ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ
вул. Севастопольська, 43, м. Сімферополь, Автономна Республіка Крим, Україна, 95013
ПОСТАНОВА
Іменем України
31 травня 2012 р. Справа №2а-4792/12/0170/15
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим у складі головуючої судді Тоскіної Г.Л., за участю секретаря судового засідання Єлжової Н.М.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу
за позовом Сімферопольської міжрайонної державної податкової інспекції АР Крим Державної податкової служби
до Садівничого Товариства "Мраморне"
про стягнення 7235,75 грн.,
Суть спору: Сімферопольська міжрайонна державна податкова інспекція АР Крим Державної податкової служби (далі - позивач) звернулася до Окружного адміністративного суду Автономної республіки Крим із позовом до Садівничого Товариства "Мраморне" (далі - відповідач) про стягнення податкового боргу з штрафних санкцій у розмірі 7235,75 грн.
Позовні вимоги мотивовані несплатою відповідачем штрафних санкцій за податковим повідомленням - рішенням № 0000962330.
Ухвалами Окружного адміністративного суду АР Крим від 17.05.2012 року відкрито провадження у справі, після закінчення підготовчого провадження справу призначено до судового розгляду.
Представник позивача у судовому засідання позовні вимоги підтримав у повному обсязі з підстав, викладених в позовній заяві, надав пояснення по суті спору.
Представник відповідача у судове засідання не з'явився, повідомлений належним чином про дату, час та місце судового розгляду, про причини неявки суд не повідомив, заперечень на адміністративний позов, витребувані судом докази не надав.
Суд керуючись ст. 128 КАС України вважає за можливе розглянути справу у відсутність представника відповідача, на підставі наявних доказів.
Розглянув матеріали справи, дослідив докази, надані позивачем, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги, суд -
ВСТАНОВИВ:
Садівниче товариство "Мраморне" є юридичною особою, ідентифікаційний код 26330999.
Таким чином, Садівниче товариство "Мраморне" являється суб'єктом господарювання, юридичною особою, зобов'язане виконувати обов'язки, покладені на нього законами у зв'язку зі здійсненням господарської діяльності.
Судом встановлено, що 09.11.2011 року посадовими особами позивача на підставі направлень від 08.11.2011р. № 762 та 08.11.2011р. №763, наказу №1420 від 08.11.2011р. проведена фактична перевірка господарської одиниці позивача - каси підприємства, мета якої здійснення контролю за додержанням суб'єктами господарювання дотримання порядку здійснення розрахункових операцій, ведення касових операцій, наявності ліцензій, патентів, свідоцтв, у тому числі свідоцтв про державну реєстрацію, виробництва та обігу підакцизних товарів, дотримання роботодавцем законодавства щодо укладення трудового договору, оформлення відносин з працівниками (найманими особами).
Перевіркою встановлено факт не оприбуткування готівки в касі підприємства у розмірі 616,80 грн.
За результатами перевірки складений акт перевірки за дотриманням суб'єктами господарювання порядку проведення розрахунків за товари (послуги), вимог з регулювання обліку готівки, наявності торгових патентів і ліцензій від 10.11.2011р. № 0073/01/24/23/26330999 (надалі - акт перевірки), за висновками якого встановлено порушення пп. 2.6. п. 2 Постанови Правління Національного банку України «Про затвердження Положення про ведення касових операцій у національній валюті в Україні» від 5.12.2004 р. N 637.
На підставі акту перевірки податковим органом винесено податкове повідомлення-рішення №0000952330 від 18.11.2011р. на суму 8084,00 грн., яке направлено поштою та отримано відповідачем 30.11.11р., про що свідчить підпис на поштовому повідомленні.
Не погодившись з зазначеним податковим повідомленням-рішенням відповідач оскаржував його в апеляційному порядку.
За результатом розгляду скарги позивача ДПА в АР Крим скасовано податкове повідомлення-рішення ДПІ в Сімферопольському районі від 18.11.2011р. № 0000952330 в частині визначення грошового зобов'язання на загальну суму 848,25 грн.
У зв'язку з чим, позивачем прийнято податкове повідомлення - рішення №0000962330 від 29.12.2011р. про визначення суми штрафних санкцій у розмірі 7235,75 грн.
Вказане податкове повідомлення-рішення отримано відповідачем, про що свідчить копія поштового повідомлення про отримання.
Перевіряючи законність та обґрунтованість позовних вимог в частині стягнення з відповідача штрафних санкцій за податковим повідомленням-рішенням №0000962330 від 29.12.2011р. у сумі 7235,75 грн., суд зазначає наступне.
Відповідно до п. 2.6. Положення про ведення касових операцій в національній валюті України, затвердженого Постановою НБУ від 15.12.2004 р. уся готівка, що надходить до кас, має своєчасно (у день одержання готівкових коштів) та в повній сумі оприбутковуватися. Оприбуткуванням готівки в касах підприємств, які проводять готівкові розрахунки з оформленням їх касовими ордерами і веденням касової книги відповідно до вимог глави 4 цього Положення, є здійснення обліку готівки в повній сумі її фактичних надходжень у касовій книзі на підставі прибуткових касових ордерів. У разі проведення готівкових розрахунків із застосуванням РРО або використанням РК оприбуткуванням готівки є здійснення обліку зазначених готівкових коштів у повній сумі їх фактичних надходжень у книзі обліку розрахункових операцій на підставі фіскальних звітних чеків РРО (даних РК).
Постановою правління НБУ № 637 від 15.12.2004 затверджено Положення про ведення касових операцій у національній валюті в Україні (далі - Положення №637). Зазначена Постанова зареєстрована в Міністерстві юстиції України 13.01.2005 за №40/10320.
Положення № 637 визначає порядок ведення касових операцій у національній валюті України підприємствами (підприємцями).
Пункт 1.2. Положення визначає певні терміни, що застосовуються у положенні, в тому числі:
касові документи - документи (касові ордери та відомості на виплату грошей, розрахункові документи, квитанції програмно-технічних комплексів самообслуговування, відомості закупівлі сільськогосподарської продукції, інші прибуткові та видаткові касові документи), за допомогою яких відповідно до законодавства України оформляються касові операції, звіти про використання коштів, а також відповідні журнали встановленої форми для реєстрації цих документів та книги обліку;
касові операції - операції підприємств (підприємців) між собою та з фізичними особами, що пов'язані з прийманням і видачею готівки під час проведення розрахунків через касу з відображенням цих операцій у відповідних книгах обліку;
оприбуткування готівки - проведення підприємствами і підприємцями обліку готівки в касі на повну суму її фактичних надходжень у касовій книзі, книзі обліку доходів і витрат, книзі обліку розрахункових операцій;
Порядок оформлення касових операцій передбачений у розділі 3 Положення. Так, п.3.1 містить вимоги до оформлення касових операцій, згідно якого касові операції оформляються касовими ордерами, видатковими відомостями, розрахунковими документами, документами за операціями із застосуванням платіжних карток, іншими касовими документами, які згідно із законодавством України підтверджували б факт продажу (повернення) товарів, надання послуг, отримання (повернення) готівкових коштів.
Приймання готівки в каси проводиться за прибутковими касовими ордерами, підписаними головним бухгалтером або особою, уповноваженою керівником підприємства. Про приймання підприємствами готівки в касу за прибутковими касовими ордерами видається засвідчена відбитком печатки цього підприємства квитанція (що є відривною частиною прибуткового касового ордера) за підписами головного бухгалтера або працівника підприємства, який на це уповноважений керівником (п.3.3 Положення).
З матеріалів справи вбачається, що під час перевірки податковим органом було встановлено неоприбуткування готівкових грошових коштів у повному обсязі їх фактичних надходжень у касовій книзі на підставі прибуткових касових ордерів.
Зазначені обставини встановлені актом перевірки та не були спростовані відповідачем. Суд зазначає, що акт перевірки є належним доказом, який підтверджує порушення позивачем Положення про ведення касових операцій в національній валюті України, затвердженого Постановою НБУ від 15.12.2004 р.
Відповідно до ст.1 Указу Президента України «Про застосування штрафних санкцій за порушення норм з регулювання обігу готівки» № 436/95 від 12.06.1995р. у разі порушення юридичними особами всіх форм власності, фізичними особами - громадянами України, іноземними громадянами та особами без громадянства, які є суб'єктами підприємницької діяльності, а також постійними представництвами нерезидентів, через які повністю або частково здійснюється підприємницька діяльність, норм з регулювання обігу готівки у національній валюті, що встановлюються Національним банком України, до них застосовуються фінансові санкції у вигляді штрафу, зокрема, за неоприбуткування (неповне та/або несвоєчасне) оприбуткування у касах готівки - у п'ятикратному розмірі неоприбуткованої суми.
Ухвалою про закінчення підготовчого провадження та призначення справи до судового розгляду від 17.05.2012 року у відповідача витребувані докази оприбуткування грошових коштів в касовій книзі.
В порушення ст. 11, 71 КАС України відповідач вказані документи не надав, натомість позивачем доведено правомірність прийняття спірного податкового повідомлення-рішення, на підставі якого контролюючим органом нараховані штрафні санкції у розмірі 7235,75 гривень.
Враховуючи встановлені судом обставини та наведені норми діючого законодавства, суд дійшов висновку, що податкове повідомленням-рішення №0000962330 від 29.12.2011р. на суму 7235,75 грн. прийнято позивачем відповідно до закону, обґрунтовано та у межах наданих владних повноважень.
Відповідно до пп. 54.3.3. п. 54.3. ст. 43 Податкового кодексу України контролюючий орган зобов'язаний самостійно визначити суму грошових зобов'язань, зменшення (збільшення) суми бюджетного відшкодування та/або зменшення (збільшення) від'ємного значення об'єкта оподаткування податком на прибуток або від'ємного значення суми податку на додану вартість платника податків, передбачених цим Кодексом або іншим законодавством, якщо згідно з податковим та іншим законодавством особою, відповідальною за нарахування сум податкових зобов'язань з окремого податку або збору, застосування штрафних (фінансових) санкцій та пені, у тому числі за порушення у сфері зовнішньоекономічної діяльності, є контролюючий орган.
Згідно п. 57.3. у разі визначення грошового зобов'язання контролюючим органом за підставами, зазначеними у підпунктах 54.3.1 - 54.3.6 пункту 54.3 статті 54 цього Кодексу, платник податків зобов'язаний сплатити нараховану суму грошового зобов'язання протягом 10 календарних днів, що настають за днем отримання податкового повідомлення-рішення, крім випадків, коли протягом такого строку такий платник податків розпочинає процедуру оскарження рішення контролюючого органу.
У разі оскарження рішення контролюючого органу про нараховану суму грошового зобов'язання платник податків зобов'язаний самостійно погасити узгоджену суму, а також пеню та штрафні санкції за їх наявності протягом 10 календарних днів, наступних за днем такого узгодження.
Згідно з п. 14.1.175 ст. 14 Податкового кодексу України сума грошового зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), самостійно узгодженого платником податків або узгодженого в порядку оскарження, але не сплаченого у встановлений цим Кодексом строк, а також пеня, нарахована на суму такого грошового зобов'язання є податковим боргом.
В порушення ст. 71 КАС України відповідачем не надані докази оскарження зазначеного податкового повідомлення рішення в апеляційному чи судовому порядку. На час розгляду справи, відповідно до програмно-апаратного комплексу «Документообіг адміністративних судів», відсутні відомості щодо оскарження зазначеного податкового повідомлення-рішення в судовому порядку.
Отже, враховуючи вище викладене, суд дійшов висновку, що грошове зобов'язання із штрафних санкцій, нарахованих контролюючим органом на підставі податкового повідомлення - рішення №0000962330 від 29.12.2011р., яке не сплачено платником податків у встановлені строки, є податковим боргом платника податків.
Суд зазначає, що у разі коли платник податків не сплачує узгодженої суми грошового зобов'язання в установлені законодавством строки, орган державної податкової служби надсилає (вручає) йому податкову вимогу в порядку, визначеному для надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення (п. 59.1 ст. 59 Податкового кодексу України).
Податкова вимога надсилається не раніше першого робочого дня після закінчення граничного строку сплати суми грошового зобов'язання (п. 59.3 ст. 59 Податкового кодексу України).
Податкова вимога надсилається також платникам податків, які самостійно подали податкові декларації, але не погасили суми податкових зобов'язань у встановлені цим Кодексом строки, без попереднього надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення (п. 59.4 ст. 59 Податкового кодексу України).
Судом встановлено, що на адресу відповідача податковим органом спрямована податкова вимога від 21.03.2012 року №7/1 на суму боргу із штрафних санкцій у розмірі 7235,75 грн., яка отримана підприємством, про що свідчить копія поштового повідомлення про отримання.
Судом встановлено, що сума податкового боргу відповідача, станом на день розгляду справи, складає 7235,75 грн. та є не погашеною, що підтверджується розрахунком суми позову та довідкою.
У порядку, передбаченому ст. 71 КАС України, відповідачем не надано доказів сплати заборгованості із штрафних санкцій у розмірі 7235,75 грн.
Суд зазначає, що відповідно до п.20.1.18 п.20.1 ст.20 Податкового кодексу України органи державної податкової служби мають право звертатися до суду щодо стягнення коштів платника податків, який має податковий борг, з рахунків у банках, обслуговуючих такого платника, на суму податкового боргу або його частини.
Враховуючи встановлені судом обставини та наведені норми діючого законодавства, позовні вимоги підлягають задоволенню частково.
Відповідно до частини 4 статті 94 КАС України, у справах, в яких позивачем є суб'єкт владних повноважень, і відповідачем -фізична чи юридична особа, судові витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються.
На підставі викладеного, керуючись статтями 160-163,167 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
ПОСТАНОВИВ:
1. Адміністративний позов задовольнити.
2. Стягнути з рахунків у банках, обслуговуючих Садівниче товариство "Мраморне" (ідентифікаційний код 26330999), податковий борг з штрафних санкцій у розмірі 7235,75 грн.
Постанова набирає законної сили після закінчення строку на апеляційне оскарження.
У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Апеляційна скарга подається до Севастопольського апеляційного адміністративного суду через Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим протягом 10 днів з дня проголошення постанови.
У разі оголошення в судовому засіданні вступної і резолютивної частини постанови, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до Севастопольського апеляційного адміністративного суду.
Суддя Тоскіна Г.Л.
Суд | Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим |
Дата ухвалення рішення | 31.05.2012 |
Оприлюднено | 20.08.2012 |
Номер документу | 25170484 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Тоскіна Г.Л.
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Тоскіна Г.Л.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні