ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ
вул. Севастопольська, 43, м. Сімферополь, Автономна Республіка Крим, Україна, 95013
ПОСТАНОВА
Іменем України
15 травня 2012 р. Справа №2а-4120/12/0170/25
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим у складі головуючого судді Кононової Ю.С., за участю секретаря судового засідання Зайцевої М.О., прокурора Костюченко Р.С. посвідчення № 11355, представника позивача Острової Г.В. довіреність № 151 від 26.01.2012 року, розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу
за позовом Джанкойського міжрайонного прокурора АР Крим в інтересах держави в особі Державної інспекції з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної і теплової енергії у Кримському регіоні
до Ярківської сільської ради Джанкойського району АР Крим
про стягнення
ВСТАНОВИВ:
Джанкойський міжрайонний прокурор АР Крим в інтересах держави в особі Державної інспекції з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної і теплової енергії у Кримському регіоні звернувся до Окружного адміністративного суду АР Крим з адміністративним позовом до Ярківської сільської ради Джанкойського району АР Крим, в якому просить стягнути з відповідача заборгованість по штрафним санкціям у сумі 850 грн.
Позовні вимоги мотивовані тим, що 18.10.2011року працівниками Державної інспекції з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної і теплової енергії у Кримському регіоні була проведена перевірка виконання Ярківською сільською радою Джанкойського району АР Крим припису Інспекції № 04/04-32-015 від 18.06.2011 року про усунення порушень законодавства про електроенергетику. Оскільки припис виконаний не був, 26.12.2011 року позивачем була винесена постанова № 340кр про накладення на відповідача штрафу у розмірі 850 грн., який добровільно сплачений не був, у зв'язку з чим прокурор просить стягнути цю суму примусово.
Прокурор в судовому засіданні позовні вимоги підтримав.
Представник позивача в судовому засіданні просив позовні вимоги задовольнити.
Представник відповідача у судове засідання не з'явився, про час та місце розгляду справи був повідомлений належним чином, причин своєї неявки суду не надав.
Вислухавши думку прокурора, представника позивача, дослідивши матеріали справи, суд приходить до висновку про обґрунтованість позовних вимог.
Згідно з частиною 1 статті 2 КАС України завданням адміністративного судочинства є захист прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку органів державної влади, органів місцевого самоврядування, їхніх посадових і службових осіб, інших суб'єктів при здійсненні ними владних управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень.
Статтею 121 Конституції України на органи прокуратури покладається представництво інтересів громадянина або держави в суді у випадках, визначених законом.
Згідно зі ст. 36-1 Закону України "Про прокуратуру" однією з форм представництва прокуратурою інтересів громадянина або держави в суді є звернення до суду з позовами або заявами про захист прав і свобод іншої особи, невизначеного кола осіб, прав юридичних осіб, коли порушуються інтереси держави, або про визнання незаконними правових актів, дій чи рішень органів і посадових осіб.
Правові, економічні та організаційні засади діяльності в електроенергетиці та регулювання відносин, пов'язаних з виробництвом, передачею, постачанням і використанням енергії, забезпеченням енергетичної безпеки України, конкуренцією та захистом прав споживачів і працівників галузі передбачені Законом України "Про електроенергетику".
Відповідно до ст. 9 Закону Державний нагляд (контроль) в електроенергетиці здійснюється центральним органом виконавчої влади з державного енергетичного нагляду.
Предметом державного нагляду (контролю) в електроенергетиці є господарська діяльність, пов'язана з виробництвом, передачею та постачанням енергії, а також з використанням енергії для власних потреб суб'єктами електроенергетики та споживачами енергії в частині технічної експлуатації електричних станцій і мереж, технічної експлуатації енергетичного обладнання споживачів енергії та суб'єктів електроенергетики, випробування та ремонту енергоустановок і мереж, режимів постачання та споживання електричної і теплової енергії, виконання робіт з проектування енергоустановок і мереж.
Центральний орган виконавчої влади з державного енергетичного нагляду під час здійснення державного енергетичного нагляду (контролю) має право:
вимагати від суб'єктів електроенергетики та споживачів енергії усунення виявлених порушень вимог законодавства;
видавати суб'єктам електроенергетики та споживачам енергії обов'язкові для виконання розпорядження щодо усунення порушень вимог нормативно-правових актів, нормативних документів з питань технічної експлуатації електричних станцій і мереж, енергетичного обладнання;
зупиняти експлуатацію електричних, теплових, тепловикористальних установок та мереж через їх незадовільний технічний стан та/або організацію їх експлуатації шляхом видання споживачам електричної та теплової енергії та суб'єктам електроенергетики вмотивованого письмового рішення керівника відповідного органу центрального органу виконавчої влади з державного енергетичного нагляду чи його заступника щодо неприпустимості продовження такої експлуатації. Підставою для такого зупинення є загроза життю або здоров'ю працівників і населення або наявність передумов для виникнення надзвичайних ситуацій техногенного чи природного характеру;
застосовувати відповідно до цього Закону штрафні санкції до суб'єктів господарювання за правопорушення в електроенергетиці;
одержувати на письмовий запит безоплатно відповідно до законодавства необхідні для виконання покладених на нього завдань інформацію, пояснення, довідки, документи, матеріали, відомості з питань, що виникають під час здійснення державного нагляду (контролю). Зазначений письмовий запит повинен містити вичерпний перелік інформації, пояснень, довідок тощо, які підлягають наданню у відповідь на запит, та посилання на нормативно-правові акти, з метою виконання яких здійснюється збір інформації;
вимагати припинення дій, які перешкоджають здійсненню державного енергетичного нагляду (контролю);
приймати рішення про відбір зразків частин енергетичного обладнання у разі його пошкодження та призначати експертизу енергетичних об'єктів і технічну діагностику енергетичного обладнання (його окремих частин);
надавати суб'єктам електроенергетики та споживачам енергії консультативну допомогу з питань, що належать до його компетенції, та розглядати спірні питання, що виникають між суб'єктами електроенергетики та споживачами енергії;
фіксувати процес проведення заходу чи кожну окрему дію за допомогою засобів аудіо- та відеотехніки.
Відокремлений підрозділ "Держенергонагляд у Кримському регіоні" діє відповідно до Положення про відокремлений підрозділ "Держенергонагляд у Кримському регіоні" Державного підприємства НЕК "Укренерго", затвердженого Головним державним інспектром України з енергетичного нагляду 14.12.2006 року (а.с. 10-14).
Обов'язки і відповідальність споживачів електричної енергії передбачені ст. 26 Закону України "Про електроенергетику".
Споживач енергії зобов'язаний додержуватись вимог нормативно-технічних документів та договору про постачання енергії. Безпечну експлуатацію енергетичних установок споживача та їх належний технічний стан забезпечує сам споживач. Споживач енергії несе відповідальність за порушення умов договору з енергопостачальником та правил користування електричною і тепловою енергією та виконання приписів державних інспекцій з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної та теплової енергії згідно із законодавством України.
Споживач забезпечує безперешкодний доступ відповідальних представників енергопостачальника, підприємства, що здійснює передачу електричної енергії, до власних електричних установок для контролю за рівнем споживання електричної енергії, а також для виконання відключення та обмеження споживання відповідно до встановленого порядку. В разі перешкоди у доступі зазначених представників до електричних установок споживача посадові особи такого споживача несуть відповідальність відповідно до закону.
Правопорушення в електроенергетиці тягне за собою встановлену законодавством України цивільну, адміністративну і кримінальну відповідальність (ст. 27 Закону).
Суб'єкти господарської діяльності несуть відповідальність за правопорушення в електроенергетиці у тому числі за: за ухилення від виконання або несвоєчасне виконання рішень чи приписів національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері енергетики, центрального органу виконавчої влади з державного енергетичного нагляду та порушення умов ліцензій - штраф у розмірі до п'яти тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері енергетики, центральний орган виконавчої влади з державного енергетичного нагляду на підставі акта перевірки, оформленого в установленому порядку, за наявності порушень, передбачених цією статтею, видають у межах своєї компетенції суб'єктам господарської діяльності постанови або розпорядження про накладення штрафів за встановленою формою.
Оскарження дій щодо накладення штрафів провадиться у судовому порядку.
Порядок накладення на суб'єктів господарювання штрафів за порушення законодавства в галузі електроенергетики та сфері теплопостачання передбачений відповідним положенням, затвердженим Постановою Кабінету Міністрів України 21 липня 1999 року № 1312.
Згідно з п. 7 Положення рішення про накладення штрафу приймається на підставі акта перевірки суб'єкта господарювання, складеного посадовими особами НКРЕ, та акта перевірки (протоколу) суб'єкта господарювання, складеного посадовими особами Державної інспекції з експлуатації електричних станцій і мереж або Держенергонагляду.
Рішення про накладення штрафу оформляється постановою НКРЕ, Державної інспекції з експлуатації електричних станцій та мереж і постановою (розпорядженням) Держенергонагляду.
Судом встановлено, що позивачем 08.06.2011 винесено припис № 04/04-32-015, яким відповідачу приписано в строк до 20.08.2011 усунути порушення вимог чинного законодавства в галузі електроенергетики та сфері теплопостачання (а.с. 17 оборот.-18).
Посадовими особами позивача 18.10.2011 було проведено позапланову перевірку відповідача щодо виконання вимог вказаного припису.
За результатами проведеної перевірки складено акт (протокол) № 04/04-32-016 від 18.10.2011, в якому зафіксовано невиконання відповідачем вимог припису № 04/04-32-015 від 08.06.2011 року (а.с. 18 оборот.-19).
На підставі зазначеного акту перевірки 26.12.2011 позивачем винесена постанова № 340кр про накладення на відповідача штрафу у розмірі 850 грн. за порушення ст. 27 Закону України "Про електроенергетику" та ст. 31 Закону України "Про теплопостачання"в частині невиконання припису Державної інспекції з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної та теплової енергії (а.с. 15).
Вказана постанова була направлена відповідачу поштою та отримана уповноваженою особою 31.12.2011 року, що підтверджується відміткою на повідомленні про вручення поштового відправлення (а.с. 16).
Згідно з п. 10 Положення суб'єкт господарювання сплачує штраф за порушення законодавства в галузі електроенергетики протягом 30 днів з дня прийняття постанови (розпорядження) про його накладення, а за порушення законодавства у сфері теплопостачання - у 15-денний строк з дня прийняття постанови (розпорядження) про його накладення.
Відповідно до п. 11 Положення рішення про накладення на суб'єктів господарювання штрафів може бути оскаржене в установленому законом порядку.
Відповідачем не надано доказів того, що постанова про накладення штрафу № 340кр від 26.12.2011 була оскаржена ним в адміністративному або судовому порядку у зв'язку з чим позовні вимоги підлягають задоволенню у повному обсязі.
Вступна та резолютивна частини постанови були проголошені у судовому засіданні 15.05.2012 року. Постанова у повному обсязі складена 21.05.2012 року.
На підставі викладеного, керуючись статтями 158, 159, 160, 163 КАС України, суд
ПОСТАНОВИВ:
Позов задовольнити.
Стягнути з Ярківської сільської ради Джанкойського району АР Крим (96153, АР Крим, Джанкойський район, с. Ярке, вул. Леніна, буд. 10, ЄДРПОУ 04367855) на користь державного бюджету Джанкойського району штраф у сумі 850 (вісімсот пятдесят) грн. 00 коп. (код платежу 21081100 "Адміністративні штрафи та санкції" на р/р 31115106700087 в ГУ ДКУ в АР Крим м. Сімферополь, МФО 824026, ЄДРПОУ 37694755).
Постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її проголошення. Якщо проголошено вступну та резолютивну частину постанови або справу розглянуто у порядку письмового провадження, постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її отримання у разі неподання апеляційної скарги.
У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Апеляційна скарга подається до Севастопольського апеляційного адміністративного суду через Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим протягом 10 днів з дня проголошення. У разі проголошення вступної та резолютивної частини постанови або розгляду справи у порядку письмового провадження, апеляційна скарга подається протягом 10 днів з дня отримання.
Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до Севастопольського апеляційного адміністративного суду.
Суддя Ю.С. Кононова
Суд | Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим |
Дата ухвалення рішення | 15.05.2012 |
Оприлюднено | 23.08.2012 |
Номер документу | 25170070 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Кононова Ю. С.
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Кононова Ю. С.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні