Постанова
від 01.12.2011 по справі 2а-12502/11/0170/16
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ

вул. Севастопольська, 43, м. Сімферополь, Автономна Республіка Крим, Україна, 95013

ПОСТАНОВА

Іменем України

01 грудня 2011 р. (12год. 16хв.) Справа №2а-12502/11/0170/16

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим у складі головуючого судді Александров О.Ю.,

за участю секретаря Сидельової М.В.,

за участю представника позивача Чекамов О.А., довіреність від 29.08.11р. №8691/10/10-0,

розглянув у відкритому судовому засіданні адміністративну справу

за позовом Красноперекопської об'єднаної державної податкової інспекції в АР Крим

до Приватного підприємства "Селана."

про стягнення

Суть спору: Красноперекопська об'єднана державна податкова інспекція в АР Крим (далі позивач) звернулась до Окружного адміністративного суду АР Крим з адміністративним позовом про стягнення з Приватного підприємства "Селана." (далі відповідач) заборгованості в сумі 244,00 грн., а саме: з податку на додану вартість у сумі 75,00 грн. та з податку на прибуток підприємств у сумі 169,00 грн.

Позовні вимоги мотивовані тим, що відповідачем не сплачені штрафні (фінансові) санкції за неподані декларації з податку на прибуток підприємств та з податку на додану вартість у визначені законом строки.

Ухвалами Окружного адміністративного суду АР Крим від 13.10.2011 року відкрито провадження в адміністративній справі, закінчено підготовче провадження і призначено справу до судового розгляду.

Представник позивача у судове засідання з'явився, наполягав на задоволенні позовних вимог у повному обсязі з підстав, наведених у адміністративному позові.

Відповідач у судове засідання не з'явився, про час та місце судового засідання повідомлений належним чином. Будь-яких клопотань суду не направив, заперечень на позов не надав, про поважність причин неприбуття у судове засідання суд не повідомив.

Суд вважає за можливе розглянути справу у відсутність представників сторін, відповідно до заявлених ними клопотань, керуючись ст. 128 КАС України, на підставі наявних доказів.

Розглянув матеріали справи, дослідив докази, надані позивачем, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги, об'єктивно оцінив докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд -

ВСТАНОВИВ:

Приватне підприємство "Селана." 12.05.2006 року зареєстровано Роздольненською районною державною адміністрацією АР Крим у якості юридичної особи відповідно до Свідоцтва Серії А00 №516169.

Згідно з частиною 1 статті 2 КАС України завданням адміністративного судочинства є захист прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку органів державної влади, органів місцевого самоврядування, їхніх посадових і службових осіб, інших суб'єктів при здійсненні ними владних управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень.

Відповідно до п.5 ч.2 ст.17 КАС України юрисдикція адміністративних судів поширюється на спори за зверненням суб'єкта владних повноважень у випадках, встановлених Конституцією та законами України.

Пунктом 7 частини 1 статті 3 КАС України дано визначення суб'єктів владних повноважень, до яких належать орган державної влади, орган місцевого самоврядування, їхня посадова чи службова особа, інший суб'єкт, який здійснює владні управлінські функції на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень.

Статус державної податкової служби в Україні, її функції та правові основи діяльності визначено Законом України "Про державну податкову службу в України", відповідно до ст.4 якого Державна податкова адміністрація України є центральним органом виконавчої влади, якому підпорядковуються Державна податкова адміністрація в АР Крим, якій, в свою чергу, підпорядкована Красноперекопська об'єднана державна податкова інспекція в АР Крим.

Відповідно до ст.8 Закону України "Про державну податкову службу в Україні" Державна податкова адміністрація України здійснює функції, зокрема щодо здійснення контролю за своєчасністю, достовірністю, повнотою нарахування та сплати податків та зборів (обов'язкових платежів), контролю за валютними операціями, контролю за додержанням порядку проведення готівкових розрахунків за товари (послуги) у встановленому законом порядку, а також контролю за наявністю свідоцтв про державну реєстрацію суб'єктів підприємницької діяльності та ліцензій на провадження видів господарської діяльності, що підлягають ліцензуванню відповідно до закону, торгових патентів; обліком платників податків, інших платежів; виявленням і веденням обліку надходжень податків, інших платежів.

Враховуючи обсяг повноважень, наданих державній податковій службі законодавством, суд дійшов висновку, що Красноперекопська об'єднана державна податкова інспекція в АР Крим у відносинах з фізичними та юридичними особами є суб'єктом владних повноважень та даний спір належить до розгляду у порядку, передбаченому Кодексом адміністративного судочинства України.

Відповідно до п.1.2, 1.3 ст. 1 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами і державними цільовими фондами» податкове зобов'язання - зобов'язання платника податків сплатити до бюджетів або державних цільових фондів відповідну суму коштів у порядку та у строки, визначені цим Законом або іншими законами України.

Податковий борг (недоїмка) - податкове зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), самостійно узгоджене платником податків або узгоджене в адміністративному чи судовому порядку, але не сплачене у встановлений строк, а також пеня, нарахована на суму такого податкового зобов'язання.

Згідно зі статтею 4 Закону України «Про систему оподаткування», платниками податків і зборів (обов'язкових платежів) є юридичні особи, на яких відповідно до Законів України покладений обов'язок сплачувати податки і збори.

Пунктом 4.1 статті 4 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами» встановлено, що платник податків самостійно обчислює суму податкового зобов'язання, яку вказує у податковій декларації.

Згідно з пунктом 5.3.1 статті 5 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами» платник податків зобов'язаний самостійно сплатити суму податкового зобов'язання, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом десяти календарних днів, наступних за останнім днем відповідного граничного строку для подання податкової декларації.

Згідно ст. ст. 14, 15 Закону України від 25.06.1991р. № 1251 - XII «Про систему оподатковування» зазначені види зборів і податків, є податковим зобов'язанням.

Порядок, підстави та строки сплати податку на прибуток, надання податкової звітності встановлений Законом України "Про оподаткування прибутку підприємств" від 28.12.1994 року N 333/94, п. п. 11.1 якого передбачені такі податкові періоди: календарні квартал, півріччя, три квартали, рік.

Таким чином, відповідач зобов'язаний щоквартально протягом 40 календарних днів, наступних за останнім календарним днем податкового кварталу, подавати до позивача декларації з податку на прибуток.

Судом встановлено, що 02.03.2009 року позивачем проведено невиїзну документальну перевірку своєчасності подання податкової звітності з податку на додану вартість відповідачем, за результатами якої складено акт №35/15-02-13/34193498 від 02.03.2009 року.

Актом перевірки встановлено порушення терміну подання податкової декларації з податку на додану вартість за IV квартал 2008 року (термін подання 09.02.2008 року), що є порушенням п.п. 4.1.4, п.4.1 ст. 4 Закону України "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетом та державними цільовими фондами".

На підставі висновків акту перевірки за встановленні порушення до відповідача застосовані штрафні санкції у розмірі 170,00 грн.

На підставі акту перевірки №35/15-02-13/34193498 від 02.03.2009 року прийнято податкове повідомлення-рішення №0000051502/0 від 10.03.2009 року на суму 170,00 грн.

Податкове повідомлення-рішення №0000051502/0 від 10.03.2009 року на суму 170,00 грн. надіслано на адресу відповідача від 11.03.09р. та отримано відповідачем 17.03.09р.

Судом встановлено, що відомості про оскарження податкового повідомлення - рішення у встановленому законодавством порядку не надходило, вказане податкове повідомлення - рішення вважається узгодженим.

Відповідач частково сплатив, загальну суму заборгованості перед бюджетом з податку на додану вартість у сумі 75,00 грн.

Таким чином, заборгованість з податку на додану вартість склала 95,00 грн.

Також, судом встановлено, що 03.03.09р. позивачем була проведена невиїзна документальна перевірка своєчасності подання податкової звітності з податку на прибуток підприємств за 2008 рік, за результатами якої складено акт №39/15-01/34193498 від 03.03.2009 року.

Актом перевірки встановлено несвоєчасне подання податкової декларації з податку на прибуток підприємств за 2008 рік. (граничний строк подання податкової декларації з податку 09.02.09р., дата фактичного подання 10.02.09р., що є порушенням п.п. 4.1.4, п.4.1 ст. 4 Закону України "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетом та державними цільовими фондами".

На підставі висновків акту перевірки за встановленні порушення до відповідача застосовані штрафні санкції у розмірі 170,00 грн.

На підставі акту перевірки №39/15-01/34193498 від 03.03.2009 року прийнято податкове повідомлення-рішення №0000191501/0 від 10.03.2009 року на суму 170,00 грн.

Податкове повідомлення-рішення №000019150/0 від 10.03.2009 року на суму 170,00 грн. надіслано на адресу відповідача від 11.03.09р. та отримано відповідачем 17.03.09р.

Відповідач частково сплатив, загальну суму заборгованості перед бюджетом з податку на прибуток підприємств у сумі 1,00 грн.

Таким чином, заборгованість по штрафної санкції склала 169,00 грн.

Всього податкова заборгованість перед бюджетом склала 244 грн. а саме: з податку на додану вартість у сумі 75,00 грн. та з податку на прибуток підприємств у сумі 169,00 грн.

Як вбачається з матеріалів справи, на адресу відповідача було надіслано 17.06.09р. першу податкову вимогу від 19.05.09р. №1/32 на суму 979,75 грн. та отримано відповідачем 19.06.09р.

У зв'язку з невиконання відповідач першої податкової вимоги позивач 23.07.09р. надіслав другу податкову вимогу від 20.07.9р. №2/38 на суму 979,75 грн. та отримано 24.07.09р.

Відповідно довідки про заборгованість станом на 16.11.11р. податковий борг становить 244,00 грн. однак визначена у ній сума заборгованості не сплачена.

Таким чином, станом на день розгляду справи загальна сума заборгованості відповідача з податку на додану вартість становить 244,00 грн.

В порядку ст. 71 КАС України відповідачем не надані заперечення на адміністративний позов, а також не надані докази сплати заборгованості у повному обсязі, у зв'язку з чим позовні вимоги в зазначеній частині підлягають задоволенню.

Права органів державної податкової служби на час розгляду справи передбачені ст. 20 Податкового кодексу України.

Згідно з п.п. 20.1.28 п. 20.1 ст. 20 Податкового кодексу України органи державної податкової служби мають право застосовувати до платників податків фінансові (штрафні) санкції, стягувати до бюджетів та державних цільових фондів суми грошових зобов'язань та/або податкового боргу у випадках, порядку та розмірі, встановлених цим Кодексом, стягувати суми простроченої заборгованості суб'єкта господарювання перед державою (Автономною Республікою Крим чи територіальною громадою міста) за кредитом (позикою), залученим державою (Автономною Республікою Крим чи територіальною громадою міста) або під державну (місцеву) гарантію, а також за кредитом з бюджету в порядку, визначеному цим Кодексом.

Відповідно до п.п. 20.1.18 п. 20.1 ст. 20 Податкового кодексу України органи державної податкової служби мають право звертатися до суду щодо стягнення коштів платника податків, який має податковий борг, з рахунків у банках, обслуговуючих такого платника, на суму податного боргу або його частини.

Враховуючи зазначене, суд вважає правомірним звернення позивача до суду з позовом щодо стягнення з відповідача суми податкового боргу.

Приймаючи до уваги те, що відповідач у порядку, передбаченому ст. 71 КАС України, не надав доказів сплати заборгованості в сумі 244,00 грн., суд вважає, що позовні вимоги підлягають задоволенню у повному обсязі.

Відповідно до ч.4 ст.94 КАС України, у справах, в яких позивачем є суб'єкт владних повноважень, а відповідачем - фізична чи юридична особа, судові витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються. Враховуючи, що позивач не здійснював судових витрат по справі, судові витрати стягненню з відповідача не підлягають.

Під час судового засідання, яке відбулось 01.12.2011 року були оголошені вступна та резолютивна частини постанови. Відповідно до ст. 163 КАС України постанову складено 07.12.2011 року.

Керуючись ст. ст. 160-163, ст. 167 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,

ПОСТАНОВИВ:

1. Адміністративний позов задовольнити.

2.Стягнути з Приватного підприємства "Селана." (вул. Антона Кіма, 133 Б, кв. 11, Роздольне, Автономна Республіка Крим, 96200, ідентифікаційний код 34193498) заборгованість у сумі 244,00грн.:

- з податку на додану вартість у сумі 75,00 грн. ( код платежу 14010100, р/р 31113029700230) на користь Державного бюджету Роздольненського району (банк одержувач ГУ ДКУ в АРК м. Сімферополь, ОКПО 34740557, МФО 824026);

- з податку на прибуток підприємств у сумі 169,00 грн. на користь Державного бюджету Роздольненського району (банк одержувач ГУ ДКУ в АРК м. Сімферополь, ОКПО 34740557, МФО 824026).

Постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її проголошення. Якщо проголошено вступну та резолютивну частину постанови або справу розглянуто у порядку письмового провадження, постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її отримання у разі неподання апеляційної скарги.

У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Апеляційна скарга подається до Севастопольського апеляційного адміністративного суду через Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим протягом 10 днів з дня проголошення. У разі проголошення вступної та резолютивної частини постанови або розгляду справи у порядку письмового провадження, апеляційна скарга подається протягом 10 днів з дня отримання.

Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до Севастопольського апеляційного адміністративного суду.

Суддя Александров О.Ю.

СудОкружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Дата ухвалення рішення01.12.2011
Оприлюднено22.08.2012
Номер документу25171755
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-12502/11/0170/16

Постанова від 01.12.2011

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Александров О.Ю.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні