Постанова
від 06.07.2012 по справі 2а/2570/1983/2012
ЧЕРНІГІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 2а/2570/1983/2012

ЧЕРНІГІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

П О С Т А Н О В А

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

06 липня 2012 року Чернігівський окружний адміністративний суд у складі колегії суддів:

головуючої-судді Житняк Л.О.

суддів: Клопота С.Л., Лобана Д.В.

при секретарі - Журбі Ю.В.

розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду адміністративну справу № 2а/2570/1983/2012

за позовом Публічного акціонерного товариства «Еліта»

до 1 Менської міжрайонної державної податкової інспекції Чернігівської області (правонаступник Державної податкової інспекції у Сосницькому районі Чернігівської області), 2 Державної податкової служби України, 3 Управління Державної казначейської служби України у Сосницькому районі Чернігівської області

за участі Прокуратури Чернігівської області

про стягнення бюджетної заборгованості, -

В С Т А Н О В И В:

12.06.2012 Публічне акціонерне товариство «Еліта» (далі - ПАТ «Еліта») звернулось до суду з адміністративним позовом до 1 Менської міжрайонної державної податкової інспекції Чернігівської області (далі - Менська МДПІ), 2 Державної податкової служби України (далі - ДПС України), 3 Управління Державної казначейської служби України у Сосницькому районі Чернігівської області (далі - УДКСУ у Сосницькому районі) про стягнення бюджетної заборгованості з податку на додану вартість (далі - ПДВ) у сумі 1 069 432,00 грн. та пені у сумі 61 763,77 грн.

Позивач свої вимоги обґрунтовує тим, що має право на бюджетне відшкодування з ПДВ у розмірі 1 069 432,00 грн. за податковими деклараціями з ПДВ за квітень 2011 року, за травень 2011 року, за червень 2011 року, за серпень 2011 року та за листопад 2011 року та пені за порушення строку відшкодування ПДВ у розмірі 61 763,77 грн., в порядку та строки визначені Податковим кодексом України. При цьому, наголошуючи, що відповідачем 1 за результатами проведених документальних позапланових виїзних перевірок ПАТ «Еліта» з питань достовірності нарахування сум бюджетного відшкодування ПДВ підтверджена заявлена підприємством сума бюджетного відшкодування ПДВ у розмірі 1 069 432,00 грн. та пені у розмірі 61 763,77 грн.

Представник позивача в судовому засіданні підтримав позовні вимоги, посилаючись на обставини, зазначені у позові з наданням додаткових пояснень.

Представники відповідача 1 та відповідача 2 проти позову заперечили та просили у його задоволенні відмовити, пояснивши, що згідно доповідних записок відділу податкового контролю юридичних осіб ДПІ у Сосницькому районі надавались переліки сум ПДВ по відшкодуванню на розрахунковий рахунок платника в розрізі декларацій по ПАТ «Еліта» для включення їх до графи 1 зведеної інформації про можливі загальні обсяги відшкодування ПДВ, на підставі даних яких формувались та направлялись до ДПА у Чернігівській області (ДПС в Чернігівській області) файли зведеної інформації для проведення контролю за їх відповідністю та передачі до ДПС України, якою сформовано узагальнені матеріали в розрізі декларацій щодо відшкодування сум ПДВ ПАТ «Еліта» із зазначенням наявності завищення податкового кредиту за 1095 днів на суму 43 600,00 грн. та заниження податкових зобов'язань на суму 700,00 грн., а отже на їх думку, здійснені всі необхідні дії по відшкодуванню позивачу сум ПДВ.

Представник відповідача 3 проти позову також заперечив та просив у його задоволенні відмовити, надавши в судовому засіданні заперечення проти позову, в яких наголосив, що не отримував від органів податкової служби висновків про відшкодування позивачу ПДВ у розмірі 1 069 432,00 грн. та пені у розмірі 61 763,77 грн. та узагальненої інформації по платнику податку за податковими деклараціями з ПДВ за квітень 2011 року, за травень 2011 року, за червень 2011 року, за серпень 2011 року та за листопад 2011 року, тому у відповідача 3 були відсутні правові підстави для відшкодування позивачу сум ПДВ з бюджету. Таким чином, відповідач 3 вважає, що права та інтереси позивача не порушувало та звертає увагу, що орган казначейства не вирішує самостійно питання щодо перерахування сум ПДВ, а лише виконує висновки податкових органів за наявності узагальненої інформації.

Представник Прокуратури Чернігівської області проти задоволення позову заперечив, підтримуючи пояснення представника відповідача 3.

Розглянувши подані сторонами документи і матеріали, заслухавши пояснення представників сторін, з'ясувавши фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд прийшов до висновку, що позовні вимоги підлягають задоволенню з наступних підстав.

Як вбачається з матеріалів справи, ПАТ «Еліта» (ід. код 00310120) як юридичну особу 12.06.1996 зареєстровано Сосницькою районною державною адміністрацією Чернігівської області (Свідоцтво про державну реєстрацію юридичної особи серії А00 № 192227, а. с. 59), 14.03.2011 внесено дані до Єдиного державного реєстру підприємств та організацій України (довідка від 14.03.2011 серії АБ № 315801, а. с. 60) і взято на облік до ДПІ у Сосницькому районі (правонаступник - Менська МДПІ) як платника податків з 12.06.1996 за № 22 (довідка про взяття на облік платника податків від 17.03.2011 № 115/28-058, а. с. 57), є платником ПДВ з 01.07.1997 (Свідоцтво про реєстрацію платника ПДВ від 01.04.2011 № 100329948, а. с. 58).

Відповідно до Спеціального витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб на фізичних осіб-підприємців № 14051124 (а. с. 67-69) основним видом діяльності ПАТ «Еліта» є (за КВЕД):

14.14 Виробництво спіднього одягу.

ПАТ «Еліта» до ДПІ у Сосницькому районі подавались податкові декларації з ПДВ з розрахунками сум бюджетного відшкодування, заявами про повернення суми бюджетного відшкодування за квітень 2011 року у сумі 215 279,00 грн., за травень 2011 року у сумі 244 661,00 грн., за червень 2011 року у сумі 162 606,00 грн., за серпень 2011 року у сумі 206 468,00 грн. та за листопад 2011 року у сумі 240 418,00 грн., та з оригіналами митних декларацій для підтвердження вивезення продукції за межі митної території України.

Достовірність нарахування вказаних сум бюджетного відшкодування ПДВ підтверджена довідками про результати документальної позапланової виїзної перевірки ДПІ у Сосницькому районі за звітні періоди: за квітень 2011 року довідкою від 08.07.2011 № 134/23-30/00310120, за травень 2011 року довідкою від 12.08.2011 № 169/23-30/00310120, за червень 2011 року довідкою від 15.09.2011 № 177/23-30/00310120, за серпень 2011 року довідкою від 27.10.2011 № 314/23-30/00310120 та за листопад 2011 року довідкою від 09.02.2012 № 21/23-30/00310120.

Всього підприємством заявлено суму бюджетного відшкодування ПДВ у розмірі 1 069 432,00 грн. та суму пені у розмірі 61 763,77 грн., а саме: за квітень 2011 року у сумі 17 175,23 грн., за травень 2011 року у сумі 17 226,92 грн., за червень 2011 року у сумі 10 206,38 грн., за серпень 2011 року у сумі 10 770,37 грн. та за листопад 2011 року у сумі 6 384,87 грн.

При вирішенні даного спору суд враховує термін «бюджетне відшкодування», визначений пп. 14.1.18 п. 14.1 ст. 14 Податкового кодексу України, як відшкодування від'ємного значення податку на додану вартість на підставі підтвердження правомірності сум бюджетного відшкодування податку на додану вартість за результатами перевірки платника, у тому числі автоматичне бюджетне відшкодування у порядку та за критеріями, визначеними у розділі V цього Кодексу.

Так, згідно п. 200.1 ст. 200 Кодексу сума податку, що підлягає сплаті (перерахуванню) до Державного бюджету України або бюджетному відшкодуванню, визначається як різниця між сумою податкового зобов'язання звітного (податкового) періоду та сумою податкового кредиту такого звітного (податкового) періоду.

Платник податку може прийняти самостійно рішення про зарахування в повному обсязі належної йому суми бюджетного відшкодування або її частини у зменшення податкових зобов'язань з цього податку, що виникли протягом наступних звітних (податкових) періодів, за наявності умов, передбачених пунктом 200.4 цієї статті. Зазначене рішення відображається платником податку у податковій декларації, яку він подає за результатами звітного (податкового) періоду, в якому виникає право на подання заяви про отримання бюджетного відшкодування згідно з нормами цієї статті. У разі прийняття такого рішення зазначена сума не враховується при розрахунку сум бюджетного відшкодування наступних звітних (податкових) періодів (п. 200.6 ст. 200 Кодексу).

При цьому, відповідно до п. 200.7 та п. 200.8 ст. 200 Кодексу платник податку, який має право на отримання бюджетного відшкодування та прийняв рішення про повернення суми бюджетного відшкодування, подає відповідному органу державної податкової служби податкову декларацію та заяву про повернення суми бюджетного відшкодування, яка відображається у податковій декларації. До податкової декларації платником податків додаються розрахунок суми бюджетного відшкодування та оригінали митних декларацій.

В силу п. 200.10 та п. 200.11 ст. 200 Кодексу протягом 30 календарних днів, що настають за граничним терміном отримання податкової декларації, податковий орган проводить камеральну перевірку заявлених у ній даних. За наявності достатніх підстав, які свідчать, що розрахунок суми бюджетного відшкодування було зроблено з порушенням норм податкового законодавства, податковий орган має право провести документальну позапланову виїзну перевірку платника для визначення достовірності нарахування такого бюджетного відшкодування протягом 30 календарних днів, що настають за граничним терміном проведення камеральної перевірки. Перелік достатніх підстав, які надають право податковим органам на позапланову виїзну документальну перевірку платника податку на додану вартість для визначення достовірності нарахування бюджетного відшкодування податку, встановлюється Кабінетом Міністрів України.

Згідно п. 200.12 ст. 200 Кодексу орган державної податкової служби зобов'язаний у п'ятиденний строк після закінчення перевірки подати органу Державного казначейства України висновок із зазначенням суми, що підлягає відшкодуванню з бюджету.

На підставі отриманого висновку відповідного органу державної податкової служби орган Державного казначейства України видає платнику податку зазначену в ньому суму бюджетного відшкодування шляхом перерахування коштів з бюджетного рахунка на поточний банківський рахунок платника податку в обслуговуючому банку протягом п'яти операційних днів після отримання висновку органу державної податкової служби (п. 200.13 ст. 200 Кодексу).

Крім того, також необхідно зазначити, що відповідно до п. 200.23 ст. 200 Кодексу суми податку, не відшкодовані платникам протягом визначеного цією статтею строку, вважаються заборгованістю бюджету з відшкодування податку на додану вартість. На суму такої заборгованості нараховується пеня на рівні 120 відсотків облікової ставки Національного банку України, встановленої на момент виникнення пені, протягом строку її дії, включаючи день погашення.

Таким чином, аналізуючи вищезазначені норми Податкового кодексу України, суд зазначає, що чинне законодавство ставить в залежність перерахування сум ПДВ органами державного казначейства від отримання від органів державної податкової служби висновку про відшкодування ПДВ із зазначенням суми такого відшкодування.

Так, судом встановлено, що ПАТ «Еліта» до ДПІ у Сосницькому районі подавались податкові декларації з ПДВ з розрахунками сум бюджетного відшкодування, заявами про повернення суми бюджетного відшкодування за квітень 2011 року, за травень 2011 року, за червень 2011 року, за серпень 2011 року та за листопад 2011 року, та з оригіналами митних декларацій. Всього підприємством заявлено суму бюджетної заборгованості з ПДВ у розмірі 1 069 432,00 грн., яка підтверджується:

- податковою декларацією з ПДВ за квітень 2011 року від 19.05.2011 (сума, що підлягає бюджетному відшкодуванню - 215 279,00 грн., а. с. 7-8);

- заявою про повернення суми бюджетного відшкодування (Д4) за квітень 2011 року від 19.05.2011 (а. с. 9);

- розрахунком суми бюджетного відшкодування (Д3) за квітень 2011 року від 19.05.2011 (а. с. 10);

- податковою декларацією з ПДВ за травень 2011 року від 17.06.2011 (сума, що підлягає бюджетному відшкодуванню - 244 661,00 грн., а. с. 11-12);

- заявою про повернення суми бюджетного відшкодування (Д4) за травень 2011 року від 17.06.2011 (а. с. 13);

- розрахунком суми бюджетного відшкодування (Д3) за травень 2011 року від 17.06.2011 (а. с. 14);

- податковою декларацією з ПДВ за червень 2011 року від 19.07.2011 (сума, що підлягає бюджетному відшкодуванню - 162 606,00 грн., а. с. 15-16);

- заявою про повернення суми бюджетного відшкодування (Д4) за червень 2011 року від 19.07.2011 (а. с. 17);

- розрахунком суми бюджетного відшкодування (Д3) за червень 2011 року від 19.07.2011 (а. с. 18);

- податковою декларацією з ПДВ за серпень 2011 року від 19.09.2011 (сума, що підлягає бюджетному відшкодуванню - 206 468,00 грн., а. с. 19-20);

- заявою про повернення суми бюджетного відшкодування (Д4) за серпень 2011 року від 20.09.2011 (а. с. 21);

- розрахунком суми бюджетного відшкодування (Д3) за серпень 2011 року від 20.09.2011 (а. с. 22);

- податковою декларацією з ПДВ за листопад 2011 року від 19.12.2011 (сума, що підлягає бюджетному відшкодуванню - 240 418,00 грн., а. с. 23-24);

- заявою про повернення суми бюджетного відшкодування (Д4) за листопад 2011 року від 19.12.2011 (а. с. 25);

- розрахунком суми бюджетного відшкодування (Д3) за листопад 2011 року від 19.12.2011 (а. с. 26).

Крім того, ПАТ «Еліта» також заявлено до бюджетного відшкодування суму пені за порушення строку відшкодування ПДВ у розмірі 61 763,77 грн., нарахованої відповідно до п. 200.23 ст. 200 Податкового кодексу України за вказані періоди, а саме:

- за квітень 2011 року у сумі 17 175,23 грн. (сума бюджетного відшкодування - 215 279,00 грн., розмір пені 120% облікової ставки НБУ - 9%, періоди нарахування - з 23.07.2011 по 31.12.2011 та з 01.01.2012 по 10.06.2012, кількість днів - 162 та 162, сума пені - 8 599,36 грн. та 8 575,87 грн.);

- за травень 2011 року у сумі 17 226,92 грн. (сума бюджетного відшкодування - 244 661,00 грн., розмір пені 120% облікової ставки НБУ - 9%, періоди нарахування - з 30.08.2011 по 31.12.2011 та з 01.01.2012 по 10.06.2012, кількість днів - 124 та 162, сума пені - 7 480,59 грн. та 9 746,33 грн.);

- за червень 2011 року у сумі 10 206,38 грн. (сума бюджетного відшкодування - 162 606,00 грн., розмір пені 120% облікової ставки НБУ - 9%, періоди нарахування - з 30.09.2011 по 31.12.2011 та з 01.01.2012 по 10.06.2012, кількість днів - 93 та 162, сума пені - 3 728,80 грн. та 6 477,58 грн.);

- за серпень 2011 року у сумі 10 770,37 грн. (сума бюджетного відшкодування - 206 468,00 грн., розмір пені 120% облікової ставки НБУ - 9%, періоди нарахування - з 12.11.2011 по 31.12.2011 та з 01.01.2012 по 10.06.2012, кількість днів - 50 та 162, сума пені - 2 545,50 грн. та 8 224,87 грн.);

- за листопад 2011 року у сумі 6 384,87 грн. (сума бюджетного відшкодування - 240 418,00 грн., розмір пені 120% облікової ставки НБУ - 9%, період нарахування - з 24.02.2012 по 10.06.2012, кількість днів - 108, сума пені - 6 384,87 грн.).

У відповідності до п. 200.11 ст. 200 Податкового кодексу України, ДПІ у Сосницькому районі були проведені документальні позапланові виїзні перевірки ПАТ «Еліта» з питань достовірності нарахування сум бюджетного відшкодування ПДВ на рахунок платника у банку за квітень 2011 року (довідка від 08.07.2011 № 134/23-30/00310120, а. с. 27-32), за травень 2011 року (довідка від 12.08.2011 № 169/23-30/00310120, а. с. 33-38), за червень 2011 року (довідка від 15.09.2011 № 177/23-30/00310120, а. с. 39-44), за серпень 2011 року (довідка від 27.10.2011 № 314/23-30/00310120, а. с. 45-50), за листопад 2011 року (довідка від 09.02.2012 № 21/23-30/00310120, а. с. 51-56), якими підтверджена заявлена підприємством сума бюджетного відшкодування ПДВ згідно вищевказаних податкових декларацій з ПДВ.

При цьому, судом встановлено, що оскільки УДКСУ у Сосницькому районі не отримувало висновки про відшкодування позивачу ПДВ у розмірі 1 069 432,00 грн. та пені у розмірі 61 763,77 грн. та узагальненої інформації по платнику податку за податковими деклараціями з ПДВ за квітень 2011 року, за травень 2011 року, за червень 2011 року, за серпень 2011 року та за листопад 2011 року, така бюджетна заборгованість останнім ПАТ «Еліта» не була відшкодована.

Також встановлено, що зарахування ПАТ «Еліта» суми бюджетної заборгованості з ПДВ у розмірі 1 069 432,00 грн. та суми пені у розмірі 61 763,77 грн. в рахунок майбутніх платежів відповідно до облікової картки платника (зворотній бік, скорочена форма, а. с. 91-109) по ПДВ з 01.01.2011 року (08.07.2011) та на момент розгляду справи в суді не здійснювалось. Даний факт письмово підтверджений Менською МДПІ згідно листа від 20.06.2012 № 323/9/10-002 (а. с. 77).

Тобто, станом на момент звернення до суду позивачу не відшкодовано бюджетну заборгованість з ПДВ у розмірі 1 069 432,00 грн. та пені у розмірі 61 763,77 грн. за податковими деклараціями з ПДВ за квітень 2011 року, за травень 2011 року, за червень 2011 року, за серпень 2011 року та за листопад 2011 року.

Суд враховує, що механізм взаємодії органів державної податкової служби та органів державної казначейської служби в процесі відшкодування ПДВ врегульований Порядком взаємодії органів державної податкової служби та органів державної казначейської служби в процесі відшкодування податку на додану вартість, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 17.01.2011 № 39, згідно якого, у разі коли за результатами проведення перевірок платника податку з урахуванням вимог статей 73 і 83 Податкового кодексу України підтверджено достовірність нарахованої суми бюджетного відшкодування податку на додану вартість, орган державної податкової служби складає висновок про суми відшкодування податку на додану вартість, в якому зазначає суму, що підлягає відшкодуванню з державного бюджету, та який за місцем реєстрації платника податку зобов'язаний подати органові державної казначейської служби протягом п'яти робочих днів після закінчення перевірки платника податку, який не має права на автоматичне відшкодування податку на додану вартість (п. 6, 7 Порядку).

Відповідно до п. 8 та п. 9 Порядку Державна податкова служба надсилає на постійній основі до Державної казначейської служби узагальнену інформацію про обсяги сум бюджетного відшкодування податку на додану вартість, визначені у висновках. Порядок та строки надсилання такої інформації визначаються Державною податковою службою.

На підставі висновку та узагальненої інформації про обсяги сум бюджетного відшкодування податку на додану вартість, визначені у висновках, орган державної казначейської служби перераховує платникові податку зазначену у висновку суму бюджетного відшкодування податку на додану вартість з бюджетного рахунка на поточний банківський рахунок платника податку, відкритий в обслуговуючому банку, протягом п'яти операційних днів після отримання висновку в разі, коли платник податку не має права на автоматичне відшкодування податку на додану вартість.

Пунктами 5, 6 Порядку формування та надсилання узагальненої інформації про обсяги сум бюджетного відшкодування податку на додану вартість, визначені у висновках, затвердженого наказом Державної податкової адміністрації України, Державного казначейства України від 03.02.2011 № 68/23, зазначено, що центральний орган державної податкової служби не пізніше робочого дня, наступного за днем отримання реєстрів висновків, здійснює формування узагальненої інформації щодо (визначених у висновках) обсягів сум бюджетного відшкодування податку на додану вартість окремо за платниками, які мають право на автоматичне бюджетне відшкодування податку на додану вартість, іншими платниками та платниками, у яких суми до бюджетного відшкодування заявлені в період дії Закону України «Про податок на додану вартість» та залишились невідшкодованими. Зазначену інформацію на постійній основі (щоденно) не пізніше наступного робочого дня після її формування направляє: до Державного казначейства України; одночасно органам державної податкової служби в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі для подачі висновків органам державного казначейства.

Державне казначейство України направляє узагальнену інформацію органам державного казначейства в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі, які згідно з отриманими висновками та узагальненою інформацією відповідно до чинного законодавства здійснюють бюджетне відшкодування податку на додану вартість платникам податку.

Враховуючи наведені норми вищезазначених Порядків, можна зробити висновок, що разом з висновком про бюджетне відшкодування до органів Державного казначейства ДПС України надає реєстр суб'єктів підприємницької діяльності з визначенням розміру відшкодування ПДВ з бюджету та узагальнену інформацію щодо (визначених у висновках) обсягів сум бюджетного відшкодування ПДВ окремо за платниками, які мають право на автоматичне бюджетне відшкодування ПДВ, іншими платниками та платниками, у яких суми до бюджетного відшкодування залишились невідшкодованими.

Крім того, з метою практичної реалізації вищевказаного Порядку формування та надсилання узагальненої інформації про обсяги сум бюджетного відшкодування податку на додану вартість, визначені у висновках, затвердженого наказом Державної податкової адміністрації України, Державного казначейства України від 03.02.2011 № 68/23, ДПС України розроблено Регламент формування узагальненої інформації щодо обсягів сум бюджетного відшкодування ПДВ в розрізі декларацій до 100 тис. грн. і більше по платниках, які мають право на бюджетне відшкодування, на виконання якого згідно доповідних записок відділу податкового контролю юридичних осіб ДПІ у Сосницькому районі надавались переліки сум ПДВ по відшкодуванню на розрахунковий рахунок платника в розрізі декларацій по ПАТ «Еліта» для включення їх до графи 1 зведеної інформації про можливі загальні обсяги відшкодування ПДВ (доповідні записки від 10.02.2012 № 1, від 22.08.2011 № 7, від 11.07.2011 № 6 а. с. 80,81,82).

Так, на підставі даних доповідних записок ДПІ у Сосницькому районі формувались та направлялись до ДПА у Чернігівській області (ДПС в Чернігівській області) файли зведеної інформації (а. с. 83-88) для проведення контролю за їх відповідністю та передачі до ДПС України.

Відповідно, ДПС України на підставі даних, наданих ДПА у Чернігівській області, сформовано узагальнені матеріали в розрізі декларацій щодо відшкодування сум ПДВ ПАТ «Еліта» та надані для подальшого направлення до ДПІ у Сосницькому районі, отримані останньою згідно листа від 30.09.2011 № 1768/7/20-3317 (а. с. 89). В узагальнених матеріалах по ПАТ «Еліта» зазначено, що станом на 15.03.2012 в наявності завищення податкового кредиту за 1095 днів на суму 43 600,00 грн. та заниження податкових зобов'язань на суму 700,00 грн. (а. с. 90). Однак суд прийшов до висновку, що формуючи вказану узагальнену інформацію ДПС України фактично порушує ст. 200 Податкового кодексу України, оскільки останнім визнано завищення податкового кредиту за 1095 днів на суму 43 600,00 грн. та заниження податкових зобов'язань на суму 700,00 грн. за відсутності підстав таких висновків та які не оформленні у порядку ст. ст. 75, 78, 86 Податкового кодексу України.

При цьому, ст. 200 Податкового кодексу України не визначає обов'язок органів державної податкової служби України подавати до казначейських органів іншого пакету документів окрім висновку про бюджетне відшкодування. Оскільки норми Податкового кодексу України мають вищу юридичну силу, то суд приходить до висновку, що не відшкодування позивачу сум ПДВ за результатами квітня 2011 року, травня 2011 року, червня 2011 року, серпня 2011 року та листопада 2011 року у розмірі 1 069 432,00 грн. та пені у розмірі 61 763,77 грн., які підтверджені відповідними довідками ДПІ у Сосницькому районі за результатами позапланових виїзних перевірок ПАТ «Еліта» з питань достовірності нарахування сум бюджетного відшкодування ПДВ, є неправомірним.

Враховуючи наведене, позивач мав право на бюджетне відшкодування надміру сплаченого ПДВ, і правомірно звернувся до податкового органу із заявами про проведення такого відшкодування, однак за встановленого факту неправомірних дій органів державної податкової служби щодо обмеження позивача в реалізації права на бюджетне відшкодування - УДКСУ у Сосницькому районі не мало підстав для здійснення зазначеного відшкодування.

Так, в силу п. 200.17 та п. 200.23 ст. 200 Податкового кодексу України, оскільки джерелом сплати бюджетного відшкодування (у тому числі заборгованості бюджету) є доходи Державного бюджету України, а суми податку не відшкодовані своєчасно визначаються заборгованістю, суд вбачає належним засобом захисту саме стягнення сум заборгованості з Державного бюджету України.

Таким чином, суд прийшов до висновку, що позивачем було дотримано всіх вимог Податкового кодексу України, а тому позовна вимога про стягнення з Державного бюджету України на користь ПАТ «Еліта» бюджетної заборгованості з ПДВ у сумі 1 069 432,00 грн. та пені у сумі 61 763,77 грн. підтверджена належними та допустимими доказами, і підлягає задоволенню.

Всі здійснені позивачем документально підтверджені судові витрати по справі згідно ч. 1 ст. 94 Кодексу адміністративного судочинства України суд присуджує з Державного бюджету України.

Керуючись ст.ст. 94, 160-163, 167 Кодексу адміністративного судочинства України, суд -

П О С Т А Н О В И В :

Позов задовольнити.

Стягнути з Державного бюджету України на користь Публічного акціонерного товариства «Еліта» (ід. код 00310120) бюджетну заборгованість з податку на додану вартість у сумі 1 069 432,00 грн. (один мільйон шістдесят дев'ять тисяч чотириста тридцять дві гривні 00 коп.) та пеню у сумі 61 763,77 грн. (шістдесят одна тисяча сімсот шістдесят три гривні 77 коп.).

Стягнути з Державного бюджету України на користь Публічного акціонерного товариства «Еліта» (ід. код 00310120) 2 188,00 грн. (дві тисячі сто вісімдесят вісім гривень 00 коп.) судового збору, сплаченого платіжним дорученням від 11.06.2012 № 600 на р/р 31216206784002, отримувач: УДКСУ у м. Чернігові Державний бюджет, код ЄДРПОУ 38054398, банк ГУ ДКСУ у Чернігівській області, МФО 853592.

Постанова суду набирає законної сили та може бути оскаржена до Київського апеляційного адміністративного суду в порядку статей 167, 186 Кодексу адміністративного судочинства України.

Головуюча суддя Л.О. Житняк

Судді: С.Л. Клопот

Д.В. Лобан

Дата ухвалення рішення06.07.2012
Оприлюднено22.08.2012
Номер документу25158066
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а/2570/1983/2012

Постанова від 06.07.2012

Адміністративне

Чернігівський окружний адміністративний суд

Житняк Л.О.

Постанова від 06.07.2012

Адміністративне

Чернігівський окружний адміністративний суд

Житняк Л.О.

Ухвала від 14.06.2012

Адміністративне

Чернігівський окружний адміністративний суд

Житняк Л.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні