ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ
вул. Севастопольська, 43, м. Сімферополь, Автономна Республіка Крим, Україна, 95013
ПОСТАНОВА
Іменем України
08 лютого 2012 р. (15год.19хв.) Справа №2а-15768/11/0170/16
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим у складі головуючого судді Александров О.Ю., за участю секретаря Сидельової М.В., розглянув у відкритому судовому засіданні адміністративну справу
за позовом Державної податкової інспекції в Сімферопольському районі АР Крим
до Товариства з обмеженою відповідальністю Виробниче-комерційна фірма "Рудоп"
про стягнення
Суть спору: Державна податкова інспекція в Сімферопольському районі АР Крим (далі позивач) звернулась до Окружного адміністративного суду АР Крим з адміністративним позовом про стягнення з Товариства з обмеженою відповідальністю Виробниче-комерційна фірма "Рудоп" (далі відповідач) заборгованості в сумі 1648,17 грн., а саме: з податку на додану вартість у сумі 800,00 грн. та з податку на прибуток підприємств у сумі 848,17 грн.
Позовні вимоги мотивовані тим, що відповідачем не сплачені штрафні (фінансові) санкції за неподані декларації з податку на прибуток підприємств та з податку на додану вартість у визначені законом строки.
Ухвалами Окружного адміністративного суду АР Крим від 13.12.2011 року відкрито провадження в адміністративній справі, закінчено підготовче провадження і призначено справу до судового розгляду.
Представник позивача у судове засідання не з'явився, надав клопотання від 08.02.12 про розгляд справи у його відсутності, наполягав на задоволенні позовних вимог у повному обсязі з підстав, наведених у адміністративному позові.
Відповідач у судове засідання не з'явився, про час та місце судового засідання повідомлений належним чином. Будь-яких клопотань суду не направив, заперечень на позов не надав, про поважність причин неприбуття у судове засідання суд не повідомив.
Суд вважає за можливе розглянути справу у відсутність представників сторін, відповідно до заявлених ними клопотань, керуючись ст. 128 КАС України, на підставі наявних доказів.
Розглянув матеріали справи, дослідив докази, надані позивачем, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги, об'єктивно оцінив докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд -
ВСТАНОВИВ:
Товариство з обмеженою відповідальністю "Виробниче-комерційна фірма "Рудоп" 03.03.2009 року зареєстроване Сімферопольською районною державною адміністрацією АР Крим у якості юридичної особи відповідно до Свідоцтва Серії А01 №116715.
Відповідно до довідки про взяття на облік платників податків від 27.05.10р. №902 відповідач узятий на облік Державною податковою інспекцією у Сімферопольському районі 04.03.09р. №10315.
Згідно з частиною 1 статті 2 КАС України завданням адміністративного судочинства є захист прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку органів державної влади, органів місцевого самоврядування, їхніх посадових і службових осіб, інших суб'єктів при здійсненні ними владних управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень.
Відповідно до п.5 ч.2 ст.17 КАС України юрисдикція адміністративних судів поширюється на спори за зверненням суб'єкта владних повноважень у випадках, встановлених Конституцією та законами України.
Пунктом 7 частини 1 статті 3 КАС України дано визначення суб'єктів владних повноважень, до яких належать орган державної влади, орган місцевого самоврядування, їхня посадова чи службова особа, інший суб'єкт, який здійснює владні управлінські функції на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень.
Статус державної податкової служби в Україні, її функції та правові основи діяльності визначено Законом України "Про державну податкову службу в України", відповідно до ст.4 якого Державна податкова адміністрація України є центральним органом виконавчої влади, якому підпорядковуються Державна податкова адміністрація в АР Крим, якій, в свою чергу, підпорядкована Державна податкова інспекція в Сімферопольському районі АР Крим.
Відповідно до ст.8 Закону України "Про державну податкову службу в Україні" Державна податкова адміністрація України здійснює функції, зокрема щодо здійснення контролю за своєчасністю, достовірністю, повнотою нарахування та сплати податків та зборів (обов'язкових платежів), контролю за валютними операціями, контролю за додержанням порядку проведення готівкових розрахунків за товари (послуги) у встановленому законом порядку, а також контролю за наявністю свідоцтв про державну реєстрацію суб'єктів підприємницької діяльності та ліцензій на провадження видів господарської діяльності, що підлягають ліцензуванню відповідно до закону, торгових патентів; обліком платників податків, інших платежів; виявленням і веденням обліку надходжень податків, інших платежів.
Враховуючи обсяг повноважень, наданих державній податковій службі законодавством, суд дійшов висновку, що Державна податкова інспекція в Сімферопольському районі АР Крим у відносинах з фізичними та юридичними особами є суб'єктом владних повноважень та даний спір належить до розгляду у порядку, передбаченому Кодексом адміністративного судочинства України.
Відповідно до п.1.2, 1.3 ст. 1 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами і державними цільовими фондами» податкове зобов'язання - зобов'язання платника податків сплатити до бюджетів або державних цільових фондів відповідну суму коштів у порядку та у строки, визначені цим Законом або іншими законами України.
Податковий борг (недоїмка) - податкове зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), самостійно узгоджене платником податків або узгоджене в адміністративному чи судовому порядку, але не сплачене у встановлений строк, а також пеня, нарахована на суму такого податкового зобов'язання.
Згідно зі статтею 4 Закону України «Про систему оподаткування», платниками податків і зборів (обов'язкових платежів) є юридичні особи, на яких відповідно до Законів України покладений обов'язок сплачувати податки і збори.
Пунктом 4.1 статті 4 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами» встановлено, що платник податків самостійно обчислює суму податкового зобов'язання, яку вказує у податковій декларації.
Згідно з пунктом 5.3.1 статті 5 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами» платник податків зобов'язаний самостійно сплатити суму податкового зобов'язання, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом десяти календарних днів, наступних за останнім днем відповідного граничного строку для подання податкової декларації.
Згідно ст. ст. 14, 15 Закону України від 25.06.1991р. № 1251 - XII «Про систему оподатковування» зазначені види зборів і податків, є податковим зобов'язанням.
Порядок, підстави та строки сплати податку на прибуток, надання податкової звітності встановлений Законом України "Про оподаткування прибутку підприємств" від 28.12.1994 року N 333/94, п. п. 11.1 якого передбачені такі податкові періоди: календарні квартал, півріччя, три квартали, рік.
Таким чином, відповідач зобов'язаний щоквартально протягом 40 календарних днів, наступних за останнім календарним днем податкового кварталу, подавати до позивача декларації з податку на прибуток.
Судом встановлено, що 26.11.10р. позивачем проведено невиїзну документальну перевірку своєчасності подання декларації з податку на додану вартість за лютий - червень 2010 року відповідачем, за результатами якої складено акт №2423/1502 від 26.11.2010 року.
Актом перевірки виявлене не своєчасне надання в терміни, визначені законодавством - декларації з податку на додану вартість за: лютий 2010 року с терміном подання до 22.03.10р., фактично подана 25.08.2010 року; за березень 2010 року с терміном подання до 20.04.10р., фактично надана 25.08.10р.; за квітень 2010 с терміном подання до 20.05.10р., фактично надана 25.08.10р.; за травень 2010 року с терміном подання до 21.06.10р., фактично надана 25.08.10р.; за червень 2010 року с терміном подання до 20.07.10р., фактично надана 25.08.10р., що порушує вимоги ст. 4 п. 4.1, п.п. 4.1.4 "а" Закону України " Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами" та п.п. 7.7.1, п.п.7.7 ст. 7 Закону України " Про податок на додану вартість".
На підставі акту перевірки №2423/1502 від 26.11.2010 року прийнято податкове повідомлення-рішення №000224150210 від 26.11.2010 року на суму 850,00 грн.
Податкове повідомлення-рішення №000224150210 від 26.11.2010 року на суму 850,00 грн. вручено відповідачу 26.11.10р.
Судом встановлено, що відомості про оскарження податкового повідомлення - рішення у встановленому законодавством порядку не надходило, вказане податкове повідомлення - рішення вважається узгодженим.
Відповідно до розрахунку суми заборгованості відповідачем частково сплачено податковий борг у сумі 50,00 грн.
Таким чином, заборгованість з податку на додану вартість склала 800,00 грн.
Також, судом встановлено, що 29.11.10р. позивачем була проведена невиїзна документальна перевірка по питанню не надання декларацій з податку на прибуток підприємств за 2009 рік, 3,6,9 місяців2010 року, за результатами якої складено акт №2440/15-01/36379484 від 29.11.10р.
Актом перевірки виявлено не надання декларацій з податку на прибуток підприємств за 2009 рік, 3,6,9 місяців 2010 року. Термін надання декларації: за 2009 рік - 09.02.10р., фактично не надано; за 3 місяці 2010 року - 11.05.10р., фактично не надано; за 6 місяців 2010 року - 09.08.10р., фактично не надано; за 9 місяців 2010року - 09.11.10р., фактично не надано, що є порушенням п.п. 4.1.4, п.4.1 ст. 4 Закону України "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетом та державними цільовими фондами".
На підставі акту перевірки №2440/15-01/36379484 від 29.11.2010 року прийнято податкове повідомлення-рішення №0004081501/0 від 29.11.10р. на суму 680,00 грн.
Податкове повідомлення-рішення вручено відповідачу 29.11.10р.
Відповідач частково сплатив, загальну суму заборгованості перед бюджетом з податку на прибуток підприємств у сумі 1,83 грн.
Таким чином, заборгованість по штрафної ( фінансової) санкції склала 678,17 грн.
11.04.11р. позивачем була проведена камеральна перевірка по питанню не надання декларацій з податку на прибуток підприємств за 2010 рік, за результатами якої складено акт №520/15-01/36379484 від 11.04.11р.
Актом перевірки виявлено не надання декларацій з податку на прибуток підприємств за 2010 рік. Термін надання декларації: за 2010 рік - 09.02.11р., фактично не надано, що є порушенням п.п. 49.18, п.п. 49.18.2 ст. 49 Податкового Кодексу України №2755-VI від 02.12.10р.
На підставі акту перевірки №520/15-01/36379484 від 11.04.2011 року прийнято податкове повідомлення-рішення №0001541501 від 11.04.11р. на суму 170,00 грн.
Податкове повідомлення-рішення вручено відповідачу 11.04.11р.
Таким чином, заборгованість по штрафної ( фінансової) санкції з податку на прибуток підприємств склала 848,17 грн.
Всього податкова заборгованість перед бюджетом склала 1 648,17 грн. а саме: з податку на додану вартість у сумі 800,00 грн. та з податку на прибуток підприємств у сумі 848,17 грн.
Відповідно до п. 57.1 ст. 57 Податкового кодексу України (далі - ПК України) платник податків зобов'язаний самостійно сплатити суму податкового зобов'язання, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого цим Кодексом для подання податкової декларації, крім випадків, встановлених цим Кодексом.
Згідно з п. 14.1.175 ст. 14 ПК України сума грошового зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), самостійно узгодженого платником податків або узгодженого в порядку оскарження, але не сплаченого у встановлений цим Кодексом строк, а також пеня, нарахована на суму такого грошового зобов'язання є податковим боргом.
Як вбачається з матеріалів справи, на адресу відповідача було надіслано 17.12.10р. першу податкову вимогу від 13.12.10р. №1/765 на суму 1 478,17 грн. та отримано відповідачем 21.12.10р.
У зв'язку з невиконання відповідачем першої податкової вимоги позивач 11.05.10р. надіслав другу податкову вимогу від 19.04.10р.р. №2/352 на суму 182,16 грн. та отримано 12.05.10р.
Відповідно довідки про розрахунок суми заборгованість податковий борг становить 1 648,17 грн. однак визначена у ній сума заборгованості не сплачена.
Таким чином, станом на день розгляду справи загальна сума заборгованості відповідача з податку на додану вартість становить 1 648,17 грн.
В порядку ст. 71 КАС України відповідачем не надані заперечення на адміністративний позов, а також не надані докази сплати заборгованості у повному обсязі, у зв'язку з чим позовні вимоги в зазначеній частині підлягають задоволенню.
Права органів державної податкової служби на час розгляду справи передбачені ст. 20 Податкового кодексу України.
Згідно з п.п. 20.1.28 п. 20.1 ст. 20 Податкового кодексу України органи державної податкової служби мають право застосовувати до платників податків фінансові (штрафні) санкції, стягувати до бюджетів та державних цільових фондів суми грошових зобов'язань та/або податкового боргу у випадках, порядку та розмірі, встановлених цим Кодексом, стягувати суми простроченої заборгованості суб'єкта господарювання перед державою (Автономною Республікою Крим чи територіальною громадою міста) за кредитом (позикою), залученим державою (Автономною Республікою Крим чи територіальною громадою міста) або під державну (місцеву) гарантію, а також за кредитом з бюджету в порядку, визначеному цим Кодексом.
Відповідно до п.п. 20.1.18 п. 20.1 ст. 20 Податкового кодексу України органи державної податкової служби мають право звертатися до суду щодо стягнення коштів платника податків, який має податковий борг, з рахунків у банках, обслуговуючих такого платника, на суму податного боргу або його частини.
Враховуючи зазначене, суд вважає правомірним звернення позивача до суду з позовом щодо стягнення з відповідача суми податкового боргу.
Приймаючи до уваги те, що відповідач у порядку, передбаченому ст. 71 КАС України, не надав доказів сплати заборгованості в сумі 1 648,17 грн., суд вважає, що позовні вимоги підлягають задоволенню у повному обсязі.
Відповідно до ч.4 ст.94 КАС України, у справах, в яких позивачем є суб'єкт владних повноважень, а відповідачем - фізична чи юридична особа, судові витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються. Враховуючи, що позивач не здійснював судових витрат по справі, судові витрати стягненню з відповідача не підлягають.
Постанову складено у повному обсязі 08.02.2012 року.
Керуючись ст. ст. 160-163, ст. 167 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,
ПОСТАНОВИВ:
1. Адміністративний позов задовольнити.
2.Стягнути з рахунків у банках обслуговуючих платника податків Товариство з обмеженою відповідальністю "Виробнича - комерційна фірма "Рудоп" (вул. Молодіжна, 19, Вінницьке, Сімферопольський район, Автономна Республіка Крим, 97549, ідентифікаційний код 36379484) заборгованість у сумі 1 648,17 грн.:
- з податку на додану вартість у сумі 800,00 грн. ( код платежу 14010100, р/р 31118029700268) на користь Державного бюджету Сімферопольського району (банк одержувач ГУ ДКУ в АРК м. Сімферополь, ОКПО 34741037, МФО 824026);
- з податку на прибуток підприємств у сумі 848,17 грн. ( код платежу 11021000, р/р 31116009700268) на користь Державного бюджету Сімферопольського району (банк одержувач ГУ ДКУ в АРК м. Сімферополь, ОКПО 34741037, МФО 824026).
Постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її проголошення. Якщо проголошено вступну та резолютивну частину постанови або справу розглянуто у порядку письмового провадження, постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її отримання у разі неподання апеляційної скарги.
У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Апеляційна скарга подається до Севастопольського апеляційного адміністративного суду через Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим протягом 10 днів з дня проголошення. У разі проголошення вступної та резолютивної частини постанови або розгляду справи у порядку письмового провадження, апеляційна скарга подається протягом 10 днів з дня отримання.
Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до Севастопольського апеляційного адміністративного суду.
Суддя Александров О.Ю.
Суд | Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим |
Дата ухвалення рішення | 08.02.2012 |
Оприлюднено | 22.08.2012 |
Номер документу | 25171823 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Александров О.Ю.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні