Постанова
від 31.05.2012 по справі 2а-3971/12/0170/13
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ

вул. Севастопольська, 43, м. Сімферополь, Автономна Республіка Крим, Україна, 95013

ПОСТАНОВА

Іменем України

31 травня 2012 р. Справа №2а-3971/12/0170/13

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим у складі головуючого судді Ольшанської Т.С., при секретарі Ківа А.С.,

розглянувши в порядку письмового провадження адміністративну справу

за позовом Державної податкової інспекції в м. Сімферополі АР Крим

до Підприємства "Кіпрея"

про стягнення заборгованості у сумі 1293,93 грн.,

за участю представників:

від позивача -не з'явився.

від відповідача -не з'явився.

Обставини справи: Державна податкова інспекція в м. Сімферополі АР Крим звернулась до Окружного адміністративного суду АР Крим з позовом до підприємства "Кіпрея" про стягнення заборгованості у сумі 1293,93 грн..

Ухвалами Окружного адміністративного суду АР Крим від 20.04.2012 відкрито провадження в адміністративній справі, закінчено підготовче провадження по справі та справу призначено до судового розгляду.

Позивач у судове засідання явку свого представника не забезпечив, надав клопотання про розгляд справи за його відсутністю та заяву про уточнення позовних вимог.

Відповідач у судове засідання явку представника не забезпечив, про день, час та місце розгляду справи був повідомлений належним чином.

Суд зазначає, що відповідно до ч. 6 ст. 128 КАС України, якщо немає перешкод для розгляду справи у судовому засіданні, визначених цією статтею, але прибули не всі особи, які беруть участь у справі, хоча і були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового розгляду, суд має право розглянути справу у письмовому провадженні у разі відсутності потреби заслухати свідка чи експерта.

Відповідно до ч. 6 ст. 71 КАС України суд вважає можливим розглянути справу на підставі наявних у ній доказів.

Розглянувши подані документи та матеріали справи, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд

ВСТАНОВИВ:

Згідно з частиною 1 статті 2 КАС України завданням адміністративного судочинства є захист прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку органів державної влади, органів місцевого самоврядування, їхніх посадових і службових осіб, інших суб'єктів при здійсненні ними владних управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень.

Відповідно до п.5 ч.2 ст.17 КАС України юрисдикція адміністративних судів поширюється на спори за зверненням суб'єкта владних повноважень у випадках, встановлених Конституцією та законами України.

Пунктом 7 частини 1 статті 3 КАС України дано визначення суб'єктів владних повноважень, до яких належать орган державної влади, орган місцевого самоврядування, їхня посадова чи службова особа, інший суб'єкт, який здійснює владні управлінські функції на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень.

Статус державної податкової служби в Україні, її функції та правові основи діяльності на час виникнення спірних правовідносин було визначено Законом України "Про державну податкову службу в України", відповідно до ст.4 якого Державна податкова адміністрація України є центральним органом виконавчої влади, якому підпорядковуються зокрема Державна податкова інспекція в АРК .

Відповідно до ст.8 Закону України "Про державну податкову службу в Україні" Державна податкова адміністрація України здійснює функції, зокрема щодо здійснення контролю за своєчасністю, достовірністю, повнотою нарахування та сплати податків та зборів (обов'язкових платежів), контролю за валютними операціями, контролю за додержанням порядку проведення готівкових розрахунків за товари (послуги) у встановленому законом порядку, а також контролю за наявністю свідоцтв про державну реєстрацію суб'єктів підприємницької діяльності та ліцензій на провадження видів господарської діяльності, що підлягають ліцензуванню відповідно до закону, торгових патентів; обліком платників податків, інших платежів; виявленням і веденням обліку надходжень податків, інших платежів.

Враховуючи обсяг повноважень, наданих державній податковій службі законодавством, суд дійшов висновку, що позивач у відносинах з фізичними та юридичними особами є суб'єктом владних повноважень та даний спір належить до розгляду у порядку, передбаченому Кодексом адміністративного судочинства України.

Згідно зі статтею 4 Закону України "Про систему оподаткування", чинному на момент виникнення спірних правовідносин, платниками податків і зборів (обов'язкових платежів) є юридичні особи, на яких відповідно до Законів України покладений обов'язок сплачувати податки і збори.

Пунктом 4.1 статті 4 Закону України "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами", чинному на момент виникнення спірних правовідносин (далі по тексту -Закон № 2181) було передбачено, що платник податків самостійно обчислює суму податкового зобов'язання, яку вказує у податковій декларації.

Згідно з пунктом 5.3.1 статті 5 Закону № 2181 платник податків зобов'язаний самостійно сплатити суму податкового зобов'язання, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом десяти календарних днів, наступних за останнім днем відповідного граничного строку для подання податкової декларації.

Статтею 9 Закону України "Про систему оподаткування" було встановлено, що платники податків зобов'язані сплачувати належні суми податків і зборів (обов'язкових платежів) у встановлені законами терміни.

Порядок, підстави та строки сплати податку на прибуток, надання податкової звітності до набрання чинності Податковим кодексом України було встановлено Законом України "Про оподаткування прибутку підприємств" від 28.12.1994 року N 333/94 (далі по тексту -Закон), п.п. 11.1 якого передбачені такі податкові періоди: календарні квартал, півріччя, три квартали, рік.

Згідно з п.п. 16.1 Закону України "Про оподаткування прибутку підприємств" платники податку самостійно визначають суми податку, що підлягають сплаті.

Платники податку у строки, визначені законом, подають до податкового органу податкову декларацію про прибуток за звітний період, розраховану наростаючим підсумком з урахуванням від'ємного значення об'єкта оподаткування минулих податкових періодів у разі його наявності відповідно до пункту 6.1 статті 6 цього Закону (п.п. 16.4 зазначеного Закону).

Згідно з п. п. 20.1. ст. 20 Закону України "Про оподаткування прибутку підприємств" відповідальність за правильність нарахування, своєчасність сплати податку та дотримання податкового законодавства несе платник податку у порядку та розмірах, визначених законом.

Виконавчим комітетом Сімферопольської міської ради АР Крим 18.10.1999 року проведено державну реєстрацію юридичної особи- підприємства "Кіпрея", що підтверджується свідоцтвом про державну реєстрацію юридичної особи.

Матеріали справи свідчать про те, що підприємство "Кіпрея" взято на облік 22.10.1999 за №5512.

09.07.2009 року співробітниками Державної податкової служби проведена перевірка своєчасності сплати податку на додану вартість.

У ході перевірки встановлені порушення абз. 10, п.9.8, ст. 9 Закону України "Про податок на додану вартість" -встановлені порушення з питань нарахування за лютий , березень 2009 року з умовного продажу на товарні залишки, в результаті чого донараховано податку на додану вартість у сумі 68,00 грн.

За результатами перевірки складено акт № 6289/15-2 від 09.07.2009, на підставі якого прийнято податкове повідомлення-рішення № 0012271502/0 від 24.07.2009 на суму 68,00 грн., яке направлено на адресу відповідача. Заборгованість частково була сплачена відповідачем та складає 37,67 грн..

17.12.2009 року співробітниками Державної податкової служби проведена перевірка своєчасності подання податкової звітності.

У ході перевірки встановлені порушення відповідачем п.п.4.1.4 п.4.1 ст. 4 Закону України "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами", в частині неподання декларації з податку на прибуток підприємств за І квартал 2009, 3 квартал 2019.

За результатами перевірки складено акт № 1100-1501 від 17.12.2009, на підставі якого прийнято податкове повідомлення-рішення № 0023051501/0 від 30.12.2009 на суму 340,00 грн., яке направлено на адресу відповідача. Заборгованість частково була сплачена відповідачем та складає 333,40 грн..

17.12.09 співробітниками Державної податкової служби проведена камеральна перевірка податкової звітності з податку на прибуток.

Перевіркою встановлені порушення п.п.4.1.4 п.4.1 ст.4 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетними та державними цільовими фондами» - що платник занизив податкове зобов'язання з податку на прибуток у зазначений вище податковій звітності на 701,00 грн.

За результатами перевірки був складений акт перевірки №1100-1501 від 17.12.09, на підставі якого прийнято податкове повідомлення-рішення №0023051501/0 від 30.12.09 на суму 721,0 грн., за основним платежем 701,00 грн., а за штрафними санкціями 20,00 грн.. Заборгованість складає 721,00 грн. До теперішнього часу не сплачено.

13.04.09 співробітниками Державної податкової служби проведена перевірка своєчасності сплати податку з власників транспортних засобів та самохідних машин і механізмів до бюджету.

Перевіркою встановлені порушення ст.5. Закону України «Про порядок власників транспортних засобів та самохідних машин і механізмів» несвоєчасно сплачено податок на власників транспортний засобів.

За результатами перевірки був складений акт перевірки №3552/17-3/30613051/103 від 13.04.09, на підставі якого прийнято податкове повідомлення-рішення №0011531703/0 від 17 квітня 2009 на суму 12,31 грн.. Заборгованість частково була сплачена відповідачем та складає 10,61 грн.

13.04.09 співробітниками Державної податкової служби проведена перевірка своєчасності сплати податку з власників транспортних засобів та самохідних машин і механізмів до бюджету. Перевіркою встановлені порушення ст.5 Закону України «Про порядок власників транспортних засобі та самохідних машин і механізмів» несвоєчасно сплачено податок на власників транспортних засобів.

За результатами перевірки був складений акт перевірки №4121/17-3/30613051/146 від 12.05.09, на підставі якого прийнято податкове повідомлення-рішення №0012061703/0 від 18 травня 2009 на суму 6,00 грн..

Крім того, відповідно до розрахунку суми податку з власників транспортних засобів та інших самохідних машин і механізмів на 2009:

- №5124 від 04.02.09, наданою підприємством «Кіпрея» до ДПІ в м. Сімферополі, відповідачем самостійно визначена сума податку до сплати 61,75 грн. (по строку сплати за 15.07.09). Заборгованість складає 67,75 грн.;

-№5124 від 04.02.09, наданою Підприємством «Кіпрея» до ДПІ в м. Сімферополі, відповідачем самостійно визначена сума податку до сплати 61,75 грн. (по строку сплати за 15.10.09). Заборгованість складає 67,75 грн..;

-№5124 від 04.02.09, наданою Підприємством «Кіпрея» до ДПІ в м. Сімферополі, відповідачем самостійно визначена сума податку до сплати 61,75 грн. (по строку сплати за 15.01.10). Заборгованість складає 67,75 грн..

Пунктом 16.1 статті 16 ПК України передбачено, що платник податків зобов'язаний подавати до контролюючих органів у порядку, встановленому податковим та митним законодавством, декларації, звітність та інші документи, пов'язані з обчисленням і сплатою податків та зборів; сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених цим Кодексом та законами з питань митної справи.

Згідно з п. 46. 1 ст. 46 ПК України податкова декларація, розрахунок (далі - податкова декларація) - документ, що подається платником податків (у тому числі відокремленим підрозділом у випадках, визначених цим Кодексом) контролюючому органу у строки, встановлені законом, на підставі якого здійснюється нарахування та/або сплата податкового зобов'язання, чи документ, що свідчить про суми доходу, нарахованого (виплаченого) на користь платників податків - фізичних осіб, суми утриманого та/або сплаченого податку.

Платник податків зобов'язаний за кожний встановлений цим Кодексом звітний період подавати податкові декларації щодо кожного окремого податку, платником якого він є, відповідно до цього Кодексу незалежно від того, чи провадив такий платник податку господарську діяльність у звітному періоді (п. 49.2 ст. 49 ПК України).

Згідно з п.п. 49.18. ст. 49 ПК України податкові декларації, крім випадків, передбачених цим Кодексом, подаються за базовий звітний (податковий) період, що дорівнює:

календарному місяцю (у тому числі в разі сплати місячних авансових внесків) - протягом 20 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) місяця;

календарному кварталу або календарному півріччю (у тому числі в разі сплати квартальних або піврічних авансових внесків) - протягом 40 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) кварталу (півріччя).

Відповідно до п. 54. 1 ст. 54 ПК України крім випадків, передбачених податковим законодавством, платник податків самостійно обчислює суму податкового та/або грошового зобов'язання та/або пені, яку зазначає у податковій (митній) декларації або уточнюючому розрахунку, що подається контролюючому органу у строки, встановлені цим Кодексом.

Платник податків зобов'язаний самостійно сплатити суму податкового зобов'язання, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого цим Кодексом для подання податкової декларації, крім випадків, встановлених цим Кодексом (п. 57.1 ст. 57 ПК України).

Згідно з п.п. 54.3.1 54.3 ст. 54 ПК України контролюючий орган зобов'язаний самостійно визначити суму грошових зобов'язань, зменшення (збільшення) суми бюджетного відшкодування та/або зменшення (збільшення) від'ємного значення об'єкта оподаткування податком на прибуток або від'ємного значення суми податку на додану вартість платника податків, передбачених цим Кодексом або іншим законодавством, якщо платник податків не подає в установлені строки податкову (митну) декларацію.

Пунктом 120.1 статті 120 ПК України встановлено, що неподання або несвоєчасне подання платником податків або іншими особами, зобов'язаними нараховувати та сплачувати податки, збори податкових декларацій (розрахунків), тягнуть за собою накладення штрафу в розмірі 170 гривень, за кожне таке неподання або несвоєчасне подання.

Суд зазначає, що згідно з пункту 14.1.175 статті 14 Податкового кодексу України сума грошового зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), самостійно узгодженого платником податків або узгодженого в порядку оскарження, але не сплаченого у встановлений цим Кодексом строк, а також пеня, нарахована на суму такого грошового зобов'язання є податковим боргом.

Податкова вимога надсилається платнику податків органом державної податкової служби в порядку, визначеному для надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення, у разі, коли платник податків не сплачує узгодженої суми грошового зобов'язання в установлені законодавством строки, що встановлено в частини 1 пункту 59.1 статті 59 Податкового кодексу України.

Також за підпунктом 59.4. ПК України податкова вимога надсилається також платникам податків, які самостійно подали податкові декларації, але не погасили суми податкових зобов'язань у встановлені Кодексом строки, без попереднього надсилання податкового повідомлення-рішення.

Згідно пункту 95.2 статті 95 Податкового кодексу України стягнення коштів платника податків проводяться не раніше ніж через 60 календарних днів з дня надіслання такому платнику податкової вимоги.

З урахуванням аналізу зазначених положень Податкового кодексу України, податкові органи мають право звертатися із позовом про стягнення сум податкового боргу виключно після дотримання всіх умов, визначених статті 59, 95 Податкового кодексу України, тобто після настання двох подій:

-після надіслання податкової вимоги на податковий борг із зазначенням конкретного розміру податкового боргу;

-спливу терміну 60 днів з дня надіслання такому платнику податкової вимоги.

Відповідно до статті 71 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову. Суб'єкт владних повноважень повинен подати суду всі наявні у нього документи та матеріали, які можуть бути використані як докази у справі.

Матеріалами справи підтверджується дотримання позивачем зазначених вимог.

Позивачем на адресу відповідача була направлена:

-друга податкова вимога про сплату боргу від 15.07.2009 у сумі 78,36 грн.;

- друга податкова вимога про сплату боргу №2/2801 від 09.09.2009 у сумі 116,03 грн..

Права органів державної податкової служби передбачені ст. 20 Податкового кодексу України № 2755-VI від 02.12.2010р.

Згідно п. п. 20.1.28 п. 20.1 ст. 20 Податкового кодексу України органи державної податкової служби мають право застосовувати до платників податків фінансові (штрафні) санкції, стягувати до бюджетів та державних цільових фондів суми грошових зобов'язань та/або податкового боргу у випадках, порядку та розмірі, встановлених цим Кодексом, стягувати суми простроченої заборгованості суб'єкта господарювання перед державою (Автономною Республікою Крим чи територіальною громадою міста) за кредитом (позикою), залученим державою (Автономною Республікою Крим чи територіальною громадою міста) або під державну (місцеву) гарантію, а також за кредитом з бюджету в порядку, визначеному цим Кодексом.

На зазначені обставини також звертає увагу Вищий адміністративний суд у листі від 12.04.2012 № 1044/11/13-12.

У зв'язку з чим станом на день розгляду справи, заборгованість відповідача перед Державним бюджетом України з податку на додану вартість складає 1293,93 грн.

На підставі викладеного, керуючись статтями 160-163,167 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

ПОСТАНОВИВ:

1.Позов задовольнити.

2.Стягнути з розрахункових рахунків підприємства "Кіпрея" (95036, АР Крим, м. Сімферополь, вул. Севастопольська, буд. 57; ЄДРПОУ 30613051; р/р 260603013101, 260043013101 в КРУ ВАТ "Державний Ощадний банк України", МФО 324803) заборгованість у сумі 1293,93 грн., у тому числі:

- з податку на прибуток (на р/р 31112009700002 на користь Держаного бюджету м. Сімферополя, ГУ ДКУ в АР Крим, код платежу 3011021000, МФО 824026) у сумі 1054,40 грн.;

- з податку на додану вартість (на р/р 31114029700002 на користь Держаного бюджету м. Сімферополя, ГУ ДКУ в АР Крим, код платежу 3014010100, МФО 824026) у сумі 39,67 грн.;

- з податку з власників наземних транспортних засобів та інших самохідних машин і механізмів (на р/р 33213807700004 на користь Держаного бюджету м. Сімферополя, ГУ ДКУ в АР Крим, код платежу 5212020103, МФО 824026) у сумі 201,86 грн..

Постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її проголошення. Якщо проголошено вступну та резолютивну частину постанови або справу розглянуто у порядку письмового провадження, постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її отримання у разі неподання апеляційної скарги.

У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Апеляційна скарга подається до Севастопольського апеляційного адміністративного суду через Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим протягом 10 днів з дня проголошення. У разі проголошення вступної та резолютивної частини постанови або розгляду справи у порядку письмового провадження, апеляційна скарга подається протягом 10 днів з дня отримання.

Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до Севастопольського апеляційного адміністративного суду.

Суддя Ольшанська Т.С.

СудОкружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Дата ухвалення рішення31.05.2012
Оприлюднено21.08.2012
Номер документу25170734
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-3971/12/0170/13

Постанова від 31.05.2012

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Ольшанська Т.С.

Ухвала від 20.04.2012

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Ольшанська Т.С.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні