Постанова
від 17.04.2012 по справі 2а-2230/12/0170/14
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ

вул. Севастопольська, 43, м. Сімферополь, Автономна Республіка Крим, Україна, 95013

ПОСТАНОВА

Іменем України

17 квітня 2012 р. 15:43 Справа №2а-2230/12/0170/14

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим у складі головуючого судді Кірєєва Д.В., за участю секретаря Кожевнікової І.С.

за участю представників сторін:

прокурор - Аледінов Н.Е., посвідчення № 12031;

від позивача - не з'явився;

від відповідача - Прокуда О.А., посвідчення № 173, витяг з протоколу від 25.02.2011 року.

розглянув у відкритому судовому засіданні адміністративну справу

за позовом Прокурора м. Сімферополя в інтересах держави в особі Державної податкової інспекції в м. Сімферополі АР Крим

до Кримської Республіканської Ради Фізкультурно-спортивного товариства "Україна"

про стягнення 33 324,05 грн.,

Суть спору: Прокурор м. Сімферополя АР Крим в інтересах держави в особі Державної податкової інспекції в м. Сімферополі АР Крим (далі - позивач) звернувся до Окружного адміністративного суду Автономної Республіки Крим з адміністративним позовом до Кримської Республіканської Ради Фізкультурно-спортивного товариства "Україна" про стягнення 33 324,05 грн.

Позовні вимоги мотивовані тим, що відповідач має податкову заборгованість з орендної плати за земельну ділянку комунальної власності в сумі 33 324,05 грн.

Ухвалами Окружного адміністративного суду АР Крим від 24.02.2012 року відкрито провадження по адміністративній справі, закінчено підготовче провадження та призначено справу до судового розгляду.

Прокурор у судовому засіданні 17.04.2012 року позовні вимоги підтримав в повному обсязі.

Представник позивача у судове засідання не з'явився, надав на адресу суду клопотання про розгляд справи за його відсутністю. Позовні вимоги підтримує в повному обсязі.

Представник відповідача у судовому засіданні 17.04.2012 року проти позову заперечував, з підстав, викладених у запереченнях на адміністративний позов.

Суд, враховуючи, що в матеріалах справи є докази повідомлення позивача про час та місце судового засідання належним чином, суд, керуючись ст. 128 КАС України, вважає можливим розглянути справу у відсутність представника позивача.

Дослідивши матеріали справи, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, заслухавши прокурора та представника відповідача, суд

ВСТАНОВИВ:

Згідно з ч. 1 ст. 2 КАС України завданням адміністративного судочинства є захист прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку органів державної влади, органів місцевого самоврядування, їхніх посадових і службових осіб, інших суб'єктів при здійсненні ними владних управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень, шляхом справедливого, неупередженого та своєчасного розгляду адміністративних справ.

Відповідно до п. 1 ч.2 статті 17 КАС України юрисдикція адміністративних судів поширюється на спори фізичних чи юридичних осіб із суб'єктом владних повноважень щодо оскарження його рішень (нормативно-правових актів чи правових актів індивідуальної дії), дій чи бездіяльності.

Пунктом 7 ч. 1 ст. 3 КАС України визначено поняття суб'єктів владних повноважень, до яких належать орган державної влади, орган місцевого самоврядування, їхня посадова чи службова особа, інший суб'єкт при здійсненні ними владних управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень.

Пунктом 1 ч. 1 ст. 3 КАС України визначено поняття справи адміністративної юрисдикції - переданий на вирішення адміністративного суду публічно-правовий спір, у якому хоча б однією зі сторін є орган виконавчої влади, орган місцевого самоврядування, їхня посадова чи службова особа або інший суб'єкт, який здійснює владні управлінські функції на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень.

Відповідно до ст. 1 Закону України "Про державну податкову службу в Україні" до системи органів державної податкової служби належать: Державна податкова адміністрація України, спеціалізовані державні податкові інспекції, державні податкові адміністрації в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі, державні податкові інспекції в районах, містах (крім міст Києва та Севастополя), районах у містах.

Основним завданням органів державної податкової служби є здійснення контролю за додержанням податкового законодавства, правильністю обчислення, повнотою і своєчасністю сплати до бюджетів, державних цільових фондів податків і зборів (обов'язкових платежів), а також неподаткових доходів, установлених законодавством (ст. 2 Закону України "Про державну податкову службу в Україні".

Враховуючи зазначене, позивач, здійснюючи свої повноваження у спірних відносинах є суб'єктом владних повноважень, спір що виник між сторонами пов'язаний із захистом прав позивача у сфері публічно-правових відносин і є справою адміністративної юрисдикції, його належить розглядати в порядку, встановленому КАС України.

Кримська Республіканська Рада Фізкультурно-спортивного товариства «Україна» зареєстроване у якості юридичної особи Виконавчим комітетом Сімферопольської міської ради 30.11.2001 року, що підтверджується Свідоцтвом про державну реєстрацію юридичної особи Серія А00 № 437347 (Ідентифікаційний код юридичної особи 02606698) (а.с.12).

Кримська Республіканська Рада Фізкультурно-спортивного товариства «Україна» знаходиться на податковому обліку у Державної податкової інспекції у м. Сімферополі АР Крим.

Судом встановлено, що станом на 24.02.2012 року сума податкового боргу за Кримською Республіканською Радою Фізкультурно-спортивного товариства «Україна» перед бюджетом становить 33 324, 05 грн., яка складається з орендної плати за земельну ділянку комунальної власності в сумі 33 324.05 грн.

Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов'язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов'язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства врегульовані Податковим кодексом України (далі по тексту -ПК України).

Пунктом 16.1 статті 16 ПК України передбачено, що платник податків зобов'язаний подавати до контролюючих органів у порядку, встановленому податковим та митним законодавством, декларації, звітність та інші документи, пов'язані з обчисленням і сплатою податків та зборів; сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених цим Кодексом та законами з питань митної справи.

Згідно з пункту 46. 1 статті 46 ПК України податкова декларація, розрахунок (далі - податкова декларація) - документ, що подається платником податків (у тому числі відокремленим підрозділом у випадках, визначених цим Кодексом) контролюючому органу у строки, встановлені законом, на підставі якого здійснюється нарахування та/або сплата податкового зобов'язання, чи документ, що свідчить про суми доходу, нарахованого (виплаченого) на користь платників податків - фізичних осіб, суми утриманого та/або сплаченого податку.

Платник податків зобов'язаний за кожний встановлений цим Кодексом звітний період подавати податкові декларації щодо кожного окремого податку, платником якого він є, відповідно до цього Кодексу незалежно від того, чи провадив такий платник податку господарську діяльність у звітному періоді (пункту 49.2 статті 49 ПК України). Платник податків зобов'язаний самостійно сплатити суму податкового зобов'язання, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого цим Кодексом для подання податкової декларації, крім випадків, встановлених цим Кодексом (пункту 57.1 статті 57 ПК України).

Згідно зі статтею п. 50.1. Податкового кодексу України у разі якщо у майбутніх податкових періодах (з урахуванням строків давності, визначених статтею 102 цього Кодексу) платник податків самостійно виявляє помилки, що містяться

у раніше поданій ним податковій декларації (крім обмежень, визначених цією статтею), він зобов'язаний надіслати уточнюючий розрахунок до такої податкової декларації за формою чинною на час подання уточнюючого розрахунку.

Відповідно до ч. 2 статті 286 Податкового Кодексу України платники плати за землю (крім фізичних осіб) самостійно обчислюють суму податку щороку станом на 1 січня і не пізніше 20 лютого поточного року подають відповідному органу державної податкової служби за місцезнаходженням земельної ділянки податкову декларацію на поточний рік за формою, встановленою у порядку, передбаченому статтею 46 цього Кодексу, з розбивкою річної суми рівними частками за місяцями. Подання такої декларації звільняє від обов'язку подання щомісячних декларацій. При поданні першої декларації (фактичного початку діяльності як платника плати за землю) разом з нею подається довідка (витяг) про розмір нормативної грошової оцінки земельної ділянки, надалі така довідка подається у разі затвердження нової нормативної грошової

оцінки землі.

Згідно матеріалів справи 25.01.2011 року відповідачем до Державної податкової інспекції у м. Сімферополь АР Крим було подано податкову декларацію з земельного податку за 2011 рік, відповідно до якої орендна плата за земельні ділянки державної і комунальної власності щомісячно склала 8 297,95 грн. (а.с.13).

Посадовими особами державної податкової інспекції 08.11.2011 р. року було проведено камеральну перевірку з питань своєчасності сплати в бюджет орендної плати за землю КРР СТ «Україна» (ЄДРПОУ 02606698).

За результатами вищенаведеної перевірки було складено Акт № 16138/15-3 від 08.11.2011 р., згідно якого позивачем було порушено ст. 287.3 Податкового Кодексу України (а.с.14).

На підставі зазначеного Акту було прийнято податкове повідомлення - рішення від 09.11.2011 року № 0015871503 про застосування штрафних санкцій у розмірі 10 % у сумі 829,74 грн. за затримку на 28 календарних днів сплати грошового зобов'язання за серпень 2011 року в розмірі 8 297,38 грн.(а.с.15)

11 січня 2012 року позивачем було проведено камеральну перевірку з питання своєчасності сплати в бюджет орендної плати за землю КРР ФСТ «Україна2 (ЄДРПОУ 02606698) (а.с.16).

За результатами вищенаведеної перевірки було складено Акт № 215/15-3/02606698 від 11.01.2012 р., згідно якого позивачем було порушено ст. 287.3 Податкового Кодексу України (а.с.16).

На підставі зазначеного Акту було прийнято податкове повідомлення - рішення від 23.01.2012 року № 0000351503 про застосування штрафних санкцій у розмірі 10 % у сумі 77, 75 грн. за затримку на 12 календарних днів сплати грошового зобов'язання за вересень 2011 року в розмірі 777,46 грн.(а.с.17).

У зв'язку з несплатою узгодженого податкового зобов'язання з земельного податку за період за 2011 р. у відповідача на час розгляду справи виникла заборгованість у сумі 33 324,05 грн.

Згідно із пунктом 57.1 статті 57 Податкового Кодексу України платник податків зобов'язаний самостійно сплатити суму податкового зобов'язання зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку. Передбаченого цим Кодексом для подання податкової декларації, крім випадків, встановлених цим Кодексом.

Відповідно до пункту 287.3 статті 287 Податкового Кодексу України податкове зобов'язання щодо плати за землю, визначене у податковій декларації на поточний рік, сплачується рівними частками власниками та землекористувачами земельних ділянок за місцезнаходженням земельної ділянки за податковий період, який дорівнює календарному місяцю, щомісяця протягом 30 календарних днів, що настають за останнім календарним днем податкового (звітного) місяця.

Суд зазначає, що згідно до пункту 59.1. статті 59 Податкового Кодексу України У разі коли платник податків не сплачує узгодженої суми грошового зобов'язання в установлені законодавством строки, орган державної податкової служби надсилає (вручає) йому податкову вимогу в порядку, визначеному для надсилання

(вручення) податкового повідомлення-рішення.

Згідно пункту 59.4. статті 59 Податкового Кодексу України податкова вимога надсилається також платникам податків, які самостійно подали податкові декларації, але не погасили суми податкових зобов'язань у встановлені цим Кодексом строки, без попереднього надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення.

Згідно матеріалів справи 03.10.2011 року відповідачу була направлена податкова вимога № 56513, яка була тримана 06.10.2011 року (а.с.7).

Враховуючи ненадання відповідачем доказів погашення суми заборгованості, зазначена вимога є узгодженою.

Приймаючи до уваги те, що податковий борг відповідача є узгодженою сумою грошового зобов'язання, добровільно не сплачений відповідачем, позовні вимоги підлягають задоволенню.

Відповідно до пункту 95.3. статті 95 Податкового Кодексу України стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника податку здійснюється за рішенням суду, яке направляється до виконання органам державної податкової служби, у розмірі суми податкового боргу або його частини.

Відповідно до частини 4 статті 94 КАС України у справах, яких позивачем є суб'єкт владних повноважень, а відповідач - фізична чи юридична особа, судові витрати здійснені позивачем, з відповідача не стягуються.

Вступна та резолютивна частини постанови проголошені в судовому засіданні 17.04.2012 р. У повному обсязі постанову складено та підписано 20.02.2012р.

Керуючись ст.ст. 94, 158-163,167 КАС України, суд

ПОСТАНОВИВ:

1. Адміністративний позов задовольнити.

1. Стягнути з Кримської Республіканської Ради Фізкультурно-спортивного товариства "Україна" (95050, м. Сімферополь, вул. Київська 135, ЄДРПОУ 02606698) податкову заборгованість з орендної плати за земельну ділянку комунальної власності в сумі 33 324, 05 грн. (р/р 33218812700005 в ГУ ДКСУ в АР Крим, ЄДРПОУ 38040558, МФО 824026, код платежу 5213050206).

Постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її проголошення. Якщо проголошено вступну та резолютивну частину постанови або справу розглянуто у порядку письмового провадження, постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її отримання у разі неподання апеляційної скарги.

У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Апеляційна скарга подається до Севастопольського апеляційного адміністративного суду через Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим протягом 10 днів з дня проголошення. У разі проголошення вступної та резолютивної частини постанови або розгляду справи у порядку письмового провадження, апеляційна скарга подається протягом 10 днів з дня отримання. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до Севастопольського апеляційного адміністративного суду.

Суддя Кірєєв Д.В.

СудОкружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Дата ухвалення рішення17.04.2012
Оприлюднено21.08.2012
Номер документу25170867
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-2230/12/0170/14

Постанова від 17.04.2012

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Кірєєв Д.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні