника податків», затвердженого наказом ДПА України від 17.05.2010, відповідачем не вчинялось. Крім того, листом від 31.08.2011 позивач повідомив відповідача про наявність додаткових адрес. Про знаходження товариства за юридичною адресою свідчить також надання 11.11.2011 позивачем відповіді на запит відповідача від 01.11.2011, що також спростовує твердження відповідача про відсутність господарської діяльності, викладені в актах.
На думку позивача, складення та використання цих актів тягне за собою прийняття протиправних рішень як щодо позивача так і щодо його контрагентів, тому відповідач повинен утриматись від їх використання під час здійснення своєї контролюючої діяльності.
Представник позивача в судовому засіданні підтримав заявлені вимоги, просив суд задовольнити позов у повному обсязі.
Представник відповідача в судове засідання не прибув, про дату, час та місце судового розгляду справи повідомлений належним чином, надав суду заяву про розгляд справи за його відсутності, а також письмові заперечення, в яких, серед іншого, вказав, що висновок про неможливість проведення зустрічних звірок податковим органом зроблено з урахуванням факту внесення 03.10.11. до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців запису про відсутність юридичної особи за вказаною адресою. Також представник відповідача послався на ненадання позивачем відповіді на запит податкового органу, та на факт анулювання позивачу 03.10.2011 свідоцтва платника ПДВ.
Вислухавши пояснення представника позивача, дослідивши матеріали справи, суд вважає, що позов не підлягає задоволенню виходячи з наступного.
Позивач - Товариство з обмеженою відповідальністю «ПСК «Донбас» зареєстровано як суб'єкт підприємницької діяльності та юридична особа 02.09.2010 виконавчим комітетом Сєвєроднецької міської ради Луганської області, та присвоєно ідентифікаційний код 37218415, відповідно до довідки від 26.05.2011 № 165 підприємство взято на облік державною податковою інспекцією в м. Сєвєродонецьку в якості платника податків 06.09.2010. (Зазначене встановлено постановою Луганського окружного адміністративного суду від 22.12.2011 у справі 2а-9765/11/1270, залишеною без змін ухвалою Донецького апеляційного адміністративного суду від 11.04.2012) (а.с. 18-25).
Відповідачем - Державною податковою інспекцією в м. Сєвєродонецьку 01 листопада 2011 року складно акт № 44/23-37218415 про неможливість проведення зустрічної звірки суб'єкта господарювання ТОВ «ПСК «Донбас» щодо підтвердження господарських відносин із платником податків ТОВ «Хімнефтетранс» за серпень 2011 року (а.с. 8-12).
Відповідачем 29 листопада 2011 року складено акт № 77/23-37218415 про неможливість проведення зустрічної звірки суб'єкта господарювання ТОВ «ПСК «Донбас» щодо підтвердження господарських відносин із платником податків ТОВ «Хімнефтетранс» за вересень 2011 року (а.с.13-17).
Неможливість проведення зустрічних звірок в актах обґрунтована тим, що підприємство не знаходиться за юридичною адресою, що підтверджується довідкою ГВПМ ДПІ в м. Сєвєродонецьку про встановлення місцезнаходження, та відомостями з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців про внесення 03.10.2011 запису про відсутність юридичної особи за вказаною адресою.
Вказані акти містять висновки відповідача про відсутність реального характеру здійснення позивачем господарських операцій за серпень та вересень 2011 року, відповідно.
Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема, вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов'язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов'язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства визначає Податковий кодекс України від 2 грудня 2010 року № 2755-VI (надалі - ПК України).
Пункт 73.5. ст. 73 ПК України передбачає право органів державної податкової служби з метою отримання податкової інформації мають проводити зустрічні звірки даних суб'єктів господарювання щодо платника податків.
Зустрічною звіркою вважається співставлення даних первинних бухгалтерських та інших документів суб'єкта господарювання, що здійснюється органами державної податкової служби з метою документального підтвердження господарських відносин з платником податків та зборів, а також підтвердження відносин, виду, обсягу і якості операцій та розрахунків, що здійснювалися між ними, для з'ясування їх реальності та повноти відображення в обліку платника податків.
За результатами зустрічних звірок складається довідка, яка надається суб'єкту господарювання у десятиденний термін.
Зустрічні звірки не є перевірками і проводяться в порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України.
Порядок проведення органами державної податкової служби зустрічних звірок затверджено постановою Кабінету Міністрів України № 1232 від 27.12.2010 (надалі - Порядок).
П. 1 Порядку передбачає, що зустрічна звірка полягає у зіставленні даних первинних бухгалтерських та інших документів суб'єкта господарювання, що здійснюється органами державної податкової служби, з метою документального підтвердження господарських відносин з платником податків та зборів, а також підтвердження відносин, виду, обсягу і якості операцій і розрахунків, що здійснювалися між ними, для з'ясування їх реальності та повноти відображення в обліку платника податків.
Відповідно до п. 2 Порядку зустрічні звірки проводяться у суб'єктів господарювання, щодо здійснення операцій з якими під час перевірки платника податків та зборів виникають сумніви стосовно факту здійснення таких операцій або якщо існують розбіжності задекларованих у деклараціях з податку на додану вартість показників податкового кредиту та податкових зобов'язань.
Згідно з п. 3 Порядку з метою проведення зустрічної звірки орган державної податкової служби (ініціатор) надсилає органу державної податкової служби (виконавцю), на обліку в якому перебуває суб'єкт господарювання, запит про проведення зустрічної звірки для підтвердження отриманих від платника податків та зборів даних.
Зустрічна звірка може бути проведена органом державної податкової служби (ініціатором) самостійно у разі, коли суб'єкт господарювання перебуває на обліку в тому ж органі державної податкової служби, в якому перебуває платник податків, або в межах одного населеного пункту.
Відповідно до п. 4 Порядку орган державної податкової служби (виконавець), який проводить зустрічну звірку, складає довідку за наявності інформації, для отримання якої надіслано запит органом державної податкової служби (ініціатором), та її документального підтвердження. У разі відсутності запитуваної органом державної податкової служби (ініціатором) інформації орган державної податкової служби (виконавець) надсилає завірений печаткою запит про подання інформації та її документального підтвердження суб'єкту господарювання за його адресою (місцезнаходженням, податковою адресою) рекомендованим листом з повідомленням про вручення чи особисто вручає суб'єкту господарювання або його законному чи уповноваженому представникові під розписку.
В силу п. 7 Порядку за результатами проведеної зустрічної звірки складається довідка, яка підписується суб'єктом господарювання (законним чи уповноваженим представником) і посадовими особами органу державної податкової служби та особисто вручається суб'єкту господарювання або його законному чи уповноваженому представникові під розписку або надсилається суб'єкту господарювання за його адресою (місцезнаходженням, податковою адресою) рекомендованим листом із повідомленням про вручення.
Таким чином, наведені норми податкового законодавства надають право податковому органу проводити зустрічні звірки платників податків.
Як вбачається з матеріалів справи, 03 жовтня 2011 року до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців внесено запис про відсутність юридичної особи за вказаною адресою, що підтверджується відповідною довідкою (а.с.62-65).
Проте, позивачем 04.10.2011 підтверджено статус відомостей про юридичну особу, що вбачається з наданих до матеріалів справи витягів з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців (а.с. 35-40).
Таким чином, суд погоджується з доводами позивача про безпідставність на день складення актів (11.11.2011 та 29.11.2011) тверджень податкового органу про відсутність позивача за місцезнаходженням.
Разом з цим, при вирішенні спору суд враховує наступне.
Виходячи з вимог ст. 2 КАС України захисту підлягає порушене право позивача.
Наведені вимоги п. 7 Порядку передбачають складення довідки про результати проведеної зустрічної звірки. Як зазначалось, податковим органом було встановлено неможливість проведення таких звірок у зв'язку з відсутністю позивача за місцезнаходженням. Тобто слід вважати, що фактично звірку здійснено не було. З огляду на це суд розцінює вказане як формальне порушення, та не вважає в даному випадку відображення відповідачем своїх дій саме актами про неможливість проведення зустрічних звірок підставою для визнання дій відповідача неправомірними. Відтак, суд не враховує посилань позивача на те, що відповідачем, всупереч вимогам ПК України та Порядку, за результатами зустрічної звірки замість довідок складено акти про неможливість проведення зустрічних звірок.
Крім того, матеріали справи та пояснення представника позивача не підтверджують, що самі по собі дії відповідача щодо складення актів призвели до будь-яких негативних наслідків для позивача. Акт неможливості проведення зустрічної звірки не є нормативним або ненормативним актом, який встановлює, змінює або скасовує норми права чи породжує права та обов'язки суб'єкта, якому він адресований. Акт фіксує встановлення певних фактів (результатів звірки або їх відсутність), цей документ не є рішенням суб'єкта владних повноважень, не тягне по відношенню до позивача жодних юридичних наслідків.
Тобто, враховуючи, що дії податкового органу щодо складання актів про неможливість проведення зустрічних звірок безпосередньо не несуть правових наслідків для позивача, суд не вбачає підстав для визнання цих дій неправомірними.
З цих же підстав суд відхиляє вимоги позивача про зобов'язання відповідача утриматись від використання актів, з мотивів лише можливості прийняття протиправних рішень як щодо позивача так і щодо його контрагентів. Тобто визнання неправомірними дій, що можуть мати значення в майбутньому, заборона вчинення яких-небудь дій на майбутнє без врахування наявної шкоди правам та інтересам позивача, з огляду на вимоги ст. 2 КАС України є неприпустимим.
На підставі викладеного. керуючись ст.ст. 158 - 163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
ПОСТАНОВИВ:
У задоволенні позову Товариства з обмеженою відповідальністю «ПСК-Донбас» до Державної податкової інспекції в м. Сєвєродонецьку Луганської області Державної податкової служби про визнання протиправними дій щодо складання актів про неможливість проведення зустрічної звірки, зобов'язання утриматись від використання актів про неможливість проведення зустрічної звірки відмовити повністю за необґрунтованістю.
Постанова суду може бути оскаржена в апеляційному порядку до Донецького апеляційного адміністративного суду шляхом подання через суд першої інстанції апеляційної скарги. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.
Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів після її проголошення, а в разі складення постанови у повному обсязі відповідно до статті 160 Кодексу адміністративного судочинства України - з дня отримання копії постанови.
Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, встановленого ст. 186 КАС України, якщо скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження, або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Постанову в повному обсязі складено 09 липня 2012 року.
Суддя О.В. Солоніченко
Суд | Луганський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 04.07.2012 |
Оприлюднено | 21.08.2012 |
Номер документу | 25150682 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Луганський окружний адміністративний суд
О.В. Солоніченко
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні