Постанова
від 10.07.2012 по справі 2а/0470/1553/12
ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

19 квітня 2012 р. Справа № 2а/0470/1553/12 Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді Власенка Д.О. при секретаріКінарєєві В.І. за участю: представника позивача представника відповідача Рогожиної Г.В. Сосніної Л.І. розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду м. Дніпропетровська адміністративну справу за позовом Державної фінансової інспекції в Дніпропетровській області до Державного закладу «Вузлова лікарня станції Синельникове-2 Державного підприємства «Придніпровська залізниця» про зобов'язання вчинити певні дії, -

ВСТАНОВИВ :

Державна фінансова інспекція в Дніпропетровській області, яка є правонаступником КРУ в Дніпропетровській області, 19 січня 2012 року звернулась до Дніпропетровського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом до Управління Державного закладу «Вузлова лікарня станції Синельникове-2 Державного підприємства «Придніпровська залізниця» та просила зобов'язати Державний заклад «Вузлова лікарня станції Синельникове-2 Державного підприємства «Придніпровська залізниця» виконати п.п. б, в ч.2 вимоги КРВ в Царичанському районі від 29.06.2011 № 27/657 в частині усунення порушень, виявлених у ході ревізії, а саме: відшкодувати в повному обсязі, в межах чинного законодавства, суму зайвих видатків на придбання продуктів дитячого харчування в розмірі 62766,99 грн., яка утворилась внаслідок видачі продуктів дитячого харчування сім'ям, які не мали статусу малозабезпечених, в тому числі шляхом проведення претензійно-позовної роботи; відшкодувати в повному обсязі, в межах чинного законодавства, суму зайвих видатків на проведення капітального та поточного ремонтів в розмірі 11295,16 грн., яка утворилась внаслідок невірного застосування підрядниками кошторисних норм та завищення обсягів виконаних робіт, в тому числі шляхом проведення претензійно-позовної роботи.

В обґрунтування заявлених позовних вимог позивач посилається на те, що фахівцями КРВ в Царичанському районі на виконання п. 1.2.6.1 плану контрольно-ревізійної роботи КРВ Царичанському районі на II квартал 2011 року, проведено планову ревізію фінансово-господарської діяльності Державного закладу «Вузлова лікарня станції Синельникове-2 Державного підприємства «Придніпровська залізниця» за період з 01.01.2008 по 30.04.2011. В ході ревізії встановлені порушення, які відображені в акті ревізії від 24.06.2011 №490-19/26. Відповідно до п.7 ст.10 Закону України «Про державну контрольно-ревізійну службу в Україні», п.46 Порядку №550, позивач листом від 29.06.2011 №27/657 на адресу відповідача направив вимогу, якою зобов'язав в термін до 15.07.2011 вжити заходів щодо усунення виявлених ревізією порушень. Відповідачем не виконано вимогу позивача в частині усунення наступних порушень:

· лікарнею безпідставно видавалися продукти дитячого харчування на загальну суму 65402,53 грн. (з них у 2008 році - 18900,00 грн., у 2009 році - 19400,00 грн.; у 2010 році - 15485,39 грн.; у січні-квітні 2011 року - 8981,60 грн. та за КПКВ 3104040 «Стаціонарне медичне обслуговування працівників та пасажирів залізничного транспорту» у 2009 році на суму 2635,54 грн.) сім'ям, які не мали статусу малозабезпечених сімей та з порушеннями інших вимог Інструкції № 42, а саме щодо віку дітей та переліку рекомендованих продуктів. Під час ревізії відшкодовано незаконні видатки у сумі 525,44 грн. шляхом утримання коштів із заробітної плати працівника згідно поданої заяви, а також на виконання вимоги у сумі 2110,10 грн. шляхом утримання коштів із заробітної плати працівника згідно поданої заяви. Станом на 10.01.2012 залишок невідшкодованої суми порушення становить 62766,99 грн.;

· контрольними обмірами та перевіркою складу прямих витрат виявлено завищення обсягів виконаних підрядних робіт, що є порушенням п.п. 3.3.10, 3.3.10.1 Правил визначення вартості будівництва (далі - ДБН Д. 1.1-1-2000), затверджених наказом Держбуду України від 27.08.2000 № 174, якими встановлено, що за динамічної договірної ціни вартість прямих витрат при взаєморозрахунках за обсяги виконаних робіт визначається на підставі нормативних витрат трудових і матеріально-технічних ресурсів, виходячи з фізичних обсягів виконаних робіт та уточнених цін ресурсів, передбачених в договірній ціні. Перевіркою складу прямих витрат Акта ф. № КБ-2в виявлено невірне застосування Ресурсних елементних кошторисних норм на будівельні роботи (далі - РЕКН) при визначенні вартості витрат з пробивання прорізів та отворів у цегляних стінах (Е46-27-1, Е20-27-3, Е46-29-5, Е46-30-2, Е20-27-1), демонтажу цегляних перегородок (Е46-34-4) та робіт з мурування окремих ділянок стін із цегли (Е46-22-1), а саме - Підрядником для визначення вартості вищевказаних витрат використано норми Збірника 46 «Роботи при реконструкції будівель і споруд» РЕКН, тоді як фактично виконувався капітальний ремонт будівель лікарні, вартість яких необхідно визначати за Ресурсними елементними кошторисними нормами на ремонтно-будівельні роботи (далі - РЕКНр), затвердженими наказом Держбуду України від 14.09.2000 №201, що передбачені для визначення вартості ремонтно-будівельних робіт з ремонту житла, об'єктів соціальної сфери, комунального призначення та благоустрою незалежно від форм власності. Вищевказане є порушенням п. 1.4.2 ДБН Д. 1.1-1-2000, де зазначено, що ресурсні елементні кошторисні норми є первинними кошторисними нормативами, призначеними для визначення нормативної кількості ресурсів, необхідних для виконання різних видів будівельних, монтажних, ремонтних і реставраційних робіт, прямих витрат у вартості будівництва, які диференційовано відбивають у своєму складі показники трудовитрат, часу роботи будівельних машин і механізмів, а також витрати матеріалів, виробів і конструкцій у залежності від умов виконання та виду підрядних робіт. Внаслідок вищевказаних порушень, допущених при визначенні вартості виконаних робіт, замовнику надлишково пред'явлено до оплати робіт з поточного ремонту по Актах ф. № КБ-2В за серпень 2008 року на суму 3612,00 грн. (406677,60 грн. - 403065,60 грн.), (КПКВ 3104040 КЕКВ 2133). Порушення щодо оплати завищеної вартості ремонтних робіт, проведених МППФ «Лава» допущено з боку головного лікаря Кравчини Л.М., яким підписано платіжне доручення на перерахування коштів за виконані роботи з капітального ремонту;

· за результатами зустрічної звірки встановлено, що виконання робіт з поточного ремонту приміщень амбулаторії у листопаді 2008 року проводилось на підставі договору, укладеного ДЗ «Вузлова лікарня на ст. Синельникове-2 в особі головного лікаря Кравчини Л.М. з ПП ОСОБА_12 в особі ОСОБА_12, від 13.11.2008 року №1111 на виконання робіт з поточного ремонту приміщень лінійної амбулаторії ст. Павлоград-1. Вартість робіт за договірною ціною визначена у сумі 75000,00 грн. Проведеною перевіркою розрахунків до Акта приймання виконаних підрядних робіт за типовою формою №КБ-2в (далі - Акт ф.№ КБ-2в) за листопад 2008 року на загальну суму 75000,00 грн., складеного та підписаного фізичною особою-підприємцем ОСОБА_12, вартість яких оплачено замовником у повному обсязі, встановлено, що підрядником до розрахунку II блоку загальновиробничих витрат включено та пред'явлено до відшкодування замовнику кошти на сплату страхового внеску до Пенсійного фонду України у розмірі 33,2%, що у грошовому виразі складає 7875,00 грн., тоді як платники єдиного податку, згідно зі ст. 6 Указу Президента України від 03.07.98 №727/98 «Про спрощену систему оподаткування, обліку та звітності суб'єктів малого підприємництва», звільнені від сплати збору до Пенсійного фонду і внесків до Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування на випадок безробіття, до Фонду соціального страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності, про що додатково роз'яснено листом Держбуду України від 15.02.2000 №7/7-136. Згідно з інформацією, отриманою від Управління Пенсійного фонду України в м. Павлограді ФОП ОСОБА_12 зареєстрована у даному фонді як платник, яким перераховано страхових внесків до Пенсійного фонду України за листопад 2008 року у сумі 191,84 грн., що значно менше суми, яка включена до II блоку загальновиробничих витрат і пред'явлена до оплати замовнику. Так, різниця у вартості II блоку загальновиробничих витрат, визначеної у розрахунку загальновиробничих витрат, який є додатком до Акта ф.№ КБ-2в, та сумою фактично перерахованих ФОП ОСОБА_12 за листопад 2008 року страхових внесків до Пенсійного фонду України становить 7 683,16 грн. (7875-191,84). Внаслідок вищевказаних порушень, допущених при визначенні вартості виконаних робіт, Замовнику в порушення ч.1 ст.3, ч. 1, 2 ст.9 Закону України від 19.07.1999 №996-ХІУ надлишково пред'явлено до оплати робіт з поточного ремонту по Акту ф. № КБ-2В за листопад 2008 року на суму 7683,16 грн. ( КПКВ 3104040 КЕКВ 1137).

Представник позивача в судовому засіданні позовні вимоги підтримала у повному обсязі, на їх задоволенні наполягала, посилалась на обставини викладені в позовній заяві.

Представник відповідача в судовому засіданні позов не визнала, проти його задоволення заперечувала. У своїх письмових запереченнях зазначила: що стосується коштів, зайво виплачених на дитяче харчування в ДП «Вузлова лікарня станції Синельникове-2 ДП «Придніпровська залізниця», то ці кошти в сумі 2690,00 грн. згідно акту ревізії КРВ у Царичанському районі та довідки ДП «Вузлова лікарня станції Синельникове-2 ДП «Придніпровська залізниця» утримано за особистою заявою гр. ОСОБА_11 у липні та серпні 2011 р. і перераховано до бюджету. Актом перевірки були зафіксовані порушення зі сторони ДЗ «Вузлова лікарня станції Синельникове-2 ДП «Придніпровська залізниця» та ДЗ «Лінійна поліклініка станції Чаплине ДП «Придніпровська залізниця». Дані державні заклади «Вузлова лікарня станції Синельникове-2 ДП «Придніпровська залізниця» та «Лінійна поліклініка станції Чаплине ДП «Придніпровська залізниця» - є окремими юридичними особами, що підтверджується Витягами з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців України.

Також представник відповідача зазначає, що кошти з Державного бюджету для придбання дитячого харчування виділяються на рік окремо кожній юридичній особі і враховуються на окремих рахунках цих юридичних осіб, що відкриті у Державному казначействі. Головному лікарю ДЗ «Лінійна поліклініка станції Чаплине» наказом Начальника Відокремленого структурного підрозділу «Медична служба» Державного підприємства «Придніпровська залізниця» від 08 липня 2011р. № НВС-02/113 «Про усунення порушень» було приписано добровільно відшкодувати вартість безпідставно виданих дітям продуктів харчування на суму 62766,99 грн. Продукти на вказану суму були придбані за рахунок бюджетних коштів, які були витрачені з реєстраційного рахунку № 35212003000440 ДЗ «Лінійна поліклініка станції Чаплине». Вина головного лікаря ДЗ «Лінійна поліклініка станції Чаплине ДП «Придніпровська залізниця» у спричиненні шкоди з факту безпідставного списання продуктів харчування дітям перших двох років життя для малозабезпечених сімей протягом 2008-2010 років та січня-квітня 2011 року на загальну суму 62,76 тис. грн., внаслідок видачі продуктів дитячого харчування сім'ям, які не мали статусу малозабезпечених, встановлена і підтверджується Постановою Васильківського районного суду Дніпропетровської області від 28.03.2012 р., яка набрала чинності 05.04.2012 р., по кримінальній справі № 405/427/12.

З приводу другої позовної вимоги представник відповідач посилається на те, що зайво витрачені на проведення капітального та поточного ремонтів кошти в сумі 11295,16 грн. (в тому числі: Мале приватне підприємство фірма «Лава» - 3612,00 грн., приватний підприємець ОСОБА_12 - 7683,16 грн.) надійшли на спец рахунок державного підприємства: від МППФ «Лава» - 3612,00 грн., від ПП ОСОБА_12 - 7686,16 грн., а всього 11295,16 грн. Тобто сума, вказана в Акті та Вимозі як така, що підлягає відшкодуванню, повністю надійшла на спец рахунок відповідача.

Заслухавши пояснення сторін, дослідивши матеріали, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини справи, на яких ґрунтуються вимоги позову, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд встановив наступні обставини справи та надав їм правову оцінку.

З матеріалів справи вбачається, що відповідно до п. 1.2.6.1 Плану контрольно-ревізійної роботи контрольно-ревізійного відділу в Царичанському районі на ІІ квартал 2011 року та на підставі направлення на проведення ревізії підписаного начальником відділу від 30.05.2011 № 28 головним контролером-ревізором відділу Омельян А.І. проведено планову ревізію фінансово-господарської діяльності Державного закладу «Вузлова лікарня станції Синельникове-2 Державного підприємства «Придніпровська залізниця» за період з 01.01.2008 по 30.04.2011, за результатом ревізії складено акт № 490/19-26 від 24 червня 2011 року /а.с. 12-24, том 1/.

З метою повного усунення виявлених порушень, попередження їх виникнення в подальшому КРВ в Царичанському районі винесло вимогу «Про усунення виявлених ревізією фінансово-господарської діяльності Державного закладу «Вузлова лікарня станції Синельникове-2 Державного підприємства «Придніпровська залізниця» порушень законодавства з фінансових питань» № 27/657 від 29.06.2011 /а.с. 11, том 1/.

Судом встановлено, що в ході ревізії виявлено, що в порушення вимог чинного законодавства Державним закладом «Вузлова лікарня станції Синельникове-2 Державного підприємства «Придніпровська залізниця»:

· зайво витрачено бюджетних коштів на оплату праці в загальній сумі 22,41 тис. гривень;

· зайво витрачено бюджетних коштів на продукти дитячого харчування в загальній сумі 65,41 тис. гривень;

· зайво витрачено бюджетних коштів на проведення капітального та поточного ремонтів в загальній сумі 11,29 тис. гривень.

У своїх позовних вимогах позивач просить зобов'язати відповідача виконати саме другу та третю вимоги, які було висунуто КРВ в Царичанському районі.

З питання зайво витрачених бюджетних коштів на продукти дитячого харчування, судом проаналізовано положення акту перевірки, у якому визначено, що ревізією правильності безкоштовної видачі продуктів дитячого харчування дітям перших двох років життя з малозабезпечених сімей встановлено ряд порушень. Так, в порушення п. 1 та п. 2 Інструкції № 42 безкоштовна видача продуктів дітям, які знаходяться на обліку у лікаря-педіатра ОСОБА_10. ДЗ «Лінійна поліклініка станції Чаплине ДП «Придніпровська залізниця» та дітям, які знаходяться на обліку у лікаря-педіатра ОСОБА_11 поліклінічного відділення ДЗ «Вузлова лікарня станції Синельникове-2 Державного підприємства «Придніпровська залізниця» проводилась без подання довідок з відділу праці та соціального захисту населення про надходження сім'ї на обліку як малозабезпеченої.

Так, відповідно до відомостей з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців Державний заклад «Вузлова лікарня станції Синельникове-2 Державного підприємства «Придніпровська залізниця» (код ЄДРПОУ 01111701) та Державний заклад «Лінійна поліклініка станції Чаплине ДП «Придніпровська залізниця» (код ЄДРПОУ 01111747) зареєстровані у якості юридичних осіб /а.с. 47-48, 60-61/. Даний факт також підтверджується Свідоцтвами про державну реєстрацію юридичної особи Серії А01 № 462232 та Серії № 498005 /а.с. 49, 62, том 1/. У кожної з вищевказаних юридичних осіб існує власний статут /а.с. 50-59, 63-73, том 1/.

Судом встановлено, що відносно лікаря-педіатра ОСОБА_10. ДЗ «Лінійна поліклініка станції Чаплине ДП «Придніпровська залізниця» Васильківським районним судом Дніпропетровської області 28 березня 2012 року було винесено постанову у справі № 405/427/12, якою підсудну ОСОБА_10 передано на поруки трудового колективу ДЗ «Лінійна поліклініка станції Чаплине ДП «Придніпровська залізниця» та звільнено від кримінальної відповідальності за вчинення злочину, передбаченого ч. 1 ст. 367 КК України. Також даною постановою суду встановлено факт визнання вини ОСОБА_10 у безпідставній видачі продуктів дитячого харчування в 2008 році на суму 18900,00 грн., в 2009 році на суму 19400,00 грн., в 2010 році на суму 15485,39 грн., з січня 2011 року по квітень 2011 року на суму 8981,60 грн., чим спричинено шкоду ДЗ «Лінійна поліклініка станції Чаплине ДП «Придніпровська залізниця» на загальну суму 65402,53 грн. /а.с. 119-120, том 1/.

У листі вих. № НВСФ-13/44 від 21.07.2011 Відокремленого структурного підрозділу «Медична служба» ДП «Придніпровська залізниця» зазначено, що згідно п. 6.2 основного документу установи - Статуту Державного закладу «Лінійна поліклініка станції Чаплине» - «Головний лікар Поліклініки самостійно вирішує питання діяльності Поліклініки за винятком тих, що віднесені до компетенції Органу управління майном..., несе персональну відповідальність за стан та діяльність поліклініки, розпоряджається коштами та майном відповідно до чинного законодавства, несе відповідальність за цільове використання коштів загального і спеціального фондів». Згідно п. 4.1 Статуту «Майно Поліклініки становлять оборотні та необоротні активи, а також цінності, вартість яких відображається у балансі, який веде централізована бухгалтерія при Державному закладі «Вузлова лікарня станції Синельникове-2 ДП «Придніпровська залізниця». Згідно п. 5.3 Статуту «Поліклініка отримує із державного бюджету кошти, здійснює видатки для виконання своїх функцій та досягнення цілей, визначених на бюджетний період відповідно до бюджетних призначень, веде бухгалтерський облік відповідно правил, встановлених Державним казначейством України та складає детальні звіти про виконання кошторисів. Головний лікар несе персональну відповідальність за додержання порядку ведення і достовірності бухгалтерського обліку та статистичної звітності» /а.с. 121, том 1/.

У листі вих. № 02/140 від 18.10.2011 ДЗ «Вузлова лікарня станції Синельникове-2 ДП «Придніпровська залізниця» зазначено, що по лінійній поліклініці Чаплине по питанню зайвих видатків на придбання продуктів дитячого харчування в сумі 62766,99 грн. займається УБЄП на залізничному транспорті м. Дніпропетровськ /а.с. 15, том 2/.

З огляду на те, що Державний заклад «Лінійна поліклініка станції Чаплине Державного підприємства «Придніпровська залізниця» є самостійною юридичною особою, а в даній адміністративній справі розглядається питання щодо виконання вимоги КРВ Царичанському районі Державним закладом «Вузлова лікарня станції Синельникове-2 Державного підприємства «Придніпровська залізниця», суд вважає, що порушення у сфері безпідставної видачі продуктів дитячого харчування ДЗ «Лінійна поліклініка станції Чаплине ДП «Придніпровська залізниця» не може бути предметом розгляду в ході даного адміністративного процесу, у зв'язку з чим судом не досліджуються докази сторін щодо факту безпідставної видачі продуктів дитячого харчування в 2008 році на суму 18900,00 грн., в 2009 році на суму 19400,00 грн., в 2010 році на суму 15485,39 грн., з січня 2011 року по квітень 2011 року на суму 8981,60 грн., та спричинення шкоди ДЗ «Лінійна поліклініка станції Чаплине ДП «Придніпровська залізниця» на загальну суму 65402,53 грн.

Аналізуючи питання безпідставної видачі продуктів дитячого харчування Державним закладом «Вузлова лікарня станції Синельникове-2 Державного підприємства «Придніпровська залізниця» суд звертає увагу на наступне.

Протоколом оперативної наради при начальнику медичної служби від 07.07.2011 Відокремленого структурного підрозділу «Медична служба» Державного підприємства «Придніпровська залізниця» ухвалено вжити дійових заходів щодо усунення виявлених недоліків ревізією в повному обсязі /а.с. 74-77, том 1/. З даного питання також було прийнято наказ № МВС-02/113 від 08.07.2011 «Про усунення порушень» /а.с. 78, том 1/.

Листом вих. № 02/95 від 11.07.2011 ДЗ «Вузлова лікарня станції Синельникове-2 ДП «Придніпровська залізниця» повідомлено, що відшкодовано в ході ревізії 525,44 грн. за продукти дитячого харчування для дітей з малозабезпечених сімей віком до 2 років по ДЗ «ВЛ ст. Синельникове-2 ДП «ПРЗ» лікарем педіатром ОСОБА_11. Залишок невідшкодованої суми буде проплачемо згідно заяви ОСОБА_11 в розмірі 20% щомісячно до повного погашення /а.с. 16, том 2/.

Згідно реєстру безпідставної видачі продуктів харчування, які були придбані за кошти загального фонду по ДЗ «Вузлова лікарня станції Синельникове-2 ДП «Придніпровська залізниця» за травень 2009 року, загальна суму на яку одержані продукти складає 2635,64 грн. /а.с. 25-26, том 2/.

Судом встановлено з довідки б/н від 27.02.2012, виданої ДЗ «Вузлова лікарня станції Синельникове-2 ДП «Придніпровська залізниця», що згідно акта ревізії КРВ у Царичанському районі із зарплати лікаря педіатра ОСОБА_11 у липні та серпні 2011 року по її особистій заяві утримано та перераховано до бюджету кошти у сумі 2690,00 за безпідставну видачу дитячого харчування /а.с. 86, том. 1/. Даний факт також підтверджується довідками № 01/211 від 11.08.2011, № 01/223 від 26.08.2011, № 01/264 від 12.10.2011, № 01/313 від 06.12.2011, б/н від 26.03.2012 /а.с. 96, 97, 98, 99, 101, том 1/.

Сума у розмірі 2690,00 грн. перерахована на відповідний розрахунковий рахунок відповідно до платіжних доручень:

№ 610 від 24.06.2011 на суму 525,44 грн.;

№ 670 від 14.07.2011 на суму 550,00 грн.;

№ 731 від 26.07.2011 на суму 840,00 грн.;

№ 781 від 11.08.2011 на суму 774,56 грн. /а.с. 101, том 1/.

У зв'язку з наданими доказами, суд приходить до висновку, що сума грошових коштів, які були безпідставно витрачені на продукти дитячого харчування у розмірі 2690,00 грн. вже повернута ДЗ «Вузлова лікарня станції Синельникове-2 ДП «Придніпровська залізниця», у зв'язку з чим вимога КРВ у Царичанському районі виконана.

З питання видатків на капітальне будівництво, реконструкцію та ремонт у акті перевірки зазначено, що за період з 01.01.2008 по 30.04.2011 за спеціальним фондом проведено касові видатки за КПКВ 3104040 КЕКВ 2133 «Капітальний ремонт» у сумі 406677,60 грн. на здійснення робіт з капітального ремонту по переведенню на індивідуальне газове опалення об'єктів лікарні (2008 рік).

Суцільною перевіркою вартості ремонтно-будівельних робіт, виконаних МППФ «Лава» з капітального ремонту об'єктів пральні і топкової пральні, об'єктів: гаражу, адміністративного корпусу, харчоблоку та робіт з капремонту об'єктів тепломережі, громовідводу, заземлення державного закладу «Вузлова лікарня ст.Синельниково-2», визначених Актами ф.№КБ-2в за серпень 2008 року на загальну суму 406677,60 грн. з ПДВ, пред'явлених до оплати Замовнику, виявлено наступні порушення:

1) Контрольними обмірами та перевіркою складу прямих витрат виявлено завищення обсягів виконаних підрядних робіт, що є порушенням п.п. 3.3.10, 3.3.10.1 Правил визначення вартості будівництва (далі - ДБН Д. 1.1-1-2000), затверджених наказом Держбуду України від 27.08.2000 № 174 (із змінами і доповненнями), яким встановлено, що за динамічної договірної ціни вартість прямих витрат при взаєморозрахунках за обсяги виконаних робіт визначається на підставі нормативних витрат трудових і матеріально-технічних ресурсів, виходячи з фізичних обсягів виконаних робіт та уточнених цін ресурсів, передбачених в договірній ціні.

2) Перевіркою складу прямих витрат Акта ф. № КБ-2в виявлено невірне застосування Ресурсних елементних кошторисних норм на будівельні роботи (далі - РЕКН) при визначенні вартості витрат з пробивання прорізів та отворів у цегляних стінах (Е46-27-1, Е20-27-3, Е46-29-5, Е46-30-2, Е20-27-1), демонтажу цегляних перегородок (Е46-34-4) та робіт з мурування окремих ділянок стін із цегли (Е46-22-1).

Внаслідок вищевказаних порушень, допущених при визначенні вартості виконаних робіт, Замовнику надлишково пред'явлено до оплати робіт з поточного ремонту по Актах ф. № КБ-2В за серпень 2008 року на суму 3612,00 грн. (406677,60 грн. - 403065,60 грн.) ( КПКВ 3104040 КЕКВ 2133).

Порушення щодо оплати завищеної вартості ремонтних робіт, проведених МППФ «Лава» допущено з боку головного лікаря Кравчини Л.М., яким підписано платіжне доручення на перерахування коштів за виконані роботи з капітального ремонту.

Відповідно до положень спільного наказу Міністерства транспорту та зв'язку України і Міністерства фінансів України № 201/230 від 20.02.2009 «Про затвердження паспортів бюджетних програм на 2009 рік» було затверджено паспорти бюджетних програм на 2009 рік Міністерства транспорту та зв'язку України в т.ч. за КПКВК 3104060 /а.с. 206, том. 1/.

Грошові кошти, які були зайво перераховані ДЗ «Вузлова лікарня станції Синельникове-2 ДП «Придніпровська залізниця» повернуті у повному обсязі, що підтверджується виписками з рахунку з урахуванням КЕКВ, рахунок № 31258277220735, за 03.11.2011 на суму 312,00 грн. та за 29.12.2011 на суму 3300,00 грн. /а.с. 102-103, том 1/. Також даний факт підтверджується довідкою ДЗ «Вузлова лікарня станції Синельникове-2 ДП «Придніпровська залізниця» № 02/19 від 08.02.2012 /а.с.100, том 1/.

У зв'язку з наданими доказами, суд приходить до висновку, що вимога КРВ у Царичанському районі щодо повернення надлишково перерахованих коштів до МППФ «Лава» у сумі 3612,00 грн. на момент винесення судового рішення вже виконана.

Аналізуючи висновки КРВ у Царичанському районі, які викладені в акті перевірки ДЗ «Вузлова лікарня станції Синельникове-2 ДП «Придніпровська залізниця» з питання надлишково сплачених коштів по Акту виконаних робіт за листопад 2008 року ПП Чиграєвій Т.І., які були сплачені лікарнею за КПКВ 3104040 КЕКВ 1137 у загальній сумі 75000,00 грн. платіжним дорученням від 04.12.2008 № 1652, судом встановлено наступне.

Внаслідок порушень, допущених при визначенні вартості виконаних робіт, ДЗ «Вузлова лікарня станції Синельникове-2 ДП «Придніпровська залізниця» в порушення ч.1 ст.3, ч. 1, 2 ст.9 Закону України від 19.07.1999 №996-ХІУ надлишково пред'явлено до оплати робіт з поточного ремонту по Акту ф. № КБ-2В за листопад 2008 року на суму 7683,16 грн. ( КПКВ 3104040 КЕКВ 1137).

З виписок з рахунку з урахуванням КЕКВ, рахунок № 35001002002281, за 080211 на суму 4000,00 грн., за 15.02.2012 на суму 3633,16 грн. та за 29.02.2012 на суму 50,00 грн. /а.с. 104-106, том 1/ вбачається, що ПП ОСОБА_12 повернула на рахунок ДЗ «Вузлова лікарня станції Синельникове-2 ДП «Придніпровська залізниця» надлишково сплачені кошти у загальній сумі 7683,16 грн.

У зв'язку з наданими доказами, суд приходить до висновку, що вимога КРВ у Царичанському районі щодо повернення надлишково перерахованих коштів ПП ОСОБА_12 у сумі 7683,16 грн. на момент винесення судового рішення вже виконана.

Статтею 2 Закону України «Про державну контрольно-ревізійну службу в Україні» передбачено, що головним завданням державної контрольно-ревізійної служби є здійснення державного фінансового контролю за використанням і збереженням державних фінансових ресурсів, необоротних та інших активів, правильністю визначення потреби в бюджетних коштах та взяття зобов'язань, ефективним використанням коштів і майна, станом і достовірністю бухгалтерського обліку і фінансової звітності в міністерствах та інших органах виконавчої влади, в державних фондах, у бюджетних установах і у суб'єктів господарювання державного сектору економіки, а також на підприємствах і в організаціях, які отримують (отримували в періоді, який перевіряється) кошти з бюджетів усіх рівнів та державних фондів або використовують (використовували у періоді, який перевіряється) державне чи комунальне майно, виконанням місцевих бюджетів, розроблення пропозицій щодо усунення виявлених недоліків і порушень та запобігання їм у подальшому.

Пунктом 10 статті 10 цього Закону встановлено, що органи КРУ вправі звертатися до суду в інтересах держави, якщо підконтрольною установою не забезпечено виконання вимог щодо усунення виявлених ревізією порушень законодавства з питань збереження і використання активів .

Згідно ст. 15 Закону України «Про державну контрольно-ревізійну службу в Україні», законні вимоги службових осіб державної контрольно-ревізійної служби є обов'язковими для виконання службовими особами об'єктів, що ревізуються.

Згідно п.1.6 ст.51 Бюджетного кодексу України використання товарів, робіт та послуг повинно проводитись на виконання бюджетних програм.

Частиною 2 статті 19 Конституції України встановлено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

З огляду на вищевикладене, суд приходить до висновку, що у задоволені адміністративного позову Державної фінансової інспекції в Дніпропетровській області до ДЗ «Вузлова лікарня станції Синельникове-2 ДП «Придніпровська залізниця» необхідно відмовити у зв'язку з тим, що другу позовну вимогу щодо відшкодування 11295,16 грн. відповідач виконав у повному обсязі, а що стосується першої позовної вимоги, то суд дійшов наступного висновку. Вимога КРВ у Царичанському районі щодо відшкодування зайвих видатків на придбання продуктів дитячого харчування зі сторони відповідача виконана на суму 2690,00 грн. Інша частина зайво витрачених бюджетних коштів у розмірі 62766,99 грн. утворилась через зайві видатки ДЗ «Лінійна поліклініка станції Чаплине ДП «Придніпровська залізниця», який в свою чергу є самостійною юридичною особою, у зв'язку з чим питання щодо стягнення даної суми повинне розглядатись в порядку відшкодування коштів ДЗ «Лінійна поліклініка станції Чаплине ДП «Придніпровська залізниця».

Відповідно до положень ст. 94 Кодексу адміністративного судочинства України судові витрати відносяться за рахунок держави.

На підставі викладеного, керуючись ст.ст. 7-14, 69-71, 94, 158-163, 167, 267 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

У задоволенні адміністративного позову Державної фінансової інспекції в Дніпропетровській області до Державного закладу «Вузлова лікарня станції Синельникове-2 Державного підприємства «Придніпровська залізниця» про зобов'язання вчинити певні дії - відмовити у повному обсязі.

Постанова суду може бути оскаржена до Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду через Дніпропетровський окружний адміністративний суд та набирає законної сили у порядок і строки, передбачені ст.ст. 186, 254 Кодексу адміністративного судочинства України.

Повний текст постанови складений 24.04.2012 р.

Суддя Д.О. Власенко

СудДніпропетровський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення10.07.2012
Оприлюднено21.08.2012
Номер документу25172075
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а/0470/1553/12

Постанова від 10.07.2012

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Власенко Денис Олександрович

Ухвала від 23.01.2012

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Власенко Денис Олександрович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні