ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ
вул. Севастопольська, 43, м. Сімферополь, Автономна Республіка Крим, Україна, 95013
ПОСТАНОВА
Іменем України
13 березня 2012 р. Справа №2а-551/12/0170/26
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим у складі головуючого судді Петренко В.В., за участю секретаря Асєєвої Л.О., розглянувши у письмовому провадженні адміністративну справу за позовом
Кримського республіканського відділення Фонду соціального захисту інвалідів
до Сільськогосподарського виробничого кооперативу «Аграрний»
про стягнення
за участю представники сторін:
від позивача - не з'явися.
від відповідача - не з'явися.
Суть спору: Кримське республіканське відділення Фонду соціального захисту інвалідів звернулось до Окружного адміністративного суду АР Крим з адміністративним позовом до Сільськогосподарського виробничого кооперативу "Аграрний" про стягнення 697,20 грн. пені за несвоєчасну сплату адміністративно - господарської санкції за 2009 рік.
Позовні вимоги обґрунтовані тим, що згідно вимог ч. 4 ст. 20 Закону України «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні» № 875-XII від 21.03.1991р. зі змінами та доповненнями і Порядку сплати підприємствами, установами, організаціями та фізичними особами, що використовують найману працю, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України № 70 від 31.01.2007р., адміністративно-господарські санкції розраховуються та сплачуються підприємствами, установами, організаціями, у тому числі підприємствами, організаціями громадських організацій інвалідів, фізичними особами, самостійно в строк до 15 квітня року, наступного за роком, в якому відбулося порушення нормативу, встановленого частиною першою статті 19 цього Закону. При несвоєчасній сплаті адміністративно - господарських санкцій за невиконання нормативу робочих місць для працевлаштування інвалідів відповідно до ст. 20 Закону України «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні» № 875-XII від 21.03.1991р. зі змінами та доповненнями сплачується пеня.
Ухвалами Окружного адміністративного суду АР Крим від 14.02.2012 року відкрито провадження в адміністративній справі, закінчено підготовче провадження та справу призначено до судового розгляду.
Сторони явку представників у судове засідання, що відбулося 13.03.2012 року, не забезпечили, про день, час та місце судового засідання повідомлені належним чином - рекомендованою кореспонденцією з повідомленням про вручення.
До дня розгляду справи від позивача надійшло клопотання про розгляд справи у відсутність його представника.
Відповідач явку свого представника у судове засідання не забезпечив, про день, час та місце розгляду справи повідомлений належним чином - рекомендованою кореспонденцією. Відповідач заперечень на адміністративний позов не надав, про причини неявки суду не повідомив, клопотання про відкладення розгляду справи або про розгляд справі у відсутність його представника не надсилав.
Приймаючи до уваги, що в матеріалах справи достатньо доказів для з'ясування обставин по справі, суд вважає можливим на підставі статті 128 КАС України розглядати справу за відсутністю представників позивача та відповідача.
Розглянувши подані документи та матеріали справи, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд,
ВСТАНОВИВ:
Сільськогосподарський виробничий кооператив «Аграрний» зареєстрований у якості юридичної особи 09.03.2000 року (а.с.19-20).
Відповідно до ст. 43 Конституції України держава створює умови для повного здійснення громадянами права на працю і гарантує рівні можливості для його реалізації. Законом України «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні» від 21.03.1991р. № 875 зі змінами та доповненнями (далі Закон), передбачені гарантії для забезпечення інвалідів рівними правами з іншими громадянами.
Згідно ст. 19 Закону для підприємств, установ і організацій, у томі числі підприємств, організацій громадських організацій інвалідів, фізичних осіб, які використовують найману працю (далі роботодавці) установлюється норматив робочих місць для працевлаштування інвалідів у розмірі чотирьох відсотків середньооблікової чисельності штатних працівників облікового складу за рік, а якщо працює від 8 до 25 осіб -у кількості одного робочого місця.
Звітом про зайнятість та працевлаштування інвалідів за 2009 рік за формою № 10-ПІ, затвердженою наказом Міністерства праці і соціальної політики України від 10.02.2007р. № 42, відповідач визначив норматив робочих місць для працевлаштування інвалідів у кількості одного місця. Він зазначив середньооблікову чисельність штатних працівників облікового складу, що працювали у 2009 році у кількості 42 особи, з них середньооблікова кількість штатних працівників, яким відповідно до чинного законодавства встановлена інвалідність склала 1 особа; кількість інвалідів - штатних працівників, які повинні працювати на робочих місцях, створених відповідно до вимог ст. 19 Закону України «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні» склала 1 особу; фонд оплати праці штатних працівників склав 4,1 тис. грн.
Згідно самостійно поданого звіту за формою №10-ПІ відповідач повинен був забезпечити у 2009 році працевлаштування інвалідів на 1 робочому місці, фактично у 2009 році працевлаштоване 1 інвалід.
На підставі наказу відділення Фонду № 40 від 06.05.2010 року заступником начальника відділу забезпечення надходжень адміністративно - господарських санкцій та пені Ковальовою Ліаною Василівно була проведена позапланова невиїзна перевірка, на підставі звіту про зайнятість і працевлаштування інвалідів за 2009 рік, про що складено Акт перевірки виконання ст. 19, 20 Закону України «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні» від 14.05.2010 року (а.с.5).
Перевіркою встановлено, що сума адміністративно - господарських санкцій Сільськогосподарського виробничого кооперативу «Аграрний» повинна складати 4090,90 грн., у зв'язку зі встановленням розбіжностей у показниках рядків: 03, 04, 05, 06.
Відповідно до ч. 4 ст. 20 Закону та Порядку сплати підприємствами, установами, організаціями та фізичними особами, що використовують найману працю, суми адміністративно-господарських санкцій та пені за невиконання нормативу робочих місць для працевлаштування інвалідів (далі Порядок), затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 31.01.07р. № 70 адміністративно-господарські санкції розраховуються та сплачуються роботодавцями самостійно в строк до 15 квітня року, наступного за роком, в якому відбулося порушення нормативу, встановленого ч.1 ст.19 Закону. На підприємствах, де працює більш як 15 чоловік, суми штрафних санкцій визначаються у розмірі середньої річної заробітної плати на відповідному підприємстві за кожне робоче місце, не зайняте інвалідом, а на підприємствах, де працює від 8 до 15 чоловік, - у розмірі половини середньої річної заробітної плати на відповідному підприємстві за кожне робоче місце, не зайняте інвалідом.
Матеріали справи свідчать про те, що відповідач не виконав встановлений норматив працевлаштування інвалідів на 2009 рік в кількості 1 особи.
Приймаючи до уваги, що середньооблікова кількість штатних працівників Сільськогосподарського виробничого кооперативу «Аграрний» у 2009 році складала 42 особи, відповідач був зобов'язаний сплатити санкцію в розмірі середньої річної заробітної плати, тобто в розмірі 4095 грн., яка не була самостійно визначена відповідачем у звіті.
Таким чином, відповідач був повинен до 15 квітня 2009 року самостійно визначити та сплатити адміністративно-господарську санкцію за невиконання нормативу робочих місць для працевлаштування інвалідів в розмірі 4095 грн.
Однак вказана адміністративно-господарська санкція за невиконання нормативу робочих місць для працевлаштування інвалідів в розмірі 4095 грн. була сплачена відповідачем з затримкою платежу на 560 календарних днів та 7 днів прострочення суми 3990,56 грн., що підтверджується випискою банку та розрахунком суми пені (а.с.4, 21-23).
При цьому суд вважає необхідним зазначити, що здійснювати функції контролю за своєчасним і повним отриманням коштів бюджетом неможливо без вживання і стягнення Фондом адміністративно-господарських санкцій підприємств, установ, організацій, які не забезпечують встановлених нормативів робочих місць, призначених для працевлаштування інвалідів, якщо ними добровільно не сплачуються у відповідне відділення Фонду санкції за кожне робоче місце, не зайняте інвалідом.
Пунктом 11 Порядку встановлено, що у разі несплати адміністративно-господарських санкцій у встановлений термін відділення Фонду вживають заходів щодо їх стягнення у судовому порядку.
Відповідно до п.4 ст. 20 Закону України «Про зайнятість населення» підприємства, установи і організації незалежно від форми власності реєструються у місцевих центрах зайнятості за їх місцезнаходженням як платники збору до Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття, щомісяця подають цим центрам адміністративні дані у повному обсязі про наявність вільних робочих місць (вакансій), у тому числі призначених для працевлаштування інвалідів, та про працівників, які працюють неповний робочий день (тиждень), якщо це не передбачено трудовим договором, або не працюють у зв'язку з простоєм виробництва з не залежних від них причин, і в десятиденний строк - про всіх прийнятих працівників у порядку, встановленому законодавством. Несвоєчасна реєстрація або відмова від неї, порушення порядку подання адміністративних даних тягне за собою відповідальність, передбачену законом (а.с.31).
Пунктами 2, 3 ст. 20 Закону України «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні» № 875-XII від 21.03.1991р. передбачено, що порушення термінів сплати адміністративно-господарських санкцій тягне за собою нарахування пені. Пеня обчислюється виходячи з 120 відсотків річних облікової ставки Національного банку України, що діяла на момент сплати, нарахованої на повну суму недоїмки за весь її строк.
Сплату адміністративно-господарських санкцій і пені підприємства, установи, організації, у тому числі підприємства, організації громадських організацій інвалідів, фізичні особи, які використовують найману працю, проводять відповідно до закону за рахунок прибутку, який залишається в їх розпорядженні після сплати всіх податків і зборів (обов'язкових платежів).
Таким чином, позивачем правомірно нараховані 697,20 грн. пені за несвоєчасну сплату адміністративно-господарських санкцій за невиконання нормативу робочих місць для працевлаштування інвалідів. Розрахунок пені, наданий позивачем, перевірений судом, розрахунок є вірним (а.с.4).
У порядку ст. 71 КАС України відповідачем не надано доказів сплати 697,20 грн. пені, натомість позивач надав суду докази наявності такої заборгованості.
Таким чином, суд вважає, що вимоги позивача доведені матеріалами справи та підлягають задоволенню у повному обсязі.
Відповідно до ч. 4 ст. 94 КАС України, у справах, в яких позивачем є суб'єкт владних повноважень, а відповідачем - фізична чи юридична особа, судові витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються. Враховуючи, що позивач не здійснював судових витрат по справі, судові витрати стягненню з відповідача не підлягають.
Таким чином, суд вважає, що вимоги позивача підлягають задоволенню.
В судовому засіданні проголошені вступна та резолютивна частини постанови.
Постанова у повному обсязі виготовлена у строк, визначений ч. 3 ст. 160 КАС України.
Керуючись ст. ст. 158-163, 167 КАС України, суд, -
ПОСТАНОВИВ:
1. Позовні вимоги задовольнити повністю.
2. Стягнути з Сільськогосподарського виробничого кооперативу «Аграрний» (ідентифікаційний код 30639017) до держбюджету Первомайського району (50070000; одержувач: Управління Державного казначейства в АР Крим м. Сімферополь, МФО 824026, р/р 31210230700212, ЄДРПОУ 34740583; призначення платежу: пеня за несвоєчасну сплату адміністративно - господарської санкції за 2009 рік) 697,20 грн. пені за несвоєчасну сплату адміністративно - господарської санкції за 2009 рік.
Постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її проголошення. Якщо проголошено вступну та резолютивну частину постанови або справу розглянуто у порядку письмового провадження, постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її отримання у разі неподання апеляційної скарги.
У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Апеляційна скарга подається до Севастопольського апеляційного адміністративного суду через Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим протягом 10 днів з дня проголошення. У разі проголошення вступної та резолютивної частини постанови або розгляду справи у порядку письмового провадження, апеляційна скарга подається протягом 10 днів з дня отримання.
Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до Севастопольського апеляційного адміністративного суду.
Суддя Петренко В.В.
Суд | Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим |
Дата ухвалення рішення | 13.03.2012 |
Оприлюднено | 22.08.2012 |
Номер документу | 25174186 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Петренко В.В.
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Петренко В.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні