Постанова
від 30.05.2012 по справі 2а-4357/12/0170/19
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ

вул. Севастопольська, 43, м. Сімферополь, Автономна Республіка Крим, Україна, 95013

ПОСТАНОВА

Іменем України

30 травня 2012 р. (16 год. 15 хв.) Справа №2а-4357/12/0170/19

Окружний адміністративний суд Автономної республіки Крим у складі головуючого судді Кузнякової С.Ю., за участю секретаря судового засідання Устінової І.В.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу

за позовом Державної податкової інспекції в м. Сімферополі АР Крим

до Товариства з обмеженою відповідальністю "АПК Крим"

про стягнення.

Обставини справи: Державна податкова інспекція в м. Сімферополі АР Крим звернулась до Окружного адміністративного суду АР Крим із позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю "АПК Крим" про стягнення 2411,50 грн.

Позовні вимоги мотивовані тим, що відповідач не сплачує у встановлений законодавством строк нараховані позивачем штрафні санкції, в зв'язку з чим утворився податковий борг в розмірі 2411,50 грн., про стягнення якого у судовому порядку просить позивач.

Позивач у судове засідання не з'явився, про час, день та місце розгляду справи сповіщений належним чином - судовою повісткою, надіслав до суду клопотання про розгляд справи за відсутності його представника, позовні вимоги просить задовольнити у повному обсязі.

Відповідач у судове засідання не з'явився, письмових заперечень на позов суду не надав, про час, день та місце розгляду справи сповіщений належним чином - судовою повісткою, яка направлена рекомендованою кореспонденцією за адресою місцезнаходження (місця проживання), що зазначена в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців, але конверт повернулася з відміткою поштової служби про те, що за адресою не зареєстрований. Відповідно до ч. 4 ст. 33 КАС України, у разі ненадання особами, які беруть участь у справі, інформації щодо їх поштової адреси судовий виклик або судове повідомлення надсилаються: юридичним особам та фізичним особам - підприємцям - за адресою місцезнаходження (місця проживання), що зазначена в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців. У разі відсутності осіб, які беруть участь у справі, за такою адресою вважається, що судовий виклик або судове повідомлення вручене їм належним чином.

Приймаючи до уваги, що в матеріалах справи достатньо доказів для з'ясування обставин по справі, суд вважає можливим, на підставі ч. 6 ст. 71, ст. 128 КАС України, розглядати справу за наявними у справі матеріалами.

Розглянув матеріали справи, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд -

ВСТАНОВИВ:

Товариство з обмеженою відповідальністю "АПК Крим" зареєстроване Виконавчим комітетом Сімферопольської міської ради АР Крим 02.09.2009р. як юридична особа, про що свідчіть свідоцтво (а.с. 8).

З 03.09.2009р. відповідач перебуває на податковому обліку в Державній податковій інспекції у м. Сімферополі АР Крим за № 58384 (а.с. 9).

Судом встановлено, що 23.09.2010р. ДПІ у м. Сімферополі АР Крим проведено невиїзну документальну перевірку своєчасності подання податкової звітності, в ході якої встановлено неподання відповідачем декларації з податку на прибуток за 1 півріччя 2010р., що є порушенням п.п. 4.1.4. п. 4.1. ст. 4 України "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами" від 21.12.2000р. № 2181-ІІІ (а.с. 13).

За результатами вищезазначеної перевірки складений акт від 23.09.2010р. № 13667/15-1/36646680, на підставі якого прийняте податкове повідомлення-рішення від 08.10.2010р. № 0017171501 про застосування штрафних (фінансових) санкцій в розмірі 170,00 грн. (а.с. 11).

24.03.2011р. ДПІ у м. Сімферополі АР Крим проведено невиїзну документальну перевірку своєчасності подання податкової звітності, в ході якої встановлено неподання відповідачем декларації з податку на прибуток 3 квартал 2010р., 2010р., що є порушенням п.п. 4.1.4. "б" п. 4.1. ст. 4 України "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами" від 21.12.2000р. № 2181-ІІІ та п.п. 49.18.2 п. 49.18 ст. 49 Податкового Кодексу України (а.с.16).

За результатами вищезазначеної перевірки складений акт від 24.03.2011р. № 3247/15-1/36646680, на підставі якого прийняте податкове повідомлення-рішення від 30.05.2011р. № 0013751501 на суму 171,00 грн. (а.с.15).

07.09.2011р. ДПІ в м. Сімферополі АР Крим проведено камеральну перевірку податкової звітності з податку на прибуток, в ході якої встановлено неподання відповідачем декларацій з податку на прибуток 1 квартал 2011р., 2 квартал 2011р., що є порушенням п.п. 49.18.2 пункту 49.18 статті 49 Податкового кодексу України.

За результатами вищезазначеної перевірки складений акт № 12654/15-1/36646680 від 07.09.2011 року (а.с.19), на підставі якого прийняте податкове повідомлення-рішення від 15.09.2011р. № 0025361501 на суму 1020,00 грн. (а.с. 18).

15.04.2011р. ДПІ в м. Сімферополі АР Крим проведено камеральну перевірку перевірки даних, задекларованих у податкових звітностях з податку на додану вартість, в ході якої встановлено неподання відповідачем декларацій з податку на додану вартість за червень-грудень 2010р, січень 2011, лютий 2011, березень 2011р., що є порушенням п.п. 49.18.1 (49.18.2) пункту 49.18 статті 49 розділу II, пункту 203.1 статті 203 розділу V Податкового кодексу України.

За результатами вищезазначеної перевірки складений акт №4996/15-2 від 15.04.2011р. (а.с.22), на підставі якого прийняте податкове повідомлення-рішення від 04.05.2011р. № 007351502 на суму 1193,00 грн. (а.с. 20).

Відповідно до ст. 67 Конституції України, кожен зобов'язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.

Спеціальним законом, чинним до 01.01.2011р., що визначав порядок та строки подання декларації та нарахування та сплати податку на прибуток підприємств був Закон України "Про оподаткування прибутку підприємств" від 28.12.1994р. № 334/94-ВР (далі-Закон № 334/94).

Відповідно до п. 16.4 статті 16 Закону України № 334/94 платники податку у строки, визначені законом, подають до податкового органу податкову декларацію про прибуток за звітний період, розраховану наростаючим підсумком з урахуванням від'ємного значення об'єкта оподаткування минулих податкових періодів у разі його наявності. При цьому за звітні квартал, півріччя та три квартали платники податку подають спрощену декларацію, а за результатами звітного року - повну. Форми декларацій з цього податку встановлюються центральним податковим органом за узгодженням з комітетом Верховної Ради України, що відповідає за проведення податкової політики.

Спеціальним законом, чинним до 01.01.2011р., що визначав платників податку на додану вартість, об'єкти, базу та ставки оподаткування, перелік неоподатковуваних та звільнених від оподаткування операцій, особливості оподаткування експортних та імпортних операцій, поняття податкової накладної, порядок обліку, звітування та внесення податку до бюджету був Закон України "Про податок на додану вартість" від 03.04.1997, № 168/97-ВР (далі Закон 168).

Відповідно до абзацу 1 підпункту 7.8.1 пункту 7.8 статті 7 Закону №168 податковим періодом є один календарний місяць. Пунктом 10.2 ст. 10 Закону № 168 встановлено, що платники податку відповідають за дотримання достовірності та своєчасності визначення сум податку, а також за повноту та своєчасність його внесення до бюджету відповідно до закону.

Таким чином, законодавством передбачений обов'язок відповідача надавати податкові декларації по податку на додану вартість до податкових органів та дотримуватися повноти та своєчасності внесення податку на додану вартість до бюджету відповідно до закону.

Порядок подання податкової декларації та визначення суми податкових зобов'язань визначав також п. 4.1.4 статті 4 Закону України "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами" від 21.12.2000р. № 2181-ІІІ, чинний до 01.01.2011р. (далі-Закон № 2181), згідно з яким податкові декларації подаються за базовий податковий (звітний) період, що дорівнює:

а) календарному місяцю (у тому числі при сплаті місячних авансових внесків), - протягом 20 календарних днів, наступних за останнім календарним днем звітного (податкового) місяця;

б) календарному кварталу або календарному півріччю (у тому числі при сплаті квартальних або піврічних авансових внесків), - протягом 40 календарних днів, наступних за останнім календарним днем звітного (податкового) кварталу (півріччя);

в) календарному року, крім випадків, передбачених підпунктом "г" підпункту 4.1.4 цього пункту, - протягом 60 календарних днів за останнім календарним днем звітного (податкового) року;

г) календарному року для платників податку на доходи фізичних осіб (прибуткового податку з громадян), - до 1 квітня року, наступного за звітним.

Відповідно до п.п. "а" п.п. 4.2.2 п. 4.2 ст. 4 Закону України № 2181 контролюючий орган зобов'язаний самостійно визначити суму податкового зобов'язання платника податків у разі, якщо платник податків не подає у встановлені строки податкову декларацію.

З 01.01.2011р. набрав чинності Податковий кодекс України № 2755 від 02.12.2010 року (далі - ПК України)

Статтею 49 ПК України визначені умови подання податкової декларації до податкового органу.

Відтак п. 49.2 ст. 49 ПК України передбачено, що платник податків зобов'язаний за кожний встановлений цим Кодексом звітний період подавати податкові декларації щодо кожного окремого податку, платником якого він є, відповідно до цього Кодексу незалежно від того, чи провадив такий платник податку господарську діяльність у звітному періоді.

Відповідно до п.п. 49.18 ст. 49 ПК України податкові декларації, крім випадків, передбачених цим Кодексом, подаються за базовий звітний (податковий) період, що дорівнює:

49.18.1. календарному місяцю (у тому числі в разі сплати місячних авансових внесків) - протягом 20 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) місяця;

49.18.2. календарному кварталу або календарному півріччю (у тому числі в разі сплати квартальних або піврічних авансових внесків) - протягом 40 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) кварталу (півріччя);

49.18.3. календарному року, крім випадків, передбачених підпунктами 49.18.4 та 49.18.5 цього пункту - протягом 60 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) року;

49.18.4. календарному року для платників податку на доходи фізичних осіб - до 1 травня року, що настає за звітним;

49.18.5. календарному року для платників податку на доходи фізичних осіб - підприємців - протягом 40 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) року.

Згідно із п.п. 120.1 ст. 120 ПК України, неподання або несвоєчасне подання платником податків або іншими особами, зобов'язаними нараховувати та сплачувати податки, збори податкових декларацій (розрахунків) тягнуть за собою накладення штрафу в розмірі 170 гривень, за кожне таке неподання або несвоєчасне подання. Ті самі дії, вчинені платником податків, до якого протягом року було застосовано штраф за таке порушення, - тягнуть за собою накладення штрафу в розмірі 1020 гривень за кожне таке неподання або несвоєчасне подання.

Рішення, прийняті контролюючим органом, можуть бути оскаржені в адміністративному або судовому порядку (пункт 56.1 статті 56 Податкового кодексу України).

Суду не надано доказів здійснення відповідачем передбаченої пунктом 56.1 статті 56 Податкового кодексу України процедури адміністративного оскарження податкових повідомлень-рішень від 08.10.2010р. № 0017171501, від 30.05.2011р. № 0013751501, від 15.09.2011р. № 0025361501, від 04.05.2011р. № 007351502, а також їх оскарження до суду.

Таким чином, загальна сума штрафних (фінансових) санкцій за вказаними віще податковими повідомленнями-рішеннями складає 2554,00 грн. (170,00 + 171,00 + 1020,00 + 1193,00 грн.).

Відповідно до підпункту 14.1.39 пункту 14.1 статті 14 Податкового кодексу України грошове зобов'язання платника податків - сума коштів, яку платник податків повинен сплатити до відповідного бюджету як податкове зобов'язання та/або штрафну (фінансову) санкцію, що справляється з платника податків у зв'язку з порушенням ним вимог податкового законодавства та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, а також санкції за порушення законодавства у сфері зовнішньоекономічної діяльності. В свою чергу, відповідно до пункту 14.1.156 пункту 14.1 статті 14 податкове зобов'язання - сума коштів, яку платник податків, у тому числі податковий агент, повинен сплатити до відповідного бюджету як податок або збір на підставі, в порядку та строки, визначені податковим законодавством (у тому числі сума коштів, визначена платником податків у податковому векселі та не сплачена в установлений законом строк).

Статтею 57 ПК України визначені строки сплати податкового зобов`язання.

Відповідно до п. 57.3 ст. 57 ПК України у разі визначення грошового зобов'язання контролюючим органом за підставами, зазначеними у підпунктах 54.3.1 - 54.3.6 пункту 54.3 статті 54 цього Кодексу, платник податків зобов'язаний сплатити нараховану суму грошового зобов'язання протягом 10 календарних днів, що настають за днем отримання податкового повідомлення-рішення, крім випадків, коли протягом такого строку такий платник податків розпочинає процедуру оскарження рішення контролюючого органу.

Відповідачем частково сплачена сума заборгованості в розмірі 142,50 грн., про що свідчіть розрахунок суми заборгованості (а.с. 4).

Таким чином, заборгованість відповідача зі сплати зазначених санкцій за податковими повідомленнями-рішеннями складає 2411,50 грн. (2554,00-142,50).

Згідно із підпунктом 14.1.175 пункту 14.1 статті 14 ПК України податковий борг - це сума узгодженого грошового зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), але не сплаченого платником податків у встановлений цим Кодексом строк, а також пеня, нарахована на суму такого грошового зобов'язання.

Сума заборгованості відповідача складає 2411,50 грн., що підтверджується довідкою про стан розрахунків з бюджетом (а.с. 5), на час розгляду справи не сплачена, про що свідчать матеріали справи, та є податковим боргом, в розумінні Податкового кодексу України.

Згідно із статтею 2 Закону України "Про державну податкову службу в Україні" одним із завдань органів податкової служби є здійснення контролю за додержанням податкового законодавства, правильністю обчислення, повнотою і своєчасністю сплати до бюджетів, державних цільових фондів податків і зборів (обов'язкових платежів).

Відповідно до п.п. 20.1.18 п. 20.1. ст. 20 ПК України, органи державної податкової служби мають право звертатися до суду щодо стягнення коштів платника податків, який має податковий борг, з рахунків у банках, обслуговуючих такого платника, на суму податкового боргу або його частини.

Відповідач у порядку, передбаченому ст. 71 КАС України, не надав заперечення на позов, докази оскарження податкових повідомлень-рішень позивача про застосування штрафних (фінансових) санкцій або доказів сплати заборгованості.

За таких обставин, позовні вимоги підлягають задоволенню у повному обсязі, тому що не суперечать чинному законодавству та підтверджуються матеріалами справи.

Згідно з п.4 ч.2 ст. 162 КАС України у разі задоволення адміністративного позову суд може прийняти постанову про стягнення з відповідача коштів.

Частиною 2 ст.11 КАС України передбачено право суду вийти за межі позовних вимог, тільки в разі, якщо це необхідно для повного захисту прав, свобод та інтересів сторін чи третіх осіб, про захист яких вони просять.

Враховуючи необхідність повного захисту прав та інтересів позивача, суд вважає необхідним відповідно до пп.20.1.18 п. 20.1 ст. 20 ПК України задовольнити позов шляхом стягнення з відповідача податкового боргу з рахунків у банках, обслуговуючих такого платника податку.

Відповідно до ч. 4 ст. 94 КАС України, у справах, в яких позивачем є суб'єкт владних повноважень, і відповідачем фізична чи юридична особа, судові витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються.

Керуючись ст. ст. 9, 69-71, ст.ст. 158-159, 161-163, 167 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

ПОСТАНОВИВ:

1. Адміністративний позов задовольнити у повному обсязі.

2. Стягнути з рахунків у банках, відкритих на ім'я Товариства з обмеженою відповідальністю "АПК Крим" (95022, АР Крим, м. Сімферополь, вул. Бела Куна, 33 кв. 145, ідентифікаційний код 36646680) в дохід Державного бюджету м. Сімферополь АР Крим (р/р 31112009700002 ГУ в УДК в АР Крим м. Сімферополь, МФО 824026, ЄДРПОУ 34740405,) заборгованість зі сплати штрафних (фінансових) санкцій за податковими повідомленнями-рішеннями від 08.10.2010р. № 0017171501, від 30.05.2011р. № 0013751501, від 15.09.2011р. № 0025361501, від 04.05.2011р. № 007351502 всього в розмірі 2411,50 грн., з яких:

- 1249,00 грн. за кодом платежу 11021000,

- 1162,50 грн. за кодом платежу 14010100.

Постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її проголошення. Якщо проголошено вступну та резолютивну частину постанови або справу розглянуто у порядку письмового провадження, постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її отримання у разі неподання апеляційної скарги.

У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Апеляційна скарга подається до Севастопольського апеляційного адміністративного суду через Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим протягом 10 днів з дня проголошення. У разі проголошення вступної та резолютивної частини постанови або розгляду справи у порядку письмового провадження, апеляційна скарга подається протягом 10 днів з дня отримання.

Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до Севастопольського апеляційного адміністративного суду.

Суддя Кузнякова С.Ю.

СудОкружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Дата ухвалення рішення30.05.2012
Оприлюднено21.08.2012
Номер документу25174052
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-4357/12/0170/19

Постанова від 30.05.2012

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Кузнякова С.Ю.

Ухвала від 03.05.2012

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Кузнякова С.Ю.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні