cpg1251
Категорія №8.1.5
ПОСТАНОВА
Іменем України
13 липня 2012 року Справа № 2а/1270/5057/2012
Луганський окружний адміністративний суд у складі:
судді Ковальової Т.І.
при секретарі Ворошило О.Є.
за участю:
представника позивача - Буркової О.М.
від відповідача - не прибув
розглянувши у відкритому судовому засіданні справу за адміністративним позовом Ленінської міжрайонної державної податкової інспекції у м. Луганську Луганської області Державної податкової служби до Відкритого акціонерного товариства «Пересувна механізована колона ПМК - 246» про стягнення коштів, -
ВСТАНОВИВ:
02 липня 2012 року до Луганського окружного адміністративного суду надійшов адміністративний позов Ленінської міжрайонної державної податкової інспекції у м. Луганську Луганської області Державної податкової служби до Відкритого акціонерного товариства «Пересувна механізована колона ПМК - 246» про стягнення коштів.
Позивач в обґрунтування своїх позовних вимог зазначив, що Відкрите акціонерне товариство «Пересувна механізована колона ПМК - 246» є платником податків та зборів і перебуває на податковому обліку в Ленінській МДПІ у м. Луганську Луганської області ДПС.
У зв'язку з несвоєчасною сплатою податкового зобов'язання у відповідача станом на травень 2012 року утворився податковий борг перед бюджетом з податків : на прибуток підприємств на додану вартість, з земельного податку у загальній сумі 105816, 70 грн.
Представник позивача в судовому засіданні підтримав позовні вимоги в повному обсязі та просив суд задовольнити адміністративний позов.
Відповідач належним чином повідомлений про дату, час та місце проведення судового засідання не прибув до суду, причини неявки суду не повідомив.
Відповідно до частини 4 статті 128 Кодексу адміністративного судочинства України у разі неприбуття відповідача, належним чином повідомленого про дату, час і місце судового розгляду, без поважних причин розгляд справи може не відкладатися і справу може бути вирішено на підставі наявних у ній доказів.
За таких обставин, відповідно до приписів статті 128 КАС України, суд здійснює розгляд справи на підставі наявних у ній доказів.
Заслухавши пояснення представника позивача, дослідивши матеріали справи, розглянувши справу в межах заявлених позовних вимог і наданих сторонами доказів, оцінивши докази відповідно до вимог ст.ст.69-72 КАС України, суд дійшов висновку про задоволення позову з огляду на наступне.
Статтею 19 Конституції України встановлено, що правовий порядок в Україні ґрунтується на засадах, відповідно до яких ніхто не може бути примушений робити те, що не передбачено законодавством. Органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та Законами України.
Відповідно до вимог Кодексу адміністративного судочинства України, суд при вирішенні справи керується принципом законності, відповідно до якого органи державної влади, органи місцевого самоврядування, їхні посадові і службові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та Законами України, та принципом рівності усіх учасників адміністративного процесу перед законом і судом.
Згідно із частиною 1 статті 71 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.
Судом встановлено, що Відкрите акціонерне товариство «Пересувна механізована колона ПМК - 246» зареєстроване виконавчим комітетом Луганської міської ради в якості юридичної особи. Відкрите акціонерне товариство «Пересувна механізована колона ПМК - 246» є платником податків та зборів і перебуває на податковому обліку в Ленінській МДПІ у м. Луганську Луганської області ДПС (а.с.7,8,10-12).
У зв'язку з несвоєчасною сплатою податкового зобов'язання у відповідача станом на травень 2012 року утворився податковий борг перед бюджетом з податків : на прибуток підприємств на додану вартість, з земельного податку у загальній сумі 105816, 70 грн., а саме :
- з податку на додану вартість у сумі 14529,56 грн., внаслідок несплати самостійного нарахування в декларації № 40669 від 08.04.2011 року податкового зобов'язання, яке підлягає нарахуванню до сплати в бюджет у розмірі 1154,00 грн.; в декларації № 57482 від 06.05.2011 року податкового зобов'язання, яке підлягає нарахуванню до сплати в бюджет у розмірі 1154,00 грн.; в декларації № 66461 від 07.06.2011 року податкового зобов'язання, яке підлягає нарахуванню до сплати в бюджет у розмірі 1154,00 грн.; в декларації № 76108 від 08.07.2011 року податкового зобов'язання, яке підлягає нарахуванню до сплати в бюджет у розмірі 1154,00 грн.; в декларації № 94811 від 10.08.2011 року податкового зобов'язання, яке підлягає нарахуванню до сплати в бюджет у розмірі 1154,00 грн.; в декларації № 99610 від 07.09.2011 року податкового зобов'язання, яке підлягає нарахуванню до сплати в бюджет у розмірі 1154,00 грн.; в декларації № 110839 від 18.10.2011 року податкового зобов'язання, яке підлягає нарахуванню до сплати в бюджет у розмірі 6094,00 грн.; нарахованих податковим органом штрафних санкцій по акту перевірки за яким винесено податкове повідомлення - рішення від 05.01.2012 року № 0000011600, яким визначені штрафні санкції з ПДВ у розмірі 239,80 грн. ; нарахованих податковим органом штрафних санкцій по акту перевірки за яким винесено податкове повідомлення - рішення від 05.01.2012 року № 0000021600, яким визначені штрафні санкції з ПДВ у розмірі 850,36 грн.
- з податку на прибуток підприємств у сумі 1068,47 грн., внаслідок несплати самостійного нарахування в декларації № 40670 від 08.04.2011 року податкового зобов'язання, яке підлягає нарахуванню до сплати в бюджет у розмірі 208,00 грн.; в декларації № 83012 від 21.07.2011 року податкового зобов'язання, яке підлягає нарахуванню до сплати в бюджет у розмірі 191,00 грн.; в декларації № 113865 від 25.10.2011 року податкового зобов'язання, яке підлягає нарахуванню до сплати в бюджет у розмірі 280,00 грн.; в декларації № 146491 від 03.02.2012 року податкового зобов'язання, яке підлягає нарахуванню до сплати в бюджет у розмірі 308,00 грн.; в декларації № 14454 від 24.04.2012 року податкового зобов'язання, яке підлягає нарахуванню до сплати в бюджет у розмірі 1,00 грн.;
- з земельного податку у сумі 84666,42 грн., внаслідок несплати самостійного нарахування у податковому розрахунку земельного податку № 416 від 25.01.2011 року податкового зобов'язання, яке підлягає нарахуванню до сплати в бюджет у розмірі 5551,25 грн.; у розмірі 5551,25 грн. по даті сплати - 30.05.2011 року; у розмірі 5551,25 грн. по даті сплати - 30.06.2011 року; у розмірі 5551,25 грн. по даті сплати - 30.07.2011 року; у розмірі 5551,25 грн. по даті сплати - 30.08.2011 року; у розмірі 5551,25 грн. по даті сплати - 30.09.2011 року; у розмірі 5551,25 грн. по даті сплати - 30.10.2011 року; у розмірі 5551,25 грн. по даті сплати - 30.11.2011 року; у розмірі 5551,25 грн. по даті сплати - 30.12.2011 року; у розмірі 5551,25 грн. по даті сплати - 30.01.2012 року; внаслідок несплати самостійного нарахування у податковому розрахунку земельного податку № 548 від 31.01.2012 року податкового зобов'язання, яке підлягає нарахуванню до сплати в бюджет у розмірі 5551,25 грн. - по даті сплати 01.03.2012 року; у розмірі 5551,25 грн. по даті сплати 30.03.2012 року; у розмірі 5551,25 грн. по даті сплати - 30.04.2012 року; у розмірі 5551,25 грн. по даті сплати - 30.05.2012 року (а.с.13-34,37).
По закінченню встановленого законом терміну сплати податків вказана сума не перерахована до бюджету.
Відповідно до Закону України від 21.12.200 року № 2181 - ІІІ «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами» Ленінською міжрайонною державною податковою інспекцією у м. Луганську підприємству було надіслано першу податкову вимогу від 09 жовтня 2001 року № 1/39 та другу податкову вимогу від 11 квітня 2002 року № 2/1704, які на підставі підпункту 5.8.3 пункту 5 Порядку направлення органами державної податкової служби України податкових вимог платникам податків, затвердженого наказом Державної податкової адміністрації України від 03 липня 2001 року № 266 та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 16 липня 2001 року за № 595/5786, були вручені платнику податків особисто (а.с.9, 9 на звороті).
У висновку Ленінської міжрайонної державної податкової інспекції у м. Луганську Луганської області ДПС зазначено, що 16.07.2002 року прийнято рішення № 48 про стягнення коштів та продаж інших активів платника податків в рахунок погашення його податкового боргу (а.с.36).
Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема, визначення вичерпного переліку податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов'язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов'язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства регулює Податковий кодекс України.
Згідно пп. 14.1.156 п.14.1. ст.14 Податкового кодексу України податкове зобов'язання - сума коштів, яку платник податків, у тому числі податковий агент, повинен сплатити до відповідного бюджету як податок або збір на підставі, в порядку та строки, визначені податковим законодавством (у тому числі сума коштів, визначена платником податків у податковому векселі та не сплачена в установлений законом строк).
Відповідно до п.57.1 ст.57 Податкового кодексу України платник податків зобов'язаний самостійно сплатити суму податкового зобов'язання, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого цим Кодексом для подання податкової декларації, крім випадків, встановлених цим Кодексом.
Відповідно до п.57.2 ст. 57 Податкового кодексу України у разі, коли відповідно до цього Кодексу або інших законів України контролюючий орган самостійно визначає податкове зобов'язання платника податків з причин, не пов'язаних з порушенням податкового законодавства, такий платник податків зобов'язаний сплатити нараховану суму податкового зобов'язання у строки, визначені в цьому Кодексі, а якщо такі строки не визначено, - протягом 30 календарних днів, що настають за днем отримання податкового повідомлення-рішення про таке нарахування.
У разі визначення грошового зобов'язання контролюючим органом за підставами, зазначеними у підпунктах 54.3.1 - 54.3.6 пункту 54.3 статті 54 Податкового кодексу України, платник податків зобов'язаний сплатити нараховану суму грошового зобов'язання протягом 10 календарних днів, що настають за днем отримання податкового повідомлення-рішення, крім випадків, коли протягом такого строку такий платник податків розпочинає процедуру оскарження рішення контролюючого органу.
Згідно пп. 14.1.175 п. 14.1. ст.14 Податкового кодексу України податковий борг - сума грошового зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), самостійно узгодженого платником податків або узгодженого в порядку оскарження, але не сплаченого у встановлений цим Кодексом строк, а також пеня, нарахована на суму такого грошового зобов'язання.
Розділ XIII Податкового Кодексу України регулює плату за землю.
Відповідно до п. 1 ст. 269. Податкового кодексу України платниками податку є: власники земельних ділянок, земельних часток (паїв); землекористувачі.
Згідно зі ст. 270 Податкового кодексу України об'єктами оподаткування є: земельні ділянки, які перебувають у власності або користуванні; земельні частки (паї), які перебувають у власності.
Стаття 285 Податкового кодексу України передбачає, що базовим податковим (звітним) періодом для плати за землю є календарний рік. Базовий податковий (звітний) рік починається 1 січня і закінчується 31 грудня того ж року (для новостворених підприємств та організацій, а також у зв'язку із набуттям права власності та/або користування на нові земельні ділянки може бути меншим 12 місяців).
Відповідно до п.п. 287.4. ст. 287 Податкового кодексу України податкове зобов'язання з плати за землю, визначене у новій звітній податковій декларації, у тому числі за нововідведені земельні ділянки, сплачується власниками та землекористувачами
земельних ділянок за місцезнаходженням земельної ділянки за податковий період, який дорівнює календарному місяцю, щомісяця протягом 30 календарних днів, що настають за останнім календарним днем податкового (звітного) місяця.
Відповідно до п. 95.1 ст. 95 Податкового Кодексу України орган державної податкової служби здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а в разі їх недостатності - шляхом продажу майна такого платника податків, яке перебуває у податковій заставі.
На підставі п. 95.2 ст. 95 Податкового Кодексу України стягнення коштів та продаж майна платника податків провадяться не раніше ніж через 60 календарних днів з дня надіслання такому платнику податкової вимоги.
Відповідно до п.п. 20.1.18 п. 20.1 ст. 20 Податкового кодексу України, органи державної податкової служби мають право звертатися до суду щодо стягнення коштів платника податків, який має податковий борг, з рахунків у банках, обслуговуючих такого платника, на суму податкового боргу або його частини.
Стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника податків, здійснюється за рішенням суду, яке направляється до виконання органам державної податкової служби, у розмірі суми податкового боргу або його частини (п. 95.3 ст. 95 Податкового кодексу України).
Ленінською міжрайонною державною податковою інспекцією у м. Луганську підприємству було надіслано першу податкову вимогу від 09 жовтня 2001 року № 1/39 та другу податкову вимогу від 11 квітня 2002 року № 2/1704, які на підставі підпункту 5.8.3 пункту 5 Порядку направлення органами державної податкової служби України податкових вимог платникам податків, затвердженого наказом Державної податкової адміністрації України від 03 липня 2001 року № 266 та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 16 липня 2001 року за № 595/5786, були вручені платнику податків особисто, тобто 60 днів з моменту надіслання минуло. Відповідачем вищезазначена вимога не оскаржена, не скасована та є такою, що підлягає виконанню.
Сума податкового боргу відповідачем добровільно не сплачена.
Згідно ст. 67 Конституції України кожен зобов'язаний сплачувати податки та збори в порядку і розмірах, встановлених законом.
Таким чином, виходячи з заявлених позовних вимог, системного аналізу положень чинного законодавства України та матеріалів справи, суд дійшов висновку, що викладені в позовній заяві доводи позивача є обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню.
Питання по судових витратах не вирішується, оскільки позивач звільнений від їх сплати у встановленому порядку, а ст. 94 Кодексу адміністративного судочинства України не передбачено їх стягнення у даних випадках.
Керуючись статтями 2, 9, 10, 11, 17, 18, 23, 69-72, 87, 94, 99, 105, 128, 158-163, 167 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
ПОСТАНОВИВ:
Адміністративний позов Ленінської міжрайонної державної податкової інспекції у м. Луганську Луганської області Державної податкової служби до Відкритого акціонерного товариства «Пересувна механізована колона ПМК - 246» про стягнення коштів задовольнити.
Стягнути з Відкритого акціонерного товариства «Пересувна механізована колона ПМК - 246» (код ЄДРПОУ 05401465, юридична адреса вул. Хвойна, 2а, м. Луганськ, 91014) кошти з рахунків у банках, обслуговуючих платника податків на суму податкового боргу у загальному розмірі 105816,70 грн., з яких :
- з податку на додану вартість у розмірі 14529,56 грн. в доход Державного бюджету;
- з податку на прибуток у розмірі 1069,47 грн. в доход Державного бюджету України;
- з земельного податку у розмірі 90217,67 грн. в доход місцевого бюджету Кам'янобрідського району м. Луганська.
Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Донецького апеляційного адміністративного суду.
Апеляційна скарга подається до Донецького апеляційного адміністративного суду через Луганський окружний адміністративний суд. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.
Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 КАС України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
Якщо суб'єкта владних повноважень у випадках та порядку, передбачених частиною четвертою статті 167 КАС України, було повідомлено про можливість отримання копії постанови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.
Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, встановленого статтею 186 КАС України, якщо таку скаргу не було подано.
У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
СуддяТ.І. Ковальова
Суд | Луганський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 13.07.2012 |
Оприлюднено | 20.08.2012 |
Номер документу | 25172979 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Луганський окружний адміністративний суд
Т.І. Ковальова
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні