Постанова
від 23.04.2012 по справі 2а-3231/12/0170/23
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ

вул. Севастопольська, 43, м. Сімферополь, Автономна Республіка Крим, Україна, 95013

ПОСТАНОВА

Іменем України

23 квітня 2012 р. (16:25) Справа №2а-3231/12/0170/23

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим у складі головуючої судді Алексєєвої Т.В. , при секретарі Фурлетовій Г.Ю.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом Державної податкової інспекції в м. Сімферополь АР Крим

до Фонду правового захисту громадян та юридичних осіб «Защіта»

про стягнення 186,50 грн.,

за участю:

позивач - не з'явився

відповідач - не з'явився

Суть спору: Державна податкова інспекція в м. Сімферополь АР Крим звернулась до Окружного адміністративного суду АРК з позовом до Фонду правового захисту громадян та юридичних осіб «Защіта» про стягнення 186,50 грн., адміністративний позов мотивований тим, що відповідачем не була сплачена узгоджена сума штрафних санкцій з податку на прибуток за податковим повідомленням-рішенням № 0011031501/0 від 05.07.2010 року у сумі 168,55 грн. та пені у сумі 17,95 грн.

У судове засідання представники сторін не з'явились, повідомлені належним чином про час, дату судового розгляду справи. Позивач надіслав клопотання про розгляд справи за його відсутністю.

Приймаючи до уваги, що в матеріалах справи достатньо доказів для з'ясування обставин по справі, суд вважає можливим розглядати справу у відсутності представника позивача та відповідача на підставі наявних у справі доказів, відповідно до ч. 6 ст. 71 КАС України.

Дослідивши матеріали справи та оцінивши докази по справі в їх сукупності, суд, -

ВСТАНОВИВ:

Відповідача - Фонд правового захисту громадян та юридичних осіб «Защіта» 30.07.1996 року зареєстровано як юридичну особу, ідентифікаційний номер 22294551, про що свідчить Свідоцтво про державну реєстрацію (а.с. 8).

Фонд правового захисту громадян та юридичних осіб «Защіта» знаходиться на обліку, як платник податків у Державній податковій інспекції в м. Сімферополь АР Крим.

Згідно з частиною 1 статтю 2 КАС України завданням адміністративного судочинства є захист прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку органів державної влади, органів місцевого самоврядування, їхніх посадових і службових осіб, інших суб'єктів при здійсненні ними владних управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень, шляхом справедливого, неупередженого та своєчасного розгляду адміністративних справ.

Відповідно до п.п.41.1.1 п .41.1 ст.41 Податкового кодексу України контролюючими органами є органи державної податкової служби - щодо податків, які справляються до бюджетів та державних цільових фондів, крім зазначених у підпункті 41.1.2 цього пункту, а також стосовно законодавства, контроль за дотриманням якого покладається на органи державної податкової служби.

Відповідно до ст. 67 Конституції України, кожен зобов'язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.

Відповідно до п.2,3 ч.1 ст.9 Закону України "Про систему оподаткування" від 25 червня 1991 року N 1251-XII (що діяв на момент виникнення спірних правовідносин) платники податків і зборів (обов'язкових платежів) зобов'язані подавати до державних податкових органів та інших державних органів відповідно до законів декларації, бухгалтерську звітність та інші документи і відомості, пов'язані з обчисленням і сплатою податків і зборів (обов'язкових платежів); сплачувати належні суми податків і зборів (обов'язкових платежів) у встановлені законами терміни.

Суд зазначає, що з 01.01.2011 року набрав чинності Податковий кодекс України, що визначає порядок та підстави сплати податків, їх адміністрування податковими органами .

Але враховуючи, що позивач в позові зазначає про порушення, вчинені відповідачем до 01.01.2011 року, суд перевіряє відповідність висновків позивача законодавству, що діяло на момент існування спірних правовідносин.

Порядок оподаткування прибутку підприємств, установ, організацій в 2010 році передбачений Законом України "Про оподаткування прибутку підприємств" №334/94-ВР від 28.12.1994 року, в якому встановлені спеціальні правові режими оподаткування юридичних та фізичних осіб.

Згідно з п. 11.1. статті 11 Закону України "Про оподаткування прибутку підприємств" №334/94-ВР від 28.12.1994 року для цілей цього Закону використовуються такі податкові періоди: календарні квартал, півріччя, три квартали, рік. Податковий період починається з першого календарного дня податкового періоду і закінчується останнім календарним днем податкового періоду, крім виробників сільськогосподарської продукції, визначених статтею 14 цього Закону, для яких річний податковий період починається з 1 липня поточного звітного (бюджетного) року.

Відповідно до п.16.4 ст. 16 Закону України, від 28.12.1994, № 334/94-ВР платники податку у строки, визначені законом, подають до податкового органу податкову декларацію про прибуток за звітний період, розраховану наростаючим підсумком з урахуванням від'ємного значення об'єкта оподаткування минулих податкових періодів у разі його наявності відповідно до пункту 6.1 статті 6 цього Закону. При цьому за звітні квартал, півріччя та три квартали платники податку подають спрощену декларацію, а за результатами звітного року - повну. Форми декларацій з цього податку встановлюються центральним податковим органом за узгодженням з комітетом Верховної Ради України, що відповідає за проведення податкової політики.

Таким чином, Фонд правового захисту громадян та юридичних осіб «Защіта» був зобов'язаний в визначені статтею 11, 16 Закону податкові періоди надавати до Державної податкової інспекції в м. Сімферополь АР Крим декларації з податку на прибуток.

21.06.2010 року співробітниками Державної податкової інспекції в м. Сімферополь АР Крим проведено невиїзну документальну перевірку Фонду правового захисту громадян та юридичних осіб «Защіта» стосовно своєчасності подання податкової звітності.

Перевіркою встановлено, що в порушення п.п.4.1.4 п.4.1 ст.4 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами» та вимог Закону України "Про оподаткування прибутку підприємств" платником податку на прибуток несвоєчасно подано податкову декларацію з податку на прибуток за 1 квартал 2010 року, граничний строк надання декларацій 11.05.2010 року, фактично декларацію не подано.

За результатами перевірки позивачем складено акт № 9244/15-1 від 21.06.2010 року (а.с. 13).

У зв'язку неможливістю вручення акту відповідачу Державною податковою інспекцією в м. Сімферополь АР Крим складено акт від 25.06.2010 року № 4576/151 (а.с. 12 зворотній бік).

Згідно з підпунктом 17.1.1. пункту 17.1 статті 17 Закону України " Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами " (що діяв на момент виникнення спірних правовідносин) платник податків, що не подає податкову декларацію у строки, визначені законодавством, сплачує штраф у розмірі десяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян за кожне таке неподання або її затримку.

Судом встановлено, що на підставі зазначеного акту перевірки позивачем було сформовано податкове-повідомлення рішення № 0011031501/0 від 05.07.2010 року про нарахування штрафних санкцій на суму 170,00 гривень (а.с. 10), яке у зв'язку з неможливістю вручення було розміщено на дошці оголошень, про що складено акт № 5008/151 від 09.07.2010 року (а.с 12).

Отже, суд зазначає, що відповідачем узгоджено податкове зобов'язання з податку на прибуток в розмірі 170,00 гривень.

Судом встановлено, що заборгованість зі штрафних санкцій відповідачем була частково погашена в розмірі 1,45 гривень, тому податковий борг становить 168,55 гривень.

Судом встановлено, що відповідно до пунктів 1.2, 1.3 ст. 1 Закону України " Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами " (що діяв на момент виникнення спірних правовідносин) податкове зобов'язання - це зобов'язання платника податків сплатити до бюджетів або державних цільових фондів відповідну суму коштів у порядку та у строки, визначені цим Законом або іншими законами України; податковий борг (недоїмка) - це податкове зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), самостійно узгоджене платником податків або узгоджене в адміністративному чи судовому порядку, але не сплачене у встановлений строк, а також пеня, нарахована на суму такого податкового зобов'язання.

Відносини, що виникають у процесі надіслання (вручення) податкових вимог платникові податків до 01.01.2011 року регулювалися пунктом 6.2 статті 6 Закону України "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами" від 21 грудня 2000 року № 2181-III (що діяв на час несплати відповідачем заборгованості з штрафних санкцій та втратив чинність з 01 січня 2011 року згідно з Податковим кодексом України від 02 грудня 2010 року N 2755-VI).

Судом встановлено, що 20.07.2010 року ДПІ в м. Сімферополі АР Крим було складено першу податкову вимогу № 1/2257 із зазначенням суми податкового боргу в розмірі 168,55 гривень (а.с. 15), яка у зв'язку з неможливістю вручення була розміщена на дошці оголошень, про що складено акт № 6078/24-1 від 19.08.2010 року (а.с 15 зворотній бік).

20.09.2020 року ДПІ в м. Сімферополі АР Крим було складено другу податкову вимогу № 2/2257 із зазначенням суми податкового боргу в розмірі 168,55 гривень (а.с. 16), яка у зв'язку з неможливістю вручення була розміщена на дошці оголошень, про що складено акт № 730/24-1 від 24.09.2010 року (а.с 16 зворотній бік).

Згідно довідки про суму податкового боргу відповідачу нарахована пеня за несвоєчасну сплату податкового зобов'язання з податку на прибуток у сумі 17,95 грн.

Судом встановлено, що податковий борг зі штрафних санкцій та пені в розмірі 186,50 гривень станом на день розгляду справи відповідачем не погашений.

На підставі викладеного, суд вважає, що факт несплати Фондом правового захисту громадян та юридичних осіб «Защіта» у встановленому законом порядку та строки податкового боргу зі штрафних санкцій за несвоєчасне подання декларації з податку на прибуток за 1 квартал 2010 року в розмірі 168,55 гривень та пені у розмірі 17,95 гривень, є повністю доведеними позивачем та підтверджується доказами, дослідженими у судовому засіданні.

Суд зазначає, що відповідно до п.20.1.18 п.20.1 ст.20 Податкового кодексу України органи державної податкової служби мають право звертатися до суду щодо стягнення коштів платника податків, який має податковий борг, з рахунків у банках, обслуговуючих такого платника, на суму податкового боргу або його частини.

Приймаючи до уваги, що податковий борг у розмірі 186,50 гривень відповідачем станом на день розгляду справи не сплачений, суд вважає необхідним задовольнити позов шляхом стягнення з Фонду правового захисту громадян та юридичних осіб «Защіта» податкового боргу з штрафних санкцій з податку на прибуток у розмірі 186,50 гривень.

Таким чином, суд приходить до висновку, що позовні вимоги підлягають задоволенню у повному обсязі.

Відповідно до частини 4 статті 94 КАС України, у справах, в яких позивачем є суб'єкт владних повноважень, і відповідачем - фізична чи юридична особа, судові витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються.

На підставі викладеного, керуючись статтями 158, 159, 160, 163 КАС України, суд

ПОСТАНОВИВ:

1. Позовні вимоги задовольнити.

2. Стягнути з Фонду правового захисту громадян та юридичних осіб «Защіта» (вул. З. Рухадзе, 62, м. Сімферополь, 96023, ЄДРПОУ 22294551) в дохід Держбюджету м. Сімферополь суму податкового боргу з податку на прибуток підприємств у розмірі 186,50 грн. (р/р 31112009700002, одержувач Держбюджет м. Сімферополь, ГУ ДКУ в АР Крим, ЄДРПОУ 34740405 МФО 824026, код платежу 3011021000.

Постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її проголошення. Якщо проголошено вступну та резолютивну частину постанови або справу розглянуто у порядку письмового провадження, постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її отримання у разі неподання апеляційної скарги.

У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Апеляційна скарга подається до Севастопольського апеляційного адміністративного суду через Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим протягом 10 днів з дня проголошення. У разі проголошення вступної та резолютивної частини постанови або розгляду справи у порядку письмового провадження, апеляційна скарга подається протягом 10 днів з дня отримання.

Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до Севастопольського апеляційного адміністративного суду.

Суддя підпис Алексєєва Т.В.

СудОкружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Дата ухвалення рішення23.04.2012
Оприлюднено22.08.2012
Номер документу25169896
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-3231/12/0170/23

Постанова від 23.04.2012

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Алексєєва Т.В.

Ухвала від 30.03.2012

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Алексєєва Т.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні