Постанова
від 22.11.2011 по справі 2а-13085/11/0170/16
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ

вул. Севастопольська, 43, м. Сімферополь, Автономна Республіка Крим, Україна, 95013

ПОСТАНОВА

Іменем України

22 листопада 2011 р. Справа №2а-13085/11/0170/16

(16 г.44 хв.)

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим у складі головуючого судді Александрова О.Ю.,

за участю секретаря Сидельової М.В.,

розглянув у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом

Сакської об'єднаної державної податкової інспекції в АР Крим

до Товариства з обмеженою відповідальністю «Конкорт - Юг»

про стягнення

Суть спору: Сакська об'єднана державна податкова інспекція в АР Крим (далі позивач) звернулась до Окружного адміністративного суду АР Крим з адміністративним позовом про стягнення з Товариства з обмеженою відповідальністю «Конкорт - Юг» (далі відповідач) податкової заборгованості в сумі 509,40 грн., мотивуючи свої вимоги тим, що відповідачем не своєчасно подається податкова декларація (розрахунку) з комунального податку та не сплачується податковий борг перед бюджетом.

Ухвалами Окружного адміністративного суду АР Крим від 25.10.2011 року відкрито провадження в адміністративній справі, закінчено підготовче провадження і призначено справу до судового розгляду.

Представник позивача у судове засідання не з'явився, надав клопотання від 22.11.11р. в якому зазначив, що станом на 21.11.11р. сума заборгованості за позовом не сплачено та просив розглядати справу у його відсутності, наполягав на задоволенні позовних вимог у повному обсязі з підстав, наведених у адміністративному позові.

Відповідач у судове засідання не з'явився, про час та місце судового засідання повідомлений належним чином. Будь-яких клопотань суду не направив, заперечень на позов не надав, про поважність причин неприбуття у судове засідання суд не повідомив.

Суд вважає за можливе розглянути справу у відсутність представників сторін, відповідно до заявлених ними клопотань, керуючись ст. 128 КАС України, на підставі наявних доказів.

Розглянув матеріали справи, дослідив докази, надані позивачем, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги, об'єктивно оцінив докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд -

ВСТАНОВИВ:

Товариства з обмеженою відповідальністю «Конкорт - Юг» зареєстровано Сакською районною державною адміністрацією АР Крим від 19.05.2006 року як юридичну особу, що підтверджується Свідоцтвом про державну реєстрацію юридичної особи Серії А01 №038191, та є платником податків та зборів, передбачених Законом України «Про систему оподаткування».

Відповідно до п.1.2, 1.3 ст. 1 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами і державними цільовими фондами» податкове зобов'язання - зобов'язання платника податків сплатити до бюджетів або державних цільових фондів відповідну суму коштів у порядку та у строки, визначені цим Законом або іншими законами України.

Податковий борг (недоїмка) - податкове зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), самостійно узгоджене платником податків або узгоджене в адміністративному чи судовому порядку, але не сплачене у встановлений строк, а також пеня, нарахована на суму такого податкового зобов'язання.

Згідно зі статтею 4 Закону України «Про систему оподаткування», платниками податків і зборів (обов'язкових платежів) є юридичні особи, на яких відповідно до Законів України покладений обов'язок сплачувати податки і збори.

Пунктом 4.1 статті 4 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами» встановлено, що платник податків самостійно обчислює суму податкового зобов'язання, яку вказує у податковій декларації.

Згідно з пунктом 5.3.1 статті 5 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами» платник податків зобов'язаний самостійно сплатити суму податкового зобов'язання, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом десяти календарних днів, наступних за останнім днем відповідного граничного строку для подання податкової декларації.

Згідно ст. ст. 14, 15 Закону України від 25.06.1991р. № 1251 - XII «Про систему оподатковування» зазначені види зборів і податків, є податковим зобов'язанням.

Види місцевих податків і зборів, їх граничні розміри та порядок обчислення і спрямований на зміцнення бюджетів місцевого самоврядування визначені Декретом Кабінету Міністрів України «Про місцеві податки і збори» від 20.05.1993 року № 56-93, відповідно до ч. 1 якого комунальний податок належить до місцевих податків.

Згідно зі ст. 15 Декрету комунальний податок справляється з юридичних осіб, крім бюджетних установ, організацій, планово-дотаційних та сільськогосподарських підприємств. Його граничний розмір не повинен перевищувати 10 відсотків річного фонду оплати праці, обчисленого виходячи з розміру неоподатковуваного мінімуму доходів громадян.

Органи місцевого самоврядування самостійно встановлюють і визначають порядок сплати місцевих податків і зборів відповідно до переліку і в межах установлених граничних розмірів ставок.

Місцеві податки і збори перераховуються до бюджетів місцевого самоврядування в порядку, визначеному Радами народних депутатів, якими вони встановлюються. Стягнення не внесених в установлений термін місцевих податків і зборів здійснюється згідно з чинним законодавством.

12.11.10р. Позивачем була проведена невиїзна документальна перевірка своєчасності подання податкової декларації (розрахунку) по комунальному податку за 3 квартал 2009 року, 1 квартал та 2 квартал 2010 року.

В ході перевірки був складений акт №1771/1503/34193152 від 12.11.10р. про результати невиїзної документальної перевірки своєчасності подання податкової декларації (розрахунку) по комунальному податку.

В акті зазначено, що відповідач не своєчасно надав розрахунки комунального податку за 3 квартал 2009 року, (вх.. № 38388 від 15.01.10р.), 1 квартал 2010 року (вх.. № 12289 від 13.05.10р.), та 2 квартал 2010 року (вх.. № 38390 від 15.01.2010 року), встановлений термін подання розрахунків 09.11.09р., 11.05.10р., 09.08.10р., чим порушив п. 9.2 ст. 9 Закону України « Про систему оподаткування» №1251-12 від 25.06.91р., пп. 4.1.4 ст. 4 «Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетом та державними цільовими фондами», № 2181 від 21.12.00р. та положення «Про комунальний податок», затверджений рішенням ІV сесії 23 скликання Сакської районної ради від 25.03.99р..

На підставі акту №1771/1503/34193152 від 12.11.10р. позивачем винесено податкове повідомлення - рішення №0004541503/0 від 22.11.10р. у якому визначена сума податкового зобов'язання за штрафними (фінансовими) санкціями в розмірі 510,00 грн.

Вказане повідомлення - рішення та супровідний лист з вих.. № 7443/10/1503 було направлено на адресу відповідача 22.11.10р., але було повернуто поштою з відміткою «за зазначеною адресою не проживає» про що 29.11.10р. складено акт №798/1503/34193152 та розміщено на дошці податкових оголошень 29.11.10р.

Згідно з підпунктом 6.2.4. пункту 6.2. статті 6 Закону України "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами"від 21 грудня 2000 року N 2181-III встановлено, що у разі, коли податковий орган або пошта не може вручити платнику податків податкове повідомлення або податкові вимоги у зв'язку з незнаходженням посадових осіб, їх відмовою прийняти податкове повідомлення або податкову вимогу, незнаходженням фактичного місця розташування (місцезнаходження) платника податків, податковий орган розміщує податкове повідомлення або податкові вимоги на дошці податкових оголошень, встановленій на вільному для огляду місці біля входу до приміщення податкового органу. При цьому день розміщення такої податкової вимоги або повідомлення вважається днем їх вручення.

Оскільки в такому випадку юридично день розміщення вважається днем вручення, то підлягає застосуванню підпункт 5.2.1. пункту 5.2. статті 5 Закону України "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами"від 21 грудня 2000 року N 2181-III , який наголошує, що податкове зобов'язання платника податків, нараховане контролюючим органом відповідно до пунктів 4.2 та 4.3 статті 4 цього Закону, вважається узгодженим у день отримання платником податків податкового повідомлення, за винятком випадків, визначених підпунктом 5.2.2 цього пункту. Оскільки податкове зобов'язання було визначено на підставі пункту 4.2. Закону N 2181-III, суд приходить до висновку, що в даному випадку день розміщення такого податкового повідомлення-рішення на дошці податкових оголошень (повідомлень) вважатиметься не тільки днем його вручення, а й днем його узгодження.

Відповідно до розрахунку суми заборгованості борг відповідачем частково погашено за рахунок переплати у сумі 0,60 грн.

Таким чином, заборгованість склала 509,40 грн.

Згідно з п.п. 59.1, 59.3, 59.4 ст. 59 Податкового кодексу України у разі коли платник податків не сплачує узгодженої суми грошового зобов'язання в установлені законодавством строки, орган державної податкової служби надсилає (вручає) йому податкову вимогу в порядку, визначеному для надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення.

Податкова вимога може не надсилатися, якщо загальна сума податкового боргу платника податків не перевищує одного неоподатковуваного мінімуму доходів громадян.

Податкова вимога надсилається не раніше першого робочого дня після закінчення граничного строку сплати суми грошового зобов'язання.

Податкова вимога повинна містити відомості про факт виникнення грошового зобов'язання та права податкової застави, розмір податкового боргу, який забезпечується податковою заставою, обов'язок погасити податковий борг та можливі наслідки його непогашення в установлений строк, попередження про опис активів, які відповідно до законодавства можуть бути предметом податкової застави, а також про можливі дату та час проведення публічних торгів з їх продажу.

Податкова вимога надсилається також платникам податків, які самостійно подали податкові декларації, але не погасили суми податкових зобов'язань у встановлені цим Кодексом строки, без попереднього надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення.

Відповідно до п. 95.2 статті 95 Податкового кодексу України стягнення коштів та продаж майна платника податків провадяться не раніше ніж через 60 календарних днів з дня надіслання такому платнику податкової вимоги.

Позивачем на адресу відповідача 16.12.20р. поштою було направлено першу податкову вимогу № 1/403 від 13.12.2010 року на суму 509,40 грн. Поштою 21.12.10р. було повернуто конверт з відміткою «за зазначеною адресою не проживає» про що 21.12.10р. було складено акт №45/24-00 та податкову вимогу № 1/403 від 13.12.2010 року розміщено на дошці податкових оголошень 21.12.10р.

Враховуючи відсутність незгоди відповідача з розрахунком суми заборгованості, вказана вимога є узгодженою, однак визначена у ній сума заборгованості не сплачена.

Ст. 2 Закону України "Про державну податкову службу в Україні" одним із завдань органів податкової служби є здійснення контролю за додержанням податкового законодавства, правильністю обчислення, повнотою і своєчасністю сплати до бюджетів, державних цільових фондів податків і зборів (обов'язкових платежів).

Згідно з п.п. 20.1.18 п. 20.1. ст. 20 Податкового кодексу України, органи державної податкової служби мають право звертатися до суду щодо стягнення коштів платника податків, який має податковий борг, з рахунків у банках, обслуговуючих такого платника, на суму податкового боргу або його частини.

Згідно п. 95.1 ст. 95 Кодексу орган державної податкової служби здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом коштів, які перебувають у його власності.

Пунктом 95.3 ст. 95 Податкового кодексу України передбачено, що стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника податків, здійснюється за рішенням суду, яке направляється до виконання органам державної податкової служби, у розмірі податкового боргу або його частини.

Відповідно до п. 95.4 ст. 95 орган державної податкової служби на підставі рішення суду здійснює стягнення коштів у рахунок погашення податкового боргу за рахунок готівки, що належить такому платнику податків.

Аналізуючи всі зазначені положення Податкового кодексу, суд вважає, що податкові органи мають право звертатися до суду про стягнення коштів за податковим боргом виключно після дотримання всіх умов, визначених ст. ст. 59, 95 Податкового кодексу України.

Позивачем, в порядку ст. 71 Кодексу адміністративного судочинства України, надані докази надсилання податкової вимоги на суму 509,40 грн., у зв'язку з чим вимоги, щодо стягнення 509,40 грн. належить задовольнити.

Відповідно до ч.4 ст.94 КАС України, у справах, в яких позивачем є суб'єкт владних повноважень, а відповідачем - фізична чи юридична особа, судові витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються. Враховуючи, що позивач не здійснював судових витрат по справі, судові витрати відшкодуванню не підлягають.

Постанову складено у повному обсязі 28.11.2011 року.

Керуючись ст. ст. 160-163, ст. 167 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,

ПОСТАНОВИВ:

1. Адміністративний позов задовольнити.

2. Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю «Конкорт - Юг» (96524, АР Крим, Сакський район, с. Вересаєве, пров. Будівельний, буд. 3, ЄДРПОУ 34193152) заборгованість перед бюджетом з комунального податку у розмірі 509,40 грн. з розрахункових рахунків у банках, обслуговуючих ТОВ «Конкорт - Юг» (р/р 2600604878 Сімферопольська філія АБ Укргазбанк м. Сімферополь, МФО 324797, або інших рахунків) у дохід Місцевого бюджету Вересаєвської сільської ради (р/р 33211828700245 ГУ ДКУ м. Сімферополь, МФО 824026, код платежу 16010200, ОКПО 34740887).

Постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її проголошення. Якщо проголошено вступну та резолютивну частину постанови або справу розглянуто у порядку письмового провадження, постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її отримання у разі неподання апеляційної скарги.

У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Апеляційна скарга подається до Севастопольського апеляційного адміністративного суду через Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим протягом 10 днів з дня проголошення. У разі проголошення вступної та резолютивної частини постанови або розгляду справи у порядку письмового провадження, апеляційна скарга подається протягом 10 днів з дня отримання.

Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до Севастопольського апеляційного адміністративного суду.

Суддя Александров О.Ю.

СудОкружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Дата ухвалення рішення22.11.2011
Оприлюднено20.08.2012
Номер документу25171696
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-13085/11/0170/16

Постанова від 22.11.2011

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Александров О.Ю.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні