ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ
вул. Севастопольська, 43, м. Сімферополь, Автономна Республіка Крим, Україна, 95013
ПОСТАНОВА
Іменем України
14 червня 2012 р. Справа №2а-4766/12/0170/6
(12 г. 08 хв.)
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим у складі головуючого судді Латиніна Ю.А. ,
при секретарі Юзефович Г.В.,
за участю представника позивача - Юсупова Н.І., довіреність №23/10/10-024,
представника відповідача - Могуренко М.В., довіреність від 06.06.12р.,
розглянув у відкритому судовому засіданні адміністративну справу
за позовом Державної податкової інспекції у м. Євпаторія АР Крим Державної податкової служби
до Товариства з обмеженою відповідальністю «ХОЛТОН»
про стягнення заборгованості
Суть спору: Державна податкова інспекція у м. Євпаторія АР Крим Державної податкової служби звернулась до суду з адміністративним позовом про стягнення з Товариства з обмеженою відповідальністю «ХОЛТОН» 15039,37 грн. заборгованості з податку з доходів фізичних осіб, мотивуючи свої вимоги тим, що відповідачем несвоєчасно провадиться сплата узгоджених податкових зобов'язань.
Представник позивача у судовому засіданні на позовних вимогах наполягав у повному обсязі, з підстав викладених у позовній заяві.
Представник відповідача у судовому засіданні проти позову заперечував, просив суд відмовити у задоволенні позовних вимог.
Розглянув матеріали справи, дослідив докази, надані сторонами, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги, об'єктивно оцінив докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд -
ВСТАНОВИВ:
Товариство з обмеженою відповідальністю «ХОЛТОН» зареєстровано як суб'єкт підприємницької діяльності Виконавчим комітетом Сімферопольської міської ради АР Крим 13.04.2005 року, що підтверджується витягом з ЄДР юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців.
Згідно зі статтею 4 Закону України "Про систему оподаткування", платниками податків і зборів (обов'язкових платежів) є, зокрема, юридичні особи, на яких відповідно до Законів України покладений обов'язок сплачувати податки і збори.
Законом України "Про податок з доходів фізичних осіб"передбачені порядок, підстави, строки сплати податку з доходів фізичних осіб.
Пунктом 4.1 статті 4 Закону України "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами"встановлено, що платник податків самостійно обчислює суму податкового зобов'язання, яку вказує у податковій декларації.
Згідно з пунктом 5.3.1 статті 5 Закону України "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами"платник податків зобов'язаний самостійно сплатити суму податкового зобов'язання, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом десяти календарних днів, наступних за останнім днем відповідного граничного строку для подання податкової декларації.
Статтею 9 Закону України "Про систему оподаткування"встановлено, що платники податків зобов'язані сплачувати належні суми податків і зборів (обов'язкових платежів) у встановлені законами терміни.
Відповідно до п. 4.1 ст. 4 Закону України "Про податок з доходів фізичних осіб" загальний річний оподатковуваний дохід складається з суми загальних місячних оподатковуваних доходів звітного року, а також іноземних доходів, одержаних протягом такого звітного року.
До складу загального місячного оподатковуваного доходу включається дохід, отриманий платником податку від його працедавця як додаткове благо (п.п.4.2.9 п.4.2. ст. 4 Закону України "Про податок з доходів фізичних осіб").
Відповідно до п.п. 8.1.2. п.8.1. ст. 8 Закону України "Про податок з доходів фізичних осіб"податок підлягає сплаті (перерахуванню) до бюджету під час виплати оподатковуваного доходу єдиним платіжним документом. Банки не мають права приймати платіжні документи на виплату доходу, які не передбачають сплати (перерахування) цього податку до бюджету. Якщо оподатковуваний дохід нараховується, але не виплачується платнику податку особою, що його нараховує, то податок, який підлягає утриманню з такого нарахованого доходу, підлягає сплаті (перерахуванню) до бюджету у строки, встановлені законом для місячного податкового періоду.
Згідно з п.п. 17.1.9. п.17.1 ст. 17 Закону України "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами", у разі коли платник податків здійснює продаж (відчуження) товарів (продукції) або здійснює грошові виплати без попереднього нарахування та сплати податку, збору (обов'язкового платежу), якщо відповідно до законодавства таке нарахування та сплата є обов'язковою передумовою такого продажу (відчуження) або виплати, такий платник податків сплачує штраф у подвійному розмірі від суми зобов'язання з такого податку, збору (обов'язкового платежу). Сплата зазначеного штрафу не звільняє платника податків від адміністративної або кримінальної відповідальності та/або конфіскації таких товарів (продукції) або коштів відповідно до закону.
Відповідно до п. 1.13 ст. 1 Закону податковий агент - юридична особа, яка зобов'язана нараховувати, утримувати та сплачувати податок з доходів фізичних осіб до бюджету від імені та за рахунок платника податку, вести податковий облік та подавати податкову звітність податковим органам відповідно до закону, а також нести відповідальність за порушення норм цього закону.
Згідно з п.19.2 ст. 19 цього Закону особи, які відповідно до цього Закону мають статус податкових агентів, зобов'язані своєчасно та повністю нараховувати, утримувати та сплачувати (перераховувати) до бюджету податок з доходу, який виплачується на користь платника податку та оподатковується до або під час такої виплати та за її рахунок.
29.07.2011р. позивачем було проведено планову виїзну перевірку Відповідача з питань дотримання вимог податкового законодавства за період з 01.04.08 по 31.03.11, валютного та іншого законодавства за період з 01.04.08 по 31.03.11.
Перевіркою встановлено порушення, в т.ч. п.п. 4.2.9, 9.10.3. 9.12.1, п. 4.2, 9.10, 9.12 ст. 4,8,9,17 Закону України "Про податок з доходів з фізичних осіб" №889-ІУ від 22.05.03р. зі змінами та доповненнями, п.п. 164.2.17, 164.2.18, п. 164.2, ст. 164, п. 170.9 ст. 170 Податкового кодексу України від 02.12.10. Донараховано податку з фізичних осіб у сумі 15249,43 грн., 15% штрафу у сумі 175,28 грн. та пені за несвоєчасне перерахування податку з доходів з фізичних осіб у сумі 127,09.
На підставі вищевказаного акту було винесено податкове повідомлення-рішення №0001961701 від 11.08.11 у сумі 16369,31 грн. (в т.ч. основного платежу - 15249,43 грн. та штрафник (фінансових) санкції - 1119,88 грн.).
Відповідачем було оскаржено вказане податкове повідомлення-рішення до ДПА в АР Крим. Рішенням про результати розгляду первинних скарг (вх.№5223/8 :від 25.10.11) ДПА в АР Крим було скасовано податкове повідомлення-рішення ДПІ в м. Євпаторії АР Крим від 11.08.11 №0001961701 в частині збільшення грошового зобов'язання з податку з доходів з фізичних осіб у сумі 1063.95 грн. та застосування штрафних санкцій у розмірі 265,99 грн., а первинні скарги - в іншій частині не задоволено.
На підставі рішення ДПА в АР Крим, ДПІ було прийняте податкове повідомлення-рішення №0002831701 від 28.10.11 у сумі 15039,37 грн., в т.ч. за основним платежем 14185,48 грн. та за штрафними (фінансовими) санкціями 853,89 грн., яке направлено рекомендованим листом з повідомленням та отримано Відповідачем 02.03.11р., про що свідчить відмітка на поштовому повідомленні.
Таким чином, заборгованість відповідача складає 15039,37 грн.
Пунктом 14.1.175. статті 14 Податкового кодексу України встановлено, що податковий борг - сума грошового зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), самостійно узгодженого платником податків або узгодженого в порядку оскарження, але не сплаченого у встановлений цим Кодексом строк, а також пеня, нарахована на суму такого грошового зобов'язання.
Таким чином, грошове зобов'язання платника податку становиться податковим боргом з моменту його узгодження у порядку, визначеному Податковим кодексом.
Суд зазначає, що позивач просить стягнути з відповідача заборгованість перед бюджетом, у розмірі 15039,37 грн.
Згідно з п.п. 59.1, 59.3, 59.4 ст. 59 Податкового кодексу України у разі коли платник податків не сплачує узгодженої суми грошового зобов'язання в установлені законодавством строки, орган державної податкової служби надсилає (вручає) йому податкову вимогу в порядку, визначеному для надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення.
Податкова вимога може не надсилатися, якщо загальна сума податкового боргу платника податків не перевищує одного неоподатковуваного мінімуму доходів громадян.
Податкова вимога надсилається не раніше першого робочого дня після закінчення граничного строку сплати суми грошового зобов'язання.
Податкова вимога повинна містити відомості про факт виникнення грошового зобов'язання та права податкової застави, розмір податкового боргу, який забезпечується податковою заставою, обов'язок погасити податковий борг та можливі наслідки його непогашення в установлений строк, попередження про опис активів, які відповідно до законодавства можуть бути предметом податкової застави, а також про можливі дату та час проведення публічних торгів з їх продажу.
Податкова вимога надсилається також платникам податків, які самостійно подали податкові декларації, але не погасили суми податкових зобов'язань у встановлені цим Кодексом строки, без попереднього надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення.
Відповідно до п. 95.2 статті 95 Податкового кодексу України стягнення коштів та продаж майна платника податків провадяться не раніше ніж через 60 календарних днів з дня надіслання такому платнику податкової вимоги.
Позивачем на адресу відповідача 25.02.2011 року було направлено податкову вимогу № 46 на суму 3400,00 грн. Однак заборгованість відповідачем сплачена не була.
Ст. 2 Закону України "Про державну податкову службу в Україні"одним із завдань органів податкової служби є здійснення контролю за додержанням податкового законодавства, правильністю обчислення, повнотою і своєчасністю сплати до бюджетів, державних цільових фондів податків і зборів (обов'язкових платежів).
Згідно з п.п. 20.1.18 п. 20.1. ст. 20 Податкового кодексу України, органи державної податкової служби мають право звертатися до суду щодо стягнення коштів платника податків, який має податковий борг, з рахунків у банках, обслуговуючих такого платника, на суму податкового боргу або його частини.
Аналізуючи всі зазначені положення Податкового кодексу, суд вважає, що податкові органи мають право звертатися до суду про стягнення коштів за податковим боргом виключно після дотримання всіх умов, визначених ст. ст. 59, 95 Податкового кодексу України.
Позивачем, в порядку ст. 71 Кодексу адміністративного судочинства України, надані докази надсилання податкової вимоги на суму 15039,37 грн., у зв'язку з чим вимоги, щодо стягнення 15039,37 грн. податку на доходи фізичних осіб належить задовольнити.
Відповідно до ч.4 ст.94 КАС України, у справах, в яких позивачем є суб'єкт владних повноважень, а відповідачем - фізична чи юридична особа, судові витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються. Враховуючи, що позивач не здійснював судових витрат по справі, судові витрати відшкодуванню не підлягають.
Під час судового засідання, яке відбулось 14.06.2012 р. були оголошені вступна та резолютивна частини постанови. Відповідно до ст. 163 КАС України постанову складено 18.06.2012 року.
Керуючись ст. ст. 160-163, ст. 167 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,
ПОСТАНОВИВ:
Позов задовольнити у повному обсязі.
Стягнути з розрахункових рахунків Товариства з обмеженою відповідальністю «ХОЛТОН» (97400, м. Євпаторія, вул. Пушкіна, 16А, ЄДРПОУ 33520735) в дохід місцевого бюджету м. Євпаторія, код 37940108 (код платежу 53-11010100, р/с 33210800700015 в Управління Держказначейства в м. Євпаторія ГУ Держказначейства в АР Крим, МФО: 824026) заборгованість по податку з доходів фізичних осіб у розмірі 15039,37 грн.
Постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її проголошення. Якщо проголошено вступну та резолютивну частину постанови або справу розглянуто у порядку письмового провадження, постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її отримання у разі неподання апеляційної скарги.
У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Апеляційна скарга подається до Севастопольського апеляційного адміністративного суду через Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим протягом 10 днів з дня проголошення. У разі проголошення вступної та резолютивної частини постанови або розгляду справи у порядку письмового провадження, апеляційна скарга подається протягом 10 днів з дня отримання.
Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до Севастопольського апеляційного адміністративного суду.
Суддя Латинін Ю.А.
Суд | Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим |
Дата ухвалення рішення | 14.06.2012 |
Оприлюднено | 21.08.2012 |
Номер документу | 25174084 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Латинін Ю.А.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні