Постанова
від 05.06.2012 по справі 2а-3393/12/0170/18
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ

вул. Севастопольська, 43, м. Сімферополь, Автономна Республіка Крим, Україна, 95013

ПОСТАНОВА

Іменем України

м. Сімферополь

05 червня 2012 р. (15:10 год.) Справа №2а-3393/12/0170/18

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим у складі головуючого судді Панова О.І., при секретарі Гнатенко І.О., розглянувши у відкритому судовому засіданні матеріали адміністративної справи за позовом

за позовом Головного управління юстиції Міністерства юстиції України в АР Крим

до Кримської республіканської громадської організації "За чистий Крим"

про ліквідацію громадської організації

представники сторін: не з'явились.

Суть справи: Головне управління юстиції Міністерства юстиції України в АР Крим (далі позивач) звернулось до Окружного адміністративного суду АР Крим із адміністративним позовом про примусовий розпуск (ліквідацію) Кримської республіканської громадської організації "За чистий Крим" (далі відповідач), зареєстрованої Головним управлінням юстиції в АР Крим 28.04.2006 року, свідоцтво № 539. В обґрунтування позовних вимог позивач посилається на порушення відповідачем вимог Закону України "Про об'єднання громадян", Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців"в частині надання інформації про здійснення статутної діяльності, надання відповідної звітності, відомостей про місцезнаходження.

Ухвалами Окружного адміністративного суду АРК від 02.04.2012 року відкрито провадження по справі, закінчене підготовче провадження та справу призначено до судового розгляду.

Позивач у судове засідання не з'явився, про час, дату та місце розгляду справи сповіщений належним чином - судовою повісткою, однак від нього до суду надійшло клопотання, в якому просить провести судове засідання без участі його представника, позовні вимоги підтримує повністю та просить їх задовольнити.

Представник відповідача у судове засідання не з'явився про дату, час і місце судового засідання повідомлений належним чином -судовою повісткою, про поважність причин неприбуття у судове засідання суд не повідомив.

Приймаючи до уваги, що в матеріалах справи достатньо доказів для з'ясування обставин по справі, суд вважає можливим, на підставі ч. 6 ст. 71, ст. 128 КАС України, розглядати справу за наявними у справі матеріалами.

Розглянувши матеріали справи, оцінивши належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв'язок доказів у їх сукупності, суд

ВСТАНОВИВ:

Кримська республіканська громадська організація "За чистий Крим" зареєстрована як юридична особа Виконавчим комітетом Сімферопольської міської ради АР Крим 10.05.2006 року № 18821200000008446. Головним управлінням юстиції Міністерства юстиції України в АР Крим 28.04.2006 року видано свідоцтво про реєстрацію об'єднання громадян № 539 Кримської республіканської громадської організації "За чистий Крим".

Згідно з довідкою Головного управління статистики в АР Крим місцезнаходженням відповідача (ідентифікаційний код 34372199) є адреса: 95006, АР Крим, м. Сімферополь, вул. Козлова, б.17, кв. 17.

Порядок, підстави та умови створення та діяльності громадських організацій регулюються Законом України "Про об'єднання громадян".

Відповідно до статті 5 Закону законодавство про об'єднання громадян складається з Конституції України, цього Закону та актів законодавства, прийнятих відповідно до нього.

Ч. 1 ст.1 Закону України "Про об'єднання громадян"передбачено, що об'єднанням громадян є добровільне громадське формування, створене на основі єдності інтересів для спільної реалізації громадянами своїх прав і свобод.

Легалізація (офіційне визнання) об'єднання громадян, згідно зі ст. 14 Закону України "Про об'єднання громадян", є обов'язковою і здійснюється шляхом їх реєстрації або повідомлення про заснування. Діяльність об'єднань громадян, які не легалізовані або примусово розпущені за рішенням суду, є протизаконною. Після реєстрації об'єднання громадян воно набуває статус юридичної особи. Легалізація громадської організації здійснюється відповідно органами Міністерства юстиції України, місцевими органами державної виконавчої влади, виконавчими комітетами сільських, селищних, міських рад.

У ч.2 ст. 25 Закону України "Про об'єднання громадян" встановлено, що органи, що проводять легалізацію об'єднань громадян, здійснюють контроль за додержанням ними положень статутних документів.

Судом встановлено, що в ході проведеної позивачем перевірки статутної діяльності відповідача було встановлено, що за адресою, вказаною у статутних документах відповідача, він не знаходиться, у зв'язку із чим проведення перевірок стало неможливим. Про відсутність організації складено акт від 20.05.2011р.

Згідно зі ст. 13 Закону України "Про об'єднання громадян" інформація стосовно місцезнаходження організації є невід'ємною частиною статуту організації. Згідно із ст.15 вищезгаданого закону зміни та доповнення до статуту підлягають обов'язковій реєстрації.

Як вбачається з п. 3 статті 4 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб -підприємців"зміни до установчих документів юридичної особи підлягають обов'язковій державній реєстрації шляхом внесення відповідних змін до записів Єдиного державного реєстру.

Судом встановлено, що відповідачем документи на реєстрацію змін до Статуту у зв'язку зі зміною місцезнаходження відповідача до органу реєстрації не надавались.

Таким чином, відповідачем порушено вимоги статті 15 Закону України "Про об'єднання громадян"та статті 4 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб -підприємців"в частині обов'язкової реєстрації змін у статутних документах.

Відповідно до ст.13 Закону України "Про об'єднання громадян"громадські організації діють на підставі Статуту.

З моменту реєстрації до Головного управління юстиції Міністерства юстиції України в АР Крим не було подано жодного протоколу засідань статутних органів, у тому числі про обрання таких, що є порушенням пунктів Статуту в частині переобрання та проведення засідань статутних органів, та норм ст.13, 25 Закону України "Про об'єднання громадян", а також ст.4 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб -підприємців".

Судом встановлено, що на запит позивача від 26.05.2011 року № 03-16/2101 до засновників та членів керівного органу відповідача, матеріали про статутну діяльність не були надані.

Згідно зі ст. 29 Закону України "Про об'єднання громадян" якщо об'єднанням громадян вчинено правопорушення, яке не тягне за собою обов'язкового застосування іншого виду стягнення, передбаченого цим Законом, відповідний легалізуючий орган виносить письмове попередження.

За таких обставин позивачем на підставі ст.ст. 28, 29 Закону України "Про об'єднання громадян" направлені попередження від 20.06.2011р. №03-10/2425 та від 12.07.2011р. №03-10/2707 на адресу відповідача, проте незважаючи на це, останнім інформацію про здійснення статутної діяльності організації надано не було, порушення не усунуті.

За даними Головного управління Пенсійного фонду України в АР Крим відповідач в управліннях Пенсійного фонду України в АР Крим на обліку перебуває з 15.05.2006р., звітність в Управління не надавалась. З 26.05.2006 року Кримська республіканська громадська організація "За чистий Крим" перебуває на податковому обліку у Державній податковій інспекції в м. Сімферополі, остання податкова звітність надавалась за півріччя 2009 року.

За таких обставин суд приходить до висновку, що відповідач не знаходиться за юридичною адресою, не веде оперативний і бухгалтерський облік, не надає звітність по податках і обов'язкових платежах, не вносить платежі в порядку і розмірах, передбачених законодавством, що є порушенням ст.ст. 24, 26 Закону України "Про об'єднання громадян" і заподіює шкоду інтересам держави, що виявляється у неможливості держави в особі уповноважених нею органів (податкової інспекції, пенсійного фонду) контролювати фінансово-господарську діяльність громадської організації.

Відповідно до п. 3 статті 32 Закону України "Про об'єднання громадян"примусовий розпуск (ліквідація) об'єднань громадян за поданням реєструючого органу або прокурора, здійснюється за рішенням суду у разі продовження протиправної діяльності після накладення стягнень передбачених вищезгаданим законом.

Громадська організація після винесення попереджень продовжує ухилятися від державного контролю, порушуючи тим самим статтю 25 Закону України "Про об'єднання громадян". Тому існують правові підстави для задоволення позовних вимог Головного управління юстиції Міністерства юстиції України в АР Крим стосовно ліквідації Кримської республіканської громадської організації "За чистий Крим".

Відповідно до частини 3 статті 32 Закону України "Про об'єднання громадян"про примусовий розпуск (ліквідацію) об'єднання громадян реєструючий орган протягом п'ятнадцяти днів після набрання рішенням суду законної сили повідомляє у засобах масової інформації.

Керуючись ст.ст. 160-163,167 КАС України, суд

ПОСТАНОВИВ:

1. Адміністративний позов задовольнити.

2. Примусово розпустити (ліквідувати) Кримську республіканську громадську організацію "За чистий Крим", зареєстровану Головним управлінням юстиції Міністерства юстиції України в АР Крим 28.04.2006 року, свідоцтво № 539, юридична адреса: 95006, АР Крим, м. Сімферополь, вул. Козлова, б.17, кв. 17, ідентифікаційний код 34372199.

3. Копію постанови в день набрання нею законної сили направити державному реєстратору за місцем реєстрації юридичної особи для внесення до Єдиного державного реєстру запису про судове рішення щодо припинення підприємницької діяльності юридичної особи.

4. Зобов'язати Головне управління юстиції Міністерства юстиції України в АР Крим протягом п'ятнадцяти днів після набрання рішенням суду законної сили повідомити про примусовий розпуск (ліквідацію) Кримської республіканської громадської організації "За чистий Крим" у засобах масової інформації.

Постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її проголошення. Якщо проголошено вступну та резолютивну частину постанови або справу розглянуто у порядку письмового провадження, постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її отримання у разі неподання апеляційної скарги.

У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Апеляційна скарга подається до Севастопольського апеляційного адміністративного суду через Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим протягом 10 днів з дня проголошення. У разі проголошення вступної та резолютивної частини постанови або розгляду справи у порядку письмового провадження, апеляційна скарга подається протягом 10 днів з дня отримання.

Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до Севастопольського апеляційного адміністративного суду.

Суддя Панов О.І.

СудОкружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Дата ухвалення рішення05.06.2012
Оприлюднено21.08.2012
Номер документу25171811
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-3393/12/0170/18

Ухвала від 02.04.2012

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Панов О.І.

Постанова від 05.06.2012

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Панов О.І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні