Постанова
від 03.07.2012 по справі 4421/12/2070
ХАРКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

4421/12/2070       Харківський окружний адміністративний суд 61004  м. Харків  вул. Мар'їнська, 18-Б-3 П О С Т А Н О В А І М Е Н Е М   У К Р А Ї Н И  Харків    03 липня 2012 р.                                                                                 № 2-а- 4421/12/2070   Харківський окружний адміністративний суд  у складі головуючого судді  -  Заічко О.В.    при секретарі судового засідання -   Демченко В.В.   розглянувши у порядку письмового провадження в приміщенні суду в м. Харкові  адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Лихачовський комбінат хлібопродуктів" до Лозівської об'єднаної державної податкової інспекції Харківської області Державної податкової служби, треті особи:  Західна об'єднана державна податкова інспекція у м. Харкові Харківської області Державної податкової служби, Департамент державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб підприємців Харківської міської ради про скасування податкового повідомлення - рішення, -   В С Т А Н О В И В: До Харківського окружного адміністративного суду звернувся позивач, Товариство з обмеженою відповідальністю "Лихачовський комбінат хлібопродуктів" з адміністративним позовом до Лозівської об'єднаної державної податкової інспекції Харківської області, в якому просить суд скасувати податкове повідомлення –рішення №0000062228 від 03.04.2012 року. В обґрунтування заявлених вимог позивач зазначив, що з висновками, викладеними в акті перевірки, не погоджується в повному обсязі, оскільки вони були зроблені з перевищенням повноважень, а винесене податкове повідомлення-рішення підлягає скасуванню. Позивачем зазначається, що при веденні господарської діяльності ним були дотримані усі вимоги чинного законодавства України. За таких обставин, обґрунтування відповідача щодо нікчемності правочинів не є підставою для визнання таких правочинів нікчемними, оскільки відповідачем не доведено, що правочини, вчинені між підприємством позивача та його контрагентами, є нікчемними. Про фактичне виконання робіт по договорам свідчать первинні бухгалтерські та податкові документи, виписані відповідно до п. 9.2. ст.9 Закону України «Про бухгалтерський облік і фінансової звітності в Україні»і п.2.4. ст.2 «Положення про документальне забезпечення записів у бухгалтерському обліку». Позивач зазначає, що укладені з ТОВ «Промтехноопт»правочини є дійсними, виконаними сторонами в повному обсязі, без претензій та зауважень, не ким не оскаржені та у судовому порядку не визнані недійсними. Ухвалою суду від 16.05.2012 замінено відповідача –Лозівську об'єднану державну податкову інспекцію Харківської області його правонаступником –Лозівською об'єднаною державною податковою інспекцією Харківської області Державної податкової служби. Ухвалою суду від 02.06.2012 залучено в якості третіх осіб, які не заявляють самостійних вимог на предмет спору Західну об'єднану державну податкову інспекцію у м. Харкові Харківської області Державної податкової служби та Департамент державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб підприємців Харківської міської ради. Представник позивача в судове засіданні не прибув, про дату, час та місце судового засідання повідомлявся належним чином, надав заяву про розгляд справи за його відсутності. Представник відповідача в судове засідання не прибув, про дату, час та місце судового засідання повідомлявся належним чином, надав заяву про розгляд справи за його відсутності та подав  до  суду  письмові  заперечення, в яких просив відмовити у задоволенні позову, посилаючись на те, що вважає позовні вимоги необґрунтованими та такими, що не підлягають задоволенню. Також зазначив, що за  результатами перевірки ТОВ «Лихачовський КХП»складено акт від 15.03.2012 року № 35/22-204/31691649, яким встановлено порушення п.44.1 ст.44, п. 198.1, п. 198.3, п. 198.6 ст.198 Податкового кодексу України, а саме: заниження суми податку на додану вартість, яка підлягає нарахуванню та сплаті в бюджет за підсумками поточного звітного (податкового) періоду в сумі 5678,00 грн. Відповідачем зазначається, що необхідною умовою для віднесення сплачених у ціні товарів сум податку на додану вартість є факт придбання товарів та послуг із метою їх використання в господарській діяльності. Якщо фактичного здійснення операції не було, відповідно, не можуть вважатися первинними документи для цілей ведення податкового обліку навіть за наявності всіх формальних реквізитів таких документів, що передбачені чинним законодавством (а.с. 15-19). Представник третьої особи –Західної ОДПІ у м. Харкові Харківської області Державної податкової служби в судове засідання не прибув, про день та час розгляду справи повідомлявся у встановленому законом порядку, заяву про розгляд справи за його відсутності не надав. Представник третьої особи -  Департамента державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб підприємців Харківської міської ради в судове засіданні не прибув, про дату, час та місце судового засідання повідомлявся належним чином, надав заяву про розгляд справи за його відсутності. Судом було забезпечено право сторін та третіх осіб особисто або через свого представника прийняти участь у розгляді справи, яким останні не скористались без поважних причин, через що суд вважає неприпустимим відкладати розгляд справи та вважає за можливе розглянути справу по суті у відсутність сторін, на підставі наявних у ній доказів.            Згідно з ч. 6 ст. 128 КАС України якщо немає перешкод для розгляду справи у судовому засіданні, визначених цією статтею, але прибули не всі особи, які беруть участь у справі, хоча і були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового розгляду, суд має право розглянути справу у письмовому провадженні у разі відсутності потреби заслухати свідка чи експерта. Суд, розглянувши матеріали справи,  дослідивши зібрані по справі докази в їх сукупності, проаналізувавши зміст норм матеріального і процесуального права, які врегульовують спірні правовідносини, вважає, що позов не підлягає задоволенню з огляду на наступне. Судом встановлено, що Товариство з обмеженою відповідальністю "Лихачовський комбінат хлібопродуктів" (далі за текстом –ТОВ «Лихачовський КХП») пройшов передбачену законодавством процедуру державної реєстрації, набув правового статусу юридичної особи, включений до Єдиного державного реєстру підприємств та організацій України з ідентифікаційним кодом - 31691649, є платником податку на додану вартість та знаходиться на обліку як платник податків, зборів (обов'язкових платежів) у Лозівській ОДПІ Харківської області Державної податкової служби (далі –Лозівська ОДПІ), що підтверджується свідоцтвом про державну реєстрацію юридичної особи серії А00 №169616, витягом з Єдиного державного реєстру підприємств та організацій України серії АЕ № 181575, довідкою про взяття на облік платника податків від 18.10.2002 року № 300, свідоцтвом про реєстрацію платника податку на додану вартість № 28169168 (серії НБ № 098655) від 07.11.2002 року (а.с. 99-102). Судом встановлено та підтверджено матеріалами справи, що на підставі наказу в.о. голови комісії з реорганізації Лозівської ОДПІ, першого заступника начальника Лозівської ОДПІ від 01.03.2012 року №279 про проведення документальної позапланової невиїзної перевірки, згідно підпункту 20.1.4 пункту 20.1 статті 20, підпункту 75.1.2 пункту 75.1 статті 75, підпункту 78.1.1 пункту 78.1 статті 78, статті 79 Податкового кодексу України, та згідно наказу в.о. начальника Лозівської об'єднаної державної податкової інспекції Харківської області Державної податкової служби від 07.03.2012 року №16, фахівцями відповідача проведена документальна позапланова невиїзна перевірка Товариства з обмеженою відповідальністю «Лихачовський комбінат хлібопродуктів», код за ЄДРПОУ 31691649 з питань дотримання податкового законодавства в частині правомірності нарахування податкового кредиту з податку на додану вартість по взаємовідносинам з платником податків: Товариством з обмеженою відповідальністю «Промтехноопт»код за ЄДРПОУ 37092055 за травень 2011 року. За результатами наданих ДПІ у Жовтневому районі м. Харкова матеріалів перевірок платника податків: ТОВ "Промтехноопт" виявлені факти, що свідчать про можливі порушення Товариством з обмеженою відповідальністю «Лихачовський комбінат хлібопродуктів», податкового законодавства. За  результатами перевірки ТОВ «Лихачовський КХП»відповідачем складено акт від 15.03.2012 року № 35/22-204/31691649, яким встановлені порушення п.44.1 ст.44, п. 198.1, п. 198.3, п. 198.6 ст.198 Податкового кодексу України, а саме: заниження суми податку на додану вартість, яка підлягає нарахуванню та сплаті в бюджет за підсумками поточного звітного (податкового) періоду, в сумі 5678,00 грн. (а.с. 24- 29). Позивач відмовився від підпису та отримання екземпляру вищезазначеного акту про результати документальної позапланової невиїзної перевірки ТОВ «Лихачовський комбінат хлібопродуктів»з питань дотримання податкового законодавства в частині правомірності нарахування податкового кредиту з податку на додану вартість по взаємовідносинам з платником податків : ТОВ «Промтехноопт», про що фахівцями відповідача складений відповідний акт від 15.03.2012 № 13/22-204/31691649 (а.с. 30-31). За результатами проведеної перевірки та складеного акту перевірки було винесено податкове повідомлення - рішення за №0000062228 від 03.04.2012 року на загальну суму 5679,00 грн., у тому числі за  основним платежем –5678,00 грн., 1,00 грн. –за штрафними (фінансовими) санкціями (а.с. 32). Судом встановлено, що фактичною підставою для винесення спірного податкового повідомлення - рішення стали висновки акту перевірки від 15.03.2012 року №35/22-204/31691649, про порушення позивачем вимог п.44.1 ст.44, п. 198.1, п. 198.3, п. 198.6 ст.198 Податкового кодексу України. Відповідачем зазначається, що за період з 01.05.2011 року по 31.05.2011 року ТОВ «Лихачовський КХП»задекларовано податкового кредиту по податку на додану вартість у сумі 94408,00 грн. Перевіркою повноти визначення податкового кредиту за період з 01.05.2011 року по 31.05.2011 року встановлено завищення податкового кредиту на загальну суму 5678,00 грн. Як вбачається з матеріалів справи, у травні 2011 року позивачем було включено до податкового кредиту суму ПДВ 5678,00 грн. за угодою, укладеною з ТОВ «Промтехноопт»код ЄДРПОУ 37092055 про придбання послуг з капітального ремонту трансформаторної підстанції КТП 400КВа. Згідно договору від 04 травня 2011 року №040511 ТОВ «Промтехноопт»(Виконавець) зобов'язується надати послуги ТОВ «ЛКХП»(Замовник) з капітального ремонту трансформаторної підстанції КТП 400КВа, розташованої на АГНКС №1, яка належить ТОВ «ЛКХП», за адресою: Харківська область, м. Первомайський, вул.Польова, 30 (а.с. 38-39). Відповідно пп. 1.3 договору Виконавець зобов'язується надати послуги в термін з 04.05.2011 року по 31.12.2011 року. Виконавець має право виконати послуги достроково. Згідно пп. 1.6 договору послуги вважаються наданими після підпису сторонами (або їх повноваженими представниками) акта прийому - здачі послуг. Пунктом 2.1 договору передбачено обов'язки Виконавця, а саме: надати послуги якісно та належним чином з врахуванням вимог Замовника із застосуванням власних матеріалів та діючого законодавства України; надати кошторисну документацію, надати послуги в повному обсязі та строк, передбачений п.1 договору. Підпунктом 2.2 договору передбачено обов'язки Замовника, а саме: сплатити за роботу по ціні, вказаної у п.3 договору в строк 30 днів з моменту здачі послуг по договору. Згідно пп. 3.2 договору загальна сума договору складає 34068,00 грн., в тому числі ПДВ 5678,00 грн. На підтвердження виконання умов договору позивачем було надано первинні бухгалтерські та податкові документи, виписані відповідно до п. 9.2. ст.9 Закону України "Про бухгалтерський облік і фінансову звітність в Україні" і п.2.4. ст.2 "Положення про документальне забезпечення записів у бухгалтерському обліку", зокрема, податкову накладну від 31.05.2011 № 597, акт приймання виконаних робіт, інвентарна картка обліку основних засобів № 15; зворотно-сальдові відомості тощо (а.с. 59-82). Акт прийому виконаних будівельних робіт за травень 2011 року підписаний директором ТОВ «Лихачовський КХП»31 травня 2011 року. Відповідно до ст. 42 Господарського кодексу України підприємництво - це самостійна, ініціативна, систематична, на власний ризик господарська діяльність, що здійснюється суб'єктами господарювання (підприємцями) з метою досягнення економічних і соціальних результатів та одержання прибутку. Підприємницька діяльність здійснюється на основі комерційного розрахунку та власного комерційного ризику (ст. 44 Господарського кодексу України). Це означає, що здійснення господарських операцій суб'єктом підприємницької діяльності передбачає досягнення певної ділової мети, економічної вигоди. При цьому презумується отримання вигоди у сфері господарювання, а відтак отримання вигоди у сфері оподаткування не може розцінюватися як самостійна ділова мета підприємницької діяльності. Відповідно до ст. 901 Цивільного кодексу України, за договором про надання послуг одна сторона (виконавець) зобов'язується за завданням другої сторони (замовника) надати послугу, яка споживається в процесі вчинення певної дії або здійснення певної діяльності, а замовник зобов'язується оплатити виконавцеві зазначену послугу, якщо інше не встановлено договором. Згідно ст. 902 виконавець повинен надати послугу особисто. У випадках, встановлених договором, виконавець має право покласти виконання договору про надання послуг на іншу особу, залишаючись відповідальним в повному обсязі перед замовником за порушення договору. Правові засади регулювання, організації, ведення бухгалтерського обліку та складання фінансової звітності в Україні визначає Закон України від 16.07.1999 року №  996-ХІУ «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні». Відповідно до ст. 1 Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні»первинний документ-документ, який містить відомості про господарську операцію та підтверджує її здійснення, господарською операцією є дія або подія, яка викликає зміни в структурі активів та зобов'язань, власному капіталі підприємства. Таким чином, визначальною ознакою господарської операції є те, що вона повинна спричиняти реальні зміни майнового стану платника податків. Статтею 4 Закону України від 16.07.99 N 996-ХІУ "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні" визначено основні принципи бухгалтерського обліку та фінансової звітності. Бухгалтерський облік та фінансова звітність ґрунтуються на таких основних принципах, зокрема: обачність - застосування в бухгалтерському обліку методів оцінки, які повинні запобігати заниженню оцінки зобов'язань та витрат і завищенню оцінки активів і доходів підприємства; повне висвітлення - фінансова звітність повинна містити всю інформацію про фактичні та потенційні наслідки господарських операцій та подій, здатних вплинути на рішення, що приймаються на її основі; нарахування та відповідність доходів і витрат - для визначення фінансового результату звітного періоду необхідно порівняти доходи звітного періоду з витратами, що були здійснені для отримання цих доходів. При цьому доходи і витрати відображаються в бухгалтерському обліку та фінансовій звітності в момент їх виникнення, незалежно від дати надходження або сплати грошових коштів; превалювання сутності над формою - операції обліковуються відповідно до їх сутності, а не лише виходячи з юридичної форми. Відповідно до пункту 1 статті 9 Закону України „Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні" підставою для бухгалтерського обліку господарських операцій є первинні документи, які фіксують факти здійснення господарських операцій. Первинні документи повинні бути складені під час здійснення господарської операції, а якщо це неможливо - безпосередньо після її закінчення. Для контролю та впорядкування оброблення даних на підставі первинних документів можуть складатися зведені облікові документи. Статтею 44 Податкового кодексу України визначені вимоги до підтвердження даних, визначених у податковій звітності. Згідно до п. 44.1 ст. 44 для цілей оподаткування платники податків зобов'язані вести облік доходів, витрат та інших показників, пов'язаних з визначенням об'єктів оподаткування та/або податкових зобов'язань, на підставі первинних документів, регістрів бухгалтерського обліку, фінансової звітності, інших документів, пов'язаних з обчисленням і сплатою податків і зборів, ведення яких передбачено законодавством. Суд зазначає, що відповідно до ч.2 ст.9 Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні»первинні документи повинні мати обов'язкові реквізити, серед яких: назва документа (форми), дату і місце складання, назва підприємства, від імені якого складено документ, зміст та обсяг господарської операції, одиницю виміру господарської операції, посади осіб, відповідальних за здійснення господарської операції і правильність її оформлення, особистий підпис або інші дані, що дають змогу ідентифікувати особу, яка брала участь у здійсненні господарської операції. Таким чином, необхідною умовою для віднесення сплачених у ціні товарів сум податку на додану вартість є факт придбання товарів та послуг з метою їх використання в господарській діяльності. Отже, будь-які документи (у тому числі договори, накладні, рахунки тощо) мають силу первинних документів лише в разі фактичного здійснення господарської операції. Якщо фактичного здійснення операції не було, відповідно не можуть вважатися первинними документами для цілей ведення податкового обліку навіть за наявності всіх формальних реквізитів таких документів, що передбачені чинним законодавством. З урахуванням вищенаведеного для підтвердження даних податкового обліку можуть братися до уваги лише ті первинні документи, які складені в разі фактичного здійснення господарської операції. Судом встановлено, що Лозівською ОДПІ зроблено запит на адресу Первомайського РЕМ щодо надання інформації про відключення від мереж енергопостачання підстанції КТП 400 Ква, розташованої на АГНКС № 1, яка належить позивачу та знаходиться за адресою: Харківська обл., м. Первомайський, вул.Польова, 30, у період з 04.05.2011 року по 31.05.2011 року, а також надання інформації, щодо звернень будь-яких організацій із заявами про відключення вищенаведеної підстанції за вказаний період (а.с. 34). Первомайським РЕМ надано відповідь від 01.03.2012 року за №29/13-80 (вх. Ло О ДІЛ від 03.03.2012) з якої вбачається, що у період з 04.05.2011 року по 31.05.201 відключення від мереж енергопостачання підстанції КТП 400 КВа розташованої на АГНКС належить ТОВ «ЛКХП» та знаходиться за адресою: Харківська обл., м.Первомайський, вул.Польова, 30. - не було. Звернень та заяв від інших організацій про відключення вищен підстанції не надходило (а.с. 35). Правила користування електричною енергією затверджені Постановою Національної комісії з питань регулювання електроенергетики України (НКРЕ)                                      від 31.07.96  N 28 у редакції постанови НКРЕ від 17.10.2005  N 910, зареєстрованої в міністерстві юстиції України 18.11.2005 року за № 1399/11679, із змінами та доповненнями.           Відповідно п.7.8 вищезазначених Правил (далі за текстом- ПКЕЕ) електроустановка може бути відключена електропередавальною організацією (основним споживачем) за заявою власника електроустановки у зазначений заявником термін.           З матеріалів справи судом встановлено, що між Акціонерною компанією «Харківобленерго»та підприємством позивача –ТОВ «Лихачовський КХП»укладений договір про постачання електричної енергії № 74484 від 26.01.2006 року (а.с. 114-125). Крім того, до вищезазначеного договору між АК «Харківобленерго»та ТОВ «Лихачовський  КХП»(Споживач) укладена угода про оперативно-технологічні взаємовідносини (а.с. 126-128), відповідно до  п. 3.10 якого, про усі відключення обладнання персонал АК «Харківобленерго»та персонал Споживача повідомляють одне одного (за виключенням п. 4.1 зазначеної угоди).           Згідно п.3.34 ПКЕЕ, будь-які  роботи,  пов'язані  з  порушенням  або зміною схеми розрахункового  обліку  електричної  енергії,  заміною  типу розрахункового  засобу  обліку електричної енергії, проводяться за погодженням  з  електропередавальною  організацією (постачальником електричної  енергії)  у присутності представників заінтересованих  сторін  та  оформляються  актом.           Роботи з  розпломбування,  випробування,  вимірювання,  зміни схеми  розрахункового  обліку,  заміни  типу розрахункового обліку електричної   енергії   без   оформлення  акта  в присутності уповноважених  осіб  споживача та електропередавальної організації (постачальника електричної енергії) не допускаються.               Під час  проведення  вищезазначених робіт розрахунковий облік обсягу електричної енергії здійснюється за тимчасовими схемами, узгодженими з   постачальником   електричної   енергії.  У  разі неможливості  створення  тимчасових  схем  розрахункового   обліку розрахунки за електричну енергію, спожиту протягом часу проведення вищезазначених  робіт,   здійснюються   відповідно  до   порядку, погодженого заінтересованими сторонами.               Після закінчення  робіт  засоби  обліку   опломбовуються та передаються на   збереження   згідно   з   процедурою,  визначеною пунктами  3.31-3.32  цих  Правил.           Відповідно п.7.11 ПКЕЕ підключення  електроустановок   споживача,   які   були відключені  на  виконання  вимоги або припису,  здійснюється після усунення  споживачем  порушень,  яке  підтверджується  відповідним документом організації, що висунула вимогу або видала припис.               Підключення електроустановок споживача, у тому числі які були відключені   за   заявою  споживача,  здійснюється  відповідно  до договору про відключення та повторне підключення або відповідно до домовленості  між замовником та електропередавальною організацією, факт  якої  підтверджується  заявою  замовника  та  розрахунковими документами, що підтверджують оплату послуги. Згідно з п.7.12 ПКЕЕ електропередавальна організація (основний споживач) підключає електроустановку протягом 5 робочих днів з дня оплати власником електроустановки вартості послуг з відключення та підключення електроустановок споживача. Пунктом 3.31 Правил користування електричною енергією у редакції постанови від 17.10.2005 N910, розрахунковий засіб обліку електричної енергії має бути опломбований  на  кріпленні  кожуха  лічильника  пломбою  з тавром Державного комітету України з  питань  технічного  регулювання  та споживчої    політики,   а   на   затискній   кришці   -   пломбою електропередавальної організації.     Пломби з  тавром  електропередавальної організації мають бути встановлені також на пристроях,  що закривають первинні і вторинні кола   живлення   засобу   обліку,  приводи  і  кнопки  управління комутаційних апаратів та  кришки  автоматів,  встановлених  у  цих колах,  двері комірок трансформаторів напруги, кришки на зборках і колодках  затискачів,   випробувальних   блоках,   лінії   зв'язку автоматизованих  систем  обліку  та всі інші пристрої і місця,  що унеможливлюють доступ до струмоведучих частин схеми обліку.               Підготовка місць   для  опломбування  здійснюється  власником електроустановки згідно з переліком,  наданим електропередавальною організацією.  Перелік  місць  пломбування може бути розширений за обґрунтованою пропозицією однієї із сторін.               У зазначених  місцях  можуть  бути  встановлені  пломби інших заінтересованих сторін.           Відповідно 3.32. вищезазначених Правил, при пломбуванні оформляється акт про пломбування. У акті   про   пломбування   мають   бути   зазначені:  місце встановлення кожної пломби,  сторона,  яка її встановила, сторона, відповідальна  за  збереження  і  цілісність розрахункових засобів обліку електричної енергії та пломб на них.     Акт про   пломбування  обліку  підписується  керівниками  або уповноваженими особами сторін,  які  брали  участь  у  пломбуванні обліку. Виходячи з вищенаведеного, судом робиться висновок, що капітальний ремонт трансформаторної підстанції КТП 400КВа неможливо здійснити не відключивши її від мережі енергопостачання, яке виконується виключно працівниками РЕМ на підставі письмової заяви власника підстанції. В ході судового розгляду відповідачем зазначалось також, що позивачем під час перевірки не було надано копії первинних документів, які свідчили б про відключення та підключення до мережі енергопостачання а саме: розрахункових документів про сплату послуг РЕМ з відключення та підключення трансформаторної підстанції КТП 400КВа; акта розпломбування та опломбування трансформаторної підстанції КТП 400Ква, розташованої на АГНКС №1, яка належить ТОВ «Лихачовський КХП», за адресою: Харківська область, м. Первомайський, вул. Польова, 30. Приписами підпунктів 14.1.181 ст.14, п.198.3, ст.198 Податкового Кодексу України визначено, що податковий кредит - сума, на яку платник податку на додану вартість має право зменшити податкове зобов'язання звітного (податкового) періоду, визначена згідно з розділом V цього Кодексу. Податковий кредит звітного періоду визначається виходячи з договірної (контрактної) вартості товарів/послуг, але не вище рівня звичайних цін, визначених відповідно до статті 39 цього Кодексу, та складається з сум податків, нарахованих (сплачених) платником податку за ставкою, встановленою пунктом 193.1 статті 193 цього Кодексу, протягом такого звітного періоду в тому числі у зв'язку з придбанням або виготовленням товарів (у тому числі при їх імпорті) та послуг з метою їх подальшого використання в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності платника податку. Не відносяться до податкового кредиту суми податку, сплаченого (нарахованого) у зв'язку з придбанням товарів/послуг, не підтверджені податковими накладними або оформлені з порушенням вимог чи не підтверджені митними деклараціями (іншими подібними документами згідно з пунктом 201.11 статті 201 цього Кодексу). Крім того, відповідно до п. 198.6 ст. 198 Податкового кодексу України не відносяться до податкового кредиту суми податку, сплаченого (нарахованого) у зв'язку з придбанням товарів/послуг, не підтверджені податковими накладними (або підтверджені податковими накладними, оформленими з порушенням вимог статті 201 цього Кодексу) чи не підтверджені митними деклараціями, іншими документами, передбаченими пунктом 201.11 статті 201 цього Кодексу. У разі коли на момент перевірки платника податку органом державної податкової служби суми податку, попередньо включені до складу податкового кредиту, залишаються не підтвердженими зазначеними цим пунктом документами, платник податку несе відповідальність відповідно до цього Кодексу. Відповідно до п. 201.1 ст. 201 Податкового Кодексу України платник податку зобов'язаний надати покупцю (отримувачу) на його вимогу підписану уповноваженою платником особою та скріплену печаткою (за наявності) податкову накладну, у якій зазначаються в окремих рядках обов'язкові реквізити: а) порядковий номер податкової накладної; б) дата виписування податкової накладної; в) повна або скорочена назва, зазначена у статутних документах юридичної особи або прізвище, ім'я та по батькові фізичної особи, зареєстрованої як платник податку на додану вартість, - продавця товарів/послуг; г) податковий номер платника податку (продавця та покупця);  ґ) місцезнаходження юридичної особи - продавця або податкова адреса фізичної особи –продавця, зареєстрованої як платник податку; д) повна або скорочена назва, зазначена у статутних документах юридичної особи або прізвище, ім'я та по батькові фізичної особи, зареєстрованої як платник податку на додану вартість, - покупця (отримувача) товарів/послуг; е) опис (номенклатура) товарів/послуг та їх кількість, обсяг; є) ціна постачання без урахування податку; ж) ставка податку та відповідна сума податку в цифровому значенні; з) загальна сума коштів, що підлягають сплаті з урахуванням податку; и) вид цивільно-правового договору; і) код товару згідно з УКТ ЗЕД (для підакцизних товарів та товарів, ввезених на митну територію України). Форма та порядок заповнення податкової накладної затверджуються центральним органом державної податкової служби (п. 201.2 ст. 201 Податкового Кодексу України).   Згідно п. 201.4 ст. 204 Податкового Кодексу України податкова накладна виписується у двох примірниках у день виникнення податкових зобов'язань продавця. Оригінал податкової накладної видається покупцю, копія залишається у продавця товарів/послуг. За приписами п. 198.1 ст. 198 Податкового кодексу України право на віднесення сум податку до податкового кредиту виникає у разі здійснення операцій з придбання або виготовлення товарів (у тому числі в разі їх ввезення на митну територію України) та послуг. Відповідно до п.201.10 ст. 201 Податкового кодексу України податкова накладна видається платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, на вимогу покупця та є підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту. Позивачем зазначалося, що згідно до п.п.3.2 п.3 угоди до договору №74484 «Про оперативно- технологічні взаємовідносини»від 06.01.2006, заявки на відключення приєднань надаються АК «Харківобленерго»та «Споживачем»взаємно один одному до 12.00 год. за два дня до відключення. Відповіді на них надаються не пізніше 15.00 год. напередодні дня відключення. Звідси, на думку позивача, випливає, що для відключення підстанції, заявки повинні були надаватися за два дні до початку ремонтних робіт, тобто за два дні до 04.05.2011, тому ніяких заявок у період з 04.05.2011 - 31.05.2011 неможливо було б надати для проведення ремонтних робіт у період з 04.05.2011 по 31.05.2011. Таким чином, позивач вважає, що  посилання ОДПІ у акті перевірки на періоди подання заявок про відключення є безпідставним та таким, що суперечить умовам вищезгаданої угоди з АК «Харківобленерго». Між тим, суд вважає за необхідне зазначити, що договір № 74484 укладено між АК «Харківобленерго»та підприємством позивача 26.02.2006, у той час як угода до зазначеного договору укладена 06.01.2006 року, тобто раніше дати довіру, відповідно до якої її уклали. Також, суд не приймає до уваги  пояснення позивача, надані в ході розгляду справи, щодо того, що для здійснення ремонтних робіт не обов'язково було відключати  струм, оскільки ремонтні роботи здійснювались з боку низької напруги в КТП, які проводились без зняття пломб та залучення інспекторів РЕМ (районних електромереж) та РВЕ (районного відділу енергозбуту), оскільки, в такому випадку, це суперечить вищезазначеним  Правилам користування електричною енергією у редакції постанови від 17.10.2005 N910, Крім того судом в судовому засіданні було витребувано у позивача в підтвердження здійснення господарських операцій первинні бухгалтерські документи. Статтею 2 Закону України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні" встановлено, що сфера дії Закону поширюється на всіх юридичних осіб, створених відповідно до законодавства України, незалежно від їх організаційно-правових форм і форм  власності, а також на представництва іноземних суб'єктів господарської діяльності, які зобов'язані вести бухгалтерський облік та подавати фінансову звітність згідно з законодавством. Згідно з пунктом 2 статті 3 Закону України "Про бухгалтерський облік та звітність в Україні" - бухгалтерський облік є обов'язковим видом обліку, який ведеться підприємством. Фінансова, податкова, статистична та інші види звітності, що використовують грошовий вимірник, ґрунтуються на даних бухгалтерського обліку. Враховуючи, що факти порушень позивачем вимог податкового законодавства знаходять своє підтвердження в ході судового розгляду справи, суд вважає правомірним застосування до позивача санкцій згідно з приписами Податкового Кодексу України З врахуванням вищевикладеного, проаналізувавши норми матеріального права, які належить застосувати до спірних правовідносини, суд вважає позовні вимоги такими, що не підлягають задоволенню, оскільки відповідачем в ході судового розгляду доведено належними та допустимими доказами правомірність та обґрунтованість висновків, які містяться в акті перевірки позивача. За відсутності факту придбання товарів чи послуг або в разі якщо придбані товари чи послуги не призначені для використання у господарській діяльності платника податку відповідні суми не можуть включатися до складу витрат для цілей оподаткування податком на прибуток або податкового кредиту з податку на додану вартість навіть за наявності формально складених, але недостовірних документів або сплати грошових коштів. Суд, аналізуючи зміст вище зазначеної господарської операції між позивачем та ТОВ «Промтехноопт» приходить до висновку, що зазначена господарська операція є фіктивною, оскільки позивачем у відповідності до вимог ст. 71 КАС України та на вимогу суду, не було надано під час перевірки документів, а також у судовому засіданні не було надано доказів фактичного здійснення капітального ремонту трансформаторної підстанції КТП 400КВа, розташованої на АГНКС №1, яка належить ТОВ «Лихачовський КХП», за адресою: Харківська область, м. Первомайський, вул. Польова, 30. Суд зазначає, що за приписами   ч. 3 ст. 2 Кодексу адміністративного судочинства України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: 1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; 2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; 3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); 4) безсторонньо (неупереджено); 5) добросовісно; 6) розсудливо; 7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи несправедливій дискримінації; 8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); 9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; 10) своєчасно, тобто протягом розумного строку. Статтею 86 КАС України передбачено, що суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні (ч.1 ст.86); ніякі докази не мають для суду наперед встановленої сили (ч.2 ст.86); суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв'язок доказів у їх сукупності (ч.3 ст.86). З огляду на встановлені в судовому засіданні обставини справи та досліджені докази, суд приходить до висновку, що висновки акту перевірки № 35/22-204/31691649 від 15.03.2012 року є підтвердженими та правомірними, податкове повідомлення-рішення відповідача №0000062228 від 03.04.2012 року є законним та обґрунтованим, прийнятим у відповідності до вимог ч. 3 ст. 2 КАС України, а позовні вимоги позивача щодо скасування вищезазначеного податкового повідомлення-рішення є необґрунтованими та такими, що задоволенню не підлягають. На підставі викладеного, керуючись  ст. 19. Конституції України,  ст.ст. 9,  71, 128, 159, 128, 160–163, 186, 254 Кодексу адміністративного судочинства України,  суд, – П О С Т А Н О В И В: У задоволенні адміністративного позову  Товариства з обмеженою відповідальністю "Лихачовський комбінат хлібопродуктів" до Лозівської об'єднаної державної податкової інспекції Харківської області Державної податкової служби, треті особи:  Західна об'єднана державна податкова інспекція у м. Харкові Харківської області Державної податкової служби, Департамент державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб підприємців Харківської міської ради про скасування податкового повідомлення - рішення –відмовити. Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.         Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Харківського апеляційного адміністративного суду через Харківський окружний адміністративний суд шляхом подачі апеляційної скарги протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 КАС України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.                     Суддя                                                                                     Заічко О.В.                                                                                                                        

СудХарківський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення03.07.2012
Оприлюднено21.08.2012
Номер документу25157042
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —4421/12/2070

Ухвала від 16.05.2012

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Заічко О.В.

Ухвала від 09.04.2012

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Заічко О.В.

Ухвала від 12.06.2012

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Заічко О.В.

Постанова від 03.07.2012

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Заічко О.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні