1570/3536/2012 Справа № 1570/3536/2012 ПОСТАНОВА ІМЕНЕМ УКРАЇНИ 04 липня 2012 року м.Одеса Одеський окружний адміністративний суд в складі: головуючого судді Марина П.П. за участю секретаря Борцової С.І. розглянувши в порядку письмового провадження адміністративну справу за позовом Одеського обласного відділення фонду соціального захисту інвалідів до Приватного підприємства «Чеське»про стягнення 15245,40 грн., - ВСТАНОВИВ: Одеське обласне відділення Фонду соціального захисту інвалідів звернулось до Одеського окружного адміністративного суду з позовними вимогами до Приватного підприємства «Чеське»про стягнення 15245,40 грн. Свої вимоги позивач обґрунтовує тим, що згідно звіту за формою №10-ПІ за 2011 рік, наданого відповідачем до Одеського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів, середньооблікова чисельність штатних працівників за 2011 рік на підприємстві склала 69 осіб. У відповідності з нормативом місць, призначених для працевлаштування інвалідів, відповідач повинен був створити 3 місця, але фактично створив 2. Відповідно до розрахунку суми адміністративно –господарських санкцій сума відрахувань за 1 робоче місце, не зайняте інвалідом, становить одну середньорічну заробітну плату –15131,88 грн. Оскільки відповідач самостійно в строк до 15 квітня 2012 року не сплатив адміністративно –господарські санкції за невиконання нормативу робочих місць для працевлаштування інвалідів, відповідно до ч. 2 ст. 20 Закону України «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні»на повну суму недоїмки за весь її строк відповідачу нарахована пеня. На підставі вищевикладеного, позивач просить стягнути з Приватного підприємства «Чеське»на користь Одеського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів на рахунок Головного управління Державної казначейської служби України в Одеській області суму адміністративно –господарських санкцій за невиконання нормативу робочих місць для працевлаштування інвалідів у 2011 році у розмірі 15131,88 грн. та пеню у розмірі 113,50 грн. за порушення встановлених законодавством термінів сплати адміністративно –господарських санкцій. Відповідачем заперечень на адміністративний позов не надано. Вивчивши матеріали справи, дослідивши обставини та факти, якими обґрунтовувалися вимоги, перевіривши їх доказами, суд вважає, що адміністративний позов підлягає задоволенню з наступних підстав. Судом встановлено, що Приватне підприємство «Чеське»перебуває на обліку в Одеському обласному відділенні Фонду соціального захисту інвалідів. Основними завданнями Фонду соціального захисту інвалідів, відповідно до пункту 4 Положення про Фонд соціального захисту інвалідів, затвердженого Наказом Міністерства соціальної політики України № 129 від 14.04.2011 року, є реалізація в межах своєї компетенції заходів щодо забезпечення зайнятості та працевлаштування інвалідів, виконання програм щодо соціального захисту інвалідів. Таким чином, фонд та його відділення є органами державної влади, які у правовідносинах з роботодавцями, зокрема у зв'язку із здійсненням контролю за перерахуванням адміністративно - господарських санкцій, передбачених статтею 20 Закону України «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні»від 21.03.1991 р. за № 875-ХІІ (із змінами та доповненнями), реалізують владні управлінські функції. Згідно з частиною першою статті 19 Закону України «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні» від 21.03.1991 р. за № 875-ХІІ (із змінами та доповненнями) для роботодавців установлюється норматив робочих місць для працевлаштування інвалідів у розмірі 4 % середньооблікової чисельності штатних працівників облікового складу за рік, а якщо працює від 8 до 25 осіб, - у кількості одного робочого місця. Відповідно до ч. 2 зазначеної статті роботодавці самостійно розраховують кількість робочих місць для працевлаштування інвалідів. Основні методологічні положення щодо визначення середньої кількості працівників визначено п. 3.1 - 3.3 Інструкції зі статистики кількості працівників, затвердженої наказом Державного комітету статистики України від 28.09.2005 р. за № 286. Виходячи з положень зазначених приписів, слід мати на увазі, що роботодавці при розрахунку кількості робочих місць повинні використовувати штатну чисельність працівників за основним місцем роботи. Звітним періодом для обрахування чисельності працівників є календарний рік. Показники кількості працівників у формах державних статистичних спостережень відображаються у цілих одиницях (п. 1.9 Інструкції зі статистики кількості працівників). Тому роботодавці повинні визначати середньооблікову чисельність працівників та чисельність працівників за встановленим Законом України «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні»від 21.03.1991 р. за № 875-ХІІ (із змінами та доповненнями) нормативом у цілих числах, округлюючи дробові числа відповідно до встановлених правил математики. Відповідно до пункту 2 Порядку сплати підприємствами, установами, організаціями та фізичними особами, що використовують найману працю, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 31.01.2007 р. № 70, роботодавці сплачують суму адміністративно-господарських санкцій відділенням Фонду за місцем їх державної реєстрації як юридичних осіб або фізичних осіб - підприємців до 15 квітня року, що настає за роком, в якому відбулося порушення нормативу робочих місць для працевлаштування інвалідів. Відповідно до ч. 2 ст. 20 Закону України «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні»»від 21.03.1991 р. за № 875-ХІІ (із змінами та доповненнями) порушення термінів сплати адміністративно-господарських санкцій тягне за собою нарахування пені. Пеня обчислюється виходячи з 120 відсотків річних облікової ставки Національного банку України, що діяла на момент сплати, нарахованої на повну суму недоїмки за весь її строк. Механізм нарахування пені встановлено Порядком нарахування пені та її сплати, затвердженого наказом Міністерства праці та соціальної політики України від 15.05.2007 р. за № 223. Частиною третьою статті 20 Закону України «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні»»від 21.03.1991 р. за № 875-ХІІ (із змінами та доповненнями) встановлено, що сплату адміністративно-господарських санкцій і пені роботодавці проводять відповідно до закону за рахунок прибутку, який залишається в їх розпорядженні після сплати всіх податків і зборів (обов'язкових платежів). Відповідно до пункту 2.3 Порядку нарахування пені та її сплати, затвердженого наказом Міністерства праці та соціальної політики України від 15.05.2007 р. за № 223, адміністративно-господарська санкція –це грошове зобов'язання, альтернативне зобов'язанню самостійно здійснити працевлаштування інвалідів відповідно до Закону України «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні»від 21.03.1991 р. за №875-ХІІ (із змінами та доповненнями), сплачується у порядку і розмірах, передбачених наведеним Законом та постановою Кабінету Міністрів України від 31.01.07 р. № 70 «Про реалізацію статей 19 і 20 Закону України «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні». Виходячи із наведеної дефініції та завдань Фонду стосовно здійснення контролю за виконанням роботодавцями нормативу робочих місць для працевлаштування інвалідів та сплатою ними адміністративно-господарських санкцій і пені, фактом вчинення правопорушення роботодавцем є невиконання законодавчо встановленого нормативу з працевлаштування інвалідів –не створення необхідної кількості робочих місць для працевлаштування інвалідів та самостійна несплата адміністративно-господарських санкцій за їх не створення. Правила подання роботодавцями звітів про зайнятість і працевлаштування інвалідів відділенням Фонду та інформації про наявність вільних робочих місць (вакантних посад) передбачено Порядком подання підприємствами, установами, організаціями та фізичними особами, що використовують найману працю, звітів про зайнятість і працевлаштування інвалідів та інформації, необхідної для організації їх працевлаштування, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 31.01.2007 р. за № 70. Звіт про зайнятість і працевлаштування інвалідів роботодавці подають (надсилають рекомендованим листом) щороку до 1 березня відділенням Фонду, в яких вони зареєстровані, за формою №10-ПІ (річна) «Звіт про зайнятість і працевлаштування інвалідів». Згідно звіту про зайнятість та працевлаштування інвалідів за 2011 рік середньооблікова кількість штатних працівників облікового складу (осіб) на Приватному підприємстві «Чеське» склала 69 осіб, з них середньооблікова кількість штатних працівників, яким відповідно до чинного законодавства встановлена інвалідність –2 особи, кількість інвалідів – штатних працівників, які повинні працювати на робочих місцях, створених відповідно до вимог ст. 19 Закону України «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні» - 3 особи. (а.с.7) У відповідності з нормативом місць, призначених для працевлаштування інвалідів, відповідач повинен був створити 1 місце, проте його не створив. Відповідно до розрахунку адміністративно-господарських санкцій за 2011 звітний рік сума адміністративно-господарських санкцій Приватного підприємства «Чеське»становить: 15131,88х1= 15131,488 грн. (а.с.6). Відповідно до ст. 20 Закону України «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні»підприємства, установи, організації, у тому числі підприємства, організації громадські організацій інвалідів, фізичні особи, які використовують найману працю, де середньооблікова чисельність працюючих інвалідів менша, ніж установлено нормативом, щороку сплачують відповідним відділенням Фонду соціального захисту інвалідів адміністративно-господарські санкції, сума яких визначається в розмірі середньорічної заробітної плати на відповідному підприємстві, установі, організації, у тому числі підприємстві, організації громадських організацій інвалідів, фізичної особи, яка використовує найману працю, за кожне робоче місце, призначене для працевлаштування інваліда і не зайняте інвалідом. Для підприємств, установ, організацій, у тому числі підприємств, організацій громадських організацій інвалідів, фізичних осіб, на яких працює від 8 до 15 осіб, розмір адміністративно-господарських санкцій за робоче місце, призначене для працевлаштування інваліда і не зайняте інвалідом, визначається в розмірі половини середньої річної заробітної плати на відповідному підприємстві, в установі, організації, у тому числі підприємстві, організації громадських організацій інвалідів, у фізичної особи, яка використовує найману працю. Відповідно до ч. 4 ст. 20 Закону України «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні»адміністративно-господарські санкції розраховуються та сплачуються підприємствами, установами, організаціями, у тому числі підприємствами, організаціями громадських організацій інвалідів, фізичними особами, зазначеними в частині першій цієї статті, самостійно в строк до 15 квітня року, наступного за роком, в якому відбулося порушення нормативу, встановленого частиною першою статті 19 цього Закону. Проте, всупереч ст. 20 цього Закону відповідач самостійно в строк до 15 квітня 2012 року адміністративно-господарські санкції за невиконання нормативу робочих місць для працевлаштування інвалідів не сплатив. Відповідно до ч. 2 ст. 20 цього ж Закону порушення термінів сплати адміністративно-господарських санкцій тягне за собою нарахування пені. Пеня обчислюється виходячи з 120% річних облікової ставки Національного банку України, що діяла на момент сплати, нарахованої на повну суму недоїмки за весь її строк. На теперішній час відповідач, крім адміністративно-господарських санкцій за невиконання нормативу робочих місць для інвалідів, у розмірі 15131,88 грн., повинен сплатити і пеню, виходячи з 120% річних облікової ставки Національного банку України, нарахованої на повну суму недоїмки за весь її строк, що становить 113,50 грн. Статтями 11, 71 Кодексу адміністративного судочинства України встановлено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, а суд згідно ст. 86 цього Кодексу, оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні. Доказів сплати боргу відповідачем до суду не надано. Приймаючи до уваги викладене та враховуючи, що позивачем обґрунтовано та підтверджено належним чином позовні вимоги щодо стягнення адміністративно-господарських санкцій за невиконання нормативу робочих місць для працевлаштування інвалідів у 2011 році у розмірі 15131,88 грн. та пені за порушення встановлених законодавством термінів сплати адміністративно - господарських санкцій у розмірі 113,50 грн., суд дійшов висновку, що позовні вимоги є обґрунтованими, а тому підлягають задоволенню повністю. Керуючись ст.ст. 2, 7, 8, 9, 14, 70, 71, 79, 86, 94, 128, 158 – 163 КАС України, суд, ПОСТАНОВИВ: Адміністративний позов Одеського обласного відділення фонду соціального захисту інвалідів до Приватного підприємства «Чеське»про стягнення 15245,40 грн. - задовольнити повністю. Стягнути з Приватного підприємства «Чеське»на користь Одеського обласного відділення фонду соціального захисту інвалідів на рахунок Головного управління Державної казначейської служби України в Одеській області суму адміністративно –господарських санкцій за невиконання нормативу робочих місць для працевлаштування інвалідів у 2011 році у розмірі 15131,88 грн. та пеню у розмірі 113,50 грн. за порушення встановлених законодавством термінів сплати адміністративно –господарських санкцій. Постанову може бути оскаржено до Одеського апеляційного адміністративного суду шляхом подання апеляційної скарги до адміністративного суду апеляційної інстанції через суд першої інстанції, який ухвалив оскаржуване судове рішення. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції. Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 КАС України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови. Суддя П.П. Марин
Суд | Одеський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 04.07.2012 |
Оприлюднено | 20.08.2012 |
Номер документу | 25151509 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Одеський окружний адміністративний суд
Марин П. П.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні