2а-3826/12/0170/10 ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ вул. Севастопольська, 43, м. Сімферополь, Автономна Республіка Крим, Україна, 95013 ПОСТАНОВА Іменем України 22 травня 2012 р. Справа №2а-3826/12/0170/10 Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим у складі: головуючого судді Кудряшової А.М., при секретарі Левченко Д.С., за участю представників сторін: від позивача – не з'явився; від відповідача – не з'явився, розглянув у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом Державної податкової інспекції в м. Керчі АР Крим Державної податкової служби до Товариства з обмеженою відповідальністю "ВВТ-Союз" третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача - державного реєстратора при виконавчому комітеті Кременчуцької міської ради Полтавської області про скасування державної реєстрації, ВСТАНОВИВ: Державна податкова інспекція в м. Керчі Державної податкової служби звернулась до Окружного адміністративного суду Автономної Республіки Крим з адміністративним позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю Товариства з обмеженою відповідальністю "ВВТ-Союз" про скасування державної реєстрації змін до установчих документів стосовно Товариства з обмеженою відповідальністю Товариства з обмеженою відповідальністю "ВВТ-Союз" вчинену Державним реєстратором при виконавчому комітеті Кременчуцької міської ради Полтавської області про зміну місцезнаходження з Полтавської області, м. Кременчук, Крюківського району, вул. Шкільна, 10 на АР Крим, м. Керч, вул. Свердлова, 49. Ухвалами Окружного адміністративного суду Автономної Республіки Крим від 17.04.2012 року відкрито провадження по справі, залучені до участі у справі у якості третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача - державний реєстратор при виконавчому комітеті Кременчуцької міської ради Полтавської області, закінчено підготовче провадження та справу призначено до судового розгляду. Позивач, відповідач та третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача, у судове засідання не з'явились, про дату, час та місце розгляду справи були повідомлені належним чином та завчасно; позивач надав клопотання про розгляд справи за їх відсутністю, зазначив, що підтримує позовні вимоги у повному обсязі; від третьої особи надійшло клопотання про розгляд справи за їх відсутністю, вказав, що просить вирішити спір згідно діючого законодавства. Суд, приймаючи до уваги, наявні клопотання від учасників процесу щодо розгляду справи за їх відсутністю, ненадання відповідачем доказів неможливості участі його представника у судовому засіданні з поважних причин, відсутність у матеріалах справи клопотання про неможливість розгляду справи без участі представника відповідача, враховуючі, що в матеріалах справи достатньо доказів для з'ясування обставин по справі, керуючись ч.4 ст. 122, ст.128 КАС України, вважає можливим розглянути справу на підставі наявних доказів за відсутності не з'явившихся учасників процесу. Дослідивши подані документи та матеріали справи, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, судом встановлене наступне. Порядок створення, діяльності та припинення юридичних осіб, у тому числі господарських товариств, регламентується, зокрема, Цивільним та Господарським кодексами України, Законом України "Про господарські товариства", Законом України "Про акціонерні товариства". Відповідно до статті 104 Цивільного кодексу України юридична особа припиняється в результаті передання всього свого майна, прав та обов'язків іншим юридичним особам - правонаступникам (злиття, приєднання, поділу, перетворення) або в результаті ліквідації. Юридична особа є такою, що припинилася, з дня внесення до єдиного державного реєстру запису про її припинення. Статтею 110 Цивільного кодексу України встановлюються загальні правила про припинення юридичних осіб в результаті їх ліквідації, у тому числі, за рішенням суду про визнання судом недійсною державної реєстрації юридичної особи через допущені при її створенні порушення, які не можна усунути, а також в інших випадках, встановлених законом. Статтею 59 Господарського кодексу України встановлено, що припинення діяльності суб'єкта господарювання здійснюється шляхом його реорганізації (злиття, приєднання, поділу, перетворення) або ліквідації, зокрема, у випадках, передбачених цим Кодексом, - за рішенням суду. Суб'єкт господарювання ліквідується у разі скасування його державної реєстрації у випадках, передбачених законом. Відповідно до статті 19 Закону України "Про господарські товариства" товариство ліквідується: в) на підставі рішення суду за поданням органів, що контролюють діяльність товариства, у разі систематичного або грубого порушення ним законодавства. Порядок ліквідації юридичної особи передбачений статтями 111, 112 Цивільного кодексу України. Таким чином, юридична особа може бути ліквідована в примусовому порядку (на підставі рішення суду). Порядок державної реєстрації припинення юридичної особи визначається розділом IV Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців". Відповідно до статті 33 вказаного Закону юридична особа є такою, що припинилася, з дати внесення до Єдиного державного реєстру запису про державну реєстрацію припинення юридичної особи. Статтею 238 Господарського кодексу України встановлено, що уповноваженими органами державної влади або органами місцевого самоврядування до суб'єктів господарювання за порушення встановлених законодавчими актами правил здійснення господарської діяльності можуть бути застосовані адміністративно-господарські санкції, тобто заходи організаційно-правового або майнового характеру, спрямовані на припинення правопорушення суб'єкта господарювання та ліквідацію його наслідків. Органи державної влади та органи місцевого самоврядування, згідно із статтею 239 Господарського кодексу України, відповідно до своїх повноважень та у порядку, встановленому законом, можуть застосовувати до суб'єктів господарювання адміністративно-господарські санкції, до яких поряд з іншими, зокрема, належить скасування державної реєстрації та ліквідація суб'єкта господарювання. Відповідно до статті 249 Господарського кодексу України у разі здійснення суб'єктом господарювання діяльності, що суперечить закону чи установчим документам, до нього може бути застосовано адміністративно-господарську санкцію у вигляді скасування державної реєстрації цього суб'єкта та його ліквідації. Скасування державної реєстрації суб'єкта господарювання провадиться за рішенням суду, що є підставою для ліквідації даного суб'єкта господарювання відповідно до статті 59 цього Кодексу. Статтею 38 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців" наведено перелік підстав для здійснення державної реєстрації припинення юридичної особи за рішенням суду, що не пов'язане з банкрутством юридичної особи. Однією з підстав для постановлення судового рішення щодо припинення юридичної особи, що не пов'язано з банкрутством юридичної особи, зокрема є наявність в Єдиному державному реєстрі запису про відсутність юридичної особи за вказаним її місцезнаходженням. Підстави та порядок внесення до Єдиного державного реєстру відповідного запису регламентується статтею 19 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців". Судом встановлено, що Товариство з обмеженою відповідальністю "ВВТ-Союз" (ЄДРПОУ 35036816) зареєстровано у якості юридичної особи виконавчим комітетом Запорізької міської ради 22.03.2007 року за адресою місцезнаходження: 69096, Запорізька область, м. Запоріжжя, Ленінський район, вул. Каховська, буд. 44, та 28.02.2011 року були внесені зміни до відомостей, а саме місцезнаходження відповідача: 39600, Полтавська область, місто Кременчук, Крбківський район, вул. Шкільна, буд. 10, та 18.03.2011 року були внесені зміни до відомостей, а саме місцезнаходження відповідача: 98300, АР Крим, місто Керч, вул. Свердлова, буд. 49, про що свідчить довідка з Єдиного Державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців станом на 20.01.2012 року. Відповідно до відомості із Єдиного Державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців зареєстрованим місцезнаходженням відповідача є: 98300, АР Крим, місто Керч, вул. Свердлова, буд. 49. Згідно зі статтею 93 Цивільного кодексу України місцезнаходженням юридичної особи є фактичне місце ведення діяльності чи розташування офісу, з якого проводиться щоденне керування діяльністю юридичної особи (переважно знаходиться керівництво) та здійснення управління і обліку. Абзацом шостим статті 1 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців" (далі - Закон) місцезнаходженням юридичної особи є адреса органу або особи, які відповідно до установчих документів юридичної особи чи закону виступають від її імені. Відповідно до частини другої статті 17 Закону в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців (далі - Єдиний державний реєстр) містяться відомості щодо юридичної особи, зокрема місцезнаходження юридичної особи. Відомості про юридичну особу або фізичну особу - підприємця включаються до Єдиного державного реєстру шляхом внесення записів на підставі відповідних реєстраційних карток (ч. 1 ст. 17 Закону). Внесення записів до Єдиного державного реєстру здійснюється на підставі відповідних реєстраційних карток посадовими особами, які відповідно до Закону здійснюють державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців, тобто державними реєстраторами. Відповідно до частини 11 статті 19 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців" юридична особа зобов'язана подавати (надсилати) щороку протягом місяцю, що настає за датою державної реєстрації, починаючи з наступного року державному реєстратору для підтвердження відомостей про юридичну особу, реєстраційну картку про підтвердження відомостей про юридичну особу. Судом встановлено, що 06.05.2011 року до Єдиного державного реєстру був внесений запис щодо зміни місцезнаходження юридичної особи. Разом з тим, суд звертає увагу на норми частини 2 статті 19 Конституції України, відповідно до якої суб'єкти владних повноважень зобов'язані діяти лише на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України. Компетенція органів державної податкової служби поширюється саме на відносини у сфері оподаткування. Враховуючи наведене, органи державної податкової служби можуть звертатися з вимогами про припинення суб'єктів господарювання не в усіх випадках, визначених статті 38 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців", а лише у тих, коли податкові органи діють на реалізацію своєї владної компетенції. Тому органи державної податкової служби вправі звертатися з вимогою про припинення суб'єктів господарювання лише у разі, якщо підставою позову є неподання таким суб'єктом протягом року до органів державної податкової служби податкових декларацій, документів фінансової звітності згідно з законодавством, або ж у випадку здійснення діяльності, безпосередньо спрямованої на ухилення від оподаткування. Між тим, судом встановлено, що податковою інспекцією не наведено доводів здійснення відповідачем діяльності, безпосередньо спрямованої на ухилення від оподаткування. Відтак, суд вважає безпідставними доводи контролюючого органу та відсутніми підстави для припинення юридичної особи. Зазначеної думки також підтримується ї Вищий адміністративний суд України у рішенні від 21.12.2011 року по справі №К-29241/09. У судовому засіданні проголошено вступну та резолютивну частини постанови, у повному обсязі постанову складено 25.05.2012 року. На підставі викладено, керуючись ст. 158-163, 167 КАС України, суд - ПОСТАНОВИВ: Відмовити у задоволенні адміністративного позову. Постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її проголошення. Якщо проголошено вступну та резолютивну частину постанови або справу розглянуто у порядку письмового провадження, постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її отримання у разі неподання апеляційної скарги. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження. Апеляційна скарга подається до Севастопольського апеляційного адміністративного суду через Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим протягом 10 днів з дня проголошення. У разі проголошення вступної та резолютивної частини постанови або розгляду справи у порядку письмового провадження, апеляційна скарга подається протягом 10 днів з дня отримання. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до Севастопольського апеляційного адміністративного суду. Суддя Кудряшова А.М.
Суд | Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим |
Дата ухвалення рішення | 22.05.2012 |
Оприлюднено | 20.08.2012 |
Номер документу | 25171046 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Севастопольський апеляційний адміністративний суд
Кучерук Олег Васильович
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Кудряшова А.М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні